Zmiana zacisku hamulca na lucasa
- tomasz77
- Posty: 1160
- Rejestracja: 13 grudnia 2014, 11:40
- Motocykl: Bananowy Song
- Lokalizacja: Częstochowa tysiąclecie
- Wiek: 46
- Status: Offline
Zmiana zacisku hamulca na lucasa
Witka ...
Wile osób orientują cech się w mojej maszynie będzie wiedzieć że ma problem ze słabymi hamulca mi.
Postanowiłem coś zrobić w tym temacie .
Ja mam zaciski jednotloczkowe i chce zmienić na 6 tłoczone lucasa, wiem ze pasują do mojego VL a.
Wyczytałem gdzieś na forum intruzowni. ..
Czy jest ktoś kto może mi z tym tematem pomóc? Sama wymiana itd będzie banalna ale chciał bym żeby mi ktoś pokazał co mam kupić bo nie za bardzo wiem , a już się rozglądalem.
Czy wszystko zależy przede wszystkim od śrub mocujących i szerokości tarczy? Czy takimi parametrami powinienem się kierować kupując zacisk? Pomóżcie proszę Ci co się rozeznaja w temacie a wiem ze jest tu kilka osób robiących customy. Wiec liczę na Was .
Wile osób orientują cech się w mojej maszynie będzie wiedzieć że ma problem ze słabymi hamulca mi.
Postanowiłem coś zrobić w tym temacie .
Ja mam zaciski jednotloczkowe i chce zmienić na 6 tłoczone lucasa, wiem ze pasują do mojego VL a.
Wyczytałem gdzieś na forum intruzowni. ..
Czy jest ktoś kto może mi z tym tematem pomóc? Sama wymiana itd będzie banalna ale chciał bym żeby mi ktoś pokazał co mam kupić bo nie za bardzo wiem , a już się rozglądalem.
Czy wszystko zależy przede wszystkim od śrub mocujących i szerokości tarczy? Czy takimi parametrami powinienem się kierować kupując zacisk? Pomóżcie proszę Ci co się rozeznaja w temacie a wiem ze jest tu kilka osób robiących customy. Wiec liczę na Was .
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
ja na Twoim miejscu wymieniłbym pompę hamulcową na radialną 16mm albo 19mm, węże na takie w oplocie, zrobił serwis obecnego zacisku i zalał wszystko nowym płynem
zaciski zostawił jakie są bo z tymi "wielotłoczkowymi" jest więcej zabawy z serwisem i części eksploatacyjne są droższe.
jak walisz duże przebiegi to wielotłoczkowe zaciski serwisujesz 2 razy w roku. inaczej będzie nierównomierne zużycie klocków i częstsza ich wymiana = koszty
jak masz calową kierownicę to da się roztoczyć mocowanie pompy np z R1 albo GSX-r no problem.
.peace
zaciski zostawił jakie są bo z tymi "wielotłoczkowymi" jest więcej zabawy z serwisem i części eksploatacyjne są droższe.
jak walisz duże przebiegi to wielotłoczkowe zaciski serwisujesz 2 razy w roku. inaczej będzie nierównomierne zużycie klocków i częstsza ich wymiana = koszty
jak masz calową kierownicę to da się roztoczyć mocowanie pompy np z R1 albo GSX-r no problem.
.peace
Ostatnio zmieniony 15 lutego 2016, 10:17 przez 2007XV1700, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomasz77
- Posty: 1160
- Rejestracja: 13 grudnia 2014, 11:40
- Motocykl: Bananowy Song
- Lokalizacja: Częstochowa tysiąclecie
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
Czyli chodzi tak lopatologicznie o zmianę pompy na silniejszą?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
z ciekawości co to znaczy "duże przebiegi"? tzn ile?2007XV1700 pisze: jak walisz duże przebiegi to wielotłoczkowe zaciski serwisujesz 2 razy w roku.
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
Tak jak XV pisze, lepiej poszukać wydajniejszej pompy. Wyścig zbrojeń na liczbę tłoczków chyba się skończył i nawet w sportach z górnej półki nie pakują już masowo 6 tłoczkowych zacisków, a wrócili do 4 tłoczkowych.
Tomek
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
zgadza się, ale kolega posiada zacisk 1-tłoczkowy.tylust pisze:Tak jak XV pisze, lepiej poszukać wydajniejszej pompy. Wyścig zbrojeń na liczbę tłoczków chyba się skończył i nawet w sportach z górnej półki nie pakują już masowo 6 tłoczkowych zacisków, a wrócili do 4 tłoczkowych.
Cytat z portalu hamujbezpiecznie.pl
"Bardzo wiele osób wzmacniających układy hamulcowe rozpoczyna swoją przygodę od wymiany podstawowych elementów takich jak klocki, czy tarcze. Często efekt jest niezadowalający. Gdzie szukać przyczyny słabych hamulców? Przede wszystkim należy zacząć od bardzo dokładnego przeglądu suwaków, prowadnic, jarzm, tłoczków, gumek, piast itd. Jeśli cały układ hamulcowy został w perfekcyjny sposób przygotowany do montażu podzespołów wzmacnianych, a efekt nadal nie jest zadowalający należy rozważyć montaż zacisków wielotłokowych."
Na początek dokładny serwis obecnego układu hamulcowego, a jak to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów wówczas wymiana:
- pompa
- przewody
- zaciski na wielotłoczkowe
- klocki + tarcza
Po tym moto zacznie hamować
Wymiana pojedynczych elementów pozostawiając inne to półśrodki, niby coś zrobione, ale czy efekt końcowy zadowalający?
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
Jedno tłoczkowy zacisk to ja mam w XV 750 Se z 1982 gdzie faktycznie jest JEDEN tłoczek na jedną tarczę.
W VL 1500 jest po tłoczku z każdej strony tarczy czyli w sumie dwa tłoczki, lub dwa tłoczki z jednej strony tarczy (zależnie od rocznika i modelu). Na Suzuki sie nie znam, ale widziałem też sztuki z podwójnymi tarczami z przodu... Nie wiem jaki model ma Tomasz, ale zacisk raczej na pewno nie jedno tłoczkowy
Co do reszty zgoda. Najpierw trzeba się upewnić, że to co mamy jest w najlepszym możliwym stanie. Choć przy tej masie jedna tarcza i taki zacisk na pewno szału nie zrobi. Na suzuki sie nie znam Na pewno na forum Suzuki wiedzą lepiej co się da, a co się nie da.... a tak dochodząc do sedna to w sumie nawet nie wiem co Tomasz masz u siebie bo zdjęć dokładniejszych nie mogę jakoś wyszukać
W VL 1500 jest po tłoczku z każdej strony tarczy czyli w sumie dwa tłoczki, lub dwa tłoczki z jednej strony tarczy (zależnie od rocznika i modelu). Na Suzuki sie nie znam, ale widziałem też sztuki z podwójnymi tarczami z przodu... Nie wiem jaki model ma Tomasz, ale zacisk raczej na pewno nie jedno tłoczkowy
Co do reszty zgoda. Najpierw trzeba się upewnić, że to co mamy jest w najlepszym możliwym stanie. Choć przy tej masie jedna tarcza i taki zacisk na pewno szału nie zrobi. Na suzuki sie nie znam Na pewno na forum Suzuki wiedzą lepiej co się da, a co się nie da.... a tak dochodząc do sedna to w sumie nawet nie wiem co Tomasz masz u siebie bo zdjęć dokładniejszych nie mogę jakoś wyszukać
Tomek
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zmiana zacisku hamulca na lucasa
kolega Tomasz ma jedną tarczę w swym motocyklu.