Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
- Motocykl: Virago XV125 2000r
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Podpowiecie mi jak wyregulować gaźnik w 125 po czyszczeniu go? ewentualnie czy można coś w nim usprawnić? z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
- jacekratownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
- Motocykl: XV125 Virago Ogar200
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Poziom, wg książki ok 9mm poniżej kreski, śruba składu mieszanki wykręcona 2,5 do 3,5 obrotów, tyle teorii, a w praktyce nie wiem bo u mnie tak nie działa. A co do usprawnienia gaźnika to poczytaj to: http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=4&t=29527 Pozdrawiam. Napisz co wykombinujesz bo nikt nic nie mówi nt 125, aprobvlemów troche na forum jest.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
- Motocykl: Virago XV125 2000r
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Wielkie dzięki już zakupiłem potrzebne rzeczy do modyfikacji, teraz tylko potrzebuje czasu żeby je zrobić
- jacekratownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
- Motocykl: XV125 Virago Ogar200
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
a jakie masz teraz ustawienia gaziora? Bo ja nie mogę do ładu dojść ale też myślę nad modyfikacja.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
- Motocykl: Virago XV125 2000r
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
U mnie w gaźniku były oryginalne dysze, z tego co ja wiem nikt wcześniej w nim nie grzebał. śrubkę mieszanki miałem o dziwo wykręconą na 1,5 obrotu i wszystko działało. Dzisiaj zmodyfikowałem gaźnik z tego tematu co podałeś w linku, ale nie zdążyłem go założyć. jutro spróbuje założyć gaźnik i zobaczę czy wszystko działa
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
- Motocykl: Virago 125 XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Żeby nie tworzyć nowego tematu. A jak wyczyścić gaźnik w xv125? Jak w ogóle się za to zabrać? Mam pierwszy motocykl właśnie xv125, nie wiem czy kiedykolwiek ktoś czyścił w nim gaźnik. Dziękuję za wszelkie rady.
pozdrawiam, Hubert
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 04 września 2019, 00:11
- Motocykl: virago 125 97r
- Lokalizacja: Śląsk, DK81 (wiślanka)
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Troszkę odkopię ale chętnie sam bym wyczyścił, w sumie wyczyścić to nie problem ale jak go później ustawić? My w 125 mamy dwa czy jeden gaźnik?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
- Motocykl: Virago 125 XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Odkopuję temat - Może jednak tu ktoś coś napisze... Gaźnik rozebrałem, przedmuchałem (co prawda mam problem ze skręceniem bo chyba zerwałem gwint i nie mogę dokręcić pokrywy, ale już problem rozwiązuję). Pytanie co teraz, jak nie zabrać do regulacji?
Jak się sprawdza i reguluje poziom benzyny. Przypomnę, że mamy jeden gaźnik w xv125
ok wygraliście dotarłem w serwisowe jak to się robi
Jak się sprawdza i reguluje poziom benzyny. Przypomnę, że mamy jeden gaźnik w xv125
ok wygraliście dotarłem w serwisowe jak to się robi
pozdrawiam, Hubert
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
- Motocykl: Virago 125 XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
HALLO KOLEDZY, gaźnik rozłożyłem wyczyściłem i złożyłem - z małymi przygodami. Teraz mam takie problemy i tu proszę o pomoc:
- śrubą niskich obrotów wykręcam na maksa bo inaczej wchodzi na duże obroty tzn może ma mieć większe, ale na mniejszych milej mruczy, ale na zimnym muszę trochę je dokręcić bo nawet na ssaniu nie chce palić.
- mam problem z rolgazem bo niby gaz wraca kiedy go poruszam bezpośrednio, a manetka nie wraca, do tego jeśli dodam dużo gazu i wchodzi na wysokie obroty to czasem jest problem i nawet jak odejmę gazu na manetce to jeszcze przez 1-2 sekundy są wysokie obroty i dopiero wtedy schodzi. Tak, wiem że linka mogła się zagiąć, ale nie wiem już gdzie bo kręciłem ją w te i we wte i ciekawe jest to, że jak nie jest podłączona linka to dość łatwo wraca, może w manetce jest jakaś sprężynka, która spadła, albo się zerwała, bo przed rozkręceniem działało idealnie.
Z ciekawszych rzeczy to przed rozłożeniem gaźnika, zauważyłem, że na górze gaźnik zaciągał powietrze poprzez dziurę pomiędzy gaźnikiem i tą gumą wystającą z ramy, teraz przy składaniu zauważyłem, że dalej jest ta przerwa i okleiłem ją dookoła izolacją, mam wrażenie, że teraz motocykl dostał powera i mniej dźwięczy przy wyższej prędkości, tak jakby zasysał teraz powietrze do gaźnika poprzez filtr powietrza, a do tej pory to bardziej przez nieszczelność nad gaźnikiem.
Pomożecie? Dzięki Hubert
- śrubą niskich obrotów wykręcam na maksa bo inaczej wchodzi na duże obroty tzn może ma mieć większe, ale na mniejszych milej mruczy, ale na zimnym muszę trochę je dokręcić bo nawet na ssaniu nie chce palić.
- mam problem z rolgazem bo niby gaz wraca kiedy go poruszam bezpośrednio, a manetka nie wraca, do tego jeśli dodam dużo gazu i wchodzi na wysokie obroty to czasem jest problem i nawet jak odejmę gazu na manetce to jeszcze przez 1-2 sekundy są wysokie obroty i dopiero wtedy schodzi. Tak, wiem że linka mogła się zagiąć, ale nie wiem już gdzie bo kręciłem ją w te i we wte i ciekawe jest to, że jak nie jest podłączona linka to dość łatwo wraca, może w manetce jest jakaś sprężynka, która spadła, albo się zerwała, bo przed rozkręceniem działało idealnie.
Z ciekawszych rzeczy to przed rozłożeniem gaźnika, zauważyłem, że na górze gaźnik zaciągał powietrze poprzez dziurę pomiędzy gaźnikiem i tą gumą wystającą z ramy, teraz przy składaniu zauważyłem, że dalej jest ta przerwa i okleiłem ją dookoła izolacją, mam wrażenie, że teraz motocykl dostał powera i mniej dźwięczy przy wyższej prędkości, tak jakby zasysał teraz powietrze do gaźnika poprzez filtr powietrza, a do tej pory to bardziej przez nieszczelność nad gaźnikiem.
Pomożecie? Dzięki Hubert
pozdrawiam, Hubert
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Ty to twardziel jesteśhubertk pisze: ↑09 maja 2020, 17:54 HALLO KOLEDZY, gaźnik rozłożyłem wyczyściłem i złożyłem - z małymi przygodami. Teraz mam takie problemy i tu proszę o pomoc:
- śrubą niskich obrotów wykręcam na maksa bo inaczej wchodzi na duże obroty tzn może ma mieć większe, ale na mniejszych milej mruczy, ale na zimnym muszę trochę je dokręcić bo nawet na ssaniu nie chce palić.
- mam problem z rolgazem bo niby gaz wraca kiedy go poruszam bezpośrednio, a manetka nie wraca, do tego jeśli dodam dużo gazu i wchodzi na wysokie obroty to czasem jest problem i nawet jak odejmę gazu na manetce to jeszcze przez 1-2 sekundy są wysokie obroty i dopiero wtedy schodzi. Tak, wiem że linka mogła się zagiąć, ale nie wiem już gdzie bo kręciłem ją w te i we wte i ciekawe jest to, że jak nie jest podłączona linka to dość łatwo wraca, może w manetce jest jakaś sprężynka, która spadła, albo się zerwała, bo przed rozkręceniem działało idealnie.
Z ciekawszych rzeczy to przed rozłożeniem gaźnika, zauważyłem, że na górze gaźnik zaciągał powietrze poprzez dziurę pomiędzy gaźnikiem i tą gumą wystającą z ramy, teraz przy składaniu zauważyłem, że dalej jest ta przerwa i okleiłem ją dookoła izolacją, mam wrażenie, że teraz motocykl dostał powera i mniej dźwięczy przy wyższej prędkości, tak jakby zasysał teraz powietrze do gaźnika poprzez filtr powietrza, a do tej pory to bardziej przez nieszczelność nad gaźnikiem.
Pomożecie? Dzięki Hubert
Nie wiem jak to z tym odbijaniem linki w 125 jest ale u mnie wystarczy zmienić kąt linki i też zaczyna sie blokować, z tym że mam nieorginalną kiere a linka orginalna.
Poczytaj jeszcze o ustawieniu gaziora bo jesli powoli schodzi z obrotów to może to być też uboga mieszanka. Albo lewe powietrze, jak bedzie pykał sobie na wolnych obrotach to popsikaj plakiem okolice gazników, jak obroty skoczą to znaczy że lewe powietrze ciągnie.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Wolne obroty proponuje ustawić według serwisówki. W starszych silnikach to o tyle ważne że zbyt niskie mogą np. wpływać na układ smarowania nie dając odpowiedniego ciśnienia w układzie.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
- Motocykl: Virago 125 XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?
Wg serwisówki to niestety nie umiem może to śmieszne, ale ja nigdy nie słyszałem idealnie czy dobrze pracującej XV125, serio. To co ustawiam to na mój gust żeby tak terkotał jak na filmach o harleyowcach . Nie wiem jak sprawdzić czy jest tyle obrotów ile mam być, dodatkowo jak tu czytam to 2,5 - 3 obroty jak wkręcę na max i wykręcam te 3 obroty to i tak obroty są bardzo duże, teraz mam ustawione na 4,5 obrotu i chodzi na moje ucho ok, Ale czy to nie za dużo? A może trzeba wykręcić i wkręcać te 2,5 - 3 obroty tylko ja nie umiem tego doczytać?
Jak rozumiem wkręcona śruba wciska accelerator pump plunger czyli może tu jest jakiś problem w ustawieniu?
Rolgaz już działa tzn rozkręciłem manetkę i tam się okazało, że linka spadła na tym mocowaniu i dlatego nie wracał. Chociaż to mam rozwiązane.
A może jest ktoś w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego (bo tu trzymam XV na działce) kto. by mi za opłatą wyregulował gaźnik, ale pod warunkiem, że ja będę mógł się przyglądać
Jak rozumiem wkręcona śruba wciska accelerator pump plunger czyli może tu jest jakiś problem w ustawieniu?
Rolgaz już działa tzn rozkręciłem manetkę i tam się okazało, że linka spadła na tym mocowaniu i dlatego nie wracał. Chociaż to mam rozwiązane.
A może jest ktoś w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego (bo tu trzymam XV na działce) kto. by mi za opłatą wyregulował gaźnik, ale pod warunkiem, że ja będę mógł się przyglądać
pozdrawiam, Hubert