wymiana klocków w 535
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
wymiana klocków w 535
Witam. Zakupiłem dzisiaj klocki do 535 no i kompletnie nie wiem jak je założyć. Virago jest 1990 roku i chyba klocki są na jeden zacisk. Prosze o rady od czego zacząć.
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
szaman2207 pisze:Witam. Zakupiłem dzisiaj klocki do 535 no i kompletnie nie wiem jak je założyć. Virago jest 1990 roku i chyba klocki są na jeden zacisk. Prosze o rady od czego zacząć.
może użyj funkcji szukaj
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
szukałem ale chyba nieudolnie. dzięki Gregors
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2& ... 3w#p506323
nie jest to skomplikowane, wystarczy popaczeć i bedziesz wiedział co i jak
,,
5. Wymiana klocków w 5 minut
Prosta sprawa - tłoczek na siłę do oporu, szybki montaż i po sprawie. Ale nie o to chodzi. Poszczególne elementy powinny sprawnie działać - prowadnice, tłoczek, miejsca na klocki w jarzmie. Wszystko powinno być czyste, przesmarowane odpowiednimi specyfikami, a gwinty zabezpieczone preparatem zapobiegającym odkręcaniu. Właśnie za to warsztaty biorą pieniądze, a nie tylko za wyjęcie starych klocków i wbicie na siłę nowych. "
nie jest to skomplikowane, wystarczy popaczeć i bedziesz wiedział co i jak
,,
5. Wymiana klocków w 5 minut
Prosta sprawa - tłoczek na siłę do oporu, szybki montaż i po sprawie. Ale nie o to chodzi. Poszczególne elementy powinny sprawnie działać - prowadnice, tłoczek, miejsca na klocki w jarzmie. Wszystko powinno być czyste, przesmarowane odpowiednimi specyfikami, a gwinty zabezpieczone preparatem zapobiegającym odkręcaniu. Właśnie za to warsztaty biorą pieniądze, a nie tylko za wyjęcie starych klocków i wbicie na siłę nowych. "
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
właśnie wyjąłem stare klocki, włożyłem nowe, wszystko wyczyściłem no i wogóle nie ma przerwy między klockami, od dołu ogranicza to jakaś okrągła tuleja a od góry zacisk i nie mogę wcisąć je między tarcze. Proszę o pomoc. Jak uzuskać tą przerwe między klockami?
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Musisz poluzować odpowietrznik i wcisnąć tłoczek
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
tłoczek to jest ta okrągła tuleja o średnicy około 4cm? no i gdzie jest ten odpowietrznik? Możesz mi laikowi to napisać tak krok po kroku?
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Tak, tłoczki lubią się zapiec, wtedy sie blokują i nie odbijają, przy wymianie klocków powinno sie je wyczyścić i przesmarować smarem srebrnym lub miedzinym i koniec bardzo ważne, by odpowietrzyć hamulce.
Załaczam fotkę z zaciskiem, odpowietrznik to ten czarny kruciec na samej górze.
PS. hamulce to bardzo ważny mechanizm w pojazdach i najlepiej to poproś o ich naprawę kogoś doświadczonego w tych klockach.
Załaczam fotkę z zaciskiem, odpowietrznik to ten czarny kruciec na samej górze.
PS. hamulce to bardzo ważny mechanizm w pojazdach i najlepiej to poproś o ich naprawę kogoś doświadczonego w tych klockach.
- Załączniki
-
- 2015-02-25-19-45-36--586235614.jpeg (6.91 KiB) Przejrzano 9262 razy
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Oki dzieki bardzo.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Jeszcze jedno a ten tloczek to psiknac jakims smarem w sprayu i wyciagnac kombinerkami?
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
szaman zrób jak ci przez fona powiedzialem
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Powiedz mi jak ten tloczek wyciagnac. Tak jest zapieczony ze nie ruszy sie. Odpowietrzylem i nic. Miedzy klocki nawet zyletki nie wloze a co dopiero tarcze.
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Wciskając klamkę ham ulca tłoczek powinien się wysuwaćszaman2207 pisze:Powiedz mi jak ten tloczek wyciagnac. Tak jest zapieczony ze nie ruszy sie. Odpowietrzylem i nic. Miedzy klocki nawet zyletki nie wloze a co dopiero tarcze.
- arecki
- Posty: 484
- Rejestracja: 05 października 2013, 18:51
- Motocykl: virago 535 93r
- Lokalizacja: Czaplinek (zachodniopomorskie)
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
tłoczka nie wyciągamy tylko wciskamy
Raz motór był chory i leżał w łóżeczku , przyszedł pan doktór co jest motoreczku???
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Źeby sprawnie pracował to najpierw należy go wyciągnąćarecki pisze:tłoczka nie wyciągamy tylko wciskamy
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
wszyscy piszą że dobrze by było go wyczyścić więc chyba trzeba go jakoś wyciągnąć.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
no i dzisiaj w końcu założylem te klocki. ścisk stolarski się nadał i wdusiłem tłoczek. Czy po skręceniu wszystkiego zacisk od góry może mieć taki milimetrowy ruch poprzeczny? Jak złapie w rękę zaciski to mogę wlaśnie taki ruch milimetrowy wyonać poprzecznie w stosunku do tarczy.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
No i dzięki wszystkim za podpowiedzi.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
ciesz sie jazdą
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Dzieks. A ten delikatny luz zacisku moze byc?
- Qba25
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 marca 2015, 17:12
- Motocykl: znaleziona 535
- Lokalizacja: Wisła
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Nie chcę Cię martwić, ale to najgorsze, co mogłeś zrobić - w sensie po prostu wcisnąć i założyć klocki. Z jakiegoś powodu ten tłoczek źle pracował, prawda? Więc trzeba usunąć ten powód...szaman2207 pisze:no i dzisiaj w końcu założylem te klocki. ścisk stolarski się nadał i wdusiłem tłoczek. Czy po skręceniu wszystkiego zacisk od góry może mieć taki milimetrowy ruch poprzeczny? Jak złapie w rękę zaciski to mogę wlaśnie taki ruch milimetrowy wyonać poprzecznie w stosunku do tarczy.
Najprościej wysunąć tłoczek... naciskając na rączkę hamulca. Zwiększy się ciśnienie w układzie i wypchnie tłoczek.
Jeśli ta metoda nie zadziała zaczynają się schody. Najlepiej wymontować cały zacisk i spróbować wypchnąć tłoczek przy pomocy sprężonego powietrza. Jak dotąd zawsze mi się to udało Żeby zwiększyć powodzenie tej "operacji", warto wtrysnąć jakiegoś środka luzująco - penetrującego pod osłonkę (świetnie sprawdza się nafta) i zostawić na jakiś czas.
Jak już masz tłoczek na zewnątrz, dokładnie widać stan:
a) gumowej osłonki tłoczka (MUSI być nieuszkodzona!);
b) samego tłoczka.
Jeśli tłoczek jest tylko zanieczyszczony - oczyścisz i będzie OK. Gorzej, jeśli na nim jest rdza... Wtedy powinien zweryfikować jego jakość mechanik, może się okazać, ze wyczyszczenie nie przywróci mu sprawności (wżery spowodują, że nie będzie szczelny). Jeśli tak - poszukiwanie tłoczka...
Jeśli tłoczek jest OK, wtedy czyścimy, składamy (warto przesmarować tłoczek specjalnym smarem do hamulców lub po prostu płynem hamulcowym), odkręcamy odpowietrzenie i wciskamy tłoczek do końca. Teraz można kilka razy poruszyć delikatnie dźwignią hamulca (tak, żeby tłoczek się nie wysunął - można go zablokować), żeby płyn zaczął wyciekać odpowietrznikiem (łatwiej będzie odpowietrzać).
Na koniec warto wymienić cały płyn (nie jest go wiele, a z czasem nie spełnia roli).
Płyn? Jeśli zdarza Ci sie jeździć z plecaczkiem, w górach, lub po prostu ostrzej - zastosuj DOT4, a jeszcze lepiej DOT 5.1 (ma wyższą temperaturę wrzenia, hamulec dłużej pozostanie stabilny, ale ma gorszą trwałość).
UWAGA! ABSOLUTNIE NIE MOŻNA STOSOWAĆ PŁYNU DOT 5.0, STOSOWANEGO W RAJDÓWKACH. Jest to płyn na bazie silikonowej, niemieszalny i niezamienny z płynami DOT 4 i DOT 5.1.
UFF, ale się rozpisałem...
Kupiłem motocykl z fabryki fortepianów. I wszystko gra.
Re: wymiana klocków w 535
Jeśli wdusiles tloczek sciskiem stolarskim to będziesz musiał tez tym sciskiem naciskać hamulec
To ma wejść palcami a jeśli nie to jest do rozbiórki, weryfikacji czyszczenia itd
To ma wejść palcami a jeśli nie to jest do rozbiórki, weryfikacji czyszczenia itd
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Bardzo dobry sposób na zapowietrzenie ukladu hamulcowego . Mam nadzieję , że nikt nie skorzysta z rady kolegi .kamyk2351 pisze:Musisz poluzować odpowietrznik i wcisnąć tłoczek
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 01 stycznia 2012, 20:27
- Motocykl: 535 rocz.91
- Status: Offline
Re: wymiana klocków w 535
Witam. Wczoraj założyłem nowe ako i dawaj na jazdę i niestety error. Po przejechaniu km klocki zblokowały się, poszedł z nich dymek i przedniego koła nie dało się ruszyć. Klamka sztywna. Moto postało dwie godzinki i klocki odbiły. Nie musiałem nic robić. Teraz delikatnie słuchać, jakby klocek ocierał o tarczę. Powiedzcie, czy taki przypadek kwalifikuje się do wymiany klocków i czyszczenia zacisków a może układ zapowietrzony. Jakie polecacie klocki i sprzedawcę?
Re: wymiana klocków w 535
Cały zacisk do rozebrania, części do weryfikacji....
Wszystko wyczyścić, poskładać, odpowietrzyć...na nowy płynie oczywiście (dobrym...nie shicie z marketu).
Klocki raczej do wymiany. Producent?? Ile ludzi...tle opinii.
Kupisz tanie gówno...to będziesz miał takie historie...
Cała operacja...1-1,5h pracy
Wszystko wyczyścić, poskładać, odpowietrzyć...na nowy płynie oczywiście (dobrym...nie shicie z marketu).
Klocki raczej do wymiany. Producent?? Ile ludzi...tle opinii.
Kupisz tanie gówno...to będziesz miał takie historie...
Cała operacja...1-1,5h pracy