PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
- żmijka
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 marca 2013, 22:46
- Motocykl: virago xv 1100- 88r.
- Lokalizacja: Łańcut
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Dzięki Waldi.... teraz poszukuję pistoleta- ma kto ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Gliwicki coś tam ma
- lussi
- Posty: 1694
- Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
- Motocykl: virago 700-;85 r
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Czesc Witam,Waldi mam pytanie czy przed wlaczeniem stacyjki prad na regler ma byc?czy dopiero po wlaczeniu,bo mi sie wydaje ze po,a jak jest przed to jest chyba cos nie tak,dobrze mysle?dzieki za info
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Na tym czerwonym dodatkowym przewodzie (jesli o niego chodzi) plus jest chyba cały czas...
- lussi
- Posty: 1694
- Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
- Motocykl: virago 700-;85 r
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Dzieki :rock:chodzi o ten co regler jest podlaczony do niego jak tak to spoko
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Odkopę temat. Gdzie kupić dobry regulator napięcia? Taki z tych bardziej porządnych. Do allegro jakoś nie mam zaufania. Możecie coś polecić?
- adler
- Posty: 796
- Rejestracja: 18 lutego 2010, 22:27
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: gdzieś na wsi
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
zmolestuj Waldiego...Adam pisze:Odkopę temat. Gdzie kupić dobry regulator napięcia? Taki z tych bardziej porządnych. Do allegro jakoś nie mam zaufania. Możecie coś polecić?
dupa nie motór...a ciągnie
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Cześć.
Przyznam się, że całego tematu nie przeczytałem...
O co chodzi, wydaje mi się że moja maszyna ma za słabe ładowanie. Wczoraj z żoną robiliśmy zdjęcia ślubne z motocyklami (częste odpalanie), a dziś nie mogłem odpali maszyny. Sprawdziłem napięcie na aku to podczas rozruchu spadało do 8V i silnik ciężko kręcił.
Wyciągnąłem aku, podładowałem i maszyna odpaliła bez problemu. Następnie sprawdziłem ładowanie, i jest takie jak już to ktoś opisywał w początkowych postach tzn, po odpaleniu 12.8V po jakichś 2min dochodzi do 13,5V po dodaniu gazu do 3500RPM spada do 12,9V - 13V.
Co sprawdziłem.
-przy odłączonym regulatorze, napięcia międzyfazowe są w wartości ok 16V
-wyjścia z alternatora nie mają przebicia do masy (sprawdzane miernikiem)
-z podłączonym regulatorem napięcia międzyfazowe posiadają wartości ok 10V - 11V
-ładowanie z odłączonym akumulatorem wynosiło ok 8V - 10V (sprawdzane na szybko)
-a sprawdziłem jeszcze diody w regulatorze za pomocą miernika według opisu z pierwszego postu i wyszło mi ok 670 Ohm - 680 Ohm (czyli chyba dobrze?)
Jak myślicie co może byc przyczyną niskiego ładowania???
A dodam że wersja moto to USA czyli światła są włączone cały czas.
Przyznam się, że całego tematu nie przeczytałem...
O co chodzi, wydaje mi się że moja maszyna ma za słabe ładowanie. Wczoraj z żoną robiliśmy zdjęcia ślubne z motocyklami (częste odpalanie), a dziś nie mogłem odpali maszyny. Sprawdziłem napięcie na aku to podczas rozruchu spadało do 8V i silnik ciężko kręcił.
Wyciągnąłem aku, podładowałem i maszyna odpaliła bez problemu. Następnie sprawdziłem ładowanie, i jest takie jak już to ktoś opisywał w początkowych postach tzn, po odpaleniu 12.8V po jakichś 2min dochodzi do 13,5V po dodaniu gazu do 3500RPM spada do 12,9V - 13V.
Co sprawdziłem.
-przy odłączonym regulatorze, napięcia międzyfazowe są w wartości ok 16V
-wyjścia z alternatora nie mają przebicia do masy (sprawdzane miernikiem)
-z podłączonym regulatorem napięcia międzyfazowe posiadają wartości ok 10V - 11V
-ładowanie z odłączonym akumulatorem wynosiło ok 8V - 10V (sprawdzane na szybko)
-a sprawdziłem jeszcze diody w regulatorze za pomocą miernika według opisu z pierwszego postu i wyszło mi ok 670 Ohm - 680 Ohm (czyli chyba dobrze?)
Jak myślicie co może byc przyczyną niskiego ładowania???
A dodam że wersja moto to USA czyli światła są włączone cały czas.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
przyczyną niskiego ładowania są spadki napięć na instalacji
popatrz :http://virago.com.pl/viewtopic.php?p=412578#p412578
popatrz :http://virago.com.pl/viewtopic.php?p=412578#p412578
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A wiec temat został ogarnięty. Przed jakakolwiek interwencją ładowanie było na poziomie 12.8V. Po wyjęciu regulatora i przeczeszczeniu jego masy, stan był jak opisany powyżej. A po dołożenia dodatkowego przewodu pomiędzy regulatorem a akumulatorem, ładowanie na wolnych obrotach jest na poziomie 14.2V czyli zajefajny. Browar dla SZOGUNA za rozgryzienie tematu na swojej maszynie
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Zrobiłeś ominięcie słabych połączeń - ładowanie i owszem będzie większe, ale dalej będziesz miał spadki do lampy i co gorsze do cewek zapłonowych.
Weź się kiedyś i ogarnij te połączenia bo na stopie, światłach i jałowych zaczną Ci wypadać zapłony.
Weź się kiedyś i ogarnij te połączenia bo na stopie, światłach i jałowych zaczną Ci wypadać zapłony.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Spoko.
Teraz zasilanie układu jest zrobione w "pierścień", tak więc tam gdzie jest słaby punkt a za nim są spadki napięcia/natężenia jest zasilany z drugiej strony. Co niczemu nie przeszkadza bo i tak obwód jest cały czas zamknięty. Do zakończenia sezonu problem jest rozwiązany. Jak w zimą będę się nudził to może wymienię wiązkę.
Teraz zasilanie układu jest zrobione w "pierścień", tak więc tam gdzie jest słaby punkt a za nim są spadki napięcia/natężenia jest zasilany z drugiej strony. Co niczemu nie przeszkadza bo i tak obwód jest cały czas zamknięty. Do zakończenia sezonu problem jest rozwiązany. Jak w zimą będę się nudził to może wymienię wiązkę.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Padł mi alternator w 535 , miernik pokazuje oporność pomiędzy poszczególnymi fazami , kostka spalona , nie ma ladowania . Zbadałem regulator napięcia tak jak wczaśniej opisal SZOGUN i wszystkie pomiary pokazaly oporność 1,9 mOhm ( czyli chyba sprawny ) kostka trochę spalona , ale naprawa jej to nie problem .
Pytanie co kupić ?
1 http://allegro.pl/alternator-regulator- ... 68089.html
2 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111490
czy 3 http://allegro.pl/alternator-stator-usz ... 47850.html ewentualnie inne opcje ,
co jeszcze potrzebuje do naprawy .
W pośpiech nie przebadałem impulsatora , ale moto odpala i jechałem po awarii .
Sezon w pelni pogoda fajna , zależy mi na szybkim doprowadzeniu moto do jazdy .
Pytanie co kupić ?
1 http://allegro.pl/alternator-regulator- ... 68089.html
2 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111490
czy 3 http://allegro.pl/alternator-stator-usz ... 47850.html ewentualnie inne opcje ,
co jeszcze potrzebuje do naprawy .
W pośpiech nie przebadałem impulsatora , ale moto odpala i jechałem po awarii .
Sezon w pelni pogoda fajna , zależy mi na szybkim doprowadzeniu moto do jazdy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- mocarz
- Posty: 242
- Rejestracja: 09 października 2011, 00:29
- Motocykl: virago xv535 93r
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Opisz dokładnie jak pomierzyłeś alternator.vinny pisze:Padł mi alternator w 535 , miernik pokazuje oporność pomiędzy poszczególnymi fazami , kostka spalona , nie ma ladowania . Zbadałem regulator napięcia tak jak wczaśniej opisal SZOGUN i wszystkie pomiary pokazaly oporność 1,9 mOhm ( czyli chyba sprawny ) kostka trochę spalona , ale naprawa jej to nie problem .
Pytanie co kupić ?
1 http://allegro.pl/alternator-regulator- ... 68089.html
2 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111490
czy 3 http://allegro.pl/alternator-stator-usz ... 47850.html ewentualnie inne opcje ,
co jeszcze potrzebuje do naprawy .
W pośpiech nie przebadałem impulsatora , ale moto odpala i jechałem po awarii .
Sezon w pelni pogoda fajna , zależy mi na szybkim doprowadzeniu moto do jazdy .
Między poszczególnymi fazami oporność ma być, nie ma jej być między fazami a masą silnika.
Pomierz napięcia na jałowych i na obrotach to coś więcej się wyjaśni.
Podstawowa zasada najpierw pomiar potem zakupy
Lubię popływać ...w zimnej wodzie więcej na www.poznan.morsy.pl
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Pomierzyłem
-pomiedzy masą silnika a fazami nie ma oporności
-napięcie na jałowych przy multimetrze ustawionym na 20V prąd zmienny wynik 10 na multimetrze na keżdej fazie
- na wysokich ( nie wiem ile bo nie mam podłączonego obrotmierza , ale jak trzeba dokladnie to podlącze ) idzie w góre , trudno uzyskać dokładny pomiar , potrzebowałbym drugiej osoby do trzymania manetki , ale przy mniej wiecej takich samych obrotach , multimetr przestawiony na 200 prąd zmienny pokazał wynik 33 na każdej fazie .
pozdr.
-pomiedzy masą silnika a fazami nie ma oporności
-napięcie na jałowych przy multimetrze ustawionym na 20V prąd zmienny wynik 10 na multimetrze na keżdej fazie
- na wysokich ( nie wiem ile bo nie mam podłączonego obrotmierza , ale jak trzeba dokladnie to podlącze ) idzie w góre , trudno uzyskać dokładny pomiar , potrzebowałbym drugiej osoby do trzymania manetki , ale przy mniej wiecej takich samych obrotach , multimetr przestawiony na 200 prąd zmienny pokazał wynik 33 na każdej fazie .
pozdr.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
wymień regulator i po problemie, uzwojenia sprawne
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Dzięki -waldi- , już ostatniej zimy przymierzałem sie do zrobienia nowej instalacji , ale teraz widzę , że to nieuniknione .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Proszę o wskazówki co u mnie jest nie tak....
Kupiłem niedawno Virago 125 i mam problem z ładowaniem akumulatora - napięcie ładowania na wolnych obrotach jest w granicach 12,3V przy wyłączonych światłach, przy włączonych światłach ma poniżej 12V - po wymianie regulatora napięcia (poprzedni regulator miał zwarcie na jednych z diod). Przy większych obrotach napięcie ładowania jest w granicach 13-13,4V.
Akumulator po nocy ma ok. 12,2V.
Napięcia międzyfazowe z alternatora na wolnych obrotach wynoszą ok. 11-11,6V, a fazowe ok. 6V. Przy dodawaniu gazu oczywiście wyraźnie wzrastają.
Próbowałem sztuczki z by-passem ale jest to samo.
Regulator napięcia po zmierzeniu oporności między pinami wydaje się OK. Jest to oczywiście zamiennik:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 57280.html
Czy może być to problem z akumulatorem? Że np. zbyt obciąża regulator? W mojej Suzuki napięcie ładowania przy wolnych obrotach mam ok. 14,2V - 14,4V.
Co jeszcze mogę zrobić? Masę regulatora sprawdziłem - jest OK.
Kupiłem niedawno Virago 125 i mam problem z ładowaniem akumulatora - napięcie ładowania na wolnych obrotach jest w granicach 12,3V przy wyłączonych światłach, przy włączonych światłach ma poniżej 12V - po wymianie regulatora napięcia (poprzedni regulator miał zwarcie na jednych z diod). Przy większych obrotach napięcie ładowania jest w granicach 13-13,4V.
Akumulator po nocy ma ok. 12,2V.
Napięcia międzyfazowe z alternatora na wolnych obrotach wynoszą ok. 11-11,6V, a fazowe ok. 6V. Przy dodawaniu gazu oczywiście wyraźnie wzrastają.
Próbowałem sztuczki z by-passem ale jest to samo.
Regulator napięcia po zmierzeniu oporności między pinami wydaje się OK. Jest to oczywiście zamiennik:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 57280.html
Czy może być to problem z akumulatorem? Że np. zbyt obciąża regulator? W mojej Suzuki napięcie ładowania przy wolnych obrotach mam ok. 14,2V - 14,4V.
Co jeszcze mogę zrobić? Masę regulatora sprawdziłem - jest OK.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
zmierz oporność uzwojeń względem masy silnika, jeżeli będzie przejście (załóżmy opór ponizej 100?) to masz uzwojenia do przewinięcia lub wymiany.
Jeżeli uszkodzoną miałeś jedną z 3 diod "-" to jestem pewien na 90% że ma zwarcie.
Jeżeli uszkodzoną miałeś jedną z 3 diod "-" to jestem pewien na 90% że ma zwarcie.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Nie ma zwarcia - między uzwojeniami, a masą jest OK, ale zmierzę dokładnie i podam wyniki.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Zmierz jeszcze jakie jest napięcie między czerwonym regulatora, a masą na odpalonym silniku. Wszystko popodpinane jak przy normalnej pracy.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Pomierzyłem piny alternatora i między masą a uzwojeniami jest czysto - brak przebić. Impedancja miedzyfazowa jest w granicach 10 omów.
Poprzedni regulator miał zwarcie między jednym pinem (diodą), a plusem (w dwie strony).
Poprzedni regulator miał zwarcie między jednym pinem (diodą), a plusem (w dwie strony).
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Napięcie z regulatora przy wolnych obrotach mam ok. 12,3V a ja włączę światła to spada do 11,5V. Mierzone między czerwonym, a masą i czerwonym a czarnym w regulatorze.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Generator pisałeś ma 11V w zwyż, zwarcia nie ma, aku w spoczynku 12,2V to zostaje regulator niestety.
Jakiś lipny się trafił, no chyba że na odpalonym moto odłączyłeś aku lub + regulatora - wtedy "idzie on z dymem"
pomierz regulator ten nowy od strony uzwojeń czy nie ma zwarcia do masy
Jakiś lipny się trafił, no chyba że na odpalonym moto odłączyłeś aku lub + regulatora - wtedy "idzie on z dymem"
pomierz regulator ten nowy od strony uzwojeń czy nie ma zwarcia do masy
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Nowy nie ma przebić. Zgłosiłem gościowi żeby podesłał drugi na wymianę.