Dzięki, czyli odpuszczę sobie ten problem, szkoda skrzyni...
Pozdrawiam
Biegi, redukcja, przegazówka...
- ELVIS
- Posty: 1624
- Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
- Motocykl: STRATOLINER XV1900
- Lokalizacja: Pruszcz Gd.
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
WILD DOGS GDAŃSK
Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon
Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon
-
- Posty: 796
- Rejestracja: 15 czerwca 2008, 20:47
- Motocykl: XV750 śpi, jest 1100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
Odświeżam
Aż se trochę poczytałem i ja może się nie znam bo dawno nie grzebałem, ale:
"To be or not to be? Wysprzęglać czy nie?"
akapicie.
Elementarna znajomość budowy prostej skrzynki biegów wystarczy żeby się z tego śmiać.
Co do Virago - to przynajmniej dla XV750 4PW instrukcja obsługi (kiedyś czytałem) dopuszcza zmianę biegów na wyższy bez sprzęgła, zmiana w dół nie jest zalecana.
Poza tym skrzynie sekwencyjne z zasady działania muszą wytrzymywać udary.
Tyle tylko że podczas zmiany biegu ze sprzęgłem udar na trybach wynika w przybliżeniu (no bo jest jeszcze ciągnięcie sprzęgła, bo jest mokre) tylko z różnicy energii wirujących części.
Bez sprzęgła dochodzi jeszcze energia wynikająca z bujania silnika, oczywiście rozpraszana przez poślizg sprzęgła i elementy elastyczne w silniku.
Przy skrzyniach od cieżarówków i dwukółek można sobie przegazówkę robić bo tam jest LUZ, Panie i Panowie, LUZ między biegami...
Aż se trochę poczytałem i ja może się nie znam bo dawno nie grzebałem, ale:
- i ten artykuł to jakiś bełkot - zwłaszcza o synchronizacji w ciężarówie, po tym wstępnymHusky pisze:Mi się zdarzaELVIS pisze:A czy bez sprzęgłowe wrzucanie biegów jest bezpieczne dla skrzyni?
Podobno można całą skrzynię rozwalić, tak słyszałem...
... poczytaj:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/z ... art37.html
"To be or not to be? Wysprzęglać czy nie?"
akapicie.
Elementarna znajomość budowy prostej skrzynki biegów wystarczy żeby się z tego śmiać.
Co do Virago - to przynajmniej dla XV750 4PW instrukcja obsługi (kiedyś czytałem) dopuszcza zmianę biegów na wyższy bez sprzęgła, zmiana w dół nie jest zalecana.
Poza tym skrzynie sekwencyjne z zasady działania muszą wytrzymywać udary.
Tyle tylko że podczas zmiany biegu ze sprzęgłem udar na trybach wynika w przybliżeniu (no bo jest jeszcze ciągnięcie sprzęgła, bo jest mokre) tylko z różnicy energii wirujących części.
Bez sprzęgła dochodzi jeszcze energia wynikająca z bujania silnika, oczywiście rozpraszana przez poślizg sprzęgła i elementy elastyczne w silniku.
Przy skrzyniach od cieżarówków i dwukółek można sobie przegazówkę robić bo tam jest LUZ, Panie i Panowie, LUZ między biegami...
...sky is the limit
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
Testowałem w swojej w górę i w dół - z musu oczywiście - linka pękła a do domu trzeba było się dowlec. Trochę wprawy w operowaniu gazem i poszło.
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
Moja recepta na zmianę w 535 górę jest taka:
Ruszam z jedynki i wchodzę w miarę na obroty (na ucho) w tym czasie delikatnie (delikatnie) napieram na nóżkę zmiany, kiedy czuję że juz czas - zdejmuję na bardzo krótko gaz i delikatnie naciskana nóżka wbija dwójkę, opuszczam stope pozwalając nózce opaść, w tym czasie moto ma już zapięta dwójkę i wchodzi na obroty, robię to samo na pozostałych biegach, grunt żeby nie napierać mocno na nóżkę i mieć te 3/4 obrotów na liczniku (w uchu .
Zmiana takim sposobem jest super przy dynamicznej jeździe i nie powoduje zgrzytów, w powolnej jeździe używam sprzęgła.
Ruszam z jedynki i wchodzę w miarę na obroty (na ucho) w tym czasie delikatnie (delikatnie) napieram na nóżkę zmiany, kiedy czuję że juz czas - zdejmuję na bardzo krótko gaz i delikatnie naciskana nóżka wbija dwójkę, opuszczam stope pozwalając nózce opaść, w tym czasie moto ma już zapięta dwójkę i wchodzi na obroty, robię to samo na pozostałych biegach, grunt żeby nie napierać mocno na nóżkę i mieć te 3/4 obrotów na liczniku (w uchu .
Zmiana takim sposobem jest super przy dynamicznej jeździe i nie powoduje zgrzytów, w powolnej jeździe używam sprzęgła.
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
Świetny tekst przypomniał mi czas jak w wojsku uczyłem się na nowo starem - 666 -Pszczółka - tam zmienić bieg to trzeba było wykonać podwójne wysprzęglenie wykonać i przygazówka na początku było głupio ale szybko się przyzwyczaiłem jak wracałem na przepustkę to mi się w osobówce noga pchała na podwójne wysprzeglanie ot był nawyk .
Tak jak pisze kolega potrzeba synchronizować -zrównać obroty i biegi płynnie wskakują .
Tak jak pisze kolega potrzeba synchronizować -zrównać obroty i biegi płynnie wskakują .
- elgora
- Posty: 1019
- Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
- Motocykl: zawsze coś jest
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
A nie 660 ? Nie żebym się czepiał, tak tylko coby inni błędów nie powielaligrzegorz 6 pisze: Świetny tekst przypomniał mi czas jak w wojsku uczyłem się na nowo starem - 666 -Pszczółka - tam zmienić bieg to trzeba było wykonać podwójne wysprzęglenie wykonać i przygazówka na początku było głupio ale szybko się przyzwyczaiłem jak wracałem na przepustkę to mi się w osobówce noga pchała na podwójne wysprzeglanie ot był nawyk .
Tak jak pisze kolega potrzeba synchronizować -zrównać obroty i biegi płynnie wskakują .
- robi529
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
- Motocykl: Virago XV750 93r
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
--- "Uwaga! Dopiero po puszczeniu sprzęgła przerywamy nacisk na dźwignię biegów.
Czyli stopa zaczyna i stopa kończy
no to mnie zgasiło
oj ciekawy artykuł ciekawy---a ja myślałem ze mam pojecie o zmianie biegów -- ale chyba wychodzi na to że nie ...
Czyli stopa zaczyna i stopa kończy
no to mnie zgasiło
oj ciekawy artykuł ciekawy---a ja myślałem ze mam pojecie o zmianie biegów -- ale chyba wychodzi na to że nie ...
Re: Biegi, redukcja, przegazówka...
@podbiel, a jak ruszyłeś? Na pych i dwójkę twardo bez sprzęgła?