bmw k1200lt elektryka albo abs
- krzycho1978
- Posty: 1238
- Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
- Motocykl: BMW1200 LT
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 45
- Status: Offline
bmw k1200lt elektryka albo abs
....mam mały problem z abs lub elektryką.....dwa razy podczas jazdy zapaliła mi się lampka abs i awarii hamulców...hamulec na chwilę zginął (do drugiego nacisniecia hamulca) a pożniej juz był na stałe choc dalej sygnalizował awarię.....obstawiałem słaby akumulator bo bmw "tak ma"
...jednak po wymianie na nówkę duży żelowy akumulator problem niby zginął...sysytem działa...jednak gdy motor ma włączony zapłon lub jest odpalony to po naciśnięciu dowolnego hamulca potrafi podskoczyć prędkościomierz...
raz na ileś tam naciśnięć.....abs chodzi bo słychać pompkę-lampka kontrolna gaśnie po przejechaniu ileś metrów
...jednak po wymianie na nówkę duży żelowy akumulator problem niby zginął...sysytem działa...jednak gdy motor ma włączony zapłon lub jest odpalony to po naciśnięciu dowolnego hamulca potrafi podskoczyć prędkościomierz...
raz na ileś tam naciśnięć.....abs chodzi bo słychać pompkę-lampka kontrolna gaśnie po przejechaniu ileś metrów
motory nurkowanie narty
667-402-281
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Na pewno dużo by wyjaśniło podłączenie moto pod diagnostykę komputerową. Wiem że to boli, ale ... lepsze to niż wróżenie z fusów w naszym wydaniu
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- krzycho1978
- Posty: 1238
- Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
- Motocykl: BMW1200 LT
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
w gw nikt nie robi podłączeń bmw do obd na starej okrągłej wtyczce
motory nurkowanie narty
667-402-281
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
BMW tak ma ciągły problem z elektronika, a poza tym kolego pomyliły ci się fora a Yamacha niema nic wspólnego z BMW
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
niskie napięcie na instalacji - mogło być spowodowane kiepskim aku i systemy wyłączyło
to samo masz w innych pojazdach łącznie z samochodami
warto sprawdzić też ladowanie
to samo masz w innych pojazdach łącznie z samochodami
warto sprawdzić też ladowanie
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
krzycho1978, wiele napisano o takich problemach na www.bmwmotoklub.pl
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- krzycho1978
- Posty: 1238
- Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
- Motocykl: BMW1200 LT
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
no własnie nic sensownego nie mogę znależć no chyba ze ślepy jestem... jak coś masz to proszę wstawić link i dziękujęleszekk pisze:krzycho1978, wiele napisano o takich problemach na http://www.bmwmotoklub.pl
akumulator kupiłem nowy, zelowy dedykowany do tego motocykla z dużym prądem rozruchowym....-waldi- pisze:niskie napięcie na instalacji - mogło być spowodowane kiepskim aku i systemy wyłączyło
to samo masz w innych pojazdach łącznie z samochodami
warto sprawdzić też ladowanie
napiecie aku 12,5 V
przy załączaniu zapłonu i chodzącej pompie ABS również 12,5V
przy odpalaniu spada do 11,3V
po odpaleniu ładowanie 14,10V na jałowym, przy zwiększonych obrotach stała wartość 14,3V
motory nurkowanie narty
667-402-281
- Qbeł
- Posty: 4042
- Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:44
- Motocykl: Honda ST 1300
- Lokalizacja: Głęboka Wiocha k/Zgierza obok Łodzi
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Czyli,że co... ci na hondach,beemkach,kawach i innych maja wypier....ć?Artur pisze:BMW tak ma ciągły problem z elektronika, a poza tym kolego pomyliły ci się fora a Yamacha niema nic wspólnego z BMW
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Szukaj w garażu serii K
"Sam z rana skasowałem błąd ABS (metodą pinu 21) i ABS działa."
albo http://www.bmwmotoklub.pl/viewtopic.php ... BS#p207549
"Sam z rana skasowałem błąd ABS (metodą pinu 21) i ABS działa."
albo http://www.bmwmotoklub.pl/viewtopic.php ... BS#p207549
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- krzycho1978
- Posty: 1238
- Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
- Motocykl: BMW1200 LT
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
....milczArtur pisze:BMW tak ma ciągły problem z elektronika, a poza tym kolego pomyliły ci się fora a Yamacha niema nic wspólnego z BMW
motory nurkowanie narty
667-402-281
- Qbeł
- Posty: 4042
- Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:44
- Motocykl: Honda ST 1300
- Lokalizacja: Głęboka Wiocha k/Zgierza obok Łodzi
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Może to jednak pompa ABS. Wiele LT-ków ma kłopoty w tym temacie
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
A dlaczego mam milczeć prawda w oczy kole??krzycho1978 pisze:....milczArtur pisze:BMW tak ma ciągły problem z elektronika, a poza tym kolego pomyliły ci się fora a Yamacha niema nic wspólnego z BMW
Musisz sie z tym pogodzić ze choc BMW napewno umie robić piękne i technicznie doskonałe motocykle to niestety już tego nie czyni
Wszystko jest tak skonstruowane ze jak zapali ci sie jakaś durna kontrolka to masz jechać do ASO a oni ci powiedzą ile masz zapłacić
Na pewno czytasz internet i opinie użytkowników wiec wiesz o problemach z elektronika, hamulcami, skrzyniami biegów i z zawieszeniem
Masz piękny motor a ze zrobiony jak wszystko dzisiaj czyli guwniano to co zrobić nie można mieć wszystkiego na raz
- krzycho1978
- Posty: 1238
- Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
- Motocykl: BMW1200 LT
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
jaka prawda????? co ma koleć????? Artur jesteś za młodym leszczem w tym gronie by zrozumieć ideę tego forumArtur pisze:A dlaczego mam milczeć prawda w oczy kole??krzycho1978 pisze:....milczArtur pisze:BMW tak ma ciągły problem z elektronika, a poza tym kolego pomyliły ci się fora a Yamacha niema nic wspólnego z BMW
Musisz sie z tym pogodzić ze choc BMW napewno umie robić piękne i technicznie doskonałe motocykle to niestety już tego nie czyni
Wszystko jest tak skonstruowane ze jak zapali ci sie jakaś durna kontrolka to masz jechać do ASO a oni ci powiedzą ile masz zapłacić
Na pewno czytasz internet i opinie użytkowników wiec wiesz o problemach z elektronika, hamulcami, skrzyniami biegów i z zawieszeniem
Masz piękny motor a ze zrobiony jak wszystko dzisiaj czyli guwniano to co zrobić nie można mieć wszystkiego na raz
Virago
NIE ZNACZY =tylko/ wyłącznie/ jedynie...forum o tematyce virago 535/750/1100....
jesteśmy tutaj bo jesteśmy nie tylko pasjonatami marki ale również:
JESTEŚMY pasjonatami:
"wolności motocyklowej"=KTÓRA NIE SEGREGUJE na tych co zaczęli od virago czy też kontynuują przygodę motocyklową poprzez kontakt z virago, lub też są oddani marce
tu nie ma podziału na markę/ pojazd/ wiek/ płeć/ kolor skóry/ czy też seksualność.....
..."durna kontrolka"...kiedyś ludzie siedzieli przy ognisku/ później przy świecach/ a dalej przy lampach naftowych/ by osiągnąć poziom lamp z symbolem "E" (edison), dziś się siedzi przy energooszczędnych świetlówkach czy też ledach...tak więc nie nazywaj systemu ABS durnym czy też niepotrzebnym
a gówno pisze się przez "Ó" z kreską=no chyba że ty robisz tak małe guwno,że nie jest go stać na "ó" z krechą
motory nurkowanie narty
667-402-281
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Ja niewiem o co ty się tak trzesiesz, dałem Ci tylko do zrozumienia ze prędzej takie info dostaniesz na forum bmw i nie obrazaj mnie bo ja tego nie zrobiłem "synku"
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Nie karmić trolla
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Kolega zapytał w dosyć istotnym temacie jakim są hamulce, opisał co się dzieje jak człowiek a Wy jak to ostatnio bywa zeszliśmy z tematem na hate'owanie się nawzajem i prywatne wojenki.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
To przykre. Rozumiem dyskusje na temat seksu, samochodów czy alkoholu. To tematy gdzie każdy (no prawie każdy) ma coś do powiedzenia. Natomiast jeżeli chodzi o tematy techniczne i związanej z tym pomocy, jak nie mam nic do powiedzenia to milczę. Człowiek potrzebuje pomocy i jakimkolwiek sprzętem by nie jeździł, taką pomoc powinien był otrzymać, na miarę wiedzy i doświadczenia pt Koleżeństwa.Ciastek9000 pisze:zeszliśmy z tematem na hate'owanie się nawzajem i prywatne wojenki.
Szanujmy się nawzajem, no a z przejawami niekompetencji czy braku życzliwości należy walczyć siłom i godnościom osobistom
Taki jest styl naszego forum, który udało się nam przez lata wypracować i szanujmy to
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Niestety można się na to obrażać, ale dosyć powszechną opinią (nawet wśród części posiadaczy motocykli BMW) jest to, że wiele usterek, które finalnie okazują się często drobiazgami wymaga niestety wizyty w ASO, lub przynajmniej w dosyć mocno wyspecjalizowanym warsztacie. Myślę, że to chciał przekazać Artur. Skoro sami mówicie, że hamulce są istotnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo to chyba tym bardziej warto jechać do (niestety drogiego) serwisu niż szukać porady na forum, gdzie ktoś może miał podobny problem i to czy tamto pomogło. Skupmy się na treści przekazu. Ja motocyklami BMW nie jeździłem i g.... o nich wiem, ale znam kilku mechaników, którzy bazując na swoich doświadczeniach nigdy więcej za BMW się nie zabiorą.
"
Żeby było jasne, nie uważam, że BMW to złom, ale niestety leciwe sztuki z powodu "oszczędności" w serwisowaniu są często tak podrutowane przez różne złote rączki, że skutecznie psuje to opinię marce.
"
Żeby było jasne, nie uważam, że BMW to złom, ale niestety leciwe sztuki z powodu "oszczędności" w serwisowaniu są często tak podrutowane przez różne złote rączki, że skutecznie psuje to opinię marce.
Tomek
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Kolega krzycho1978zwrócił się do nas z prośbą czysto techniczną związaną z jego motocyklem a co niektórzy od razu zamiast pomóc w temacie to odsyłają na foruma BMW lub twierdzą że motocykle tej marki są podrutowane lub szroty.
Tak jak napisał Blunio jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w danym temacie to lepiej nie zaśmiecać danego wątku. Cześć.
Tak jak napisał Blunio jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w danym temacie to lepiej nie zaśmiecać danego wątku. Cześć.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Byłoby miło jakbyśmy zamiast komentować to czego NIKT nie napisał zaczęli czytać ze zrozumieniem, a potem zabierali się za komentowanie.
Myślę, że w przypadku opisanej awarii odesłanie do serwisu czy na forum BMW jest jak najbardziej sensowne. Zresztą ci, którzy sie oburzają zaśmiecaniem wątku jakoś nic sensowniejszego nie zaproponowali
Z mojej strony koniec off topicu. Życzę autorowi aby awarię usuną skutecznie i jak najniższym kosztem
Myślę, że w przypadku opisanej awarii odesłanie do serwisu czy na forum BMW jest jak najbardziej sensowne. Zresztą ci, którzy sie oburzają zaśmiecaniem wątku jakoś nic sensowniejszego nie zaproponowali
Z mojej strony koniec off topicu. Życzę autorowi aby awarię usuną skutecznie i jak najniższym kosztem
Tomek
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Grzegorz, odesłałem do forum BMW bo tam widziałem posty na ten temat a nie wgłębiałem się zbytnio w ich treść jako, że to przypadłości nie dotyczące mojej maszyny (Ty zapewne też tylko jednym okiem czytasz posty o regulacji naciągu łańcucha w Virago bo masz wał).
Faktem jest, że niektóre modele lub egzemplarze BMW miewają przykre objawy. Trudno tu uśredniać i wnioskować, że są to maszyny drutowane (które nie widziały mechanika od 10 lat) albo w stanie agonalnym. Zapewne większość miłośników Virago nie wyobraża sobie wjechać swym wypieszczonym motocyklem za 8000 zł w bezdroża i błoto sięgające siodła w momencie gdy jest wielu zapaleńców, którzy swoje niemal nowe GSy za 65 tysięcy wykorzystują do ekstremalnych przepraw przez bezdroża Mongolii. Nie dziwne, że w niektórych, zbyt optymistycznie wykorzystywanych motocyklach, coś zawiedzie. Co więcej - bardzo wiele maszyn z tej stajni ma juz przejechane po 200 tys., ma piątego właściciela i w zasadzie nie wiadomo co z motocyklem się działo. To wszystko może wpływać na opinię, że ta marka słynie z zawodnej elektroniki, wadliwej mechaniki i generalnie służy jedynie temu, żeby pokazać swój status finansowy. Co - prawdę mówiąc - też częściowo może być prawdą
Faktem jest, że niektóre modele lub egzemplarze BMW miewają przykre objawy. Trudno tu uśredniać i wnioskować, że są to maszyny drutowane (które nie widziały mechanika od 10 lat) albo w stanie agonalnym. Zapewne większość miłośników Virago nie wyobraża sobie wjechać swym wypieszczonym motocyklem za 8000 zł w bezdroża i błoto sięgające siodła w momencie gdy jest wielu zapaleńców, którzy swoje niemal nowe GSy za 65 tysięcy wykorzystują do ekstremalnych przepraw przez bezdroża Mongolii. Nie dziwne, że w niektórych, zbyt optymistycznie wykorzystywanych motocyklach, coś zawiedzie. Co więcej - bardzo wiele maszyn z tej stajni ma juz przejechane po 200 tys., ma piątego właściciela i w zasadzie nie wiadomo co z motocyklem się działo. To wszystko może wpływać na opinię, że ta marka słynie z zawodnej elektroniki, wadliwej mechaniki i generalnie służy jedynie temu, żeby pokazać swój status finansowy. Co - prawdę mówiąc - też częściowo może być prawdą
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- tomik44
- Posty: 1923
- Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
- Motocykl: Trike bmw,virago 750
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Tak jak pisał Leszekk wcześniej spróbuj zrobić reset ABS .
Zaczerpnięte z forum BMW:
A więc tak ! aby zrobić to jak należy , musimy zaopatrzyć się w 2 przewody o długości ok. 50 cm.
Na pierwszy przewód musimy założyć okrągłą wsuwkę ,którą potem włożymy w wtyczkę diagnostyczną .
Wtyczka (złącze diagnostyczne ) znajduje się pod siedzeniem kierowcy po prawej stronie (znajdź ją i sprawdź jaka jest średnica końcówek poszukaj w sklepie takiej wsuwki , lub dorób coś samemu) Gdy uporasz się z tym kabelek na półkę i w dłoń drugi ( ten zrób porządnie bo zostanie on tam na wieki ,
ale po kolei :
Znajdź duże złącze od jednostki ABS ( jest pod siedzeniem kierowcy z lewej strony , wygląda trochę podobnie do komputera samochodowego)
Wtyczka jest zakończona gumową nakładką ( wyjmij akumulator ) , odłącz wtyczkę ( na dole gniazda widać blaszkę podtrzymującą , schwyć wtyczkę od dołu i wysuń w pierwszej kolejności dół ,potem góra - troszkę trzeba pomęczyć się z górą , bo jest tam taka wypustka (zaczep) ale wyjdzie na pewno!! .Teraz musisz kupić wsuwkę żeńską która będzie idealnie pasować do wsuwki w gnieździe ( ja dopasowałem ze starej wtyczki od wiązki z forda mondeo)Jeżeli masz już przygotowane 2 kabelki zakończone wsuwkami o których pisałem to 50% pracy masz za sobą - do dzieła :
Ze wtyczki od ABS zdejmij osłonę gumową , następnie odkręć 3 wkręty ( 1jest na górze 2 pod osłoną gumową) wysuń z obudowy wtyczki złącze wychodzi do przodu i znajdź pin 21 , jest on wolny ,nie ma w nim przewodu !!!! włóż w ten otwór wsuwkę wcześniej przygotowaną (wyprowadź kabel poza wtyczkę i doprowadź go pod siedzenie ) złóż wtyczkę i zamontuj w gnieździe. Teraz czas na złącze diagnostyczne , znajdź pin nr 2 i podłącz do niego 2 przewód .
Kable na końcach odizoluj odłóż na bok i podłącz aku .
Przystępujemy do resetowania ABS:
- Podłącz przewód ze złącza diagnostycznego do bieguna ujemnego akumulatora
- włącz zapłon
- podłącz przewód od centralki ABS na 8 sekund do bieguna ujemnego akumulatora
- odłącz kable wyłącz zapłon , włącz ponownie i powinny kontrolki migać już razem , nie na przemian .
Jeżeli nie spróbuj ponownie , mi poszło za 3 razem .
Testowałem na własnym BMW K1200LT 2001r.
Kabel od pinu 21 zabezpiecz i pozostaw , ponieważ działa on jak przycisk który jest montowany w innych wersjach BMW , i może się jeszcze przydać!
Mi cała operacja z piwkiem w dłoni zajęła ok 40 min. robiłem to 1 raz i poszło bez komplikacji . Mam nadzieję że moje bazgroły komuś pomogą i zaoszczędzi on parę groszy na wizycie w serwisie .
Powodzenia
Zaczerpnięte z forum BMW:
A więc tak ! aby zrobić to jak należy , musimy zaopatrzyć się w 2 przewody o długości ok. 50 cm.
Na pierwszy przewód musimy założyć okrągłą wsuwkę ,którą potem włożymy w wtyczkę diagnostyczną .
Wtyczka (złącze diagnostyczne ) znajduje się pod siedzeniem kierowcy po prawej stronie (znajdź ją i sprawdź jaka jest średnica końcówek poszukaj w sklepie takiej wsuwki , lub dorób coś samemu) Gdy uporasz się z tym kabelek na półkę i w dłoń drugi ( ten zrób porządnie bo zostanie on tam na wieki ,
ale po kolei :
Znajdź duże złącze od jednostki ABS ( jest pod siedzeniem kierowcy z lewej strony , wygląda trochę podobnie do komputera samochodowego)
Wtyczka jest zakończona gumową nakładką ( wyjmij akumulator ) , odłącz wtyczkę ( na dole gniazda widać blaszkę podtrzymującą , schwyć wtyczkę od dołu i wysuń w pierwszej kolejności dół ,potem góra - troszkę trzeba pomęczyć się z górą , bo jest tam taka wypustka (zaczep) ale wyjdzie na pewno!! .Teraz musisz kupić wsuwkę żeńską która będzie idealnie pasować do wsuwki w gnieździe ( ja dopasowałem ze starej wtyczki od wiązki z forda mondeo)Jeżeli masz już przygotowane 2 kabelki zakończone wsuwkami o których pisałem to 50% pracy masz za sobą - do dzieła :
Ze wtyczki od ABS zdejmij osłonę gumową , następnie odkręć 3 wkręty ( 1jest na górze 2 pod osłoną gumową) wysuń z obudowy wtyczki złącze wychodzi do przodu i znajdź pin 21 , jest on wolny ,nie ma w nim przewodu !!!! włóż w ten otwór wsuwkę wcześniej przygotowaną (wyprowadź kabel poza wtyczkę i doprowadź go pod siedzenie ) złóż wtyczkę i zamontuj w gnieździe. Teraz czas na złącze diagnostyczne , znajdź pin nr 2 i podłącz do niego 2 przewód .
Kable na końcach odizoluj odłóż na bok i podłącz aku .
Przystępujemy do resetowania ABS:
- Podłącz przewód ze złącza diagnostycznego do bieguna ujemnego akumulatora
- włącz zapłon
- podłącz przewód od centralki ABS na 8 sekund do bieguna ujemnego akumulatora
- odłącz kable wyłącz zapłon , włącz ponownie i powinny kontrolki migać już razem , nie na przemian .
Jeżeli nie spróbuj ponownie , mi poszło za 3 razem .
Testowałem na własnym BMW K1200LT 2001r.
Kabel od pinu 21 zabezpiecz i pozostaw , ponieważ działa on jak przycisk który jest montowany w innych wersjach BMW , i może się jeszcze przydać!
Mi cała operacja z piwkiem w dłoni zajęła ok 40 min. robiłem to 1 raz i poszło bez komplikacji . Mam nadzieję że moje bazgroły komuś pomogą i zaoszczędzi on parę groszy na wizycie w serwisie .
Powodzenia
Tomek vel Godżilla
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 01 października 2010, 15:03
- Motocykl: bmw 1150rt
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: bmw k1200lt elektryka albo abs
Znaczy się - kontroli gasną po przejechaniu kilku metrow? Jeżeli tak, i jeżeli zarówno pompa jak i Abs działa to tak powinno być.
Tomik - LT ma bardziej skomplikowaną instalację ABS niż 1100, niestety..więc raczej resetować nie można( cholerka, nie zauważyłem, że Ty testowałaś na własnym LT - więc chyba sie da)
Tomik - LT ma bardziej skomplikowaną instalację ABS niż 1100, niestety..więc raczej resetować nie można( cholerka, nie zauważyłem, że Ty testowałaś na własnym LT - więc chyba sie da)