zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza?
zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza?
witam! drodzy mentorzy , madre glowy , zwykli uzytkownicy mojego pokroju i nie tylko! ostatnio mialem problem z gasnacym motórem ktory mysle ze rozwiazalem po tygodniu czytania zacnego forum szukania i grzebania w moto,ale okaze sie po dluzszej przejazdzce.ale do rzeczy otorz grzebalem w moto i w pewnym momencie musialem odkrecic lewy boczek (system doladowania powietrza itd) i co widze? moim oczom ukazaly sie dwie odciete rurki prowadzace do gaznikow (byly jedynie wprowadzone w boczek) a w miejscu zaworu regulacji mieszanki i dol. pow. ujrzalem nicosc.
motorek przy schodzeniu z obrotow "popierduje" rzadko strzela.z tego co mowi clymer to zawartosc lewego boczka powinna sie tym zajmowac m.in. ogolnie silnik pracuje rowno ale porownania wiekszego nie mam bo to moj pierwszy motor oprocz malej klasy 2T za szczeniecych lat. nasuwa sie pytanie czy brak zawartosci boczka ma wplyw na np moc? i czy przypadkiem przez owe obciete przewody ,jakies nieczystoscia z zewnatrz moga byc np wessane do gaznikow? wertuje to forum juz sporo czasu i nic na temat lewego boczka w xv1100 do tej pory nie znalazlem....jesli mozecie to oswieccie drodzy moturzysci!
motorek przy schodzeniu z obrotow "popierduje" rzadko strzela.z tego co mowi clymer to zawartosc lewego boczka powinna sie tym zajmowac m.in. ogolnie silnik pracuje rowno ale porownania wiekszego nie mam bo to moj pierwszy motor oprocz malej klasy 2T za szczeniecych lat. nasuwa sie pytanie czy brak zawartosci boczka ma wplyw na np moc? i czy przypadkiem przez owe obciete przewody ,jakies nieczystoscia z zewnatrz moga byc np wessane do gaznikow? wertuje to forum juz sporo czasu i nic na temat lewego boczka w xv1100 do tej pory nie znalazlem....jesli mozecie to oswieccie drodzy moturzysci!
- Ice-Man
- Posty: 250
- Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
- Motocykl: była śliwowica 0.75
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
Lewy boczek z projektu jest pusty, więc nie ma obaw, że coś tam jest nieprawidłowe. Masz tu schemat dolotu:
http://yamaha-sklep.pl/content/oryginal ... 98_img.gif
Zazwyczaj popierdywanie jest spowodowane złym składem mieszanki (za bogata)
http://yamaha-sklep.pl/content/oryginal ... 98_img.gif
Zazwyczaj popierdywanie jest spowodowane złym składem mieszanki (za bogata)
- barg
- Posty: 815
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
A jednak, chyba, że nie we wszystkich modelach, jest tam ustrojstwo, które pozwala oddychać cylindrom przy zamkniętej przepustnicy i wysokich obrotach np. przy hamowaniu silnikiem.
A odpowiedzi rysunek jest tutaj
A odpowiedzi rysunek jest tutaj
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
Łysy a masz na cylindrach metalowe rurki (33 i 34 z postu wyżej) bo jeśli ich nie ma i nie było to twoja maszyna nie ma tego systemu.
Jest to dopalanie spalin, prosty system - daje powietrze nad zawory wydechowe przy określonych parametrach, tzn odpowiednim podciśnieniu w dolocie i jednocześnie odpowiednim podciśnieniu nad zaworami wydechu. Najlepiej to widać na schemacie poniżej, nie z tego moto ale obrazuje temat.
Jest to dopalanie spalin, prosty system - daje powietrze nad zawory wydechowe przy określonych parametrach, tzn odpowiednim podciśnieniu w dolocie i jednocześnie odpowiednim podciśnieniu nad zaworami wydechu. Najlepiej to widać na schemacie poniżej, nie z tego moto ale obrazuje temat.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
marian07 to co piszesz to APS, starsze mają jeszcze jak pisze Barg układ dopuszczający "lewe" powietrze do cylindra nr 2 z momencie hamowania silnikiem
Jedno i drugie o ile sprawne nie ma wpływu na moc.
Jedno i drugie o ile sprawne nie ma wpływu na moc.
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
Łysy, a w końcu to interesuje Cię cokolwiek w tek kwestii???
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
sorki Panowie nie bylo mnie kilka dni... interesuje mnie dalej oczywiscie kwestia lewego boczka! w pustym jak pisalem boczku wystaja dwie rurki widac obciete niestarannie i biegna do gornej czesci gaznikow i do przeciwleglego boczka. po zatkaniu wezykow nic sie nie dzieje ale po wdmuchnieciu powietrza moto sie dusi... czyli moze do gaznikow dostac sie powietrze z zewnatrz i np zanieczyscic gaznik....
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
ze shematu ice mana sa to rurki 21 i 22 te obciete...
a apropo problemu ktory pominalem to jednak dalej jest ... motór jedzie jak marzenie do puki nie przekroczy +/- 30 km trasy , zaczyna dostawac wibracji chodzi jakby na jednym cylindrze i w koncu gasnie. jak jeszcze w pore sie zredukuje to troche reaguje na gaz (na sporo gazu) tak ze mozna jeszcze kawalek podciagnac np za skrzyzowanie gdy niema gdzie sie zatrzymac. po zgasnieciu odpali juz po okolo minucie ale za daleko nie najedzie ale jak postoi z 15 min to pociagnie kilka km. wymienilem swiece, sprawdzalem przewody, opory cewki jest ok. sprawdzalem iskre po zgasnieciu i jest wiec elektryka raczej ok. jak znajde chwile czasu to rozkrece i wyczyszcze gazniki i ustawie zawory bo moze delikatnie slychac...troche juz o tej dziwnej przypadlosci czytalem na forum ale mozliwosci sie powoli koncza (byl zagiety nieznacznie przewod paliwowy ale wymienilem i zalozylem dobrze nie ma zadnych juz zagiec, szczelnosc korka wlewu paliwa tez spr. i odpowietrzenie ma wiec paliwo swobodnie przeplywa)
a apropo problemu ktory pominalem to jednak dalej jest ... motór jedzie jak marzenie do puki nie przekroczy +/- 30 km trasy , zaczyna dostawac wibracji chodzi jakby na jednym cylindrze i w koncu gasnie. jak jeszcze w pore sie zredukuje to troche reaguje na gaz (na sporo gazu) tak ze mozna jeszcze kawalek podciagnac np za skrzyzowanie gdy niema gdzie sie zatrzymac. po zgasnieciu odpali juz po okolo minucie ale za daleko nie najedzie ale jak postoi z 15 min to pociagnie kilka km. wymienilem swiece, sprawdzalem przewody, opory cewki jest ok. sprawdzalem iskre po zgasnieciu i jest wiec elektryka raczej ok. jak znajde chwile czasu to rozkrece i wyczyszcze gazniki i ustawie zawory bo moze delikatnie slychac...troche juz o tej dziwnej przypadlosci czytalem na forum ale mozliwosci sie powoli koncza (byl zagiety nieznacznie przewod paliwowy ale wymienilem i zalozylem dobrze nie ma zadnych juz zagiec, szczelnosc korka wlewu paliwa tez spr. i odpowietrzenie ma wiec paliwo swobodnie przeplywa)
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
a w odp na pyt marian07 to nie mam owych metalowych rurek 33 i 34
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
czyli nie masz ekologii. a te rurki do boczku - u mnie było podobnie, odpowietrzenie komór pływakowych - jak dmuchasz tam to po prostu paliwo obniża poziom i przydusi. po mojemu jest wszystko OK
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
dzieki marian! uspokoiles mnie ! ja puki co zabieram sie za gazniki w przednim mam za wysoki poziom paliwa... jeszcze pytanko, mierzac poziom paliwa czym sie sugerowac! bo gazniki sa odchylone od pionu o jakies 5-10 stopni w przeciwnych sobie kierunkach wiec sugerowac sie przednia czescia komory czy jakos wysrodkowac? myslalem tez zeby zastosowac 2 wezyki do sprawdzania poziomu ,i przylozyc je do siebie zeby poziomy w obydwu gaznikach byly identyczne, pod warunkiem ze gazniki beda wzgledem siebie w poziomie..
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: zawor regulacji mieszanki i system doladowania powietrza
Głównie to jest odpowietrzenie przestrzeni nad membraną i dmuchając zamykasz dyszę iglicową - temu przyduszamarian07 pisze: a te rurki do boczku - u mnie było podobnie, odpowietrzenie komór pływakowych - jak dmuchasz tam to po prostu paliwo obniża poziom i przydusi.
poziomu paliwa to dmuchając nie obniżysz... w dodatku w pół sekundy
poziom paliwa ustawiaj sugerując się poziomem po środku komory pływakowej