Ameryki nie odkryję jak napiszę, że końcówki (ciężarki) kierownicy pełnią rolę absorberów drgań Oryginalne kierownice posiadają nagwintowany otwór w które wkręca się końcówki, takie połączenie (metal-metal) w idealny sposób przenosi drgania z kierownicy na końcówki, akcesoryjne kierownice nie mają gwintowania, wymagają końcówek z łącznikiem rozporowym, markowe końcówki (np. TRW) posiadają metalowy łącznik rozporowy, który ma zapewnić swobodny transfer drgań (jak w oryginale mamy tu połączenie metal-metal), natomiast końcówki mniej renomowanych producentów oraz "no name" posiadają gumowy element rozporowy, mam wątpliwości aby końcówki te były w stanie pochłaniać drgania, mamy tu połączenie metal-guma-metal, nie sądzę aby ta guma przekazywała drgania z kierownicy na końcówkę. Co o tym sądzicie?
Poruszyłem ten temat, ponieważ zastanawiam się nad zmianą kierownicy oryginalnej na akcesoryjną - TRW, fajnie byłoby włożyć w nią końcówki również od TRW, ale cena raczej nie zachęca, jest dużo wyższa od samej kierownicy - 230 zł Są sporo tańsze końcówki, tylko zastanawia mnie ich skuteczność
Oryginalne:
TRW:
No name:
Końcówki (ciężarki) kierownicy
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Końcówki (ciężarki) kierownicy
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Końcówki (ciężarki) kierownicy
Zmieniałem niedawno oryginalną kierownicę na dzieło od Kubiego. Nie widziałem w starej kierze żadnych gwintów na obciążniki. W lewym ramieniu był tylko obciążnik (ponoć przeciwwaga dla zbiorniczka płynu hamulcowego). Zakończenia to raczej zaślepki niż obciążniki. Ale może ta oryginalna też nie była oryginalna? W nowej założyłem obciążniki akcesoryjne aluminiowe, z gumową rozpórką. Czy coś dają? Wyglądają wg. mnie fajniej niż oryginalne zaślepki. Czy prowadzenie jest lepsze? Trudno stwierdzić, bo kiera od made in Kubi robi znaczną, w porównaniu do starej, różnicę i cały czas nie mogę się nacieszyć
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Końcówki (ciężarki) kierownicy
Może to zależy od modelu, u siebie jeszcze nie wyciągałem końcówek, ale np. w modelu XV 1900 oryginalna końcówka jest wkręcana bezpośrednio w kierownicę i wygląda tak:Gucek69 pisze: ↑27 maja 2020, 20:42 Zmieniałem niedawno oryginalną kierownicę na dzieło od Kubiego. Nie widziałem w starej kierze żadnych gwintów na obciążniki. W lewym ramieniu był tylko obciążnik (ponoć przeciwwaga dla zbiorniczka płynu hamulcowego). Zakończenia to raczej zaślepki niż obciążniki. Ale może ta oryginalna też nie była oryginalna? W nowej założyłem obciążniki akcesoryjne aluminiowe, z gumową rozpórką. Czy coś dają? Wyglądają wg. mnie fajniej niż oryginalne zaślepki. Czy prowadzenie jest lepsze? Trudno stwierdzić, bo kiera od made in Kubi robi znaczną, w porównaniu do starej, różnicę i cały czas nie mogę się nacieszyć
Tłumienie drgań ma zwiększyć komfort w trakcie jazdy, zapobiec drętwieniu dłoni i nieprzyjemnych konsekwencji zdrowotnych w przyszłości
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Końcówki (ciężarki) kierownicy
A tak wygląda otwór w kierownicy od Yamahy XJ 600:
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.