Witam
Mam poważny z problem z moja maszyną. Mianowicie w tamtym sezonie dwa razy zatarł mi się wałek rozrządu o nr 2 (ten z przodu). Obecnie, korzystając z nadmiaru czasu chciałem wreszcie go naprawić. Samo zatarcie nastąpiło na tulei i cylindrze (zdjęcie 1), co powodowało wyrwanie "bolca" z wałka. Po naprawie usterki i wymianie na nowy, ponownie się zatarł ale po drugiej stronie (zdjęcie 2).
Prawdopodobnie przyczyną awarii może być zbyt słabe smarowanie lub wysoka temperatura głowicy podczas pracy.
Proszę o pomoc w diagnozie przyczyny oraz o jakieś wskazówki naprawy, aby problem nie powracał.
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Virago 535 - Zatarcie na wałka rozrządu
Virago 535 - Zatarcie na wałka rozrządu
Ostatnio zmieniony 18 lipca 2015, 23:32 przez ChucksON, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jotek535
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 czerwca 2011, 15:46
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Virago 535 - Zatarcie na wałka rozrządu
Zdejmij przedni cylinder i sprawdź, czy w kanale olejowym cylindra nie ma śmieci typu silikon, który uwielbia zatykać zwężkę w tym kanale.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Virago 535 - Zatarcie na wałka rozrządu
Nie jestem pewien, ale zdaje mi się że czytałaem na forum o otworze technologicznym, w który po wykręceniu zaślepki można wkręcić manometr i zbadać ciśnienie oleju w ukłądzie smarowania. Silnik może być już tak wyeksploatowany że nie trzyma ciśnienia oliwy i jak wiadomo, pierwszy zaciera się wałek rozrządu. BTW jeszcze bym zbadał stan zimmeringu w prawej kapie silnika i jak wygląda smok olejowy, czy nie jest zamulony
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!