Blokada kierownicy
-
- Status: Offline
Blokada kierownicy
Witam.
Mam problem z blokadą kierownicy. Po przekręceniu kluczyka nie blokuje kierownicy. Najprawdopodobniej jest zepsuta. Proszę o pomoc, gdyż nie wiem co muszę wymienić. Prosiłbym o jakieś linki do części, najlepiej z Allegro.
Mam problem z blokadą kierownicy. Po przekręceniu kluczyka nie blokuje kierownicy. Najprawdopodobniej jest zepsuta. Proszę o pomoc, gdyż nie wiem co muszę wymienić. Prosiłbym o jakieś linki do części, najlepiej z Allegro.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
nie wiem czy w Twoim modelu jest jakaś inna ta blokada, ale przeważnie samo przekręcenie kluczyka nie wystarcza, trzeba też ją wsunąć w głąb żeby weszła w taką prowadnicę w główce ramy
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
No ale u mnie właśnie to nie działa. Nie wie co mam wymienić.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Poczekaj, sprawdź ! Wymienić zawsze zdążysz. Kiera musi być na maxa w prawo. Kluczyk przekręcasz i wpychasz razem z wkładką w głab główki ramy. Jak nie wchodzi, kierę lekko poruszasz w lewo i powinno wejść. Myślę że jak dajesz radę przekręcić kluczyk, problemem jest tylko trafić wkładką w wyciecie w główce ramy.Allor pisze:No ale u mnie właśnie to nie działa
A linki do wkładek już były pokazywane, skorzystaj z wyszukiwarki.
Pozdro
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Straszaq
- Posty: 317
- Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
- Motocykl: BMW R1150 RT
- Lokalizacja: Konin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Mam dokładnie tak samo jak pisze Blunio. Po wlożeniu kluczyka i wciśnięciu wkładki nie mogę jej przekręcić i kierownica nie blokuje się. Ale jak na wcisku lekko dam kierownice w lewo to wskakuje i wszystko jest ok. Spróbuj tak zrobić i pamiętaj, ze przy zdejmowaniu blokady też musisz dać tą kiere lekko w lewo. No chyba, ze rzeczywiście masz coś popsute ale z opisu wynika, ze może to kwestia bujnięcia kierą.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 23:13 przez Straszaq, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
tak jak piszą koledzy - trzeba wyczuć odpowiedni moment ...
z mojej strony jeszcze przestroga:
jak już trafisz w odpowiednie miejsce, to kluczyk powinien się obracać leciutko, nie rób nic na siłę, bo ja w ten sposób ukręciłem kluczyk i został w zamku (na szczęście udało się go wyciągnąć kombinerkami, ale nie zawsze może być taki fart)
z mojej strony jeszcze przestroga:
jak już trafisz w odpowiednie miejsce, to kluczyk powinien się obracać leciutko, nie rób nic na siłę, bo ja w ten sposób ukręciłem kluczyk i został w zamku (na szczęście udało się go wyciągnąć kombinerkami, ale nie zawsze może być taki fart)
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
nic dodać,nic ująć
to jest wzorowy przykład na rozwiązanie tego problemu
to jest wzorowy przykład na rozwiązanie tego problemu
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
-
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Dono ja miałem taką samą historie jak ty. W poprzednim sezonie też ułamałem kluczyk i udało mi się go wyjąć ;O
- DAREK.S
- Posty: 2092
- Rejestracja: 05 listopada 2008, 21:19
- Motocykl: XV750, 1990; ST1300
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Nie wiem jak w 125 ale instrukcja 750 podaje następującą procedurę blokowania:
1) przekręć kierownicę maksymalnie w lewo lub w prawo
2) ustaw kluczyk na pozycji off, następnie go raz naciśnij, a potem zwolnij
3) gdy kluczyk wróci do normalnej pozycji (nie przekręcaj wciśniętego) przekręć go na pozycję "lock" - kierownica powinna być zablokowana
W moim przypadku tak to właśnie działa, ale kierownica musi być rzeczywiście maksymalnie w lewo bo inaczej są problemy
1) przekręć kierownicę maksymalnie w lewo lub w prawo
2) ustaw kluczyk na pozycji off, następnie go raz naciśnij, a potem zwolnij
3) gdy kluczyk wróci do normalnej pozycji (nie przekręcaj wciśniętego) przekręć go na pozycję "lock" - kierownica powinna być zablokowana
W moim przypadku tak to właśnie działa, ale kierownica musi być rzeczywiście maksymalnie w lewo bo inaczej są problemy
Tak wiele miejsc, tak mało czasu...
Nasze podróże:
Słowenia, Chorwacja, Węgry, Rumunia, Alpy-AT,CH,IT, Alpy-DE,CH,FR, Norwegia
Nasze podróże:
Słowenia, Chorwacja, Węgry, Rumunia, Alpy-AT,CH,IT, Alpy-DE,CH,FR, Norwegia
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
chyba pomyliły ci się strony;darek.s pisze: W moim przypadku tak to właśnie działa, ale kierownica musi być rzeczywiście maksymalnie w lewo bo inaczej są problemy
wtej pozycji wogóle nie ma dojścia do blokady kierownicy...
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
- DAREK.S
- Posty: 2092
- Rejestracja: 05 listopada 2008, 21:19
- Motocykl: XV750, 1990; ST1300
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
jak to nie ma - ja zawszę dochodzę od góry i nie ma problemuziółko1961 pisze:nie ma dojścia do blokady kierownicy...
A tak poważnie - tak jak napisałem procedura dotyczy modelu 750, a tam kierownica blokowana jest za pomocą stacyjki. Jeżeli w 125, którą posiada Allor blokada jest taka jak w 535 (czyli z boku) to przepraszam za wprowadzone zamieszanie.
Tak wiele miejsc, tak mało czasu...
Nasze podróże:
Słowenia, Chorwacja, Węgry, Rumunia, Alpy-AT,CH,IT, Alpy-DE,CH,FR, Norwegia
Nasze podróże:
Słowenia, Chorwacja, Węgry, Rumunia, Alpy-AT,CH,IT, Alpy-DE,CH,FR, Norwegia
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
wybacz ,ale myślałem,ża blokada kierownicy we wszystkich virago znajduje się z lewej strony kierownicydarek.s pisze:
A tak poważnie - tak jak napisałem procedura dotyczy modelu 750, a tam kierownica blokowana jest za pomocą stacyjki. Jeżeli w 125, którą posiada Allor blokada jest taka jak w 535 (czyli z boku) to przepraszam za wprowadzone zamieszanie.
przepraszm wszstkich,których wprowadziłem w błąd...
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
-
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... ts_id=6202
Takie coś mam kupić? Tylko pytanie czy do 125 też pasuje...
Takie coś mam kupić? Tylko pytanie czy do 125 też pasuje...
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Zadaj to pytanie w formularzu dla pytań na stronie przedmiotu.
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwietnia 2014, 22:56
- Motocykl: Yamaha Virago 750
- Lokalizacja: gm.Białe Błota ( Bydgoszcz )
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Cześc jestem NOWY - Krzysztof
Witam Wszystkich
własnie kupiłem Yamahe Virago 750 z 94r, i czytam o blokadzie i sie zastanawiam - jak przekrecam kluczyk na LOCK - czy wtedy powinna blokować się kierownica - mechanicznie?
Robiłem jak pisał kolega wyżej ale nie działa - moze być tak że u mnie tego nie ma ?
Pod spodem mam jeczcze jeden otwór po prawej stronie na ramie ale tam jest pusto - czy tak powinno być?
Witam Wszystkich
własnie kupiłem Yamahe Virago 750 z 94r, i czytam o blokadzie i sie zastanawiam - jak przekrecam kluczyk na LOCK - czy wtedy powinna blokować się kierownica - mechanicznie?
Robiłem jak pisał kolega wyżej ale nie działa - moze być tak że u mnie tego nie ma ?
Pod spodem mam jeczcze jeden otwór po prawej stronie na ramie ale tam jest pusto - czy tak powinno być?
dobro powraca ... zawsze
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Blokada powinna działać. Tylko trzeba kierownicę do oporu skręcić i wtedy kluczyk na lock.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwietnia 2014, 22:56
- Motocykl: Yamaha Virago 750
- Lokalizacja: gm.Białe Błota ( Bydgoszcz )
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Hm... czegoś yba mi brak aby ten bolec się za coś blokował ? czy faktycznie czegoś brak na ramie - zrobiłem fotki - prośba o słowo komentarza
dobro powraca ... zawsze
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Wygląda to tak jakby stacyjka była założona do ramy z blokadą na boku. Wrzuć fotkę tej dziury w ramie o której pisałeś
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- DejwiD2407
- Posty: 484
- Rejestracja: 08 sierpnia 2013, 22:25
- Motocykl: virago 125->HD N1200
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny/Rzeszów
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Ta zasuwana dziurka to wlasnie miejsce na blokade. Ktos dal link wyzej do tego czegos.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwietnia 2014, 22:56
- Motocykl: Yamaha Virago 750
- Lokalizacja: gm.Białe Błota ( Bydgoszcz )
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Dzięki to właśnie też wyczytałem u góry i nawet zadałem pytanie w sklepie czy bedzie pasowała wkładka do 750.
Mnie bardziej zastanawia czemu mam blokadę w stacyjnce która nie ma się o co blokować
czy w takim razie motocykl mógłbyć uszkodzony?
Mnie bardziej zastanawia czemu mam blokadę w stacyjnce która nie ma się o co blokować
czy w takim razie motocykl mógłbyć uszkodzony?
dobro powraca ... zawsze
- DejwiD2407
- Posty: 484
- Rejestracja: 08 sierpnia 2013, 22:25
- Motocykl: virago 125->HD N1200
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny/Rzeszów
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
moze ktos zgubil kluczyki albo je polamal i wymienil na nowa stacyjke.
Re: Blokada kierownicy
Dołączę się do tematu.
Czy może mi ktoś pomóc ze znalezieniem wkładki blokady kierownicy do Virago 535? Wszystkie dostępne mają średnicę (tej grubszej części) 12 mm a moja po wymontowaniu i zmierzeniu okazała się grubsza - ma 16 mm).
Miałem już zamawiać wkładkę z linka:
https://www.moto-akcesoria.pl/zabezpiec ... eiman.html
ale jednak pierwsze rozwierciłem i wyciągnąłem obecną i okazało się, że jednak jest inna....
Czy może mi ktoś pomóc ze znalezieniem wkładki blokady kierownicy do Virago 535? Wszystkie dostępne mają średnicę (tej grubszej części) 12 mm a moja po wymontowaniu i zmierzeniu okazała się grubsza - ma 16 mm).
Miałem już zamawiać wkładkę z linka:
https://www.moto-akcesoria.pl/zabezpiec ... eiman.html
ale jednak pierwsze rozwierciłem i wyciągnąłem obecną i okazało się, że jednak jest inna....
Re: Blokada kierownicy
Witam
Też miałem kłopot z uruchomieniem w moim virago 125.
U mnie blokada znajduje się z lewej strony za reflektorem, pod licznikiem.
Używa się do niej dodatkowego kluczyka.
Kluczyk przekręcam, kierownica maksymalnie w prawo, potem delikatnie w lewo.
Gdy kierownica znajdzie się we właściwym położeniu, to przekręcony kluczyk razem ze środkiem wkładki daje się wcisnąć w głąb. Kierownica się blokuje, wyciągam kluczyk (środek wkładki pozostaje wciśnięty w głąb zamka) i gotowe.
Też miałem kłopot z uruchomieniem w moim virago 125.
U mnie blokada znajduje się z lewej strony za reflektorem, pod licznikiem.
Używa się do niej dodatkowego kluczyka.
Kluczyk przekręcam, kierownica maksymalnie w prawo, potem delikatnie w lewo.
Gdy kierownica znajdzie się we właściwym położeniu, to przekręcony kluczyk razem ze środkiem wkładki daje się wcisnąć w głąb. Kierownica się blokuje, wyciągam kluczyk (środek wkładki pozostaje wciśnięty w głąb zamka) i gotowe.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 września 2019, 19:18
- Motocykl: Virago 535 1992r
- Lokalizacja: Kruszyn/dolnośląskie
- Status: Offline
Re: Blokada kierownicy
Witam
A jak to wyciągnąć? kupiłem bez kluczyka....Rozwiercić i wyjdzie?
Piotr
A jak to wyciągnąć? kupiłem bez kluczyka....Rozwiercić i wyjdzie?
Piotr