Przy tych regulatorach napięcia fazowe są mało istotne, gdyż na każdej z faz jest tyrystor walący do masy i po nad oczekiwane napięcie zewrze.
Najważniejsze jest brak przebicia do masy uzwojeń, w przeciwnym razie diody "minusowe" idą na zwarcie = zgon ich z przegrzania.
Oryginał ma mieć max prąd tracony na fazie 16A, z moich pomiarów prąd dochodził nawet do 18A
Stosuję tyrystory 25A i jeszcze żaden z tyrystorów nie spłonął
Jak sprawdzic regulator napięcia ??
- slash
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 września 2014, 23:52
- Motocykl: virago 700/bmw f 650
- Lokalizacja: Manchester/Chelmek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??
Zgadzam sie, mialem dopisac w post scriptum ale mnie ubiegles. Rezystancja emalii uzwojen jest bardzo wazna i tutaj najczesciej dochodzi do zwarc miedzy zwojowych badz do masy - te powoduja zgony regulatorow.Osobiscie mam to szczescie i posiadam przyrzad do badania stanu izolacji i tym sposobem kilka lat temu wymienilem stator zanim zjaral mi regulator a mam jeszcze oryginal ( 10 84).Po sprawdzeniu cewek znalazlem nagromadzony brud olejowy ze sladami opilkow i ..luszczaca sie emalie na styku ze zlobkiem w stojanie.To tak dla kogos kto chce wiedziec jak najczesciej wyglada przyczyna przebic do masy lub miedzyzwojowego.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??
witam może nie dokładnie w tym temacie ale napewno związane z regulatorem napiecia
viewtopic.php?f=21&t=26278
nowy kupiony na alegro bodajrze za 160 złociszy i jest git
viewtopic.php?f=21&t=26278
nowy kupiony na alegro bodajrze za 160 złociszy i jest git