Koniec Alternatora?
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
Nie zmam VX250, ale jeżeli to są te trzy przewody białe lub żółte idące z alternatora to napięci zmienne (AC) na wolnych około 18V, przy podkręcaniu obrotów rośnie - ważne przy każdej kombinacji tych 3 pinów takie samo przy danych obrotach.
- tomek60c
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
Są to żółte przewody. Tak właśnie myślałem że powinno być więcej bo jest ok 4V na każdym. Chyba alternator się skończył
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
A nie miałeś przypadkiem ustawionego miernika na napięcie stałe DC. Napisz dokładnie jak dokonałeś pomiaru. I sprawdź jeszcze omomierzem czy jest przejście pomiędzy dowolnym z tych 3 przewodów a obudową silnika - jeśli będzie przejście to uszkodzone masz uzwojenie
- tomek60c
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
A miernikiem da się sprawdzić czy jest przejście? Nie zbyt ogarniam obsługę miernika
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o
tu masz filmik jak badać alternator - tylko, że pomiar napięcia wykonujesz w trzech kombinacjach żółtych przewodów (napięcia powinny być takie same).
tu masz filmik jak badać alternator - tylko, że pomiar napięcia wykonujesz w trzech kombinacjach żółtych przewodów (napięcia powinny być takie same).
- tomek60c
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
A więc tak, po obejrzeniu tego poradnika zmierzylem na tych 3 pinach napięcie ok 10-50V w zależności od obrotów silnika. Przebicia cewek nie ma a gdy podlacze regulator pod plus do aku to pali bezpiecznik główny. Wnioski??? Regulator do wymiany?
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
dokładnie, regiel do wymiany
- tomek60c
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
A czy musi być oryginalny czy może być inny z 5 pinami?
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Koniec Alternatora?
Dowolny 5-pinowy dopasowany do mocy alternatora.