PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: poznań
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Alternator wrócił, znalazłem firme od przewijania na portalu aukcyjnym, zalozony, regulator napiecia nowy, lepszy, podlaczylem odpalam, aku nowy, i lipa ladowanie na poziomie ok 1.9 v, zmiwrzone na regulatorze przy podpiętym aku, jakas fikcja pomocy
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jaki regulator tak z ciekawości? Nie chodzi o reklame czy antyreklame ale o bieżące info z rynku. Sam parę dni temu kupiłem regler z ogólnie polecanego źródła w Rzeszowie ale jeszcze nie zdążyłem zamontować. I się zaciekawiłem tematem
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: poznań
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Tourmax, temat wyjasniony, prad uciekal n polaczeniu w lampie, bylo slabo, poprawione, ladowanie jak marzenie, sprawa wyjasniona
- C-bool
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 kwietnia 2016, 20:27
- Motocykl: XV 535 Virago
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Zabrałem się za wymianę regulatora. Na starym zaraz po odpaleniu na wyższych obrotach napięcie ładowania dochodziło nawet do 17 V, później spadało. Wcześniej ktoś pisał, że kostki od regulatora da się przełożyć gdzieś bliżej koła przy ramie, bo przy nóżce, między ramą a zbiornikiem nie ma miejsca. Ja natomiast nie mogę w żadnym miejscu przełożyć tych kostek, choćbym próbował siłowo. Czy ktoś miał podobnie?
GS500F -> SV650S -> GSF600N -> XV535
- C-bool
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 kwietnia 2016, 20:27
- Motocykl: XV 535 Virago
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Spaliło mi bezpiecznik 10A w obwodzie bypassu (przy/po odpaleniu). To jednak za mały i musi być 20A?
GS500F -> SV650S -> GSF600N -> XV535
- C-bool
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 kwietnia 2016, 20:27
- Motocykl: XV 535 Virago
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Aż 30 A? Wcześniej były tutaj podawane różne wartości, 10, 15, 20 A i już zgłupiałem. A jedynie dodałem bypass, a fabryczny obwód zostawiłem (pominąłem).
GS500F -> SV650S -> GSF600N -> XV535
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Pewnie masz przebicie 30 A też Ci spali .Szukaj gdzie masuje przewód .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- C-bool
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 kwietnia 2016, 20:27
- Motocykl: XV 535 Virago
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Sprawdzałem i raczej nie mam przebicia, a bezpiecznika 30 A nie pali. Po ilu minutach napięcie powinno się ustabilizować i nie pływać? Po zwiększeniu obrotów mam maksymalnie ok. 15-15,1 V, na jałowych ciężko stwierdzic, raz było koło 14V, raz 12,8. I się zastanawiam na jakiej zasadzie mam to sprawdzać - czy zawsze powinno być na jałowych np 14-14,5, czy np. po kilku minutach..
GS500F -> SV650S -> GSF600N -> XV535
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 czerwca 2019, 12:24
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Każdy pomiar obarczony jest pewnymi błędami. To tyle teorii. A w praktyce trzeba zacząć od narzędzia pomiarowego. Proste najtańsze mierniki za naście złotych potrafią nieźle oszukiwać. Zwłaszcza jak może pojawić się napięcie tętniące, a takie nam dochodzi z alternatora. Podstawa to miernik któremu ufamy. Kolejny czynnik wpływający na wynik pomiaru to stan akumulatora. Regulator napięcia jest regulatorem równoległym, czyli obciążającym uzwojenia alternatora. Do niego równolegle dopięte jest oświetlenie i akumulator. O ile prąd oświetlenie w zasadzie nie zmienia się mocno, to już akumulator w zależności od stopnia zużycia i naładowania może wpłynąć na wynik pomiaru napięcia ładowania. Może tak, naładuj aku z zewnętrznego prostownika. Odczekaj około 30 minut niech wróci do siebie po ładowaniu, zmierz napięcie, odpal. Po kręceniu rozrusznikiem oczywiście trochę spadnie, ale jak akumulator sprawny, to po paru chwilach napięcie ładowania powinno mieć górkę względem tego przed odpaleniem.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Przy sprawnym układzie napięcie powinno się stabilizować na taki samym poziomie bez znaczenie przy jakich obrotach. I na wolnych jak i na wysokich obrotach powinno być pomiędzy 13,5V a 14,5V (idealnie 14V). Te wahania napięcia (do ponad 15V) wskazują na uszkodzony regulator. Co do zastosowania słynnego by-pass nie jestem jego zwolennikiem i uważam, że nie jest to fachowe rozwiązanie problemu, a jedynie prowizorka.
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ja dzisiaj bawiłem się z ładowaniem. Zasadniczo było i aku nie rozładowywało, ale było dziwne i nie dawało mi to spokoju. Na jałowych piękne 14,2V (na zaciskach aku), ale wraz ze zwiększaniem obrotów spadało. Przy książkowych 5000obr/min było już 13,5V. Po włączeniu świateł odczyty jeszcze niższe. Najgorzej było, gdy na jałowych włączyłem światła, kierunkowskaz i STOP (np. jak na skrzyżowaniu). Napięcie leciało poniżej 12.5V, czyli ładowania brak i wszystko "wisi" na akumulatorze. Na szczęście na średnich obrotach, na których zwykle jeżdżę, jakieś szczątkowe ładowanie było i w sumie przejeździłem tak cały zeszły rok i ten sezon bez przygód. Dodatkowa masa pociągnięta od "-" akumulatora do regulatora (kabel 2,5mm2) nic nie zmieniła. Ale miałem regulator kupiony za 4 dychy na "Ali" i wspominany tu na Forum. Podłączyłem go najpierw dla testów po prostu przykręcony do ramy w miejscu śruby boczka i ładowanie piękne w całym zakresie obrotów i obciążeń. Nawet na jałowych (niecałe 1200obr/min) przy światłach kierunku i STOP napięcie na aku było 13,8-14V. Przy wyłączonym wszystkim i książkowych 5000obr/min napięcie 14,5V. Tak więc wywaliłem stary regler i założyłem "chińczyka". Przy okazji okazało się, że przy starym reglerze pomiędzy samym regulatorem a radiatorem nie było nic. Teraz przy składaniu dałem pomiędzy radiator i regulator pastę termoprzewodzącą (do procesorów). Oczywiście wystąpił problem z przełożeniem kostek pomiędzy ramą a zbiornikiem, ale po prostu powysuwałem konektory z kostek i już można było przełożyć same kable z konektorami, a potem powsuwać w kostki. Teraz chyba zamówię kolejny regler na ali, żeby w razie czego był na zapas (na allegro taki sam kosztuje 109zł).
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- Hessus
- Posty: 355
- Rejestracja: 22 października 2016, 19:59
- Motocykl: XV 1100, DL650
- Lokalizacja: Czę100chowa
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A jest możliwość sprawdzenia regulatora napięcia w warunkach domowych - np pod zasilaczem + miernik? Został mi się regulator z byłej 750, który dostałem w pakiecie przy zakupie moto. Nie wiem czy sprawny czy zutylizować.
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Regulator w motocyklu jest zasilany z 3 faz zmiennym napięciem.Musiałbyś najprościej mówiąc wziąć skądś alternator napędzić go mechanicznie z silnika elektrycznego i do tego zestawu przypiąć regulator z obciążeniem.I wtedy dokonac pomiarów.Najprościej jest pomierzyć regulator na stole na przebicia i zwarcia,a jezeli bedzie teoretycznie dobrze przypiąć do motocykla i pomierzyć .
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 stycznia 2020, 13:46
- Motocykl: Virago 535 (1994)
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Nigdy nie miałem "Virago" . Za pomocą tego postu sam ustaliłem, że mam padnięty regulator. Powodem padnięcia była żle włożona wtyczka (trzyprzedowowa). Ktoś wcześniej wymieniając regulator "męską" część nie włożył w "żeńską" tylko obok, co spowodowało złe połączenie, przegrzewanie się kostki aż do stopienia i spalenie jednej diody w regulatorze. Nowy regulator wpiełem na zwykłą kostkę elektryczną . Z przewodów od alternatora i przewodów do regulatora obciąłem części męskie i damskie, a zostawiłem tylko zarobione końcówki. Połączenie jest teraz sztywne, pewne i nie ma prawa śniedzieć.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 stycznia 2020, 13:46
- Motocykl: Virago 535 (1994)
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Wczoraj wymieniałem regler . Za 105 zł z Auto-Partner. Działa wyśmienicie. Aby uniknąć złych styków obciąłem wszystkie końcówki zostawiając tylko zarobienia przewodów i zastosowałem zwykłą kostkę elektryczną ( 3x). Połączenie pewne i nie zaśniedzieje. U mnie ktoś przede mną żle włożył konektory w kostkach. Na jednym "męski" nie wszedł w "żeński" tylko obok co spowodowało przegrzewanie połączenia, stopienie kostki i spalenie reglera.MarcinS pisze: ↑06 lipca 2019, 20:38 Ja dzisiaj bawiłem się z ładowaniem. Zasadniczo było i aku nie rozładowywało, ale było dziwne i nie dawało mi to spokoju. Na jałowych piękne 14,2V (na zaciskach aku), ale wraz ze zwiększaniem obrotów spadało. Przy książkowych 5000obr/min było już 13,5V. Po włączeniu świateł odczyty jeszcze niższe. Najgorzej było, gdy na jałowych włączyłem światła, kierunkowskaz i STOP (np. jak na skrzyżowaniu). Napięcie leciało poniżej 12.5V, czyli ładowania brak i wszystko "wisi" na akumulatorze. Na szczęście na średnich obrotach, na których zwykle jeżdżę, jakieś szczątkowe ładowanie było i w sumie przejeździłem tak cały zeszły rok i ten sezon bez przygód. Dodatkowa masa pociągnięta od "-" akumulatora do regulatora (kabel 2,5mm2) nic nie zmieniła. Ale miałem regulator kupiony za 4 dychy na "Ali" i wspominany tu na Forum. Podłączyłem go najpierw dla testów po prostu przykręcony do ramy w miejscu śruby boczka i ładowanie piękne w całym zakresie obrotów i obciążeń. Nawet na jałowych (niecałe 1200obr/min) przy światłach kierunku i STOP napięcie na aku było 13,8-14V. Przy wyłączonym wszystkim i książkowych 5000obr/min napięcie 14,5V. Tak więc wywaliłem stary regler i założyłem "chińczyka". Przy okazji okazało się, że przy starym reglerze pomiędzy samym regulatorem a radiatorem nie było nic. Teraz przy składaniu dałem pomiędzy radiator i regulator pastę termoprzewodzącą (do procesorów). Oczywiście wystąpił problem z przełożeniem kostek pomiędzy ramą a zbiornikiem, ale po prostu powysuwałem konektory z kostek i już można było przełożyć same kable z konektorami, a potem powsuwać w kostki. Teraz chyba zamówię kolejny regler na ali, żeby w razie czego był na zapas (na allegro taki sam kosztuje 109zł).
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 stycznia 2020, 13:46
- Motocykl: Virago 535 (1994)
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Odetnij te głupie kostki, następnie obetnij konektory zostawiając jedynie zarobienia przewodów i załóż zwykłą kostkę elektryczną w której połącz biały do białego bo to tak naprawdę nie ma znaczenia który z którym. Nigdy to połączenie Ci nie padnie.C-bool pisze: ↑03 czerwca 2019, 18:24 Zabrałem się za wymianę regulatora. Na starym zaraz po odpaleniu na wyższych obrotach napięcie ładowania dochodziło nawet do 17 V, później spadało. Wcześniej ktoś pisał, że kostki od regulatora da się przełożyć gdzieś bliżej koła przy ramie, bo przy nóżce, między ramą a zbiornikiem nie ma miejsca. Ja natomiast nie mogę w żadnym miejscu przełożyć tych kostek, choćbym próbował siłowo. Czy ktoś miał podobnie?
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Czekam na info za 10 000kmwlodek pisze: Wczoraj wymieniałem regler. Działa wyśmienicie.
Żyj i daj rzyć innym.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
[/quote]
Czekam na info za 10 000km
[/quote]
Nie chwal się , jak chcesz zabłysnąć na forum to zapodaj schemat tego Twojego cuda , na pewno niejeden forumowicz skorzysta .
pozdrawiam
Czekam na info za 10 000km
[/quote]
Nie chwal się , jak chcesz zabłysnąć na forum to zapodaj schemat tego Twojego cuda , na pewno niejeden forumowicz skorzysta .
pozdrawiam
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Wrzucałem. Użyj opcji "szukaj"vinny pisze:Nie chwal się , jak chcesz zabłysnąć na forum to zapodaj schemat tego Twojego cuda , na pewno niejeden forumowicz skorzysta .
pozdrawiam
Żyj i daj rzyć innym.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Przeszukałem wszystkie Twoje posty nie znalazłem schematu chyba , że masz na myśli Twój opis regulatora z kwietnia ubiegłego roku albo zdjęcia ze stycznia tego roku . Chodzi o schemat dla elektronika , który by to wykonał .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Podziwiam Cię za chęcivinny pisze:
A tak serio, to mam w planach nagrać wideo dla potomnych. Taki tutorial, jak w domu, bez specjalistycznych narzędzi i wiedzy, zmajstrować prawidłowo niezniszczalny regler pod 3fazę
Żyj i daj rzyć innym.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Może komuś się przyda informacja . Po zimowych zabawach z motocyklem , po poskładaniu wszystkiego do kupy okazało się , że "podskoczyło " mi ładowanie na 19 V ( moto pochodziło 2-3 min ładowanie spadało na 14.4 V ) sprawdziłem trzy razy i zawsze to samo na zimnym 19 V po zagrzaniu 14.4 V , zrobiłem pomiary regulatora
1 (-) z miernika na wyjście reglera (+) do pinów wyniki 544 ohma 541 ohma 545 ohma
2 (+) z miernika do obudowy (-) do pinów wynik 559 ohma 558 ohma 528 ohma
Kupiłem nowy regulator , zrobiłem pomiary jak wyżej i
pomiar 1 miernik pokazał 504 ohma 507 ohma 511 ohma
pomiar 2 … 515 ohma 514 ohma 511 ohma
Nowy regulator obojętnie czy zimny czy ciepły cały czas daje 14.4 V napięcia .
1 (-) z miernika na wyjście reglera (+) do pinów wyniki 544 ohma 541 ohma 545 ohma
2 (+) z miernika do obudowy (-) do pinów wynik 559 ohma 558 ohma 528 ohma
Kupiłem nowy regulator , zrobiłem pomiary jak wyżej i
pomiar 1 miernik pokazał 504 ohma 507 ohma 511 ohma
pomiar 2 … 515 ohma 514 ohma 511 ohma
Nowy regulator obojętnie czy zimny czy ciepły cały czas daje 14.4 V napięcia .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Skąd nowy regulator? Jakiej firmy? Zamiennik czy oryginał? Gdzie kupiony?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )