Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
-
- Status: Offline
Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
Witam,
Problem mam dość uciążliwy, a mianowicie gdy odpale moto i próbuje dodac gazu to gaśnie... akumulator mam nowy, świece również. Gdy pochodzi sobie jakieś 10 min i sie pożądnie nagrzeje to jest troszeczke lepiej ale równiez jest słaby i gdy przekręce lekko rączke to musze czekac jakies 6s aż złapie obroty.. Pomożecie?
Problem mam dość uciążliwy, a mianowicie gdy odpale moto i próbuje dodac gazu to gaśnie... akumulator mam nowy, świece również. Gdy pochodzi sobie jakieś 10 min i sie pożądnie nagrzeje to jest troszeczke lepiej ale równiez jest słaby i gdy przekręce lekko rączke to musze czekac jakies 6s aż złapie obroty.. Pomożecie?
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 01 października 2008, 18:56
- Motocykl: Yamaha virago 535
- Lokalizacja: Pobiedziska
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
Witam
Przedewszystkim świece wymień jak to nie pomoże to synchronizacja gazników
Powodzenia
Przedewszystkim świece wymień jak to nie pomoże to synchronizacja gazników
Powodzenia
-
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
gaźniki do czyszczenia normalny objaw przy syfie w paliwie
- Yacho
- Posty: 503
- Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
- Motocykl: Jadżka, Sprint ST
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
synchronizacja gaźników nic nie da bo w 125 jest jeden gaźnik;) z tego co piszesz to ewidentnie jest zalewany, zacznij od sprawdzenia linki od ssania czy nie ma załamań czy nie jest-była przycięta,czy kranik paliwa jest odpowiednio ustawiony (odpowiednio= góra lub dół) jeżeli jest ok. to regulacja gaźnika (poziom paliwa) oczywiscie mogę się mylić (wedle zasady że nie nie myli się ten co nic nie robi...)
pozdro
pozdro
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
Ja bym postawił teorię, żę jak dodasz gazu, dostaje więcej powietrza, a paliwa nie. Zły skład mieszanki = gaśnięcie. Diagnoza: gaźnik do czyszczenia i regulacji.Nirv pisze:próbuje dodac gazu to gaśnie
Do sprawdzenia membrana i filtr powietrza.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Yacho
- Posty: 503
- Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
- Motocykl: Jadżka, Sprint ST
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
Nirv, ile płaciłes za regulację?
-
- Status: Offline
Gaźnik XV250, XV125`
Witam.Czytając wszystkie posty nie natrafiłem na schemat podłączenia kabli elektrycznych do gaźnika! Problem ma taki jak temacie głównym, tzn. przy wchodzeniu na wysokie obroty gaśnie. Wymieniałem filtr powietrza, próbowałem regulować skład mieszanki, sprawdzałem poziom paliwa w gaźniku, czyściłem wszystko co się da. Przy odkręconej obudowie filtra powietrza zrobiłem dodałem gazu i na przemian zatykałem otwór ssący powietrze i go otwierałem (ręką). Wchodził ładnie na obroty. Zanim miałem ten problem moto jakoś działał (zamiast oryginalnego filtra miałem kawałek gąbki). Uszczelniałem przy okazji kranik paliwa (tzn łączenie trójnika przed kranikiem z bakiem). Po założeniu wszystkiego i założeniu nowego filtra moto nie wchodzi na obroty (tak jakby go zalewało) Czy ktoś przy okazji wie po co są te 3 kabelki przy gaźniku i jakie ew. powinny być na nich wartości?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
W niektórych gaźnikach występują grzałki.Sterowane są termostatem i zasilane z tego samego bezpiecznika co sygnał dźwiękowy i włącznik świateł stop.
Wąsaty7
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 sierpnia 2017, 17:27
- Motocykl: Yamaha Virago
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
Ja mam to samo. Kupiłem moto z iglicą wysuniętą na maksa i działał dobrze ale palił 7 L na 100 km. Dałem iglicę na środek. Jest 5 nacięć więc na 3. Zaczął nierówno pracować. Okazała się membrana. Wymieniłem na podróbkę. Obroty się wyrównały.
Nie wiem dlaczego Niemiec na dolocie wewnątrz filtra wkleił nakrętkę z wyciętą szparką sorks szczeliną. Odciąłem ,to dałem oryginalny nowy filtr powietrza i się zaczęło. Jak dodam gazu na zimnum obroty spadają i gaśnie. Aby miał moc i obroty muszę pompować gazem przy ruszaniu potem idzie normalnie. Jak pompuję gazem czyli dopompowuję paliwa do komory pływakowej czyli za mało paliwa. Podłączyłem wężyk do sprawdzania paliwa jak dodam gazu i wchodzi na obroty poziom gwałtownie spada. Znaczy, że za małe ciśnienie paliwa doprowadzanego do gaźnika. Znaczy, że pompka paliwa lub coś z membraną w kraniku.
Zakupiłem zestaw naprawczy do kranika niestety nie znalazłem nic takiego do pompki.
W tym tygodniu przyjdzie i sprawdzę.
Niech mi ktoś powie czy dobrze rozumuję czy może problem jest w gaźniku.
Nie wiem dlaczego Niemiec na dolocie wewnątrz filtra wkleił nakrętkę z wyciętą szparką sorks szczeliną. Odciąłem ,to dałem oryginalny nowy filtr powietrza i się zaczęło. Jak dodam gazu na zimnum obroty spadają i gaśnie. Aby miał moc i obroty muszę pompować gazem przy ruszaniu potem idzie normalnie. Jak pompuję gazem czyli dopompowuję paliwa do komory pływakowej czyli za mało paliwa. Podłączyłem wężyk do sprawdzania paliwa jak dodam gazu i wchodzi na obroty poziom gwałtownie spada. Znaczy, że za małe ciśnienie paliwa doprowadzanego do gaźnika. Znaczy, że pompka paliwa lub coś z membraną w kraniku.
Zakupiłem zestaw naprawczy do kranika niestety nie znalazłem nic takiego do pompki.
W tym tygodniu przyjdzie i sprawdzę.
Niech mi ktoś powie czy dobrze rozumuję czy może problem jest w gaźniku.
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
A nie ma czasem gdzies lewego powietrza? W obudowie filtra powinna byc zwezka gumowa od tego bym zaczynal. Moze ktos tez gaznik "modyfikowal" i moze dysze wymienial.
Zobacz czy czasem laczenie gaznika z dolotem w ramie nie zsunelo sie. Sprawdz jeszcze czy wezyki podcisnienia nie maja nieszczelnosci bo moze kranik wtedy zle dzialac
Zobacz czy czasem laczenie gaznika z dolotem w ramie nie zsunelo sie. Sprawdz jeszcze czy wezyki podcisnienia nie maja nieszczelnosci bo moze kranik wtedy zle dzialac
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]
Witam serdecznie
1. Sprawdzić pompkę podciśnieniową: Tam są takie sztywne membrany - bardzo ciężko je uszkodzić ale może tam być syf.
2. Sprawdzić wężyki od kranika do pompki i od pompki do gaźnika - czy nie są poskręcane i zaginane...
3. Drożny i sprawny kranik to podstawa - awaryjnie można go ustawić na PRI ale musi być szczelny zaworek iglicowy z gniazdem...
4. Jeżeli dopływ paliwa okej, to trzeba się wziąć za gaźnik. Skoro miałeś takie przeróbki w filtrze, to należy sprawdzić dolot (popsikać samostartem w okolice króćca). Jeżeli nei ma falowania obrotów, to rozkręcamy komorę pływakową i z drugiej strony pokrywę od membrany i sprawdzamy czy czysto... wykręcamy dysze - mają być 77,5 oraz 12,5 od wolnych obrotów. Jeżeli wszystko czyste to patrzymy na membranę czy cała i jak się porusza przepustnica podciśnieniowa... czy nie ma oporów itp. Należy sprawdzić ustawienie iglicy - dobrze ją ustawić na przedostatnim rowku od tej ostrej strony..
Jeżeli wszystko okej, to skręcamy gaźnik i sprawdzamy poziom paliwa - po tym wszystkim ustawiamy śrubę od składu mieszanki na 2,5obr. i odpalamy moto, czekamy aż się rozgrzeje i regulujemy - odkręcamy o 0,5 obrotu i patrzymy jak moto reaguje na dodanie gazu...
Życzę powodzenia i samozaparcia.
Pozdrawiam
1. Sprawdzić pompkę podciśnieniową: Tam są takie sztywne membrany - bardzo ciężko je uszkodzić ale może tam być syf.
2. Sprawdzić wężyki od kranika do pompki i od pompki do gaźnika - czy nie są poskręcane i zaginane...
3. Drożny i sprawny kranik to podstawa - awaryjnie można go ustawić na PRI ale musi być szczelny zaworek iglicowy z gniazdem...
4. Jeżeli dopływ paliwa okej, to trzeba się wziąć za gaźnik. Skoro miałeś takie przeróbki w filtrze, to należy sprawdzić dolot (popsikać samostartem w okolice króćca). Jeżeli nei ma falowania obrotów, to rozkręcamy komorę pływakową i z drugiej strony pokrywę od membrany i sprawdzamy czy czysto... wykręcamy dysze - mają być 77,5 oraz 12,5 od wolnych obrotów. Jeżeli wszystko czyste to patrzymy na membranę czy cała i jak się porusza przepustnica podciśnieniowa... czy nie ma oporów itp. Należy sprawdzić ustawienie iglicy - dobrze ją ustawić na przedostatnim rowku od tej ostrej strony..
Jeżeli wszystko okej, to skręcamy gaźnik i sprawdzamy poziom paliwa - po tym wszystkim ustawiamy śrubę od składu mieszanki na 2,5obr. i odpalamy moto, czekamy aż się rozgrzeje i regulujemy - odkręcamy o 0,5 obrotu i patrzymy jak moto reaguje na dodanie gazu...
Życzę powodzenia i samozaparcia.
Pozdrawiam