Tuning
Tuning
Witaj posiadam yamaha virago xv 125 motor sprawnylecz chciałbym mu zwiększyć moc poprzez zmianę cylindrów na większe.Znalazłem firmę której wysyła się cylindry oni rozwiercaja dają nowe tłoki i elementy gaznika.czy jest to dobry pomysł czy będzie to latwe w montażu czy może będzie więcej przeróbek i problemów?Proszę o pomoc
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
- Motocykl: Virago 125, 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Tuning
Jeśli masz prawko to spoko i zmieniaj pojemność ale zakrawa o nieopłacalność. Wracając do tego jak masz prawko sprzedaj co masz dołóż te 2 tysie i kup większą pojemność. W przypadku takiego moda trzeba zrobić przegląd zerowy, zgłosić zmiane parametrów i przeliczyć OC dla nowej pojemności.
W przypadku braku wykonania tych czynności gdy by się jakiś wypadek zdarzył jesteś traktowany jako osoba bez przeglądu, OC i w przypadku braku odpowiedniej kat prawka jako osobe bez uprawnień.
W przypadku braku wykonania tych czynności gdy by się jakiś wypadek zdarzył jesteś traktowany jako osoba bez przeglądu, OC i w przypadku braku odpowiedniej kat prawka jako osobe bez uprawnień.
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Tuning
Guinamo pisze: ↑04 lutego 2020, 17:03 Jeśli masz prawko to spoko i zmieniaj pojemność ale zakrawa o nieopłacalność. Wracając do tego jak masz prawko sprzedaj co masz dołóż te 2 tysie i kup większą pojemność. W przypadku takiego moda trzeba zrobić przegląd zerowy, zgłosić zmiane parametrów i przeliczyć OC dla nowej pojemności.
W przypadku braku wykonania tych czynności gdy by się jakiś wypadek zdarzył jesteś traktowany jako osoba bez przeglądu, OC i w przypadku braku odpowiedniej kat prawka jako osobe bez uprawnień.
Miałem podobne przypuszczenia w tej sprawie. To jest ujęte w jakiejś ustawie ?
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Tuning
ustawa
Art6 pkt1 ust2
Art6 pkt1 ust2
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- aligator73
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwietnia 2019, 22:04
- Motocykl: Virago125, Deauville
- Lokalizacja: Wlkp
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Tuning
Cena 2,5 tyś zabija sens montażu tego w maszynie 125cm. Tak jak Koledzy pisali, za ta kasę lepiej zrobić prawko i potem kupić cokolwiek większego. No chyba, ze prawko już jest i robimy to ze względu na sentyment do tej maszyny.
Tu firma z Francji. https://biker-shop-online.com/products/ ... aha-virago
Nie wysyła się swoich cylindrów, mają gotowy zestaw powiększający do 180cm3 za 189 Eur. Po chwili szukania można sobie kupić taki sam zestaw za 102 Eur prosto od chińczyka https://pl.aliexpress.com/item/32958675 ... 2e0eIBrBMm
Będzie tanio, pytanie ile wytrzyma taki chiński zestaw?
Tu firma z Francji. https://biker-shop-online.com/products/ ... aha-virago
Nie wysyła się swoich cylindrów, mają gotowy zestaw powiększający do 180cm3 za 189 Eur. Po chwili szukania można sobie kupić taki sam zestaw za 102 Eur prosto od chińczyka https://pl.aliexpress.com/item/32958675 ... 2e0eIBrBMm
Będzie tanio, pytanie ile wytrzyma taki chiński zestaw?
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Tuning
Dla mnie nonsens z tym zwiększaniem pojemności i modyfikacjami. Nie dość że kosztowne to nie ma gwarancji na ile kilometrów ten zestaw zagra
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
- aligator73
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwietnia 2019, 22:04
- Motocykl: Virago125, Deauville
- Lokalizacja: Wlkp
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Tuning
Wiesz... wszystko zależy. Inaczej to wygląda jak sobie suniesz 750-ką, a inaczej jak zarzynasz 125-kę
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Tuning
Jeździłem kilka lat 125tką i prawdę powiedziawszy prędkości przelotowe czyli 70-90km/h miałem i w mniejszym i w większym moto podobne.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Tuning
Wszelkie wydłużania i pogrubiania mają sens jedynie wtedy, gdy nie próbujemy obejść ograniczeń kategorii pojazdu. Przerobienie motoroweru na 100 ccm daje frajdę ale to przestaje być motorower. Przerobienie 125 na 150 czy 1300 to zmiana powodująca posiadanie innego dokumentu uprawniającego do jazdy niż kat.B.
Fajnie jak ktoś ma parę hektarów nieużytków i zrobił tam sobie tor crossowy. Wtedy można powalczyć z jakimś enduro i przerabiać silnik i mieć frajdę, że ma się większego niż się miało. Jeździsz po swoich hektarach i mogą Cię cmoknąć w pompkę aż się zassie. A na drogę publiczną motocykl na przyczepę lekką i na legalu jeździmy z kat.B
Co do kosztów przeróbek - za odrobinę radości trzeba zapłacić. Jeśli mowa o jeździe jedynie dla zabawy - każde pieniądze mają sens. Do jazdy po drogach publicznych - zamiast przerabiać, legalizować, ubezpieczać - dużo prościej kupić to, do czego dążysz. Przeróbki nie sprzedasz tak łatwo jak seryjnej zadbanej maszyny. I nie mówię o ingerencji w silnik ale choćby kierunkowskazy czy kolor błotnika - zawsze pojawia się pytanie: co takiego się wydarzyło, co było rozwalone, że gość pomalował na zielono i zamiast kupić klosz do kierunku za 20 zł wymienił kierunki na jakąś tanią chińszczyznę
Fajnie jak ktoś ma parę hektarów nieużytków i zrobił tam sobie tor crossowy. Wtedy można powalczyć z jakimś enduro i przerabiać silnik i mieć frajdę, że ma się większego niż się miało. Jeździsz po swoich hektarach i mogą Cię cmoknąć w pompkę aż się zassie. A na drogę publiczną motocykl na przyczepę lekką i na legalu jeździmy z kat.B
Co do kosztów przeróbek - za odrobinę radości trzeba zapłacić. Jeśli mowa o jeździe jedynie dla zabawy - każde pieniądze mają sens. Do jazdy po drogach publicznych - zamiast przerabiać, legalizować, ubezpieczać - dużo prościej kupić to, do czego dążysz. Przeróbki nie sprzedasz tak łatwo jak seryjnej zadbanej maszyny. I nie mówię o ingerencji w silnik ale choćby kierunkowskazy czy kolor błotnika - zawsze pojawia się pytanie: co takiego się wydarzyło, co było rozwalone, że gość pomalował na zielono i zamiast kupić klosz do kierunku za 20 zł wymienił kierunki na jakąś tanią chińszczyznę
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- aligator73
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwietnia 2019, 22:04
- Motocykl: Virago125, Deauville
- Lokalizacja: Wlkp
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Tuning
Ja w żonki Yamaszce pozmieniam dysze plus dolot powietrza i regulacja, bo w tej chwili to muł straszny Chciałem jeszcze moduł zmienić (mam 43 M) lecz kupno 45 P w rozsądnej cenie graniczy z cudem. Podobno te od XV250 z literką S pasują, ale czy na pewno?
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Tuning
A ja w żonki Yamaszce zrobiłem taki zabieg: sprzedałem 125tke, wysłałem żonę na kat. A, zrobiła prawko, kupiliśmy jej 535tke i jeździmy bez problemów z przeróbkami mocyaligator73 pisze:Ja w żonki Yamaszce pozmieniam dysze plus dolot powietrza i regulacja, bo w tej chwili to muł straszny Chciałem jeszcze moduł zmienić (mam 43 M) lecz kupno 45 P w rozsądnej cenie graniczy z cudem. Podobno te od XV250 z literką S pasują, ale czy na pewno?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
- aligator73
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwietnia 2019, 22:04
- Motocykl: Virago125, Deauville
- Lokalizacja: Wlkp
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Tuning
Czyli najlepiej zrobić tuning żony...
To po co ja kupowałem te dysze?
To po co ja kupowałem te dysze?
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Tuning
I po długiej debaaaaacie, słuszne wnioskialigator73 pisze: ↑01 lipca 2020, 18:55 Czyli najlepiej zrobić tuning żony...
To po co ja kupowałem te dysze?
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Tuning
Zdecydowanie lepiej zmienić maszynę na większą Ale z ciekawości policzyłem sobie, jaką dokładnie pojemność uzyskamy po przeszczepie cylindrów z 250-ki do 125-ki. Gdybyśmy również zmienili wał, obliczanie moglibyśmy sobie darować, bo byśmy uzyskali pełnowymiarową 250-kę, jednak zostawiając wał od 125-ki, pojemność ta będzie wyraźnie niższa od 250-ki.
Do dzieła
125-ka:
- ilość cylindrów: 2
- średnica cylindra: 41 mm
- skok tłoka: 47 mm
- pojemność: 124 cm3
250-ka:
- ilość cylindrów: 2
- średnica cylindra: 49 mm
- skok tłoka: 66 mm
- pojemność: 249 cm3
125-ka z cylindrami od 250-ki:
- ilość cylindrów: 2
- średnica cylindra: 49 mm
- skok tłoka: 47 mm
- pojemność: V
V = 2 x [(49 mm x 0,5) x (49 mm x 0,5) x 3,14 x 47 mm]
V = 2 x 88585 mm3
V = 177170 mm3
V = 177 cm3
W efekcie uzyskamy dodatkowe 53 cm3, oryginalne silniki 125 i 250 są silnikami nadkwadratowymi, nasza hybryda stanie się silnikiem podkwadratowym, jeszcze jedna ważna rzecz, bez zmiany wału stopień sprężana znacznie ulegnie zmniejszeniu, również da się go obliczyć, ale na tym etapie daruję to sobie, więcej z tym zachodu niż z obliczaniem pojemności
Wniosek: powyższa zmiana cylindrów bez wału korbowego nie ma sensu!
Do dzieła
125-ka:
- ilość cylindrów: 2
- średnica cylindra: 41 mm
- skok tłoka: 47 mm
- pojemność: 124 cm3
250-ka:
- ilość cylindrów: 2
- średnica cylindra: 49 mm
- skok tłoka: 66 mm
- pojemność: 249 cm3
125-ka z cylindrami od 250-ki:
- ilość cylindrów: 2
- średnica cylindra: 49 mm
- skok tłoka: 47 mm
- pojemność: V
V = 2 x [(49 mm x 0,5) x (49 mm x 0,5) x 3,14 x 47 mm]
V = 2 x 88585 mm3
V = 177170 mm3
V = 177 cm3
W efekcie uzyskamy dodatkowe 53 cm3, oryginalne silniki 125 i 250 są silnikami nadkwadratowymi, nasza hybryda stanie się silnikiem podkwadratowym, jeszcze jedna ważna rzecz, bez zmiany wału stopień sprężana znacznie ulegnie zmniejszeniu, również da się go obliczyć, ale na tym etapie daruję to sobie, więcej z tym zachodu niż z obliczaniem pojemności
Wniosek: powyższa zmiana cylindrów bez wału korbowego nie ma sensu!
Ostatnio zmieniony 03 lipca 2020, 14:00 przez AndrzejJozwiak, łącznie zmieniany 2 razy.
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Tuning
No ale co z tego, że skok względem średnicy będzie mniejszy? Kwestia sprężania to odpowiednie dopasowanie pojemności komory spalania. Wał zostaje fabryczny.
Ja nie widzę przeciwwskazań co do tych dodatkowych 50ccm z technicznego pkt widzenia.
Ja nie widzę przeciwwskazań co do tych dodatkowych 50ccm z technicznego pkt widzenia.
Żyj i daj rzyć innym.
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Tuning
Obliczyłem stopień sprężania takiej hybrydy
125-ka i 250-ka fabrycznie mają stopień sprężania 10:1, natomiast 125-ka z oryginalnym wałem i cylindrami od 250-ki miałaby stopień sprężania zaledwie 3,78:1
Ciekawy jestem jakby wyglądała praca takiego silnika
Skąd taki spadek stopnia sprężania? Odpowiedź: pojemność skokowa z 249 cm3 spadła do 177 cm3, natomiast łączna pojemność obu komór spalania wzrosła z ~27,66 cm3 do ~63,66 cm3, wpływ na to ma wał, to od niego zależy skok tłoka (bezpośredni wpływ na pojemność skokową) oraz górne martwe położenie tłoka (bezpośredni wpływ na pojemność komory spalania).
Poniżej szkic pokazujący jaki tu wpływ na pojemność komory spalania wa wał (górne martwe położenie tłoka), po lewej górne martwe położenie tłoka cylindra 250 z wałem do 250 (mniejsza komora spalania), po prawej górne martwe położenie tłoka cylindra 250 z wałem do 125 (większa komora spalania). W jaki sposób chcesz dopasować (zmniejszyć) pojemność komory spalania? Teoria na zmniejszenie pojemności komory spalania bez zmiany pojemności skokowej to:
- planowanie głowic (w tym przypadku nie ma to sensu, ponieważ aby uzyskać stopień sprężania 10:1, łączną pojemność obu komór spalania należałoby zmniejszyć z ~63,66 cm3 do ~19,66 cm3, a planowaniem głowic takiego efektu się nie uzyska),
- skrócenie cylindrów,
- zmiana tłoków na wyższe,
- zmiana korbowodów na dłuższe.
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Tuning
Pofatygowałem się i zrobiłem małą animację - symulacja pracy cylindrów:
- po lewej cylinder XV 250 z wałem XV 250,
- po prawej cylinder XV 250 z wałem XV 125.
Odległość osi czopu korbowego od osi czopu głównego:
- dla wału XV 250 - 33 mm (daje to skok tłoka 66 mm),
- dla wału XV 125 - 23,5 mm (daje to skok tłoka 47 mm).
Powyższa różnica 9,5 mm pomiędzy osiami czopów jest sprawcą takich różnic, to ona powoduje że skok tłoka spada z 66 mm do 47 mm, pojemność skokowa spada z 249 cm3 do 177 cm3, łączna pojemność obu komór spalania wzrasta z ~27,66 cm3 do ~63,66 cm3 a stopień sprężania spada z 10:1 do 3,78:1, a to wszystko ładnie wizualizuje powyższa animacja
Edit. Można wywnioskować z powyższego, ale dopiszę: cylindry w XV 250 są nieco wyższe od XV 125, różnica wynosi około 1 cm. Co do samych głowic, nie mam konkretnej wiedzy, ale obstawiam że również będą pewne różnice.
- po lewej cylinder XV 250 z wałem XV 250,
- po prawej cylinder XV 250 z wałem XV 125.
Odległość osi czopu korbowego od osi czopu głównego:
- dla wału XV 250 - 33 mm (daje to skok tłoka 66 mm),
- dla wału XV 125 - 23,5 mm (daje to skok tłoka 47 mm).
Powyższa różnica 9,5 mm pomiędzy osiami czopów jest sprawcą takich różnic, to ona powoduje że skok tłoka spada z 66 mm do 47 mm, pojemność skokowa spada z 249 cm3 do 177 cm3, łączna pojemność obu komór spalania wzrasta z ~27,66 cm3 do ~63,66 cm3 a stopień sprężania spada z 10:1 do 3,78:1, a to wszystko ładnie wizualizuje powyższa animacja
Edit. Można wywnioskować z powyższego, ale dopiszę: cylindry w XV 250 są nieco wyższe od XV 125, różnica wynosi około 1 cm. Co do samych głowic, nie mam konkretnej wiedzy, ale obstawiam że również będą pewne różnice.
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.