Łożysko główki ramy
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Zbaraniałem. U mnie po rozkręceniu półek nie miałem żadnych łożysk tylko kulki w metalowych łożach, komplet kulek na dole sztycy (przyklejasz smarem i wkładasz dolną półkę, oczywiście z osłonką) na górze ramy kolejne gniazdo, układasz kulki, przykrywasz i skręcasz.
Mam coś nie tak?
Mam coś nie tak?
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
A już wiem, mam oryginalne rozwiązanie jeszcze
Dzisiaj biorę się do roboty bo przy mocniejszym hamowaniu czuję małe "pyk".
Dzisiaj biorę się do roboty bo przy mocniejszym hamowaniu czuję małe "pyk".
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Tak to chyba w rowerach dawniej było...
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- buchalter
- Posty: 474
- Rejestracja: 04 września 2007, 13:41
- Motocykl: Honda VTX 1300C
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
No a to nie łożysko?Pandik pisze:żadnych łożysk tylko kulki w metalowych łożach
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Jako że jestem świeżo po wymianie łożysk w główce ramy to mogę co nieco powiedzieć.
Oryginalnie łożyska są kulkowe, warto je jednak zmienić na stożkowe. Jeśli już to robimy to proponuję porządne SKF, Koyo, NSK. Żadnych Allbali czy innej chińszczyzny.
Wybijamy od dołu po okręgu bieżni - ja zastosowałem drewniany trzonek od młotka. Na dole bieżnię łożyska na trzpieniu najpierw rozgrzałem lutlampą, zeszła po kilku stuknięciach. Wybicie bieżni z ramy było trochę bardziej skomplikowane, najpierw od dołu podważałem ją kluczem płaskim, a potem od góry wybiłem łomem .
Montaż nowych , górne bez problemu , ale nabicie nowego na trzpień to już masakra. Poradziłem sobie docinając na wymiar stalową rurkę . Po założeniu na trzpień dociągnąłem łożysko do końca za śrubą . Nie walcie młotkiem , nie dobijajcie na siłę bo zniszczycie nowe łożysko. To już lepiej z pojechać z łożyskiem i widelcem do jakiegoś warsztatu to prasą ładnie wcisną.
Oryginalnie łożyska są kulkowe, warto je jednak zmienić na stożkowe. Jeśli już to robimy to proponuję porządne SKF, Koyo, NSK. Żadnych Allbali czy innej chińszczyzny.
Raczej nie polecam zakładania tego samego. Skoro masz już to na wierzchu-wymień.Mickey pisze:czy wie ktoś jak zdjąć bez uszkodzenia łożysko, które znajduje się nad dolną półką?
Wybijamy od dołu po okręgu bieżni - ja zastosowałem drewniany trzonek od młotka. Na dole bieżnię łożyska na trzpieniu najpierw rozgrzałem lutlampą, zeszła po kilku stuknięciach. Wybicie bieżni z ramy było trochę bardziej skomplikowane, najpierw od dołu podważałem ją kluczem płaskim, a potem od góry wybiłem łomem .
Montaż nowych , górne bez problemu , ale nabicie nowego na trzpień to już masakra. Poradziłem sobie docinając na wymiar stalową rurkę . Po założeniu na trzpień dociągnąłem łożysko do końca za śrubą . Nie walcie młotkiem , nie dobijajcie na siłę bo zniszczycie nowe łożysko. To już lepiej z pojechać z łożyskiem i widelcem do jakiegoś warsztatu to prasą ładnie wcisną.
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
na sztycę nie trzeba nabijać, rozgrzać łożysko, nałożyć i samo wskoczy
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
NIe byłem pewien czy rozgrzewanie nowego łożysk anie wpłynie jakoś na jego parametry. Ale skoro mówisz że można to faktycznie najlepsze rozwiązanieMocho pisze:na sztycę nie trzeba nabijać, rozgrzać łożysko, nałożyć i samo wskoczy
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- Forest
- Posty: 977
- Rejestracja: 31 sierpnia 2009, 11:13
- Motocykl: Virago 535 93r. 2YL
- Lokalizacja: Legionowo
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Tak jakoś nie mogę na Larssonie tego łożyska wyszukać, czy to jest to?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTEwMDAyMQ==
moja jest z 93 roku.
Chyba, że ktoś ma coś pewnego z innego sklepu w dobrej cenie.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTEwMDAyMQ==
moja jest z 93 roku.
Chyba, że ktoś ma coś pewnego z innego sklepu w dobrej cenie.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ruC2kSql0c#!
Blues Boy Dan - The Ballad of Hollis Brown - Newar Blues Festival 2012 (6:50)
Blues Boy Dan - The Ballad of Hollis Brown - Newar Blues Festival 2012 (6:50)
Re: Łożysko główki ramy
Na stronie Larssona przy produktach masz zakładkę "pasuje do"
Szukaj po kodzie ramy
Te co napisałeś nie podejdą...
Tu masz do Twojej http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111494
Szukaj po kodzie ramy
Te co napisałeś nie podejdą...
Tu masz do Twojej http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111494
- Forest
- Posty: 977
- Rejestracja: 31 sierpnia 2009, 11:13
- Motocykl: Virago 535 93r. 2YL
- Lokalizacja: Legionowo
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Dzięki za pomoc bo bym szukał i szukał
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ruC2kSql0c#!
Blues Boy Dan - The Ballad of Hollis Brown - Newar Blues Festival 2012 (6:50)
Blues Boy Dan - The Ballad of Hollis Brown - Newar Blues Festival 2012 (6:50)
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Nie chcę zakładać nowego wątku więc się podepnę pod ten. Ostatnio zauważyłem że Virażka czasami jakby pływała na boki na jakiś nierównościach na drodze (pasy, zmiana nawierzchni itd. szczególnie gdy jest mokro). Wiem że czasami tak jest ale nie aż tak jak teraz mam (przedtem tak nie miałem):). Sprawdziłem łożysk w kołach i jest OK. Kupiłem olej do lag i będę wymieniał ale jeszcze dziś z kumplem trochę poszarpaliśmy przednim kołem i się okazało że po pierwsze kierownica chodzi (wg kumpla) zbyt luźno a po drugie jest lekki luz na główce ramy. Na dzień dobry chciałem dokręcić łożysko ale z tego co widzę to nie jest taka banalna sprawa...
Czy ktoś może opisać jak się dostać to główki ramy (do śruby skręcającej )? Patrzyłem ale mam wrażenie że muszę chyba wszystko odkręcić (lampy,zegary, półki itd)
Czy ktoś może opisać jak się dostać to główki ramy (do śruby skręcającej )? Patrzyłem ale mam wrażenie że muszę chyba wszystko odkręcić (lampy,zegary, półki itd)
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Zluzuj nakrętkę kołpakową nad górną półką, a pod półką kręć nakrętkami z użyciem śrubokręta i młoteczka . Możesz też odkręcić górną półkę, ale to już trochę roboty.
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
A po co mam ściągnąć tą górną? Rozumiem że dopóki nie odkręcę tej górnej to tych dolnych nie przekręcę a górna działa na zasadzie nakrętki kontrującej?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Masz ją tylko zluzować bo zakontrowana jest poprzez półkę z jedną z nakrętek. Pod półką masz dwie nakrętki sprzęgnięte podkładka.
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Masz Virkę na alusach czy szprychowych kołach? Ja miałem podobny efekt w swojej. Jak zacząłem sprawdzać zawieszenie to się okazało, że wszystkie szprychy z tyłu miały lekki luz i cała obręcz względem piasty mogła parę milimetrów na boki latać. Koło zaplotłem na nowo... bo pozrywałem parę szprych. Teraz już wiem, że przed ich podciąganiem należy użyć środka penetrująco-odrdzewiającego na wszystkie nyple.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Na alusach Jeszcze jakieś dwa tygodnie i powoli będę odstawiał moto na zimę i wtedy się zabiorę... Nie chcę teraz rozgrzebywać bo szkoda pogody.. Tylko muszę pamiętać żeby trochę bardziej ostrożnie jeździć...
- al99
- Posty: 2340
- Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
- Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
- Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
że tak dodam od siebie,a że p 24godzinach jestem to i literki mogą się migać. Rożnica w kołach to faktycznie ma znaczenie,pełny odlew jest stbilniejszy od szprychowych, natomiast jeśli chodzi ogłówkę ramy to motunga stawiamy na centralce i poruszamy przód -tył aby wychwycić luzy po międzi łozyskiem główki ramy,Taki prosty ,chłopski sposób jeden siedzi co by dociążyć a drugi rusza przdnim widelcem trzymając za przednie koło moja -twoja,,,i przyczyna powinna wyjść jeśli łożysko główki ramy jest dupnięte/ JEŚLI ZAŚ DRGANIA PODCZAS JAZDY WYSTĘPIJĄ A ŁOŻYSKO PRZEDNIE SPAWDZONE I I JEST DOBRE, to może warto PANY KOCHANE sprawdzić czy oby nie wydupcone są tuleje gumowe wachacha tz te gumy od amorkóe na tylnym zawiesiu?
świąto zasada pamiętajcie że motung ma ino 2 koła i to nie puszka,,,,po primo nie znam się i nierozumiem mechaniki to nie dłubia,po primo duo,,,,,jak już paluchy tam wraziłem i tyż się nie znam to drogą prób i błędów nie dochodzę co i jak bo motung ma ino dwa koła i nikt i nić pod czas problemów w czasie jazdy nie po moż ,a po trzecie primo...MOTUNG NIE SŁUŻY DO OSZCZDZANIA INO DO PRZYJEMNOŚCI więc czasami warto zapłacić (i to nie mało ) co by któś co ma jaja tą jajecznicę dobrze pichcił i podał z klasą ,,,,, to tak jak z kolacją w dobej restauracji po co z ukochaną iść do brudasa na kebaba jak można zapłacić i w Mariocie czy też innej dobrej knajpie zjeść fondue zgodnie ze sztuką kulinarno kucharską
świąto zasada pamiętajcie że motung ma ino 2 koła i to nie puszka,,,,po primo nie znam się i nierozumiem mechaniki to nie dłubia,po primo duo,,,,,jak już paluchy tam wraziłem i tyż się nie znam to drogą prób i błędów nie dochodzę co i jak bo motung ma ino dwa koła i nikt i nić pod czas problemów w czasie jazdy nie po moż ,a po trzecie primo...MOTUNG NIE SŁUŻY DO OSZCZDZANIA INO DO PRZYJEMNOŚCI więc czasami warto zapłacić (i to nie mało ) co by któś co ma jaja tą jajecznicę dobrze pichcił i podał z klasą ,,,,, to tak jak z kolacją w dobej restauracji po co z ukochaną iść do brudasa na kebaba jak można zapłacić i w Mariocie czy też innej dobrej knajpie zjeść fondue zgodnie ze sztuką kulinarno kucharską
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Al... tak czytam i czytam i już wiem!al99 pisze:że tak dodam od siebie,a że p 24godzinach jestem to i literki mogą się migać. Rożnica w kołach to faktycznie ma znaczenie,pełny odlew jest stbilniejszy od szprychowych, natomiast jeśli chodzi ogłówkę ramy to motunga stawiamy na centralce i poruszamy przód -tył aby wychwycić luzy po międzi łozyskiem główki ramy,Taki prosty ,chłopski sposób jeden siedzi co by dociążyć a drugi rusza przdnim widelcem trzymając za przednie koło moja -twoja,,,i przyczyna powinna wyjść jeśli łożysko główki ramy jest dupnięte/ JEŚLI ZAŚ DRGANIA PODCZAS JAZDY WYSTĘPIJĄ A ŁOŻYSKO PRZEDNIE SPAWDZONE I I JEST DOBRE, to może warto PANY KOCHANE sprawdzić czy oby nie wydupcone są tuleje gumowe wachacha tz te gumy od amorkóe na tylnym zawiesiu?
świąto zasada pamiętajcie że motung ma ino 2 koła i to nie puszka,,,,po primo nie znam się i nierozumiem mechaniki to nie dłubia,po primo duo,,,,,jak już paluchy tam wraziłem i tyż się nie znam to drogą prób i błędów nie dochodzę co i jak bo motung ma ino dwa koła i nikt i nić pod czas problemów w czasie jazdy nie po moż ,a po trzecie primo...MOTUNG NIE SŁUŻY DO OSZCZDZANIA INO DO PRZYJEMNOŚCI więc czasami warto zapłacić (i to nie mało ) co by któś co ma jaja tą jajecznicę dobrze pichcił i podał z klasą ,,,,, to tak jak z kolacją w dobej restauracji po co z ukochaną iść do brudasa na kebaba jak można zapłacić i w Mariocie czy też innej dobrej knajpie zjeść fondue zgodnie ze sztuką kulinarno kucharską
Kocham Cię, Stary!
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
U mnie stawianie na centralce i szarpanie kołem nic nie dawało... Luz wyczułem gdy zacisnąłem hamulec i zdrowo pompowałem przednimi amorkami... Jak się przyłożyło rękę do górnej części główki ramy to było wyraźnie czuć takie leciutkie stukanie.
A jak sprawdzić te tuleje tylne? szarpać kołem na boki stojąc na centralce czy trzeba zdemontować żeby to sprawdzić..?
Rozumiem że mówisz o tych gumach na końcu amorków?
A jak sprawdzić te tuleje tylne? szarpać kołem na boki stojąc na centralce czy trzeba zdemontować żeby to sprawdzić..?
Rozumiem że mówisz o tych gumach na końcu amorków?
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Tuleje gumowe w amortyzatorach to sprawdzasz w pozycji jak one pracują tj wzdłuż ich osi. Sprawdź bardziej luzy na łożyskach wahacza ( trzymasz za końcówkę wahacza i poruszasz prawo-lewo )i podstawa - ciśnienie w ogumieniu.
- Qbeł
- Posty: 4042
- Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:44
- Motocykl: Honda ST 1300
- Lokalizacja: Głęboka Wiocha k/Zgierza obok Łodzi
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Adam , prawdopodobnie masz już sprężyny do wymiany. Możesz spróbować zmienić olej w lagach na gęstszy , ale to na krótką metę. Też miałem takie "walenie w pólkę" przy swojej 750 -ce.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
- Motocykl: virago XV700
- Lokalizacja: Zambrów podlasie
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Koledzy szukam i nie mogę namierzyć, pomoże ktoś w doborze łożyska główki ramy?. Mój moto to xv700 rok 86 USA na alu felgach.
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
Nr All Balls 22-1004 pasują mniędzy innymi do XV 700 84-87 ,XV 750 88-97, XV1000 84-85 czy XV1100 86-99.... jakbyś chciał sprawdzić poniżej masz link do strony z wyliczanką - pasują do MASY motocykli.
http://www.allballsracing.com/22-1004.html
http://www.allballsracing.com/22-1004.html
Tomek
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
- Motocykl: virago XV700
- Lokalizacja: Zambrów podlasie
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Łożysko główki ramy
ok dzięki serdeczne browarek się należy dla Ciebie. Łożyska zamówione.