XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
- rysiekj
- Posty: 61
- Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
- Motocykl: VIRAGO XV535 '97
- Lokalizacja: Racibórz
- Wiek: 64
- Status: Offline
XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Hej,
Sprowadziłem świeżą XV 535 z Niemiec i w dowodzie ma wbity wpis , że ma ograniczenie mocy poprzez wstawienie w wylocie spalin kryz 15,5 mm. Czy to wszystko, czy jeszcze są jakieś inne blokady w tych motorkach ?
Sprowadziłem świeżą XV 535 z Niemiec i w dowodzie ma wbity wpis , że ma ograniczenie mocy poprzez wstawienie w wylocie spalin kryz 15,5 mm. Czy to wszystko, czy jeszcze są jakieś inne blokady w tych motorkach ?
Ostatnio zmieniony 13 marca 2008, 10:43 przez rysiekj, łącznie zmieniany 1 raz.
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
- Jędrek
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 grudnia 2007, 13:23
- Motocykl: Aprilia Shiver 750
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
W mojej była tylko kryza na wydechu. Efekty jej usunięcia możesz obejrzeć poniżej
http://barwniki.neostrada.pl/images/YAM ... omentu.jpg
http://barwniki.neostrada.pl/images/YAM ... alanie.jpg
Pozdrawiam
http://barwniki.neostrada.pl/images/YAM ... omentu.jpg
http://barwniki.neostrada.pl/images/YAM ... alanie.jpg
Pozdrawiam
Prawdziwa miłość to uczucie mężczyzny do jego motocykla
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
z tego co pamiętam, to blokady mogą być jeszcze w gaźnikach (dyszach) - wydaje się, że skoro jest na wydechu, to już w innym miejscu być nie powinno (podwójna blokada?), no ale oczywiście mogę się mylić
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
-
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Kryzy mogą być jeszcze w króćcach ssących między gaźnikiem a cylindrem
- Jędrek
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 grudnia 2007, 13:23
- Motocykl: Aprilia Shiver 750
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Jeśli ktoś ma kryzowanie na ssaniu to trzeba sprawdzić na jaką moc bo wtedy wiadomo co wymienić. Sprawdzić można wpis w brief'ie lub napis na górnej krawędzi króćca dolotowego. Będzie tam cecha 20KW, 25KW lub 34KW.
Żeby odblokować z 20KW na 25KW trzeba zmienić tylko króćce. Z 25kW na 34KW króćce i dysze iglicowe. Zmiana z 20KW na 34KW jest niestety najbardziej kosztowna bo dochodzi konieczność wymiany wałków rozrządu.
Usunięcie kryzy z króćca domowym sposobem jest możliwe ale to straszna rzeźba. Ceny króćców w Yamaha Polska to ok. 190zł/szt. a wałki rozrządu są po ok. 400zł/szt.
Pozdrawiam
Żeby odblokować z 20KW na 25KW trzeba zmienić tylko króćce. Z 25kW na 34KW króćce i dysze iglicowe. Zmiana z 20KW na 34KW jest niestety najbardziej kosztowna bo dochodzi konieczność wymiany wałków rozrządu.
Usunięcie kryzy z króćca domowym sposobem jest możliwe ale to straszna rzeźba. Ceny króćców w Yamaha Polska to ok. 190zł/szt. a wałki rozrządu są po ok. 400zł/szt.
Pozdrawiam
Prawdziwa miłość to uczucie mężczyzny do jego motocykla
- rysiekj
- Posty: 61
- Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
- Motocykl: VIRAGO XV535 '97
- Lokalizacja: Racibórz
- Wiek: 64
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Chciałbym wrócić do tematu. Mam wpis w briefie, że jest ograniczenie mocy do 20 kW/6000 poprzez wspawanie kryz 15,5 mm na obu króćcach wylotowych spalin.Jędrek pisze:Jeśli ktoś ma kryzowanie na ssaniu to trzeba sprawdzić na jaką moc bo wtedy wiadomo co wymienić. Sprawdzić można wpis w brief'ie lub napis na górnej krawędzi króćca dolotowego. Będzie tam cecha 20KW, 25KW lub 34KW.
Żeby odblokować z 20KW na 25KW trzeba zmienić tylko króćce. Z 25kW na 34KW króćce i dysze iglicowe. Zmiana z 20KW na 34KW jest niestety najbardziej kosztowna bo dochodzi konieczność wymiany wałków rozrządu.
Usunięcie kryzy z króćca domowym sposobem jest możliwe ale to straszna rzeźba. Ceny króćców w Yamaha Polska to ok. 190zł/szt. a wałki rozrządu są po ok. 400zł/szt.
Pozdrawiam
A motor był w oryginale 34 KW potem go kupił młody chłopak i stąd pojawiło się ograniczenie. Jak sądzisz, czy wymieniali by również doloty i wałki ? Nic o tym nie piszą w briefie. Pozatem gdzie to wspawują , bo miałem tylko pierścionki założone pomiędzy cylindrem a rurą wydechową. Nic nie było na oko wspawywane ?
Może źle szukam ?
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
U Niemców porządek musi być! Jeśli w Briefie pisze tylko o kryzach w wydechach, to tak jest, i więcej już nic.
Tak, te kryzy są dospawane wtórnie przez Niemców, bo wtedy masz inną kategorię i mniejsze opłaty itd.
Wystarczy je szlifierką naciąć, wybić i cieszyć się 46 konikami,
pozdrawiam.
taki był prześwit przed:
http://img97.imageshack.us/i/p1150431.jpg/
http://img651.imageshack.us/i/p1150430.jpg/
taki po zabiegu:
http://img718.imageshack.us/i/p1150433.jpg/
Tak, te kryzy są dospawane wtórnie przez Niemców, bo wtedy masz inną kategorię i mniejsze opłaty itd.
Wystarczy je szlifierką naciąć, wybić i cieszyć się 46 konikami,
pozdrawiam.
taki był prześwit przed:
http://img97.imageshack.us/i/p1150431.jpg/
http://img651.imageshack.us/i/p1150430.jpg/
taki po zabiegu:
http://img718.imageshack.us/i/p1150433.jpg/
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 maja 2010, 13:16
- Motocykl: XV535 rok 2001
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Podczepiając się do tematu zadam pytanie (może już gdzieś bylo ale nie mogę znaleźć ) posiadam 535 z 2001 roku i moc max to 44 konie wiem że starsze modele mają 46 koni. Moze ktoś wie z jakiego powodu Japończykom uciekły te 2 koniki
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
z powodu ekologiikosybosy pisze:Podczepiając się do tematu zadam pytanie (może już gdzieś bylo ale nie mogę znaleźć ) posiadam 535 z 2001 roku i moc max to 44 konie wiem że starsze modele mają 46 koni. Moze ktoś wie z jakiego powodu Japończykom uciekły te 2 koniki
inne nastawy gaznika
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 maja 2010, 13:16
- Motocykl: XV535 rok 2001
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
kyller, dzięki czyli moja wypuszcza ciutek mniej "smrodów" do powietrza
- Piter7011
- Posty: 885
- Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
- Motocykl: XV 535 Vstrom650
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Witam post stary ale dla mnie aktualny mam w dowodzie rejestracyjnym wpis 25 kw czyli ograniczenie mocy dużo pali po niżej 6 l na sto nie schodzi odwiedzała już dwóch różnych mechaników i dalej spalanie jest a szybkosc maksymalna to 130 km/h dokumentów niemieckich nie mam ale wiem że stamtąd jest jej pochodzenie czy aby na pewno te krucce i dysze iglicowe jak napisał przedmówca silnik ma nr 2YL a jeśli na wydechu to w którym dokładnie miejscu pozdrawiam PiterJędrek pisze: ↑31 marca 2008, 16:00 Jeśli ktoś ma kryzowanie na ssaniu to trzeba sprawdzić na jaką moc bo wtedy wiadomo co wymienić. Sprawdzić można wpis w brief'ie lub napis na górnej krawędzi króćca dolotowego. Będzie tam cecha 20KW, 25KW lub 34KW.
Żeby odblokować z 20KW na 25KW trzeba zmienić tylko króćce. Z 25kW na 34KW króćce i dysze iglicowe. Zmiana z 20KW na 34KW jest niestety najbardziej kosztowna bo dochodzi konieczność wymiany wałków rozrządu.
Usunięcie kryzy z króćca domowym sposobem jest możliwe ale to straszna rzeźba. Ceny króćców w Yamaha Polska to ok. 190zł/szt. a wałki rozrządu są po ok. 400zł/szt.
Pozdrawiam Te
- Piter7011
- Posty: 885
- Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
- Motocykl: XV 535 Vstrom650
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Piter7011 pisze: ↑25 lipca 2018, 22:28Zdobyłem brief od swojego motocykla i mam tam taki wpis o ograniczeniu mocy . Redukcja mocy przez tuleje ET Nr KIT XV 535 25 KW. I czy te tuleje to są krucce ssące czy może coś innego .Jędrek pisze: ↑31 marca 2008, 16:00 Jeśli ktoś ma kryzowanie na ssaniu to trzeba sprawdzić na jaką moc bo wtedy wiadomo co wymienić. Sprawdzić można wpis w brief'ie lub napis na górnej krawędzi króćca dolotowego. Będzie tam cecha 20KW, 25KW lub 34KW.
Żeby odblokować z 20KW na 25KW trzeba zmienić tylko króćce. Z 25kW na 34KW króćce i dysze iglicowe
Witam post stary ale dla mnie aktualny mam w dowodzie rejestracyjnym wpis 25 kw czyli ograniczenie mocy dużo pali po niżej 6 l na sto nie schodzi odwiedzała już dwóch różnych mechaników i dalej spalanie jest a szybkosc maksymalna to 130 km/h dokumentów niemieckich nie mam ale wiem że stamtąd jest jej pochodzenie czy aby na pewno te krucce i dysze iglicowe jak napisał przedmówca silnik ma nr 2YL a jeśli na wydechu to w którym dokładnie miejscu pozdrawiam Piter
- Piter7011
- Posty: 885
- Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
- Motocykl: XV 535 Vstrom650
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: XV 535 jak to jest z mocą ? - dławieniem
Piter7011 pisze: ↑13 września 2018, 22:17Jeśli to te krucce to za ile kupic bo są za 99 zł , 150 i 260 a może nie potrzeba nic kupowac .Piter7011 pisze: ↑25 lipca 2018, 22:28Zdobyłem brief od swojego motocykla i mam tam taki wpis o ograniczeniu mocy . Redukcja mocy przez tuleje ET Nr KIT XV 535 25 KW. I czy te tuleje to są krucce ssące czy może coś innego .Jędrek pisze: ↑31 marca 2008, 16:00 Jeśli ktoś ma kryzowanie na ssaniu to trzeba sprawdzić na jaką moc bo wtedy wiadomo co wymienić. Sprawdzić można wpis w brief'ie lub napis na górnej krawędzi króćca dolotowego. Będzie tam cecha 20KW, 25KW lub 34KW.
Żeby odblokować z 20KW na 25KW trzeba zmienić tylko króćce. Z 25kW na 34KW króćce i dysze iglicowe
Witam post stary ale dla mnie aktualny mam w dowodzie rejestracyjnym wpis 25 kw czyli ograniczenie mocy dużo pali po niżej 6 l na sto nie schodzi odwiedzała już dwóch różnych mechaników i dalej spalanie jest a szybkosc maksymalna to 130 km/h dokumentów niemieckich nie mam ale wiem że stamtąd jest jej pochodzenie czy aby na pewno te krucce i dysze iglicowe jak napisał przedmówca silnik ma nr 2YL a jeśli na wydechu to w którym dokładnie miejscu pozdrawiam Piter