Problem z hamulcem przód
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Ja od wielu lat jeżdżę na sportowo-turystycznych motocyklach. Nawet teraz druga zabawka stoi obok Virago i pewnie stąd te odczucia.
Tam hamulce dwu lub jednopalcowe.
Tu trzeba mieć łapę Pudziana a skuteczność i tak słaba.
Mógłbyś wskazać przykład takiej klamki z regulacją położenia?
Mam nadzieję że nie mówisz o tych pseudo sportowych tuningowych z Allegro, tylko o czymś typowo klasycznym pasującym do Virago.
Tam hamulce dwu lub jednopalcowe.
Tu trzeba mieć łapę Pudziana a skuteczność i tak słaba.
Mógłbyś wskazać przykład takiej klamki z regulacją położenia?
Mam nadzieję że nie mówisz o tych pseudo sportowych tuningowych z Allegro, tylko o czymś typowo klasycznym pasującym do Virago.
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2018, 13:29 przez Leon_, łącznie zmieniany 1 raz.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
A ja jestem po testowej przekładce pompy hamulcowej z klamką z innego sprawnego motocykla i niestety ale nie ma żadnej zmiany w skuteczności hamulców na +
Trzeba się przyzwyczaić do słabego hamulca w Virago a tym, którzy twierdzą, że hamulce są wystarczające, polecam przejechać się na innym motocyklu, który hamuje a nie zwalnia (nie musi być nowoczesny)
Nie chcę myśleć jak hamuje Virago z gumowymi przewodami
Wymienię jeszcze klocki hamulcowe, ale pewnie nic to nie zmieni.
Trzeba się przyzwyczaić do słabego hamulca w Virago a tym, którzy twierdzą, że hamulce są wystarczające, polecam przejechać się na innym motocyklu, który hamuje a nie zwalnia (nie musi być nowoczesny)
Nie chcę myśleć jak hamuje Virago z gumowymi przewodami
Wymienię jeszcze klocki hamulcowe, ale pewnie nic to nie zmieni.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Leon proszę nie pieprz głupot o zwalniaczach w Virago tylko zrób porządnie pełny serwis hamulcowy w swoim motocyklu.
z jakiego Moto pompa?
albo jak nie masz siły zacznij ćwiczyć na ściskałce bo może już masz zwiotczenie mięśni
Virago to nie koniecznie motocykl dla filigranowych panien. Trochę mocy w łapach trzeba mieć.
ściskałka
.peace
z jakiego Moto pompa?
albo jak nie masz siły zacznij ćwiczyć na ściskałce bo może już masz zwiotczenie mięśni
Virago to nie koniecznie motocykl dla filigranowych panien. Trochę mocy w łapach trzeba mieć.
ściskałka
.peace
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
- Motocykl: Była 535 jest 750
- Lokalizacja: Chorzów
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Ja tez mam taki dziwny problem z przednim hamulcem. Zachowuje sie tak jakby tarcze byly krzywe,hamuje pulsacyjnie,najpierw delikatnie a za chwile na szlag,przy czym klamka hamulca jest ok nie czuc pulsowania,a tarcze sprawdzalismy i sa dobre. Wczoraj sciagnalem zaciski i wypchnalem na ile mozna bylo bez wyciagania cylinderki(zacisk 2 cylindr),wyczyscilem wymylem osad ale zaciekawilo mnie to,ze przy pompowaniu klamka zeby wyszly cylinderki,w obu zaciskach cylinderki nie wychodzily rowno,tylko jeden szybciej od drugiego,czy tak ma byc?
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Nie.osman1971 pisze:,czy tak ma byc?
1. Pulsowanie na mur spowodowane jest zwichrowaniem lub przekoszeniem tarczy hamulcowej (lub obu tarcz).
2. Tłoczki muszą wysuwać się jednakowo, równomiernie i z niezbyt wielkim oporem.
Odpowietrzanie hamulców w Wirówce zajmuje kilka minut i to bez asystenta (sam to niedawno robiłem, zużycie płynu jest minimalne, przy cienkich przewodach hamulcowych z oplotem wystarczyła z zapasem buteleczka 0.25 l). Wniosek: nie ma się co bać zapowietrzenia układu i stosować półśrodki. Rozbierz wszystko "w druybizgi", przeprowadź dokładny serwis z weryfikacją części, poskładaj i wtedy będzie OK.
Pozdrawia Leopold
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Święta prawda kolega leopold ma 100% racji ja w swojej zrobiłem rok temu kompletny przegląd i serwis instalacji hamulcowej i zmiana jest niesamowita moto hamuje jak z bajki. Inna sprawa że trzeba mieć trochę pary żeby naciskać manetkę.
- alonso
- Posty: 1997
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Bardzo pożyteczne narzędzie.Odkąd kupiłem i ćwiczę to zauważyłem,że prawa ręka tak nie drętwieje i nie boli podczas jazdy Viróweczką Polecam2007XV1700 pisze: Virago to nie koniecznie motocykl dla filigranowych panien. Trochę mocy w łapach trzeba mieć.
ściskałka
.peace
- IRE
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 kwietnia 2016, 18:51
- Motocykl: V star 1100
- Lokalizacja: opolskie
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Też sobie kupiłem
Damskie też są
Damskie też są
- Załączniki
-
- Wersja męska
- 0001538_antystresowe-piersi_600.jpg (15.47 KiB) Przejrzano 6893 razy
-
- Wersja damska
- beznazwy.png (40.1 KiB) Przejrzano 6893 razy
Najlepsza dieta-dieta roślinna
Chmiel, żyto, tytoń, konopie
Chmiel, żyto, tytoń, konopie
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: kraków
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Moim zdaniem to ten o większej średnicy będzie wychodził szybciej, większa powierzchnia styku z płynem to i większa siła.osman1971 pisze:wyczyscilem wymylem osad ale zaciekawilo mnie to,ze przy pompowaniu klamka zeby wyszly cylinderki,w obu zaciskach cylinderki nie wychodzily rowno,tylko jeden szybciej od drugiego,czy tak ma byc?
W motorku syna zmienialiśmy klocki i też tak się zachowywały, czyszczenie i smarowanie niewiele zmieniło.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Tłoczki w zacisku niepływającym po obu stronach tarczy powinny mieć identyczne średnice. W przeciwnym wypadku siły prostopadłe do tarczy nie równoważą się (jak sam Kolega zauważa), czyli tarcza byłaby gięta prostopadle do jej płaszczyzny.theo pisze:Moim zdaniem to ten o większej średnicy będzie wychodził szybciej, większa powierzchnia styku z płynem to i większa siła.
W motorku syna zmienialiśmy klocki i też tak się zachowywały, czyszczenie i smarowanie niewiele zmieniło.
Pozdrawia Leopold
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
- Motocykl: Była 535 jest 750
- Lokalizacja: Chorzów
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Przeciez w zacisku tloczki sa z jednej strony tarczy i wlasnie o roznej srednicy,tak jak kolega wyzej pisal wiekszy wychodzi szybciej.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
To bardzo ciekawe! Ale oczywiście z inżynierami projektującymi Wirówki nie dyskutujemy, bo oni oczywiście mają racje.osman1971 pisze:Przeciez w zacisku tloczki sa z jednej strony tarczy i wlasnie o roznej srednicy,tak jak kolega wyzej pisal wiekszy wychodzi szybciej.
Natomiast dam sobie odciąć (co by tu wybrać, co by tu... no dobra: paski od sakw) że u mnie (750 rocznik 1994) tłoczki mają identyczne średnice.
Pozdrawia zaciekawiony Leopold
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: kraków
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Kolega leopold ma 100% racji, nie zwróciłem uwagi że tu jest mowa o 750 i 1100 i tam tłoczki są z obu stron tarcz i o takiej samej średnicy a nie jak np. w 535 i mniejszych gdzie tłoczki są z jednej strony i o różnych średnicach
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
- Motocykl: Była 535 jest 750
- Lokalizacja: Chorzów
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
W 750 byly z tego co widze rozne zaciski,ja mam akurat takie ze sa tloczki z jednej strony i roznej stednicy. Virago z 1995r
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Uporałem się z problemem słabego hamulca
Zdemontowałem koło w celu dokładnego doczyszczenia felgi i przepolerowania rantu.
Przy tej okazji przczyściłem drobnym papierem ściernym tarze hamulcowe i klocki.
Całość odtłuszczona zmywaczem do hamulców.
Po poskładaniu koła, przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów skuteczność hamulców była nieco lepsza, ale po sobotniej 250 kilometrowej wycieczce, układ nabrał mocy i o dziwo teraz hamuje zdecydowanie i pewnie
Czuć, że klocki wgryzają się w tarcze a nie tylko się po niej ślizgają.
Zablokowanie koła nie stanowi teraz problemu.
Wreszcie układ działa jak należy.
Wychodzi na to, że albo klocki były zeszklone albo tarcza miała jakiś nalot, który skutecznie obniżał siłę tarcia.
Może poprzedni właściciel Plakiem całość potraktował przy pucowaniu
Także ten, tego...
Odszczekuję, że Virago ma słabe hamulce
Zdemontowałem koło w celu dokładnego doczyszczenia felgi i przepolerowania rantu.
Przy tej okazji przczyściłem drobnym papierem ściernym tarze hamulcowe i klocki.
Całość odtłuszczona zmywaczem do hamulców.
Po poskładaniu koła, przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów skuteczność hamulców była nieco lepsza, ale po sobotniej 250 kilometrowej wycieczce, układ nabrał mocy i o dziwo teraz hamuje zdecydowanie i pewnie
Czuć, że klocki wgryzają się w tarcze a nie tylko się po niej ślizgają.
Zablokowanie koła nie stanowi teraz problemu.
Wreszcie układ działa jak należy.
Wychodzi na to, że albo klocki były zeszklone albo tarcza miała jakiś nalot, który skutecznie obniżał siłę tarcia.
Może poprzedni właściciel Plakiem całość potraktował przy pucowaniu
Także ten, tego...
Odszczekuję, że Virago ma słabe hamulce
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Moim zdaniem w virago 750 hamulec przedni jest na prawdę ok, a mam trochę porównania. Jeśli jest sprawny i prawidłowo obsłużony to nie mamy prawa narzekać. Amen.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 kwietnia 2013, 20:29
- Motocykl: Virago XV535 '93
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Trochę odkopię temat.
Zakupiłem dla małżowinki Virago 535 '89r.
Podczas jednej z jazd po serwisie zaworów po niespełna 2km zaczął mi przód hamować samoczynnie. zjechałem na CPN, gdzie po krótszej chwili całkowicie mi zablokowało przedni hamulec. Odkręciłem przewód hamulcowy, ciśnienie zeszło i koło się odblokowało. Wróciłem do domu. Wymieniłem płyn hamulcowy. Pod garażem naciskałem hamulec, klocki się delikatnie cofały, blokowania nie było, przepychałem motocykl i hamowałem przodem, również klocki się cofały. Jak wyjechałem na jazdę testową czułem, że przód znów zaczyna hamować samoczynnie. po niespełna 2km klocki zaczęły się palić. Znów popuściłem na poboczu przewód hamulcowy, ciśnienie zeszło, klocki się cofnęły. Za każdym razem klamka hamulca po zblokowaniu przodu była twarda.
Teraz mam rozkminkę, czy to kwestia przewodu hamulcowego, zacisku, czy pompy?
Ponieważ klocki się cofają po odpuszczeniu ciśnienia to raczej nie zacisk, bo klocki się cofają i odblokowuje się hamulec po spuszczeniu ciśnienia przez przewód hamulcowy lub odpowietrznik. pozostaje przewód hamulcowy lub do wymiany zestaw naprawczy pompy.
Co byście obstawiali?
Zakupiłem dla małżowinki Virago 535 '89r.
Podczas jednej z jazd po serwisie zaworów po niespełna 2km zaczął mi przód hamować samoczynnie. zjechałem na CPN, gdzie po krótszej chwili całkowicie mi zablokowało przedni hamulec. Odkręciłem przewód hamulcowy, ciśnienie zeszło i koło się odblokowało. Wróciłem do domu. Wymieniłem płyn hamulcowy. Pod garażem naciskałem hamulec, klocki się delikatnie cofały, blokowania nie było, przepychałem motocykl i hamowałem przodem, również klocki się cofały. Jak wyjechałem na jazdę testową czułem, że przód znów zaczyna hamować samoczynnie. po niespełna 2km klocki zaczęły się palić. Znów popuściłem na poboczu przewód hamulcowy, ciśnienie zeszło, klocki się cofnęły. Za każdym razem klamka hamulca po zblokowaniu przodu była twarda.
Teraz mam rozkminkę, czy to kwestia przewodu hamulcowego, zacisku, czy pompy?
Ponieważ klocki się cofają po odpuszczeniu ciśnienia to raczej nie zacisk, bo klocki się cofają i odblokowuje się hamulec po spuszczeniu ciśnienia przez przewód hamulcowy lub odpowietrznik. pozostaje przewód hamulcowy lub do wymiany zestaw naprawczy pompy.
Co byście obstawiali?
Scyzoryk w Śledzikowie
- jankess
- Posty: 560
- Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
- Motocykl: VIRAGO XV 1100
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Witaj jak ci zablokuje popuść przewód przy pompie jak odpuści to pompa ewentualnie regulacja skoku jałowego na klamce musi być luz jak nie odpuści to przewód może być spuchnięty w środku i nie ma powrotu płynu do do pompy.
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 kwietnia 2013, 20:29
- Motocykl: Virago XV535 '93
- Lokalizacja: Gdynia
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Zamówiłem zestaw naprawczy pompy hamulcowej, planuje ją zregenerować, przejrzeń zaciski i razie czego jego też regenerować (tylko nie mogę znaleźć kompletnego zestawu gwaroznawczego do zacisku przód (na alledrogo znalazłem tylko uszczelniacze tłoczka, nie ma kompletu z osłonami na prowadnice jarzma i odpowietrznik)) a jak te 2 rzeczy nic nie dadzą to pozostaje mi tylko wymiana przewodu, najdroższa część.
Scyzoryk w Śledzikowie
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Przewody w oplocie to jakieś 80PLN
Od quada
Wybierz takie z końcówkami z nierdzewki
Od quada
Wybierz takie z końcówkami z nierdzewki
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
Ja najtańsze (komplet trzech przewodów) jakie znalazłem w oplocie do Virazki to ponad 3002007XV1700 pisze: ↑08 lipca 2019, 12:17 Przewody w oplocie to jakieś 80PLN
Od quada
Wybierz takie z końcówkami z nierdzewki
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z hamulcem przód
można na dwa przewody i podwójną śrubę przy pompie.
Wystarczy pomierzyć długości i zamówić pasujące najbliżej. różnica 2-3cm nie gra roli
Wiadomo, lepiej zamówić dłuższe
Wystarczy pomierzyć długości i zamówić pasujące najbliżej. różnica 2-3cm nie gra roli
Wiadomo, lepiej zamówić dłuższe
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)