Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!
- tomekt9
- Posty: 441
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Sprawa z rezerwą jest prosta w dolnym zbiorniku są dwie rurki (dłuższa i krótsza) na pozycji ON pobiera paliwo z tej dłuższej, na pozycji RES z tej krótszej. Różnica w wysokości powoduje, że na RES masz jeszcze około 2,5 litra paliwa, czyli w mojej Virażce około 50 km do przejechania.
W kupowanych maszynach często nie działa RES - lepiej sprawdzić lub mieć ze sobą z 1 litr paliwa.
Pozdrawiam
W kupowanych maszynach często nie działa RES - lepiej sprawdzić lub mieć ze sobą z 1 litr paliwa.
Pozdrawiam
- villanette
- Posty: 172
- Rejestracja: 10 września 2015, 21:55
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa / Michałowice
- Wiek: 59
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Tomek, a ja myślałam, że te zbiorniczki sa połączone.....tomekt9 pisze:Sprawa z rezerwą jest prosta w dolnym zbiorniku są dwie rurki (dłuższa i krótsza) na pozycji ON pobiera paliwo z tej dłuższej, na pozycji RES z tej krótszej. Różnica w wysokości powoduje, że na RES masz jeszcze około 2,5 litra paliwa, czyli w mojej Virażce około 50 km do przejechania.
W kupowanych maszynach często nie działa RES - lepiej sprawdzić lub mieć ze sobą z 1 litr paliwa.
Pozdrawiam
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Dobrze myślałaś zbiornik górny i dolny są połaczone dwoma przewodami ( wężykami )villanette pisze:Tomek, a ja myślałam, że te zbiorniczki sa połączone.....tomekt9 pisze:Sprawa z rezerwą jest prosta w dolnym zbiorniku są dwie rurki (dłuższa i krótsza) na pozycji ON pobiera paliwo z tej dłuższej, na pozycji RES z tej krótszej. Różnica w wysokości powoduje, że na RES masz jeszcze około 2,5 litra paliwa, czyli w mojej Virażce około 50 km do przejechania.
W kupowanych maszynach często nie działa RES - lepiej sprawdzić lub mieć ze sobą z 1 litr paliwa.
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- mikrobi
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 października 2012, 21:37
- Motocykl: Yamaha Virago xv535
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Witam. Rozebrałem nieszczęsny kranik. Okazało się że troszkę sia zapiekł no i wypadła dłuższa rurka. Po wyczyszczeniu zaworek śmiga. Tylko nie wiem na jaki klej zamontować rurkę /kontakt z benzyną / . Czy tylko wcisnąć Boje się znów wypadnie...
- tomekt9
- Posty: 441
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Rurką się nie przejmuj - wciśnij i po sprawie.
Ale są dwie śruby, którymi mocujesz elektromagnes do zbiornika - tam musisz uszczelnić!!!
Ja użyłem Loctite 577.
Miłej zabawy.
Ale są dwie śruby, którymi mocujesz elektromagnes do zbiornika - tam musisz uszczelnić!!!
Ja użyłem Loctite 577.
Miłej zabawy.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Ja wziąłem strzępek folii spożywczej (taka z rolki, jest w każdej kuchni m. in. do pakowania, jakby lekko klejąca) i poprzez nią wcisnąłem rurkę. Trzeba jeno patrzeć, coby światła rurki nie uszczelnić. Trzyma się do dzisiajmikrobi pisze:Cytuj
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- mikrobi
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 października 2012, 21:37
- Motocykl: Yamaha Virago xv535
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Oki dzięki chłopaki . Loctite mam co prawda 243 ale da rade, folia też jest. Jutro się pobawię...
- Bassti
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 października 2012, 09:31
- Motocykl: Virago XV 535
- Lokalizacja: Radoszewice
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Panowie mam pytanie odnośnie oringów . Zakupiłem zestaw naprawczy na allegro i przysłano mi 2 oringi i nie mam pojęcia gdzie znajdują się . Może ma ktoś jakieś zdjęcia albo schemat ?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Zajrzyj na początek tematu, plisssssBassti pisze:Może ma ktoś jakieś zdjęcia albo schemat ?
Jak klikniesz w link zdjęcie się otwiera. Sprawdziłem
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Bassti
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 października 2012, 09:31
- Motocykl: Virago XV 535
- Lokalizacja: Radoszewice
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Sprawdzałem już te zdjęcia jeden oring jest od elektromagnesu a jeszcze pozostaje drugi . Potrzebaował bym zdjęcie kranika od strony zamykania i otwierania go.Blunio pisze:Zajrzyj na początek tematu, plisssssBassti pisze:Może ma ktoś jakieś zdjęcia albo schemat ?
Jak klikniesz w link zdjęcie się otwiera. Sprawdziłem
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Również jestem na etapie naprawy rezerwy przy okazji, że oddawałem zbiornik paliwa do spawania. Postanowiłem sprawdzić czy działa rezerwa po odkręceniu zespołu kranika. Podpiąłem ją bezpośrednio do akumulatora, zaczęło ciągnąć jakieś 0.5A a jedyna reakcja to iskrzenie się styków przy podpinaniu. Zmierzyłem rezystancję cewki wyszło ~29 ohm czyli podobnie co widziałem inny użytkownik forum podawał jako wartość sprawnej cewki (pisał 30-31~ohm).
Także rozkręciłem kranik i obudowę elektromagnesu i w środku sajgon i kambodża 20letnia rdza. Zewnętrzne elementy cewki pordzewiałem. Stożek łączący się z chyba z rdzeniem cewki też.
Z elementów łączących się z kranikiem udało mi się wydobyć sprężynkę, plastikowe kółeczko ale sam ruchomy stożek nadal jest 'przylepiony' rdzą do obudowy i nawet WD40 nie pomaga, za nic nie mogę ich rozłączyć. Jest coś lepszego na rdzę żeby cokolwiek je trzyma puściło?
http://i.imgur.com/JWy5lIV.png
Także rozkręciłem kranik i obudowę elektromagnesu i w środku sajgon i kambodża 20letnia rdza. Zewnętrzne elementy cewki pordzewiałem. Stożek łączący się z chyba z rdzeniem cewki też.
Z elementów łączących się z kranikiem udało mi się wydobyć sprężynkę, plastikowe kółeczko ale sam ruchomy stożek nadal jest 'przylepiony' rdzą do obudowy i nawet WD40 nie pomaga, za nic nie mogę ich rozłączyć. Jest coś lepszego na rdzę żeby cokolwiek je trzyma puściło?
http://i.imgur.com/JWy5lIV.png
- tomekt9
- Posty: 441
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
U mnie to był to zestaw specjalny kąpiel w pepsi i młotek - pomogło!!!
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Czy ktoś może mi potwierdzić albo zaprzeczyć czy taki test sprawności kranika przed mocowaniem do baku ma sens:
- Kranik wymontowany ze zbiornika, zasilanie odłączone od cewki, zaciągam powietrze z przewodu wychodzącego i powinienem dać radę to zrobić (powietrze jest zaciągane dłuższą rurką)
- Zatykam dłuższą rurkę, zasilanie odłączone, zaciągam powietrze i nie daję rady
- Podpinam zasilanie do kranika, długa rurka dalej zakryta, zaciągam powietrze i powinno je zacząć zasysać krótszą rurką
I jeszcze pytanie, w kraniku są dwie sprężynki. Jedna jest węższa i ma dociskać zawór przy wyłączonym elektromagnesie (zatykać rurkę rezerwy) i jest jeszcze druga sprężynka, o większej średnicy i z taką metalową nakładką. Gdzie ona ma być zamocowana?
http://i.imgur.com/wwVbAvi.png
Pod membraną w środku kranika (strzałka powyżej) czy ma być ona pomiędzy elektromagnesem a stożkiem (strzałka poniżej)?
- Kranik wymontowany ze zbiornika, zasilanie odłączone od cewki, zaciągam powietrze z przewodu wychodzącego i powinienem dać radę to zrobić (powietrze jest zaciągane dłuższą rurką)
- Zatykam dłuższą rurkę, zasilanie odłączone, zaciągam powietrze i nie daję rady
- Podpinam zasilanie do kranika, długa rurka dalej zakryta, zaciągam powietrze i powinno je zacząć zasysać krótszą rurką
I jeszcze pytanie, w kraniku są dwie sprężynki. Jedna jest węższa i ma dociskać zawór przy wyłączonym elektromagnesie (zatykać rurkę rezerwy) i jest jeszcze druga sprężynka, o większej średnicy i z taką metalową nakładką. Gdzie ona ma być zamocowana?
http://i.imgur.com/wwVbAvi.png
Pod membraną w środku kranika (strzałka powyżej) czy ma być ona pomiędzy elektromagnesem a stożkiem (strzałka poniżej)?
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Jako, że zakupiłem niedawno 535 chciałem zrobić porządek z elektrozaworem. Jednak w mojej wersji (rocznik 96) w miejscu elektrozaworu jest jedynie czujnik rezerwy.
Zastanawiam się nad całkowitym usunięciem przełącznika rezerwy (zewrzeć kable aby stale był przełączony na RES), bo z tego co wyczytałem w momencie zaświecenia kontrolki rezerwy odcinane jest zasilanie pompy paliwa i dopiero przestawienie na RES uruchamia ją ponownie. W razie zaświecenia rezerwy i tak trzeba przełączyć na RES więc jaki jest sens tego przełącznika, skoro nie da się jechać bez jego przełączenia (które uruchamia ponownie pompkę)? Tym bardziej, że benzyna zawsze jest pobierana z jednego miejsca ze zbiornika (nie ma jak w poprzednich rocznikach dwóch rurek różnej długości). Może ktoś zna jakieś powody aby jednak go zostawić na miejscu?
Zastanawiam się nad całkowitym usunięciem przełącznika rezerwy (zewrzeć kable aby stale był przełączony na RES), bo z tego co wyczytałem w momencie zaświecenia kontrolki rezerwy odcinane jest zasilanie pompy paliwa i dopiero przestawienie na RES uruchamia ją ponownie. W razie zaświecenia rezerwy i tak trzeba przełączyć na RES więc jaki jest sens tego przełącznika, skoro nie da się jechać bez jego przełączenia (które uruchamia ponownie pompkę)? Tym bardziej, że benzyna zawsze jest pobierana z jednego miejsca ze zbiornika (nie ma jak w poprzednich rocznikach dwóch rurek różnej długości). Może ktoś zna jakieś powody aby jednak go zostawić na miejscu?
- tomekt9
- Posty: 441
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Zakładam: pogoda pod psem, śpieszysz się na zlot i zapomniałeś wyzerować licznik przy poprzednim tankowaniu...
Przejechałeś około 200 km i motor staje - bo nie ma paliwa (a do stacji wiadomo ).
Przed taką sytuacją może uratować ta rezerwa - da znać, że paliwa zostało na około 50 km. Zostaw bo może się przydać!
Pozdrawiam
Przejechałeś około 200 km i motor staje - bo nie ma paliwa (a do stacji wiadomo ).
Przed taką sytuacją może uratować ta rezerwa - da znać, że paliwa zostało na około 50 km. Zostaw bo może się przydać!
Pozdrawiam
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 października 2016, 15:31
- Motocykl: VIRAGO 535 "87
- Lokalizacja: Ostriłęka
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Witam serdecznie Panie i Panów. Chciałem troszkę odgrzać wielokrotnie wałkowany temat "kranika i zbiornika w Virago 535". Otóż po przeczytaniu wielu wątków i tematów zabrałem się do czyszczenia zbiorników (mam dwa) i kranika paliwa.
1. Wyjmując kranik moim oczom ukazał się ten oto dziwny wytwór japońskiej techniki czyli dziwny, nietypowy kranik paliwa inny niż na przedstawionych zdjęciach, ma inne uszczelki i zasadę działania bądź jest jakoś przerobiony i stąd moja prośba o pomoc co z tym zrobić. W prawdzie nie wiem czy działa on prawidłowo ponieważ kupiłem moto po sezonie i troszkę zimno na jazdę, ale przy okazji wyjęcia zbiornika wiedząc że to słaba strona Virago chciałem go wyczyścić.
2. Po wyjęciu zbiorników okazało się, że jest tam taki syf, że dosłownie można go wyjmować garściami (twardy i przezroczysty koloru żółtego). Są to takie dość grube płaty (około 3mm grubości, oraz dł. i szer. około 5cm). Nie da rady nasypać tam naktek fi6 ponieważ są tak twarde, że na pewno tego nie rozbiją a po drugie jak ktoś ma górny zbiornik wie o tym, iż jego konstrukcja nie pozwoli na dokładne wysypanie syfu ponieważ kołnież wlewu paliwa jest tak głęboko, że i tak brud zostanie pod kołnierzem. I teraz moje pytanie co z tym zrobić, czy poza rozcinaniem i spawaniem zbiorników jest jakiś inny sposób na pozbycie się tego???
W podpowiedzi chciałem dodać, ze moje Virago jest z 1987r. i jest to wersja Amerykańska sprowadzona z Kanady. Musiała długo stać ponieważ bez mała wygląda jak nowa i na liczniku jest 19 000 mil, choć ręki nie dam uciąć , a długie nieuzytkowanie wnioskuję po tym iż zbiornik jest poza syfem mega zardzewiały w środku. Silnik jest o oznaczeniu 2GV czyli również rzadki model.
Pozdrawiam i z góry dzięki Damian
1. Wyjmując kranik moim oczom ukazał się ten oto dziwny wytwór japońskiej techniki czyli dziwny, nietypowy kranik paliwa inny niż na przedstawionych zdjęciach, ma inne uszczelki i zasadę działania bądź jest jakoś przerobiony i stąd moja prośba o pomoc co z tym zrobić. W prawdzie nie wiem czy działa on prawidłowo ponieważ kupiłem moto po sezonie i troszkę zimno na jazdę, ale przy okazji wyjęcia zbiornika wiedząc że to słaba strona Virago chciałem go wyczyścić.
2. Po wyjęciu zbiorników okazało się, że jest tam taki syf, że dosłownie można go wyjmować garściami (twardy i przezroczysty koloru żółtego). Są to takie dość grube płaty (około 3mm grubości, oraz dł. i szer. około 5cm). Nie da rady nasypać tam naktek fi6 ponieważ są tak twarde, że na pewno tego nie rozbiją a po drugie jak ktoś ma górny zbiornik wie o tym, iż jego konstrukcja nie pozwoli na dokładne wysypanie syfu ponieważ kołnież wlewu paliwa jest tak głęboko, że i tak brud zostanie pod kołnierzem. I teraz moje pytanie co z tym zrobić, czy poza rozcinaniem i spawaniem zbiorników jest jakiś inny sposób na pozbycie się tego???
W podpowiedzi chciałem dodać, ze moje Virago jest z 1987r. i jest to wersja Amerykańska sprowadzona z Kanady. Musiała długo stać ponieważ bez mała wygląda jak nowa i na liczniku jest 19 000 mil, choć ręki nie dam uciąć , a długie nieuzytkowanie wnioskuję po tym iż zbiornik jest poza syfem mega zardzewiały w środku. Silnik jest o oznaczeniu 2GV czyli również rzadki model.
Pozdrawiam i z góry dzięki Damian
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
To co u Ciebie to Warsztat typu ... stodola. Blaszak., druciarstwo ..
Co do czyszczenia zbiornika to dobry sposob .. wrzucic o 5 kg nakretek m 5- 6 mm, wlać o 5 nawty i kraźyc zbiornikiem w ruchy kulisto zwrotne, napewno pomoże, w razie potrzeby czynnosc powtórzyć .
Co do czyszczenia zbiornika to dobry sposob .. wrzucic o 5 kg nakretek m 5- 6 mm, wlać o 5 nawty i kraźyc zbiornikiem w ruchy kulisto zwrotne, napewno pomoże, w razie potrzeby czynnosc powtórzyć .
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 października 2016, 15:31
- Motocykl: VIRAGO 535 "87
- Lokalizacja: Ostriłęka
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Sądzisz, że druciarstwo? Czy ktoś w stodole bawiłby się w jakieś elektroniczne cewki? Jedna cewka od ON druga od RES? Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale czy nie sądzisz, że Panu Wiesławowi chciałoby się bawić w cewki które wyczuwają poziom paliwa, bo na moje oko to tak wygląda. Być może masz rację ale jeszcze raz przypatrz się zdjęciom dokładnie, to nie są jakieś rurki tylko moim zdanie elektronika.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Jeszcze raz ...nakretki..
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Przedstawione na zdjęciu akcesorium ja bym raczej nazwał czujnik poziomu paliwa (rezerwy), gdyż nie widzę żadnych króćców, jakie powinien posiadać "kranik", a jedynie konektory.
Nie możesz Kolego wyczaić, którędy pobierane jest paliwo ?
Co do samego czyszczenia zbiornników, to wybierz kolego ile możesz farfocli, załóż nowy filtr paliwa i ciesz się jazdą w nowym sezonie. BTW ciekawi mnie skąd masz tę żółtą masę w zbiorniku. Moze ktoś naprawiał bak żywicą ? Bo typowe zanieczyszczenia to rdza , muł i piach
I one są najgroźniejsze, bo grubsze zatrzymają się na smoku paliwa i filtrze.
Nie możesz Kolego wyczaić, którędy pobierane jest paliwo ?
Co do samego czyszczenia zbiornników, to wybierz kolego ile możesz farfocli, załóż nowy filtr paliwa i ciesz się jazdą w nowym sezonie. BTW ciekawi mnie skąd masz tę żółtą masę w zbiorniku. Moze ktoś naprawiał bak żywicą ? Bo typowe zanieczyszczenia to rdza , muł i piach
I one są najgroźniejsze, bo grubsze zatrzymają się na smoku paliwa i filtrze.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- grzenek
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: 3city
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Damian,
wygląda mi to na zwykły czujnik rezerwy. Powinieneś mieć w takim razie kontrolkę rezerwy (czwarta kontrolka, pierwsza z prawej), wersje przed 1989 miały tylko kontrolkę rezerwy bez możliwości przełączania.
wygląda mi to na zwykły czujnik rezerwy. Powinieneś mieć w takim razie kontrolkę rezerwy (czwarta kontrolka, pierwsza z prawej), wersje przed 1989 miały tylko kontrolkę rezerwy bez możliwości przełączania.
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 października 2016, 15:31
- Motocykl: VIRAGO 535 "87
- Lokalizacja: Ostriłęka
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
mam kontrolkę rezerwy, i tak, zgadza się to są czujniki paliwa. Zdziwicie się co miałem w zbiorniku, jak tylko będę miał chwilę to dodam zdjęcia, żadne nakrętki nie dałyby rady tego usunąć, a sprawę załatwiłem tak, że na najrówniejszej powierzchni wyciąłem okienko tak żeby włożyć rękę i wszystko wybrałem i wyskrobałem ze środka, a zbiornik dałem do pospawania. Także z dolnym sprawa załatwiona, teraz nie wiem co z górnym, czy kupować drugi czy może bawić się w cięcie i spawanie, tylko jak kupię drugi to szkoda mi tych szparunków bo mam je także na błotnikach :/
I teraz mam pytanie:
1. Ile może kosztować polakierowanie zbiornika powiedzmy u Pana Heńka w stodole? W samochodach to wiem że biorą po 300 za element a jak z motocyklami?
2. Czyli mając czujniki paliwa w zbiorniku raczej problem zasyfionego kranika można wykluczyć? Mam taki przełącznik przy kierownicy ON i RES
3. Jaki sylikon polecacie do założenia uszczelki pod ten niby elektroniczny kranik, żeby był odporny na benzynę?
Z góry chciałem podziękować
I teraz mam pytanie:
1. Ile może kosztować polakierowanie zbiornika powiedzmy u Pana Heńka w stodole? W samochodach to wiem że biorą po 300 za element a jak z motocyklami?
2. Czyli mając czujniki paliwa w zbiorniku raczej problem zasyfionego kranika można wykluczyć? Mam taki przełącznik przy kierownicy ON i RES
3. Jaki sylikon polecacie do założenia uszczelki pod ten niby elektroniczny kranik, żeby był odporny na benzynę?
Z góry chciałem podziękować
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 października 2016, 15:31
- Motocykl: VIRAGO 535 "87
- Lokalizacja: Ostriłęka
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Witam serdecznie Panie i Panów, tak jak obiecałem, wstawiam zdjęcia i opis jak poradziłem sobie z syfem w dolnym zbiorniku Virago 535
- na boku zbiornika, tej stronie od silnika, ponieważ była tam największa płaska powierzchnia, odrysowałem markerem linię cięcia, tak aby nie zawadzić długim brzeszczotem o coś w środku (można jeszcze obciąć brzeszczot). Linię należy wyznaczyć tak aby swobodnie można po niej jechać wyrzynarką bez zbędnych kombinacji.
- w jednym z rogów nawierciłem otwór wiertłem chyba fi5 choć nie pamiętam, można to zrobić innym byle nie za dużym, żeby nam się nie ślizgało i nie rysowało zbiornika. Następnie powiększyłem otwór wiertłem fi10.
przy okazji coś mi wypadło przez dziurę od kranika
- kupiłem specjalny brzeszczot do wyrzynarki (do stali) i wyciąłem otwór jadąc po lini wcześniej odrysowanej.
- wyjąłem rękoma oto taki właśnie syf, i jak najstaranniej wyczyściłem środek a następnie po wszystkim sprawdziłem szczelność zbiornika i oddałem do pospawania.
Co za idioci żyją na tym świecie, po co wpuszczać coś takiego do zdrowego zbiornika?
- na boku zbiornika, tej stronie od silnika, ponieważ była tam największa płaska powierzchnia, odrysowałem markerem linię cięcia, tak aby nie zawadzić długim brzeszczotem o coś w środku (można jeszcze obciąć brzeszczot). Linię należy wyznaczyć tak aby swobodnie można po niej jechać wyrzynarką bez zbędnych kombinacji.
- w jednym z rogów nawierciłem otwór wiertłem chyba fi5 choć nie pamiętam, można to zrobić innym byle nie za dużym, żeby nam się nie ślizgało i nie rysowało zbiornika. Następnie powiększyłem otwór wiertłem fi10.
przy okazji coś mi wypadło przez dziurę od kranika
- kupiłem specjalny brzeszczot do wyrzynarki (do stali) i wyciąłem otwór jadąc po lini wcześniej odrysowanej.
- wyjąłem rękoma oto taki właśnie syf, i jak najstaranniej wyczyściłem środek a następnie po wszystkim sprawdziłem szczelność zbiornika i oddałem do pospawania.
Co za idioci żyją na tym świecie, po co wpuszczać coś takiego do zdrowego zbiornika?
- grzenek
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: 3city
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Jeżeli motocykle stoją długi okres czasu, to takie właśnie osady wytrącają się samoczynnie z paliwa. Wcale nie oznacza, że ktoś tam coś wlał.
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 października 2016, 15:31
- Motocykl: VIRAGO 535 "87
- Lokalizacja: Ostriłęka
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci
Ja myślałem, że to jest ten uszczelniacz do starych zbiorników, a moto rzeczywiście długo stało.