Regulator napięcia
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
Regulator napięcia
Witam ma mam pytanko ale nie do końca samego regulatora ale z nim związane,dlaczego ktoś zamontował radiator samoróbka pod regulator napięcia.Czy to on się grzeje??Nie wydaje mi się aby tak było,i nigdy nie sprawdzałem po jeździe jego temperatury.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Tak, grzeje się, powinien mieć radiator oraz miejsce jego styku z radiatorem należy posmarowac pastą termoprzewodzącą do lepszego odprowadzania ciepła.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Wielkie dzięki ,szukałem i niema oryginalnego radiatora na allegro więc muszę zamontować ten co mam
- Janek
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 13:21
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Brzozówka
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Witam, mam pytanie, jakie powinno być napięcie z alternatora? Ja na wolnych obrotach mam 13,3V, przy wyższych 11,2V.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
zdecydowanie za mało. powinno być około 14V. Obstawiam spaloną 1 fazę w alternatorze. Ale to trzeba pomierzyć.
Rozepnij kostkę idącą z alternatora do regulatora (3 białe lub żółte przewody) i sprawdź omomierze, czy alternator przebicia do masy (nie ma przejścia pomiędzy dowolnym pinem na kostce od strony alternatora do silnika)
Rozepnij kostkę idącą z alternatora do regulatora (3 białe lub żółte przewody) i sprawdź omomierze, czy alternator przebicia do masy (nie ma przejścia pomiędzy dowolnym pinem na kostce od strony alternatora do silnika)
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
spadki napięć na przewodach + lub masie
opisywałem juz przypadek 535 co trzeba zrobić
opisywałem juz przypadek 535 co trzeba zrobić
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Witam,Kargul pisze:zdecydowanie za mało. Obstawiam spaloną 1 fazę w alternatorze.
Przy uszkodzonej (spalonej ) jednej z trzech faz, napiecie na wyjściu z regla wynosiło by około 9 - 9,5V.
Tak jak napisal kolega waldi szukaj upłynności pradu na połaczeniu pomiędzy regulatorem a aku.
- Janek
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 13:21
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Brzozówka
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Witam. Dziękuję za dobre rady, jestem umówiony z elektrykiem .
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Witam odgrzewam trochę temat... ma problem z brakiem ładowania a mianowicie sprawdziłem prądnice i niema przebicia na masę ale za to regulator niema w ogolę zadniej wartości na jednie fazie,wiec stawiam ze wszystko jasne jaka jest przyczyna braku ładowania,i moje pytanko jaki regulator kupić bo są rożne i cenowo odpowiada mi ten http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 82958.html Poradzcie jaki kupić
Re: Regulator napięcia
Witam, podepnę się do tematu.
Mianowicie mam taki problem, że moja virażka nie odpala, tzn w ogóle nie kręci rozrusznik, ani nawet elektromagnes nie tyka po wciśnięciu start. Jedynie słychać przekażniki jak stykają podczas przekręcania kluczyka w pozycję "on" oraz przy przełączaniu przełącznika off/run w pozycję run. Akumulator jest świeżo naładowany i woltomierz pokazuje bez obciążenia 12,3V. Mierzyłęm też napięcie czy do elektromagnesu dochodzi, no i jest, niewielki spadek napięcia, ale pokazuje 11,9V jak również na samym rozruszniku też 11,9V.
Rozpiąłem kostkę z trzema białymi przewodami co idą do regulatora napięcia, i pomierzyłem między czerwonym przewodem (również prowadzącym do regulatora), a każdym białym po kolei i wychodzi mi ok. 3,4V.
Moje pytanie jest jakie powinno być to napięcie bez obciążenia, na zgaszonym moto, no i co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Mianowicie mam taki problem, że moja virażka nie odpala, tzn w ogóle nie kręci rozrusznik, ani nawet elektromagnes nie tyka po wciśnięciu start. Jedynie słychać przekażniki jak stykają podczas przekręcania kluczyka w pozycję "on" oraz przy przełączaniu przełącznika off/run w pozycję run. Akumulator jest świeżo naładowany i woltomierz pokazuje bez obciążenia 12,3V. Mierzyłęm też napięcie czy do elektromagnesu dochodzi, no i jest, niewielki spadek napięcia, ale pokazuje 11,9V jak również na samym rozruszniku też 11,9V.
Rozpiąłem kostkę z trzema białymi przewodami co idą do regulatora napięcia, i pomierzyłem między czerwonym przewodem (również prowadzącym do regulatora), a każdym białym po kolei i wychodzi mi ok. 3,4V.
Moje pytanie jest jakie powinno być to napięcie bez obciążenia, na zgaszonym moto, no i co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
jeżeli do elektromagnesu dochodzi, a nie łapie to szczotki pasowało by sprawdzić
regulator zostaw w spokoju, najpierw zrób by odpalił
regulator zostaw w spokoju, najpierw zrób by odpalił
Re: Regulator napięcia
Szczotki sprawdzałem, tzn otworzyłem rozrusznik od strony szczotek, no i normalnie pełna łyżeczka od cukru czarnego syfu wyleciała, więc zdjąłem tą kopułkę, przeczyściłem lekko papierem ściernym miejsce poruszania szczotek, same szczotki wytarłem starannie szmatką, złożyłem to do kupy, i niestety bez zmian. Jutro chyba po robocie spróbuję na popych odpalić. Zobaczymy czy zagada.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
A zmierz omomierzem czy cewka elektromagnesu ma przejście, lub podaj "+" na śrubę rozrusznika czy zagada
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
No jak taki syf był to pytanie czy szczotki w szczotkotrzymaczach w miarę płynnie chodzą bez zacięć. Zrób tak jak Waldi pisze, podaj + bezpośrednio na rozrusznik.danny82 pisze:Szczotki sprawdzałem, tzn otworzyłem rozrusznik od strony szczotek, no i normalnie pełna łyżeczka od cukru czarnego syfu wyleciała, więc zdjąłem tą kopułkę, przeczyściłem lekko papierem ściernym miejsce poruszania szczotek, same szczotki wytarłem starannie szmatką, złożyłem to do kupy, i niestety bez zmian. Jutro chyba po robocie spróbuję na popych odpalić. Zobaczymy czy zagada.
Obstawiam, że jeśli masz 11,9 V na rozruszniku (podczas wciskania przycisku startera) a rozrusznik nie kręci, to wina leży w samym rozruszniku (najczęściej szczotki, niekoniecznie zużyte ale nie dotykające komutatora), zobacz jak wyglądają uzwojenia wirnika, czy nie przegrzane. Komutator rozumiem jechałeś papierem, tylko czy czyściłeś przy okazji żłobki?
Gdyby rozrusznik miał zwarcie/był zablokowany, miałbyś dużo większy spadek napięcia, a tak wygląda że nie ma przejścia w obwodzie rozrusznika.
"białe ręce, czarny blues"
Re: Regulator napięcia
Zmierzyłem cewkę elektromagnesu, no i przerwa totalna, nieskończoność.-waldi- pisze:A zmierz omomierzem czy cewka elektromagnesu ma przejście, lub podaj "+" na śrubę rozrusznika czy zagada
Czy to oznacza, że jest on na pewno padnięty?
Podałem też bezpośredniu z aku + na śrubę rozrusznika to tylko iskrzyło, i kabel mi się zagrzał mocno (przekrój 2,5mm2)
A te rowki w rozruszniku także przeczyściłem jak już miałem to na wierzchu.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
na to masz winowajcę - przerwa na uzwojeniu elektromagnesu,
a co do kabla i zagrzania troszkę za mały przekrój miałeś, ale rozrusznik wygląda w porządku
a co do kabla i zagrzania troszkę za mały przekrój miałeś, ale rozrusznik wygląda w porządku
Re: Regulator napięcia
Dzięki Waldi za sugestie dot. sprawdzenia tego przejścia na cewce elektromagnesu.
No to czeka mnie wymiana elektromagnesu , a to niestety niemały koszt, no ale cóż zrobić .
A jeszcze małe pytanko czy istnieje gdzieś "instrukcja" wymiany tegoż elektromagnesu? Wolałbym to sam zrobić, tylko potrzebowałbym kilku wskazówek jeśli chodzi o to co trzeba rozkręcać, a czego nie.
No to czeka mnie wymiana elektromagnesu , a to niestety niemały koszt, no ale cóż zrobić .
A jeszcze małe pytanko czy istnieje gdzieś "instrukcja" wymiany tegoż elektromagnesu? Wolałbym to sam zrobić, tylko potrzebowałbym kilku wskazówek jeśli chodzi o to co trzeba rozkręcać, a czego nie.
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
A może nie wymiana, tylko końcówka uzwojenia się "rozlutowała" i skończy się bezkosztowo, tylko trochę roboty.
Niestety w Virażce tego nie robiłem i nie jestem w stanie pomóc jak to zrobić, bo widzę że to system jak w samochodzie. W moich obecnych moto gdzie trochę z tym pogrzebałem jest trochę inaczej, jest tylko przekażnik rozrusznika (bez elektrowłącznika)
Niestety w Virażce tego nie robiłem i nie jestem w stanie pomóc jak to zrobić, bo widzę że to system jak w samochodzie. W moich obecnych moto gdzie trochę z tym pogrzebałem jest trochę inaczej, jest tylko przekażnik rozrusznika (bez elektrowłącznika)
"białe ręce, czarny blues"
Re: Regulator napięcia
A może podpowie ktoś ile powinien mieć ohmów pomiędzy tymi uzwojeniami, mierzone na śrubach mocujących od kabli od aku. Bo między jedną ze śrub, a tym wyjściem od sterowania elektromagnesem jest przejście, moim multimetrem wyszło 1,3 ohm, ale to pewnie przez oporność samych przewodów od miernika.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
nie omy tylko spadek napięcia
około 0,6V
opisane w tym temacie http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
około 0,6V
opisane w tym temacie http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
- mchojecki4
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
- Motocykl: XV 750 92r
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
A czy u mnie padł regulator?
Na wolnych obrotach mam 14,4V natomiast przy np 4tys obr spada mi do 13V
Akumulator nowy.
Na wolnych obrotach mam 14,4V natomiast przy np 4tys obr spada mi do 13V
Akumulator nowy.
- mchojecki4
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
- Motocykl: XV 750 92r
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
pomoże ktoś?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
a czytał temat, i inne ?
regulator OK, instalacja do roboty bo za duże spadki napięć
regulator OK, instalacja do roboty bo za duże spadki napięć
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
W jaki
danny82 pisze:Dzięki Waldi za sugestie dot. sprawdzenia tego przejścia na cewce elektromagnesu.
No to czeka mnie wymiana elektromagnesu , a to niestety niemały koszt, no ale cóż zrobić .
A jeszcze małe pytanko czy istnieje gdzieś "instrukcja" wymiany tegoż elektromagnesu? Wolałbym to sam zrobić, tylko potrzebowałbym kilku wskazówek jeśli chodzi o to co trzeba rozkręcać, a czego nie.
W jaki sposób mierzyłeś te przejścia dla cewek elektromagnesu, że ci wyszło brak przejścia? W elektromagnesie są dwie cewki (uzwojenia).danny82 pisze:A może podpowie ktoś ile powinien mieć ohmów pomiędzy tymi uzwojeniami, mierzone na śrubach mocujących od kabli od aku. Bo między jedną ze śrub, a tym wyjściem od sterowania elektromagnesem jest przejście, moim multimetrem wyszło 1,3 ohm, ale to pewnie przez oporność samych przewodów od miernika.
- mchojecki4
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
- Motocykl: XV 750 92r
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia
Po sprawdzeniu i wyczyszczeniu calej instalacji oraz polutowaniu wszystkich konektorow mam na wolnych obr 14.7 a po dodaniu gazu 14.2V