Regulacja gaźnika czy membrana?
Regulacja gaźnika czy membrana?
Witam wszystkich forumowiczów, liczę na waszą pomoc.
Problem z jakim potyka się moja virażka to "zamulanie" gdy odkręcę manetkę do końca szczególnie przy większej prędkości, przy mniejszych jakoś tego nie wyczuwam, ale gry przy 100 km/h odkręcę manetkę do końca to maszyna nie idzie, a gdy lekko odpuszczę manetkę zaczyna się zbierać, ale max do 135km/h.
SPRAWDZAŁEM ZAWORY
SYNCHRONIZOWAŁEM GAŹNIKI
CZYŚCIŁEM GAŹNIKI
nie wiem tylko jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej, wiem tylko jak go sprawdzić.
Przy czyszczeniu gaźnika sprawdzałem membrany i zauważyłem lekkie pęknięcie przy brzegu,ale nie na wylot tylko przednia guma się przetarła, w tym miejscu co na zdjęciach. Czy to niewielkie przetarcie jest winowajcą?
Problem z jakim potyka się moja virażka to "zamulanie" gdy odkręcę manetkę do końca szczególnie przy większej prędkości, przy mniejszych jakoś tego nie wyczuwam, ale gry przy 100 km/h odkręcę manetkę do końca to maszyna nie idzie, a gdy lekko odpuszczę manetkę zaczyna się zbierać, ale max do 135km/h.
SPRAWDZAŁEM ZAWORY
SYNCHRONIZOWAŁEM GAŹNIKI
CZYŚCIŁEM GAŹNIKI
nie wiem tylko jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej, wiem tylko jak go sprawdzić.
Przy czyszczeniu gaźnika sprawdzałem membrany i zauważyłem lekkie pęknięcie przy brzegu,ale nie na wylot tylko przednia guma się przetarła, w tym miejscu co na zdjęciach. Czy to niewielkie przetarcie jest winowajcą?
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Taki objaw z tą manetką co opisałeś to wskazuje na nadmiar paliwa... Jeżeli membrana nie jest na wylot przetarta, to nie wpływa to na jej pracę.
Wykręć świece - jeżeli będą czarne no to szukaj przyczyny w nadmiarze paliwa podawanym do gaźnika - sprawdź stan poziomu paliwa w gaźniku koniecznie.
Pozdrawiam
Wykręć świece - jeżeli będą czarne no to szukaj przyczyny w nadmiarze paliwa podawanym do gaźnika - sprawdź stan poziomu paliwa w gaźniku koniecznie.
Pozdrawiam
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Poziom paliwa sprawdzalem. 7mm poniżej kreski. Tylko nie wiem jak go teraz zmienić??
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Poziom paliwa regulujesz po odkręceniu pokryw komór pływakowych. Regulacja polega na doginania lub odginaniu blaszanych języczków przy pływakach sterujących zaworami iglicowymi. Żeby zmniejszyć poziom trzeba języczki podgiąć do góry. Z tym że to jest naprawdę niewielkie podgięcie. Kontrola poziomu paliwa empiryczna. Tzn montujesz układ, zakręcasz pokrywę lub pokrywy i kontrolujesz poziom paliwa, oczywiscie po podpompowaniu paliwa czyli włączeniu zapłonu.
Miej baczenie żeby nie pogubić drucianych zapinek łączących pływaki z iglicami zaworków.
Pozdrawiam
Miej baczenie żeby nie pogubić drucianych zapinek łączących pływaki z iglicami zaworków.
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Dzisiaj dokonałem regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej poprzez odgięcie blaszki. Po tej regulacji musiałem wyregulować też bieg jałowy bo motor zaczął gasnąć na biegu jałowym. Po zmianie poziomu paliwa na mniejszy nic się nie poprawiło. Będę próbował dalej, a tymczasem wy macie może jeszcze jakieś pomysły co to może być jeśli nie membrana?
Dodam jeszcze, że na wysokości gaźnika z instalacji wystają 2 wtyczki tylko, że nie są do niczego podłączone. Czy to też może mieć wpływ?
Dodam jeszcze, że na wysokości gaźnika z instalacji wystają 2 wtyczki tylko, że nie są do niczego podłączone. Czy to też może mieć wpływ?
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Te wystające wtyczki to chyba coś od podgrzewania paliwa... A jak świece wyglądają u Ciebie ? Czy są okopcone ??
Przypadkiem nie zacina Ci się ssanie ??
Zobacz te świece.
Pozdrawiam
Przypadkiem nie zacina Ci się ssanie ??
Zobacz te świece.
Pozdrawiam
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Jutro sprawdzę świece i jeszcze pokombinuje z tym poziomem paliwa. wcześniej świece były kawa z mlekiem na jednej połowie, a na drugiej trochę okopcone. Ale dawałem mu sporo po garach, żeby sprawdzić czy się dalej dławi czy nie. Wczoraj zrobiłem małą przejażdżkę około 60 km, ale nie miałem czasu sprawdzić świec. Jak nie dawałem gazu do końca to moto poszło nawet 140km/h a jak odkręciłem do końca to prędkość spadła do 120km/h. Chyba jeszcze muszę pokombinować z tym ustawieniem paliwa ?co wy na to? lekka poprawa jest, będę dalej próbował.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Ja mam pewne podejrzenia , ale na początek pytanie . Czy ta membrana na zdjęciu to membrana z Twojego gażnika czy tylko pogladowa ? Bo jak dla mnie to ona wygląda na membrane z gaznika keihin , a nie z mikuni .Podejrzewam , że ta membrana jest za sztywna i za płytka , a co za tym idzie nie podniesie na odpowiednią wysokość iglicy .Moge się mylić , gdybym miał w ręce tą membrane to mógłbym potwierdzic lub obalić moje przypuszczenia .
Dodam jeszcze , że mogłes pomylić dysze powietrza od strony membrany powinna być większej średnicy 170 a od gory gażnika mniejsza 70 (obydwie mają taki sam gwint i można je pomylić ) , no i iglice z dłuższym stożkiem powinna być w gazniku od przedniego cylindra a z krótszym od tylnego .
Dodam jeszcze , że mogłes pomylić dysze powietrza od strony membrany powinna być większej średnicy 170 a od gory gażnika mniejsza 70 (obydwie mają taki sam gwint i można je pomylić ) , no i iglice z dłuższym stożkiem powinna być w gazniku od przedniego cylindra a z krótszym od tylnego .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Membrana była tylko poglądowa. Dysze na pewno nie zamienione, poza tym problem występował zanim zabrałem się do czyszczenia itp. Co do iglicy to sprawdzę to jutro, ale dziękuje za sugestie w tej sprawie.
Problem ogólnie po regulacji poziomu paliwa jest mniejszy, tzn. np. na 5 biegu od 80km/h do 120km/h przy manetce na mxa ściągniętej idzie pięknie, równo przyśpiesza, ale na 120km/h się zatrzymuje i muszę popuścić lekko manetkę wtedy pięknie znów przyśpiesza do 140km/h i wiecej.
Moje pytanie, dalej kombinować z poziomem paliwa, czy to może coś innego?
Problem ogólnie po regulacji poziomu paliwa jest mniejszy, tzn. np. na 5 biegu od 80km/h do 120km/h przy manetce na mxa ściągniętej idzie pięknie, równo przyśpiesza, ale na 120km/h się zatrzymuje i muszę popuścić lekko manetkę wtedy pięknie znów przyśpiesza do 140km/h i wiecej.
Moje pytanie, dalej kombinować z poziomem paliwa, czy to może coś innego?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Napisaleś , że teraz poziom paliwa jest mniejszy ( niższy ?) , ale konkretnie jaki ? Powinno być 13,5 - 14,5 mm poniżej kreski poziomej na pokrywie . Ustaw moto w pozycji pionowej , podepnij wężyk ( przytrzymaj wężyk przy pokrywie ) , odkręć śrubę spustową , odpal moto i poczekaj z minutę , aż poziom paliwa w wężyku sie ustatkuje , zmierz odległośc od kreski do słupka paliwa w wężyku ,podaj wynik , wtedy będziesz wiedział czy podginać języczek czy go odginać .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
sorki , problem jest mniejszy , a nie poziom paliwa , mimo to podaj jaki jest aktualnie .vinny pisze:Napisaleś , że teraz poziom paliwa jest mniejszy ( niższy ?) , ale konkretnie jaki ? Powinno być 13,5 - 14,5 mm poniżej kreski poziomej na pokrywie . Ustaw moto w pozycji pionowej , podepnij wężyk ( przytrzymaj wężyk przy pokrywie ) , odkręć śrubę spustową , odpal moto i poczekaj z minutę , aż poziom paliwa w wężyku sie ustatkuje , zmierz odległośc od kreski do słupka paliwa w wężyku ,podaj wynik , wtedy będziesz wiedział czy podginać języczek czy go odginać .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Wczoraj dokonałem ponownej regulacji poziomu paliwa. Mieści się on teraz w przedziale między 13,5-14.5 mm. Motocykl przy prędkości 110 km/h nie ma siły iść więcej . Łapie "muła" . Niekiedy dostanie lekki strzał i przyśpieszy przez 1sec, ale rzadko. Wymieniałem, świece nie wiem czy nie są jakieś "felerne", ale przy wyższym poziomie paliwa szedł lepiej nawet do 140km/h.
I jak ma się do tego zawór AIR-CUT ?? bo przyznam się szczerze, że jego nie sprawdzałem.
I jak ma się do tego zawór AIR-CUT ?? bo przyznam się szczerze, że jego nie sprawdzałem.
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Tak wyglądają moje membrany i przepustnica? Co o tym sądzicie, czy to może być przyczyna "zamulania" przy wyższych obrotach na manetce na full, szczególnie przy wyższych prędkościach?
- Załączniki
-
- DSC_0095.JPG (32.05 KiB) Przejrzano 7355 razy
-
- DSC_0094.JPG (36.2 KiB) Przejrzano 7355 razy
-
- DSC_0090.JPG (47.23 KiB) Przejrzano 7355 razy
-
- DSC_0103.JPG (41.69 KiB) Przejrzano 7355 razy
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Zawór air-cut nie ma nic wspólnego z max prędkością , on koryguje sklad mieszanki przy gwałtownym oddaniu gazu . Membrana ze zdjęcia jest do zaakceptowania , sprawdz na którym rowku masz zapięte iglice ( powinny być na środkowym ale na próbę możesz podnieśc je do gory o jeden lub dwa rowki ) . Może winny jest filtr powietrza ? Sprawdz świece jak wyglądają .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Filtr powietrza nowy, filtr paliwa nowy, świece nowe(już drugi komplet w przeciągu miesiąca), Paliwo dzisiaj znów regulowane i dokładnie jest 14,5mm.
Świeca przednia czarna. - regulować ją śrubką od regulacji na wolnych obrotach czy zmniejszyć poziom paliwa na mniejszy? Świeca tylna w połowie kawa z mlekiem, w połowie okopcona. moto dalej idzie 110/120 i przy gwałtownym dodaniu gazu przy 120 zwalnia do 110 a gdy przy 120 lekko podkręcę manetkę(nie na full) idzie do 130.
Przy manetce na full przy 120 dziwnie "pyrka" gdy lekko odpuszczę manetkę wtedy idzie lepiej.... Nie wiem czy to za duży poziom paliwa czy za mały???-Iglica na środkowym rowku.
Świeca przednia czarna. - regulować ją śrubką od regulacji na wolnych obrotach czy zmniejszyć poziom paliwa na mniejszy? Świeca tylna w połowie kawa z mlekiem, w połowie okopcona. moto dalej idzie 110/120 i przy gwałtownym dodaniu gazu przy 120 zwalnia do 110 a gdy przy 120 lekko podkręcę manetkę(nie na full) idzie do 130.
Przy manetce na full przy 120 dziwnie "pyrka" gdy lekko odpuszczę manetkę wtedy idzie lepiej.... Nie wiem czy to za duży poziom paliwa czy za mały???-Iglica na środkowym rowku.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
- Motocykl: XV 535 , Victory1200
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Miałem podobne problemy, walczyłem dwa dni . Okazało się, że jedna z czarnych tulei od membrany porusza się z nieco większym oporem. Przeczyściłem kanał w którym się porusza wodnym papierem ściernym. To pomogło i motocykl odzyskał moc.
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Niby czyściłem te komory, ale nie papierem ściernym. Spróbuje i dam wam znać, dzięki za podpowiedz.
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Problem rozwiązany!! EUREKA!!
Obydwie iglice ustawiłem na najwyższym rowku i moto chodzi idealnie. Manetka na full i ciągnie równo i cały czas.
I tu moje kolejne pytanie OGRANICZYŁEM dopływ paliwa czy ZWIĘKSZYŁEM ??
Bo jak na moje oko to OGRANICZYŁEM.
Obydwie iglice ustawiłem na najwyższym rowku i moto chodzi idealnie. Manetka na full i ciągnie równo i cały czas.
I tu moje kolejne pytanie OGRANICZYŁEM dopływ paliwa czy ZWIĘKSZYŁEM ??
Bo jak na moje oko to OGRANICZYŁEM.
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
I to jest na tym forum piękne! Pytasz, a wciągu kilku godzin (a nawet minut) masz odpowiedź. Dzięki temu też parę problemów udało mi się rozwiązać. Każdy, nawet najmądrzejszy motorowiec, trafi kiedyś na problem, z którym sobie nie radzi. Wcześniej, czy później znajdzie się jednak taki, który to miał i udało się zrobić. Pozdro dla wszystkich, którzy potrafią doradzić i pomóc
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Witam.
Czy obydwie iglica są takie same ?
Czy obydwie iglica są takie same ?
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Hej,
podepnę się pod temat.
Czy przy wymianie membran jest konieczna regulacja gaźników?
Nie chce by było wyższość formy nad treścią. Czy może szukanie w dziury w całym.
Virago chodzi dobrze ładnie się zbiera, silnik równo pracuje. Ale moje membrany są już lekko zdeformowane. Czy warto je ruszać grzebać przy nich?
Czy zostawić na razie. Wieczorkiem dorzucę zdjęcie.
Są podobne jak na zdjęciach wyżej, tyle że bez przetarć czy pęknięć.
podepnę się pod temat.
Czy przy wymianie membran jest konieczna regulacja gaźników?
Nie chce by było wyższość formy nad treścią. Czy może szukanie w dziury w całym.
Virago chodzi dobrze ładnie się zbiera, silnik równo pracuje. Ale moje membrany są już lekko zdeformowane. Czy warto je ruszać grzebać przy nich?
Czy zostawić na razie. Wieczorkiem dorzucę zdjęcie.
Są podobne jak na zdjęciach wyżej, tyle że bez przetarć czy pęknięć.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 31 stycznia 2017, 15:08
- Motocykl: VIRAGO 750
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Podeślij foto. Jeśli membrany są całe to nie ruszaj, to że są zdeformowane to tego bym się nie czepia..
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
nie ruszaj.Snake pisze: Są podobne jak na zdjęciach wyżej, tyle że bez przetarć czy pęknięć.
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika czy membrana?
Podeśle zdjęcia wieczorem.
No trochę się zmartwiłem jak je zobaczyłem swoje, bo w sklepach takie ładne równiutkie, ale z moto w sumie nic się nie dzieje.
Zasada prosta cyka nie tykaj
No trochę się zmartwiłem jak je zobaczyłem swoje, bo w sklepach takie ładne równiutkie, ale z moto w sumie nic się nie dzieje.
Zasada prosta cyka nie tykaj
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel