brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
Witam.
Virago xv1000 z 1984 roku silnik 42j. Wersja amerykańska. Odpala bez problemu, od kopa.
Problem jest bardziej złożony, niż myślałem na początku. Zaczęło się od tego, że nie miałem kierunków. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znów się pojawiły. Na drugi dzień znów ich nie było i tak do dziś. Rozkręciłem całą manetkę kierunków i ją poczyściłem i poskładałem, kierunków brak. W trakcie oglądania problemu zobaczyłem, że po odpaleniu mam 12 a czasem 11,95 V na ładowaniu. W instrukcji Clymera jest tak ładnie napisane, żeby sprawdzić regulator napięcia i inne takie. No więc mówię sobie, że za skomplikowanie to nie wygląda. Dam radę zdemontować i pomierzyć. Miałem tylko odkręcić mocowanie podnóżka, linkę sprzęgła i odkręcić lewy bok silnika. Zapomnieli napisać, że zejdzie olej. No ok, to ogarnąłem, ale w zdjęciu osłony silnika przeszkadza rozrusznik. Nie bardzo mogę odkręcić jednej śruby na krzyżaku(tej bliżej cylindra), więc próbuję zdjąć razem z rozrusznikiem, ale kable są za krótkie i blokują. Jak już trochę je zluzowałem, to coś innego blokuję ta osłonę i nie bardzo chce zejść. Wysunęła się dosłownie kilka cm i nie chce dalej pójść. Czy to magnes trzyma, czy coś innego?? W tej chwili, to też nie bardzo chce nawet wrócić z powrotem na swoje miejsce. Co może blokować zdjęcie osłony??
Jeżeli udało by mi się zdjąć osłonę ze stojanem i regulatorem, to jak to posprawdzać?? regulator ma 3 białe kable i jeden niebieski, a w instrukcji jest 3 białe , czerwony i czarny, czyli 5 kabli. Zmierzyłem oporność pomiędzy białymi i wyszło mi 0,9 Ohm, w instrukcji wartość prawidłowa 0,5 Ohm. Stojan ma 4 kable. Jak wynika z instrukcji na stojanie mierzę 1 i 2 cylinder, czyli powinno być 4.2 Ohm i 13.2 Ohm, tego jeszcze nie zmierzyłem, jutro to zrobię bo dziś już mógł bym go zagryźć.
Pomorze ktoś ogarnąć?? bo moto stoi w proszku, a pogoda zaczyna się robić
Virago xv1000 z 1984 roku silnik 42j. Wersja amerykańska. Odpala bez problemu, od kopa.
Problem jest bardziej złożony, niż myślałem na początku. Zaczęło się od tego, że nie miałem kierunków. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znów się pojawiły. Na drugi dzień znów ich nie było i tak do dziś. Rozkręciłem całą manetkę kierunków i ją poczyściłem i poskładałem, kierunków brak. W trakcie oglądania problemu zobaczyłem, że po odpaleniu mam 12 a czasem 11,95 V na ładowaniu. W instrukcji Clymera jest tak ładnie napisane, żeby sprawdzić regulator napięcia i inne takie. No więc mówię sobie, że za skomplikowanie to nie wygląda. Dam radę zdemontować i pomierzyć. Miałem tylko odkręcić mocowanie podnóżka, linkę sprzęgła i odkręcić lewy bok silnika. Zapomnieli napisać, że zejdzie olej. No ok, to ogarnąłem, ale w zdjęciu osłony silnika przeszkadza rozrusznik. Nie bardzo mogę odkręcić jednej śruby na krzyżaku(tej bliżej cylindra), więc próbuję zdjąć razem z rozrusznikiem, ale kable są za krótkie i blokują. Jak już trochę je zluzowałem, to coś innego blokuję ta osłonę i nie bardzo chce zejść. Wysunęła się dosłownie kilka cm i nie chce dalej pójść. Czy to magnes trzyma, czy coś innego?? W tej chwili, to też nie bardzo chce nawet wrócić z powrotem na swoje miejsce. Co może blokować zdjęcie osłony??
Jeżeli udało by mi się zdjąć osłonę ze stojanem i regulatorem, to jak to posprawdzać?? regulator ma 3 białe kable i jeden niebieski, a w instrukcji jest 3 białe , czerwony i czarny, czyli 5 kabli. Zmierzyłem oporność pomiędzy białymi i wyszło mi 0,9 Ohm, w instrukcji wartość prawidłowa 0,5 Ohm. Stojan ma 4 kable. Jak wynika z instrukcji na stojanie mierzę 1 i 2 cylinder, czyli powinno być 4.2 Ohm i 13.2 Ohm, tego jeszcze nie zmierzyłem, jutro to zrobię bo dziś już mógł bym go zagryźć.
Pomorze ktoś ogarnąć?? bo moto stoi w proszku, a pogoda zaczyna się robić
zawsze może być gorzej
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
No toś se narobił .Brak kierunkowskazów to uszkodzony przekaźnik kierunkowskazów coś takiego http://sklep-racer.pl/przekaznik-przery ... -1100,2268 .
Badanie alternatora i regulatora masz tu https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922 i nic nie trzeba rozkręcać , wystarczy wypiąć koski .
Badanie alternatora i regulatora masz tu https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922 i nic nie trzeba rozkręcać , wystarczy wypiąć koski .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
No ok, ale skoro ładuje 12 v czyli coś nie tak
zawsze może być gorzej
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
Wszystko sprawdzisz multimetrem , jak to zrobić masz napisane w linku , który Ci podałem , przeczytaj , jak będzie coś niejasnego zapytaj .Co się popsuło dowiesz się robiąc cztery pomiary , dwa na pinach prądnicy i dwa na pinach regulatora.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
ok, dziś spróbuje pomierzyć. U mnie jest tylko już taki problem, że mam silnik rozkręcony w połowie.
zawsze może być gorzej
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
Chyba nie w tym kierunku szukałeś
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- alonso
- Posty: 1997
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
12 V z tego co wiem to napięcie akumulatora, które ma być ładowane ponad 14 voltami
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
Pomierzyłem regulator i wyniki są następujące:
ABC- trzy białe przewody, D czerwony, E masa regulatora
miernik ustawiony na 2000 kOhm
+ miernika, - miernika
A D- 200
D A brak
D B Brak
B D 202
D C brak
C D 207
A E brak
E A 204
B E brak
E B 195
E C 10
C E 10
Z pomiarów wnioskuję, że regulator do dupy. Zamówiłem już nowy.
Co do niepotrzebnego zdejmowania lewej kapy, to okazało się, że nie do końca było to niepotrzebne, bo przewody ze statora były poprzecierane i wkrótce mogło dojść do zwary z masą. Przy okazji jakieś dopieszczenia podrdzewiałych połączeń elektrycznych min. alternatora.
No i oczywiście, jeśli po złożeniu nie zostanie mi żadna część czy śrubka , jaki sukces
ABC- trzy białe przewody, D czerwony, E masa regulatora
miernik ustawiony na 2000 kOhm
+ miernika, - miernika
A D- 200
D A brak
D B Brak
B D 202
D C brak
C D 207
A E brak
E A 204
B E brak
E B 195
E C 10
C E 10
Z pomiarów wnioskuję, że regulator do dupy. Zamówiłem już nowy.
Co do niepotrzebnego zdejmowania lewej kapy, to okazało się, że nie do końca było to niepotrzebne, bo przewody ze statora były poprzecierane i wkrótce mogło dojść do zwary z masą. Przy okazji jakieś dopieszczenia podrdzewiałych połączeń elektrycznych min. alternatora.
No i oczywiście, jeśli po złożeniu nie zostanie mi żadna część czy śrubka , jaki sukces
zawsze może być gorzej
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: brak kierunkowskazów, za niskie ładowanie i nie tylko
problem rozwiązany. kupiłem nowy moduł 41r71, kupiłem nowy regulator napięcia. poskładałem i teraz działa.
zastanawiam się tylko dlaczego nie działa opcja hazard?? rozumiem, że są to awaryjki, ale nie mogę ich uruchomić. ma ktoś jakąś wiedzę w tym temacie??
zastanawiam się tylko dlaczego nie działa opcja hazard?? rozumiem, że są to awaryjki, ale nie mogę ich uruchomić. ma ktoś jakąś wiedzę w tym temacie??
zawsze może być gorzej