Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
- iwan
- Posty: 742
- Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
- Motocykl: V-Strom
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 48
- Status: Offline
Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Pomyślałem sobie tak:
Tłumaczenie serwisówki by Clymer jest raczej półprofesjonalne i nieostateczne. W związku z tym wskazane jest, aby wszelkie pomysły dotyczące nazewnictwa poszczególnych części, zębatek, zaworków, uszczelek, krzywek itp. pojawiły się w niniejszym wątku. Wasze uwagi pomogą udoskonalić tłumaczenie, którego poprawioną wersję będzie można (mam nadzieję) wstawić jeszcze raz do działu Download.
Krótka uwaga organizacyjna:
Jeżeli ktoś znajdzie w tłumaczeniu część, śrubkę czy wałek, które powinny nosić inną, bardziej profesjonalną nazwę, proszę podać to w następującej formie:
1. Rozdział
2. Nr strony rozdziału
3. Zamiast XXXXX powinno być YYYYY.
Proszę o dopisywanie swoich uwag odnośnie tłumaczenia. W miarę pojawiania się będę nanosił poprawki ...
G
Tłumaczenie serwisówki by Clymer jest raczej półprofesjonalne i nieostateczne. W związku z tym wskazane jest, aby wszelkie pomysły dotyczące nazewnictwa poszczególnych części, zębatek, zaworków, uszczelek, krzywek itp. pojawiły się w niniejszym wątku. Wasze uwagi pomogą udoskonalić tłumaczenie, którego poprawioną wersję będzie można (mam nadzieję) wstawić jeszcze raz do działu Download.
Krótka uwaga organizacyjna:
Jeżeli ktoś znajdzie w tłumaczeniu część, śrubkę czy wałek, które powinny nosić inną, bardziej profesjonalną nazwę, proszę podać to w następującej formie:
1. Rozdział
2. Nr strony rozdziału
3. Zamiast XXXXX powinno być YYYYY.
Proszę o dopisywanie swoich uwag odnośnie tłumaczenia. W miarę pojawiania się będę nanosił poprawki ...
G
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2011, 21:04 przez iwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
rozdział 5
elektryka:
str. 11
- 11. Przekaźnik wyłącznika obwodu rozruchowego ( Starting circuit cut-off relay) tłumaczenie poprawne, lub zmiana na: Przekaźnik blokady obwodu rozruchowego
w całym dziale:
- Cewka wzbudzająca (Pickup coil) winno być: czujnik indukcyjny położenia wału, lub czujnik położenia wału, lub impulsator
str 42
- Test układu diod (Diode test) tłumaczenie poprawne
str. 59
- Opór cewki (Pickup coil resistance) - winno być: Opornośćr cewki czujnika indukcyjnego położenia wału, lub: Oporność czujnika położenia w wału
- Omów, Omy, oma - proponuje wszystkie zmienić na jeden opis Ohm lub symbol Ω,
- Opór cewki zapłonu (Ignition coil resistance) - Oporność cewki zapłonowej, lub oporność impulsatora
- Flasher/running light - Kierunkowskazy/pozycyjne wersja USA
To tak na szybkości co było zaznaczone w tekscie
elektryka:
str. 11
- 11. Przekaźnik wyłącznika obwodu rozruchowego ( Starting circuit cut-off relay) tłumaczenie poprawne, lub zmiana na: Przekaźnik blokady obwodu rozruchowego
w całym dziale:
- Cewka wzbudzająca (Pickup coil) winno być: czujnik indukcyjny położenia wału, lub czujnik położenia wału, lub impulsator
str 42
- Test układu diod (Diode test) tłumaczenie poprawne
str. 59
- Opór cewki (Pickup coil resistance) - winno być: Opornośćr cewki czujnika indukcyjnego położenia wału, lub: Oporność czujnika położenia w wału
- Omów, Omy, oma - proponuje wszystkie zmienić na jeden opis Ohm lub symbol Ω,
- Opór cewki zapłonu (Ignition coil resistance) - Oporność cewki zapłonowej, lub oporność impulsatora
- Flasher/running light - Kierunkowskazy/pozycyjne wersja USA
To tak na szybkości co było zaznaczone w tekscie
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 20:23 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
- iwan
- Posty: 742
- Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
- Motocykl: V-Strom
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Dzięki, waldi. Poprawki zostaną naniesione.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
rozdział 4
str. 17
8. Wałek zębaty -> Wałek zębaty pośredni
13. Wał główny -> Wał główny z zębatką 1 biegu
14. Wał główny czwartego biegu -> Koło zębate 4 biegu wałka głównego
17. Wał główny drugiego i trzeciego biegu -> Koło zębate 2 i 3 biegu wałka głównego
18. Wał główny piątego biegu -> Koło zębate 5 biegu wałka głównego
str. 26
- Neutral switch -> czujnik położenia neutralnego przekładni lub w skrócie czujnik luzu
- Clutch push Dociski sprzęgła -> Śruby sprężyn dociskowych
str 36
- 14. Tab. -> zaczep linki ssania
- 11. Dysza główna -> rurka emulsyjna / dysza iglicowa mieszanki (drugie bardziej poprawne)
- 12. Pilot Air Jet Nr 1 -> dysza powietrza biegu jałowego pierwsza
- 17. Śruba - (na moje oko) -> dysza powietrza biegu jałowego druga
- 46. Śruba -> śruba regulacyjna biegu jałowego
str 40
-pilot screw -> śruba regulacyjna biegu jałowego
str 41
- pilot air jet – pomocnicza dysza powietrza -> dysza powietrza biegu jałowego
- pilot screw -> śruba regulacyjna biegu jałowego
- needel jet- dysza iglicowa -> rurka emulsyjna / dysza iglicowa mieszanki
str. 17
8. Wałek zębaty -> Wałek zębaty pośredni
13. Wał główny -> Wał główny z zębatką 1 biegu
14. Wał główny czwartego biegu -> Koło zębate 4 biegu wałka głównego
17. Wał główny drugiego i trzeciego biegu -> Koło zębate 2 i 3 biegu wałka głównego
18. Wał główny piątego biegu -> Koło zębate 5 biegu wałka głównego
str. 26
- Neutral switch -> czujnik położenia neutralnego przekładni lub w skrócie czujnik luzu
- Clutch push Dociski sprzęgła -> Śruby sprężyn dociskowych
str 36
- 14. Tab. -> zaczep linki ssania
- 11. Dysza główna -> rurka emulsyjna / dysza iglicowa mieszanki (drugie bardziej poprawne)
- 12. Pilot Air Jet Nr 1 -> dysza powietrza biegu jałowego pierwsza
- 17. Śruba - (na moje oko) -> dysza powietrza biegu jałowego druga
- 46. Śruba -> śruba regulacyjna biegu jałowego
str 40
-pilot screw -> śruba regulacyjna biegu jałowego
str 41
- pilot air jet – pomocnicza dysza powietrza -> dysza powietrza biegu jałowego
- pilot screw -> śruba regulacyjna biegu jałowego
- needel jet- dysza iglicowa -> rurka emulsyjna / dysza iglicowa mieszanki
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Nie powinno być: Wałek główny z kołem zębatym 1szego biegu?-waldi- pisze:rozdział 4
str. 17
13. Wał główny -> Wał główny z zębatką 1 biegu
Wał główny to wg. mojej wiedzy wał korbowy silnika... w skrzyni biegów mamy wałki .
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
a dział dotyczy skrzyni biegów czy silnika i układu korbowego
tłumaczyć można na kilka sposobów to i w/g mnie nazwa wał główny jest poprawna, natomiast nazywanie wału korbowego tak już nie bardzo
tłumaczyć można na kilka sposobów to i w/g mnie nazwa wał główny jest poprawna, natomiast nazywanie wału korbowego tak już nie bardzo
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Znalazłem kilka błędów w schemacie elektrycznym które powstały jeszcze w druku.
Poniżej sprawdzone i poprawione.
Poniżej sprawdzone i poprawione.
Wąsaty7
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 30 maja 2011, 13:42
- Motocykl: XV750, 96 r.
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Możecie udostępnić wersję angielską?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 30 maja 2011, 13:42
- Motocykl: XV750, 96 r.
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Dzięki, nie zauważyłem tego. Eh, starość..
- macio68
- Posty: 449
- Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
- Motocykl: Virago 535 DX 2001
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Część II, rozdział 3, "Regulacja luzów zaworowych":
pkt 11: jest "Z przedniego cylindra...", powinno być: "Z tylnego cylindra"
pkt 11: jest "Z przedniego cylindra...", powinno być: "Z tylnego cylindra"
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
- Chudy
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 października 2012, 10:44
- Motocykl: Virago XV535 93'
- Lokalizacja: Milicz
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Czy Clymer jest przetłumaczony tylko dla wersji XV700-1100 Virago ? 1981-1999?
Zauważyłem, że jest podzielony na dwie sekcje, ale drugiej sekcji po polsku do Virago 535 nigdzie nie widzę. Jeśli takowa jest to prosiłbym o wyprowadzenie z błędu i wskazanie
Zauważyłem, że jest podzielony na dwie sekcje, ale drugiej sekcji po polsku do Virago 535 nigdzie nie widzę. Jeśli takowa jest to prosiłbym o wyprowadzenie z błędu i wskazanie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 listopada 2014, 21:55
- Motocykl: Virago
- Lokalizacja: Paczkolice
- Wiek: 53
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...
Też poproszę do Virago 535