Kilka pytań początkującego o XV750
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Kilka pytań początkującego o XV750
Witajcie,
Wybaczcie moje być może oczywiste pytania, ale jestem świeżym posiadaczem XV750 z 1996 roku i mnożą mi się pytania.
1. Czy w oryginalnych tłumikach normalne i fabryczne są otwory od dołu (po jednym w każdym tłumiku) widoczne na załączonym zdjęciu i oznaczone nr 1?
2. Czy znacie jakiś sensowny i estetyczny sposób umiejscowienia jakichś elementów gumowych na customowe stopki oznaczone nr 2? Wyglądają pięknie,ale niestety są śliskie i zdarzyło mi się już w czasie jazdy że but ześlizgnął mi się z jednej z nich podczas jazdy.
3. Czy macie może gdzieś zdjęcia z przeprowadzania korekty mieszanki paliwowo powietrznej gaźników i z ich synchronizacji? Zrobiłem wakuometr zgodnie z instrukcją z forum, ale nie bardzo wiem gdzie są umiejscowione fizycznie króćce na które należy podłączyć przewody. Mam wrażenie że mieszanka nie jest do końca właściwa, albo nie do końca synchro zostało prawidłowo przeprowadzone. Czytałem temat o synchronizacji,ale niestety zdjęcia które tam były już nie są dostępne.
4. To pytanie łączy się z poprzednim. Motocykl mam od niedawna, zrobiłem nim do soboty ok. 100km, a w niedzielę po jechałem na trochę dłuższą przejażdżkę. Podczas jazdy w pewnym momencie chciałem w miarę szybko przyspieszyć na czwartym biegu. Dodałem gazu, ale motocykl zamiast równo przyspieszyć lekko zaczął przyspieszać, po czym "zamulił się" na chwilę, strzelił z tłumika i po strzale przyspieszył jak należy. Dwukrotnie podczas trasy zrobił coś takiego. Nie zajrzałem jeszcze do świec, bo nie chciałem w niedzielę już grzebać w maszynie. Co mogło by być przyczyną takiego czegoś? Dodam jeszcze że jak zjeżdżam z góry na biegu z odpuszczoną całkowicie manetką to też co chwila lekko strzela, ale nie wiem czy to naturalne, czy jednak świadczy o jakimś problemie?
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wybaczcie moje być może oczywiste pytania, ale jestem świeżym posiadaczem XV750 z 1996 roku i mnożą mi się pytania.
1. Czy w oryginalnych tłumikach normalne i fabryczne są otwory od dołu (po jednym w każdym tłumiku) widoczne na załączonym zdjęciu i oznaczone nr 1?
2. Czy znacie jakiś sensowny i estetyczny sposób umiejscowienia jakichś elementów gumowych na customowe stopki oznaczone nr 2? Wyglądają pięknie,ale niestety są śliskie i zdarzyło mi się już w czasie jazdy że but ześlizgnął mi się z jednej z nich podczas jazdy.
3. Czy macie może gdzieś zdjęcia z przeprowadzania korekty mieszanki paliwowo powietrznej gaźników i z ich synchronizacji? Zrobiłem wakuometr zgodnie z instrukcją z forum, ale nie bardzo wiem gdzie są umiejscowione fizycznie króćce na które należy podłączyć przewody. Mam wrażenie że mieszanka nie jest do końca właściwa, albo nie do końca synchro zostało prawidłowo przeprowadzone. Czytałem temat o synchronizacji,ale niestety zdjęcia które tam były już nie są dostępne.
4. To pytanie łączy się z poprzednim. Motocykl mam od niedawna, zrobiłem nim do soboty ok. 100km, a w niedzielę po jechałem na trochę dłuższą przejażdżkę. Podczas jazdy w pewnym momencie chciałem w miarę szybko przyspieszyć na czwartym biegu. Dodałem gazu, ale motocykl zamiast równo przyspieszyć lekko zaczął przyspieszać, po czym "zamulił się" na chwilę, strzelił z tłumika i po strzale przyspieszył jak należy. Dwukrotnie podczas trasy zrobił coś takiego. Nie zajrzałem jeszcze do świec, bo nie chciałem w niedzielę już grzebać w maszynie. Co mogło by być przyczyną takiego czegoś? Dodam jeszcze że jak zjeżdżam z góry na biegu z odpuszczoną całkowicie manetką to też co chwila lekko strzela, ale nie wiem czy to naturalne, czy jednak świadczy o jakimś problemie?
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Podnóżki możesz wymienić na inne
Myśle że świece musisz obadać , gaźnik wyczyścić i poziom paliwa sprawdzić
Synchro tylni cylek podpinasz do łącznika gumowego gaźnik-cylinder (są na nim dwa kroćce, jeden masz zaślepiony to do niego ) , przedni cylek do czwórnika za lewą atrapą filtra powietrza (też jeden jest zaślepiony to do niego)
Myśle że świece musisz obadać , gaźnik wyczyścić i poziom paliwa sprawdzić
Synchro tylni cylek podpinasz do łącznika gumowego gaźnik-cylinder (są na nim dwa kroćce, jeden masz zaślepiony to do niego ) , przedni cylek do czwórnika za lewą atrapą filtra powietrza (też jeden jest zaślepiony to do niego)
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Ad 1 ktoś wywiercił dziury , żeby uzyskać większą głośność ( agro tuning 3/4 viragowców tak robi )
Ad 2 kup w sklepie oringi o odpowiedniej średnicy , takie z grubszej gumy i ponawlekaj po parę sztuk na frezy ( tak żeby było skuteczne i estetycznie wyglądało )
Zamuleni może być bardzo niebezpieczne podczas jazdy , jak się zdarzy w nieodpowiednim momencie to może doprowadzić do czołówki . Problemu nie rozwiążesz synchronizacją , żeby sprawdzić śruby składu mieszanki też trzeba wyjąc gażnik , czyli gażnik do roboty , przed wymontowaniem gaźników sprawdz dokładnie poziom paliwa , żebyś wiedział czy wystarczy umyć , czy trzeba skorygować poziom paliwa . Lekkie strzelanie może być spowodowane tymi dziurami w tłumikach ale jest nie jest groźne i sporo virówek tak ma , żeby usunąć wystarczy czasami mała korekta śrubami składu mieszanki .
Ad 2 kup w sklepie oringi o odpowiedniej średnicy , takie z grubszej gumy i ponawlekaj po parę sztuk na frezy ( tak żeby było skuteczne i estetycznie wyglądało )
Zamuleni może być bardzo niebezpieczne podczas jazdy , jak się zdarzy w nieodpowiednim momencie to może doprowadzić do czołówki . Problemu nie rozwiążesz synchronizacją , żeby sprawdzić śruby składu mieszanki też trzeba wyjąc gażnik , czyli gażnik do roboty , przed wymontowaniem gaźników sprawdz dokładnie poziom paliwa , żebyś wiedział czy wystarczy umyć , czy trzeba skorygować poziom paliwa . Lekkie strzelanie może być spowodowane tymi dziurami w tłumikach ale jest nie jest groźne i sporo virówek tak ma , żeby usunąć wystarczy czasami mała korekta śrubami składu mieszanki .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Proton
- Posty: 233
- Rejestracja: 09 stycznia 2014, 20:53
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: okolice Gdańska
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Sprawdź też a najlepiej wymień filtr powietrza. Ja wymieniłem u siebie jeszcze świece na Iskry. Tanie modyfikacje a przyniosły oczekiwany rezultat.
Zdarza się mi jeszcze strzelić w tłumik ale tylko przy gwałtownym odpuszczeniu manetki i to już nie to co kiedyś. A strzelać u mnie będzie zawsze bo mam puste wydechy.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zdarza się mi jeszcze strzelić w tłumik ale tylko przy gwałtownym odpuszczeniu manetki i to już nie to co kiedyś. A strzelać u mnie będzie zawsze bo mam puste wydechy.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
@vinny dzięki za odpowiedź Na razie mam lekki problem z tym że nie do końca wiem które to śruby odpowiadają za skład mieszanki Oglądałem schemat w instrukcji,ale jeszcze nie udało mi się tego przełożyć na rzeczywistość, dla tego pytałem o zdjęcia Gaźników na razie wolałbym nie wyjmować, jak by się dało to wolałbym to robić po sezonie
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
@Proton dzięki, na pewno będę się kierował w stronę wymiany świec na nowe i pewnie filtr powietrza też wymienię, bo nie wiem w jakim stanie jest A jaki model świec powinien być w naszych XV? NGK wiem które z instrukcji, ale ewentualnie pytanie czy nie dajecie innych, które się lepiej sprawują? Ty piszesz o Iskrach, tylko pytanie który model?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
@Feniks dzięki, będę szukał zaślepionych króćców Muszę do tego demontować filtr powietrza i atrapę z drugiej strony, czy da się do tego dotrzeć bez rozbierania maszyny?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- Proton
- Posty: 233
- Rejestracja: 09 stycznia 2014, 20:53
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: okolice Gdańska
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Ja zakładałem takie.
https://allegro.pl/oferta/swiece-iskra- ... 7311758541?
Na stronie Iskry możesz wyszukać co Ci bardziej by pasowało
https://allegro.pl/oferta/swiece-iskra- ... 7311758541?
Na stronie Iskry możesz wyszukać co Ci bardziej by pasowało
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Żeby zobaczyć śruby składu mieszanki , czy robić regulację tymi śrubami w 750 czy 1100 trzeba wyjąc gaźniki .SpyAmericano pisze: ↑08 czerwca 2020, 13:21 @vinny dzięki za odpowiedź Na razie mam lekki problem z tym że nie do końca wiem które to śruby odpowiadają za skład mieszanki Oglądałem schemat w instrukcji,ale jeszcze nie udało mi się tego przełożyć na rzeczywistość, dla tego pytałem o zdjęcia Gaźników na razie wolałbym nie wyjmować, jak by się dało to wolałbym to robić po sezonie
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Jeśli nie mają zaślepek można po kaskadersku podnieść zbiornik i odpowiedniej długości płaskim srubokrętem idzie to zrobić.vinny pisze: ↑09 czerwca 2020, 00:45Żeby zobaczyć śruby składu mieszanki , czy robić regulację tymi śrubami w 750 czy 1100 trzeba wyjąc gaźniki .SpyAmericano pisze: ↑08 czerwca 2020, 13:21 @vinny dzięki za odpowiedź Na razie mam lekki problem z tym że nie do końca wiem które to śruby odpowiadają za skład mieszanki Oglądałem schemat w instrukcji,ale jeszcze nie udało mi się tego przełożyć na rzeczywistość, dla tego pytałem o zdjęcia Gaźników na razie wolałbym nie wyjmować, jak by się dało to wolałbym to robić po sezonie
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
Albo używać wkrętaka kątowego http://www.blackduck.pl/sklep/uklad-pal ... estaw.html
Wąsaty7
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka pytań początkującego o XV750
...i ostrożnie regulować żeby jej nie obrobić łepka bo potem jest troche dupa, a często zapieczone są..wąsaty7 pisze: ↑09 czerwca 2020, 12:59 Albo używać wkrętaka kątowego http://www.blackduck.pl/sklep/uklad-pal ... estaw.html
Reasumójąc jak niewiesz nic o histori gaziorów to je lepiej wyjąć,
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.