Ja w ten weekend też sobie załatwiłem jeden z tych gwintów, a raczej nie ja, bo gwint już był tam zjechany konkretnie. Też będę musiał to naprawić i tak jak Ty biorę pod uwagę opcję nagwintowania większej średnicy, aczkolwiek mam wątpliwości co do tego - jest prawdopodobieństwo, że po nagwintowaniu ścianka gwintu będzie bardzo cienka i słaba, ale nie przyglądałem się temu dokładniej. Jeśli coś takiego miałoby się stać, to opcja awaryjna to ta nakrętka, jeśliby cały gwint uciąć i zrównać z tą "blaszką" wystającą z ramy, to raczej bez problemu dałoby się tam włożyć tą nakrętkę od spodu i byłoby to solidne połączenie.
Nie wiem czy ci to pomoże, ale przeczytałem dokładnie książkę serwisową i tam odkryłem prawdopodobna przyczynę problemu. Na rysunku technicznym przedstawiającym mocowanie baku, jest narysowane, że po każdej stronie są 2 metalowe podkładki, ja miałem po jednej, i być może dlatego po dokręceniu miałem mały luz baku. Poprzedni właściciel zostawił mi niespodziankę. Zaraz postaram się wkleić zdjęcie strony z tym rysunkiem.
- 1.png (28.22 KiB) Przejrzano 1977 razy
Nie wiem, czemu mówisz, że ścianka po nagwintowaniu będzie cienka, jak zdążyłem się przyjrzeć tam jest wespawana nakrędka, w które jest wystarczająco dużo miejsca by ją przegwintować, ale nie wiem, czy nie będzie problem z gwintowaniem, z tego powodu, że gwintarka może nie będzie chciała wchodzić, bo wióry od gwintowania nie będą mogły wypadać drugą strona otworu. Ale to tylko przypuszczenie.
Nie wiem, jak sobie wyobrażasz ucięcie całego gwintu, u mnie jest to zaspawane do obudowy korpusu motocykla. Wygląda to tak jakby była stalowa rama motocykla, do nie przyspawany taki bąbel, coś w rodzaju małej miski, przyspawanej spawem po obwodzie miski, a miska środkiem do ściany. I potem w misce jest nawiercony otwór i do niego jest dospawana nakrętka. A w zasadzie pewnie pierw przyspawano nakrętkę do miski i potem ją przyspawano. Tak, czy siak, nie wiem jak ją naprawić. Przychodzi mi do głowy tylko, by użyć wiertła o dużym D=24 mm, tyle ile wynosi zewnętrzna średnica nakrętki, następnie w wywiercony otwór włożyć nakrętkę i ją przyspawać po obwodzie. Ale nie wiem czy to dobry pomysł. Tak czy siak, mam problem, bo nie jestem mechanikiem i chętnie zasięgnę rady kogoś doświadczonego.
Dodatkowo, w książce serwisowej, jest pokazane, że z komory filtra powietrza, uchodzi kanał na prawo, gdzie kierowane jest powietrze do boku. Jest to pokazane na rysunku, oraz na Yotube. U mnie nie ma takiego kanału. Nie rozumiem dlaczego, czy w moim modelu nie było go z boku, ale jest równolegle, w kierunku akumulatora?
Tak to wygląda:
- 2.png (44 KiB) Przejrzano 1977 razy
Film :
https://youtu.be/UEw-rbMjSLo
Nie zauważyłem otworu po prawej stronie osłony. Teraz muszę jeździć z bakiem przymocowanym na kablu, tak to wygląda na zdjęciu : real photo
https://www.flickr.com/photos/jamaszka/ ... ed-public/