Okrutne spalanie a kraniki
Okrutne spalanie a kraniki
Hej,
po wstępnym ustawieniu gaźnika spalanie w mojej xv750 wychodzi jakieś 10/100 !!! Zastanawiam się nad przyczynami.... Motocykl ma problemy z pracą na kranikach w pozycji ON, chociaż wymieniłem w nich membrany-zostawilem stare sprężynki i mam zamiar to zmienić,ale mam pytanie - czy jazda na 'Pri' może mieć taki wpływ na spalanie?(w tej pozycji silnik chodzi jak zegarek) Czy raczej szukać tu problemów z luzami zaworowymi albo złym ustawie mieszanki? I jeszcze, czy jeśli bym złożył broń w kwestii kraników które mam obecnie to czy do xv750 z 81r podejdą kraniki z młodszych modeli Virago 750??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za mądre słowo
po wstępnym ustawieniu gaźnika spalanie w mojej xv750 wychodzi jakieś 10/100 !!! Zastanawiam się nad przyczynami.... Motocykl ma problemy z pracą na kranikach w pozycji ON, chociaż wymieniłem w nich membrany-zostawilem stare sprężynki i mam zamiar to zmienić,ale mam pytanie - czy jazda na 'Pri' może mieć taki wpływ na spalanie?(w tej pozycji silnik chodzi jak zegarek) Czy raczej szukać tu problemów z luzami zaworowymi albo złym ustawie mieszanki? I jeszcze, czy jeśli bym złożył broń w kwestii kraników które mam obecnie to czy do xv750 z 81r podejdą kraniki z młodszych modeli Virago 750??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za mądre słowo
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Nie znam szczegółów budowy kraników 750tki, ale możesz powiedzieć, jaki masz kolor świec po dłuższej przejażdżce ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
- Motocykl: XV 1100
- Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Miałem kiedyś spalanie na podobnym poziomie - zaraz po zakupie (przy okazji jeden cylinder "lubił się zalać").
Czyszczenie i regulacja gaźników + synchronizacja pomogły. W sensie udało się zejść do jakichś 6,2l/100km.
Dalej nie ruszałem, wszystko ładnie pracuje, problemów nie mam.
A opowieści o spalaniu poniżej 5l/100km traktuję jak legendy (wiem, wiem, niektórzy takie mają, ale nie będę się doktoryzował i inwestował majątku, żeby zaoszczędzić kilka stówek w roku)
Kolega Blunio ma rację, szukaj przyczyny w gaźnikach
Czyszczenie i regulacja gaźników + synchronizacja pomogły. W sensie udało się zejść do jakichś 6,2l/100km.
Dalej nie ruszałem, wszystko ładnie pracuje, problemów nie mam.
A opowieści o spalaniu poniżej 5l/100km traktuję jak legendy (wiem, wiem, niektórzy takie mają, ale nie będę się doktoryzował i inwestował majątku, żeby zaoszczędzić kilka stówek w roku)
Kolega Blunio ma rację, szukaj przyczyny w gaźnikach
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Właśnie sprawdziłem- czarne są kolego,jak dupa szatana:p
Dodam, że gaźniki były czyszczone ale z regulacją i synchronizacja gorzej- jednak barwa świec jasno wskazuje na złe ustawienie mieszanki.
Jednak dalej nurtuje mnie pytanie czy jazda na kranikach w pozycji 'pri' kiedy paliwo leje się cały czas może mieć znaczący wpływ na spalanie?
Dodam, że gaźniki były czyszczone ale z regulacją i synchronizacja gorzej- jednak barwa świec jasno wskazuje na złe ustawienie mieszanki.
Jednak dalej nurtuje mnie pytanie czy jazda na kranikach w pozycji 'pri' kiedy paliwo leje się cały czas może mieć znaczący wpływ na spalanie?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Czyli za dużo paliwa dostaje. Pozycja kranika pri może spowodować przelewanie paliwa przez gaźniki do cylindrów.
Śruby regulacji składu mieszanki wkręć (bardzo ostrożnie) do końca następnie wykręć o 2,5 obrotu.
Poziom paliwa można sprawdzić mierząc wysokość pływaka ponad obudową (po odwróceniu gaźników do góry nogami) ale nie jest to miarodajne jedynie jako sprawdzenie czy pływaki w obu gaźnikach są ustawione tak samo. Regulacja poziomu paliwa blaszkami na osiach pływaków które popychają zaworki iglicowe też wykonuj bardzo delikatnie.
Sprawdź filtr powietrza bo zapchany powoduje większe podciśnienie i większe pobieranie paliwa.
Sprawdź czy czasem kanały układu wzbogacania mieszanki nie są zablokowane i czy układ wzbogacania mieszanki działa prawidłowo.
Śruby regulacji składu mieszanki wkręć (bardzo ostrożnie) do końca następnie wykręć o 2,5 obrotu.
Poziom paliwa można sprawdzić mierząc wysokość pływaka ponad obudową (po odwróceniu gaźników do góry nogami) ale nie jest to miarodajne jedynie jako sprawdzenie czy pływaki w obu gaźnikach są ustawione tak samo. Regulacja poziomu paliwa blaszkami na osiach pływaków które popychają zaworki iglicowe też wykonuj bardzo delikatnie.
Sprawdź filtr powietrza bo zapchany powoduje większe podciśnienie i większe pobieranie paliwa.
Sprawdź czy czasem kanały układu wzbogacania mieszanki nie są zablokowane i czy układ wzbogacania mieszanki działa prawidłowo.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Położenie PRI sprawia, że paliwo w sposób grawitacyjny, nie sterowany podciśnieniem z gaźników, leje się ze zbiornika do gaźnika. Czy potrzeba czy nie potrzeba - leje się. To nie jest położenie w którym wolno eksploatować motocykl,
Zgodnie z instrukcją PRI służy do zalania gaźnika paliwem w sytuacji gdy gaźnik został całkowicie opróżniony z paliwa - przy remoncie, po dłuższym nieużywaniu motocykla (po zimie) lub wyjeżdżeniu paliwa do ostatniej kropli. Po uzupełnieniu paliwa w gaźnikach należy kranik ustawić na ON lub RES (jeśli paliwa mało) i na takim ustawieniu odpalić motocykl. Jeśli na ON/RES motocykl nie chce palić, oznacza to, że coś jest nachrzanione w gaźnikach. PRI używaj jedynie w podanym powyżej celu
Zgodnie z instrukcją PRI służy do zalania gaźnika paliwem w sytuacji gdy gaźnik został całkowicie opróżniony z paliwa - przy remoncie, po dłuższym nieużywaniu motocykla (po zimie) lub wyjeżdżeniu paliwa do ostatniej kropli. Po uzupełnieniu paliwa w gaźnikach należy kranik ustawić na ON lub RES (jeśli paliwa mało) i na takim ustawieniu odpalić motocykl. Jeśli na ON/RES motocykl nie chce palić, oznacza to, że coś jest nachrzanione w gaźnikach. PRI używaj jedynie w podanym powyżej celu
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Jeśli już to nachrzanione jest w kraniku albo filtr paliwa do wymiany albo mogły zarosnąć węże paliwowe.
Jeśli awaria nastąpiła by w gaźniku to jedynie zaworki iglicowe mogą nie trzymać i przelewać gaźnik.
Czasem może się zdarzyć zablokowanie zaworków iglicowych w pozycji zamkniętej. Pomaga (na chwilę) ostukanie gaźników trzonkiem młotka.
Jeśli awaria nastąpiła by w gaźniku to jedynie zaworki iglicowe mogą nie trzymać i przelewać gaźnik.
Czasem może się zdarzyć zablokowanie zaworków iglicowych w pozycji zamkniętej. Pomaga (na chwilę) ostukanie gaźników trzonkiem młotka.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Ok,kraniki można wykluczyć - okazało się że zaworek podciśnienia na przedni cylinder był walnięty, teraz moto chodzi i zapala równo na pozycji 'on'.
Teraz pytanie,bo nie znalazłem swojego gaźnika w clymerze. Gdzie, w gaźniku Hitachi rocznik 81 wersja amerykańska znajdę śrubę regulacji mieszanki?
Teraz pytanie,bo nie znalazłem swojego gaźnika w clymerze. Gdzie, w gaźniku Hitachi rocznik 81 wersja amerykańska znajdę śrubę regulacji mieszanki?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Pod zaślepką z mosiądzu tam gdzie być powinna
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Tylko delikatnie z tą śrubą. Weż do tej operacji porządny i dopasowany wkrętakZwyrol616 pisze: ↑20 maja 2020, 20:10 Ok,kraniki można wykluczyć - okazało się że zaworek podciśnienia na przedni cylinder był walnięty, teraz moto chodzi i zapala równo na pozycji 'on'.
Teraz pytanie,bo nie znalazłem swojego gaźnika w clymerze. Gdzie, w gaźniku Hitachi rocznik 81 wersja amerykańska znajdę śrubę regulacji mieszanki?
A na czarne świece radzę zacząć od porządnego ustawienia poziomu paliwa w karburatorze !
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Czyli co?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Jak zaworek zepsuty, to tlenu brak
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Nie no serio pytam co to jest zaworek podciśnieniowy według kolegi zwyrola
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Wg amerykańskiego katalogu nazywa się to 'Valve, mix control' więc zawór, działa on na podciśnienie z gaźnika więc pewnie jest podciśnieniowy.2007XV1700 pisze: ↑21 maja 2020, 16:36 Nie no serio pytam co to jest zaworek podciśnieniowy według kolegi zwyrola
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
MCV fabrycznie zbędna część po wywaleniu której silnik lepiej pracuje.
Podciśnienia zaślepić a MCV do szuflady i zapomnieć.
Podciśnienia zaślepić a MCV do szuflady i zapomnieć.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: Okrutne spalanie a kraniki
Tak też zrobiłem, jednak kierowany tym, że w serwisie Yamahy kosztuje ponad trzy stówy ;p
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Okrutne spalanie a kraniki
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)