Prośba do posiadaczy XV 750
- yourek
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sierpnia 2011, 13:20
- Motocykl: XV750 `93
- Lokalizacja: Nowa Dęba
- Status: Offline
Prośba do posiadaczy XV 750
Drogą kupna nabyłem od kolegi kubi70 piękniusią kierownicę Przy próbie założenia okazało się, że cóś przykrótkie są linki gazu i wszystkie pozostałe, no i wyszło, że przyczyną są długie risery, jakie są zamontowane u mnie (tutaj na foto: https://zapodaj.net/1656d2707ed16.jpg.html ).
Poszukałem więc w necie krótkich, zakupiłem i... znowu problem, bo śruba mocująca jest nieco za cienka w stosunku do tulejek w górnej półce (tak wyglądają risery w porównaniu: https://zapodaj.net/143dcd6fc0e73.jpg.html ) - na szczęście udało się je zwrócić, więc zakupiłem kolejne, oczywiście pilnując rozmiaru tej tulejki - i oczywiście oryginalne od XV 750 z mojego rocznika czyli 93. Przyszły nowe, piękne, ale... zasłaniają połowę kontrolek i nie można ich do końca wsunąć w tulejki (a wyglądają tak: https://zapodaj.net/3b2c345e72474.jpg.html i tak: https://zapodaj.net/e9fbe62895b6e.jpg.html
Dlatego mam pytania, a raczej prośby do szanownych kolegów:
1. jak naprawdę wyglądają oryginalne risery do XV 750 z rocznika `93 ? - istnieją w ogóle?
2. krótkie czy długie powinny być?
3. ze śrubą M10 czy M14 (bodajże) czyli te cieńsze czy grubsze?
4. oryginalna kiera to rozmiar 22 mm ??? - bo tu też zaczynam mieć wątpliwosci.
Czy ktoś, kto posiada takie moto mógłby wrzucić fotkę jak to ma właściwie wyglądać i czego mam szukać? Owszem, mogę kupić "cobądź" ale chciałbym mieć moto jak najbliższe oryginału stąd moje pytania.
Poszukałem więc w necie krótkich, zakupiłem i... znowu problem, bo śruba mocująca jest nieco za cienka w stosunku do tulejek w górnej półce (tak wyglądają risery w porównaniu: https://zapodaj.net/143dcd6fc0e73.jpg.html ) - na szczęście udało się je zwrócić, więc zakupiłem kolejne, oczywiście pilnując rozmiaru tej tulejki - i oczywiście oryginalne od XV 750 z mojego rocznika czyli 93. Przyszły nowe, piękne, ale... zasłaniają połowę kontrolek i nie można ich do końca wsunąć w tulejki (a wyglądają tak: https://zapodaj.net/3b2c345e72474.jpg.html i tak: https://zapodaj.net/e9fbe62895b6e.jpg.html
Dlatego mam pytania, a raczej prośby do szanownych kolegów:
1. jak naprawdę wyglądają oryginalne risery do XV 750 z rocznika `93 ? - istnieją w ogóle?
2. krótkie czy długie powinny być?
3. ze śrubą M10 czy M14 (bodajże) czyli te cieńsze czy grubsze?
4. oryginalna kiera to rozmiar 22 mm ??? - bo tu też zaczynam mieć wątpliwosci.
Czy ktoś, kto posiada takie moto mógłby wrzucić fotkę jak to ma właściwie wyglądać i czego mam szukać? Owszem, mogę kupić "cobądź" ale chciałbym mieć moto jak najbliższe oryginału stąd moje pytania.
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Te krótki które masz zamontowane w tej chwili to nie są oryginalne risery z XV.
Fabrycznie były montowane i krótkie i długie w zależności na jaki szły rynek.
Jeżeli chodzi o gwinty to są dwa rozmiary niestety nie pamiętam jakie w których modelach.
Fabrycznie były montowane i krótkie i długie w zależności na jaki szły rynek.
Jeżeli chodzi o gwinty to są dwa rozmiary niestety nie pamiętam jakie w których modelach.
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- yourek
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sierpnia 2011, 13:20
- Motocykl: XV750 `93
- Lokalizacja: Nowa Dęba
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Dzięki za odpowiedź, ale... ja miałem (i nadal mam) te długie z pierwszej fotki, które jak już pisałem są zbyt długie. A czy krótkie wyglądają jak te z drugiej fotki (oznaczone jako nowe) tylko z grubszą śrubą?
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Tak, to są oryginalne krótkie risery od Virago.yourek pisze:. A czy krótkie wyglądają jak te z drugiej fotki (oznaczone jako nowe) tylko z grubszą śrubą?
Kupując np. na allegro nie patrz na opis od jakiego są modelu ( 125, 535, 750, czy 1100 ) ponieważ wszystkie są takie same, tylko dzwoń przed zakupem i pytaj się o grubość trzpienia.
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Jeżeli zmieniasz risery długie na krótkie , to musisz zakupić komplet z górną półka . Krótkie mają trzpień fi 10 długie fi 12 . Spróbuj obrócić o 180 stopni te , które kupiłeś " czubkami " do dołu , może wtedy kontrolki będą widoczne . Risery są amortyzowane ( żeby nie przenosić drgań na kierownicę ) dlatego nigdy nie wciśniesz ich tak , " żeby je do końca wsunąć "
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Być może tak właśnie jest jak pisze vinny.vinny pisze:Jeżeli zmieniasz risery długie na krótkie , to musisz zakupić komplet z górną półka . Krótkie mają trzpień fi 10 długie fi 12 .
Można ewentualnie pokombinować z jakimiś tulejami dystansowymi jak z postu poniżej.
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php? ... 53#p217602
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- yourek
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sierpnia 2011, 13:20
- Motocykl: XV750 `93
- Lokalizacja: Nowa Dęba
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
...próbowałem je obrócić ale wtedy można je wsunąć tylko do połowy, bo opierają się o dekiel z lampkami i bezpiecznikami więc odpada, a poza tym są na calową kierę a ja mam 22 mm.vinny pisze:Spróbuj obrócić o 180 stopni te , które kupiłeś " czubkami " do dołu , może wtedy kontrolki będą widoczne . Risery są amortyzowane ( żeby nie przenosić drgań na kierownicę ) dlatego nigdy nie wciśniesz ich tak , " żeby je do końca wsunąć "
- jankess
- Posty: 560
- Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
- Motocykl: VIRAGO XV 1100
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Witaj a ja bym nie wymieniał z całą półką tylko na te niskie orginalne z cieńszą śrubą założył tulejki zwiększając średnice do13,5 przykręcił i cieszył się jazdą na
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Powinienem gdzieś mieć krótkie orginalne risery ( półkę chyba też ) tylko musze przebić się przez "twórczy nielad " . Bedziesz chciał to mogę się ich pozbyć.
- yourek
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sierpnia 2011, 13:20
- Motocykl: XV750 `93
- Lokalizacja: Nowa Dęba
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
- oczywiście, że jestem zainteresowany daj znać co i jak, jak je wynajdziesz w tym swoim "twórczym nieładzie"jacek64 pisze:Powinienem gdzieś mieć krótkie orginalne risery ( półkę chyba też ) tylko musze przebić się przez "twórczy nielad " . Bedziesz chciał to mogę się ich pozbyć.
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Prośba do posiadaczy XV 750
Na PW poszlo