żarówka do lampki biegu jałowego
żarówka do lampki biegu jałowego
Jaka przychodzi żarówka do lampki biegu jałowego? Może jest jakiś specjalny model? Kupiłam 12V 3W i gwint nie pasuje.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Gwint?!
Cokół a nawet raczej bez cokołu (samo szkło). 12V 3,4 W (do kontrolki świateł drogowych 12V 1,7W). Gdyby chcieć użyć znormalizowanego oznaczenia to należałoby napisać, że będzie to żarówka W3,4W.
Oczywiście zakładając, że w 250 jest jak w innych Virago (od razu się przyznaję, że nie widziałem nigdy wyjętej żarówki jakiegokolwiek wskaźnika w jakiejkolwiek Virago).
Cokół a nawet raczej bez cokołu (samo szkło). 12V 3,4 W (do kontrolki świateł drogowych 12V 1,7W). Gdyby chcieć użyć znormalizowanego oznaczenia to należałoby napisać, że będzie to żarówka W3,4W.
Oczywiście zakładając, że w 250 jest jak w innych Virago (od razu się przyznaję, że nie widziałem nigdy wyjętej żarówki jakiegokolwiek wskaźnika w jakiejkolwiek Virago).
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- lussi
- Posty: 1694
- Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
- Motocykl: virago 700-;85 r
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Samo szkło bez niczego, ja takie mam myśle że u ciebie tez takie są
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan
- al99
- Posty: 2340
- Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
- Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
- Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
bo żaróweczki są na wtyk,,,,,2 zagięte druciki wpasowane w obudowę plastiku, takie same jak stosuje się w deskach rozdzielczych samochodów,,,,,,mam nadzieję że po chłopsku wyjaśniłemdredek7 pisze:Jaka przychodzi żarówka do lampki biegu jałowego? Może jest jakiś specjalny model? Kupiłam 12V 3W i gwint nie pasuje.
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Żarówka oznaczana również jako T10 (całoszkalana) - T10 - jak 10mm (szerokość nóżki) są też o połowę mniejsze T5 (info dla ciekawych )
Tomek
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Bardzo dziękuję Wszystkim, a szczególnie koledze Tomkowi- Twoja informacja okazała się bezcenna (t5). )))
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Doskonale pasują led'y, światło białe.
Nieco drożej, ale spokój na zawsze
Nieco drożej, ale spokój na zawsze
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Ale nie ma tego klimatu żarówkowego hehe
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Fakt... nie mrugają, nie przepalają się i jeszcze kosztują...
A poważnie: wymieniłem wszystkie oprócz kontrolki rezerwy, bo led nie chciała świecić (pewnie było za dużo paliwa).
I zapomniałem o żarówkach; aku też mnie polubił za to
A poważnie: wymieniłem wszystkie oprócz kontrolki rezerwy, bo led nie chciała świecić (pewnie było za dużo paliwa).
I zapomniałem o żarówkach; aku też mnie polubił za to
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Za to regulator by Cię chętnie zabiłpangda pisze:aku też mnie polubił za to
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
A dlaczego?leszekk pisze:Za to regulator by Cię chętnie zabiłpangda pisze:aku też mnie polubił za to
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Jeżeli zmniejszasz obciążenie, to stratny regulator napięcia musi przejąć większą ilość nadmiarowego prądu...pangda pisze:A dlaczego?leszekk pisze:Za to regulator by Cię chętnie zabiłpangda pisze:aku też mnie polubił za to
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
jedna żaróweczka raczej nie upali mu regla. bez przesadyzmu!
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Wymienił wszystkie, a to już jest znaczący spadek obciążenia układu. Regler oczywiście od razu od tego nie padnie, ale dostaje zdecydowanie bardziej w pióro2007XV1700 pisze:jedna żaróweczka raczej nie upali mu regla. bez przesadyzmu!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Oszczędności w bilansie energetycznym Virago mają sens jedynie wtedy, gdy dotyczy to odbiorników w rodzaju dodatkowych reflektorów, grzanych manetek/kanap, ekspresu do kawy i tym podobnych urządzeń. Jeśli zamiast 2x55W będziesz obciążał układ pojedynczymi watami, wówczas ma to sens. Odejmowanie żaróweczek o mocy 3W mija się z celem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
leszekk pisze:Za to regulator by Cię chętnie zabiłpangda pisze:aku też mnie polubił za to
Chyba jesteś troszeczkę sprzeczny w swoich wypowiedziachleszekk pisze:Oszczędności w bilansie energetycznym Virago mają sens jedynie wtedy, gdy dotyczy to odbiorników w rodzaju dodatkowych reflektorów, grzanych manetek/kanap, ekspresu do kawy i tym podobnych urządzeń. Jeśli zamiast 2x55W będziesz obciążał układ pojedynczymi watami, wówczas ma to sens. Odejmowanie żaróweczek o mocy 3W mija się z celem
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Leszkowi chodziło pewnie, że oszczędności na mocach mają sens w przypadku instalowania dodatkowych odbiorników.
Ja na przykład po zainstalowaniu grzanych manetek (około 20W), odciążyłem trochę instalację instalując ledy w postojówce z przodu i podświetleniu licznika (około 10W oszczędności).
Ja na przykład po zainstalowaniu grzanych manetek (około 20W), odciążyłem trochę instalację instalując ledy w postojówce z przodu i podświetleniu licznika (około 10W oszczędności).
"białe ręce, czarny blues"
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
OK... To ma sens w drugiej wypowiedzi. Ale jak do tego ma się pierwsza?grzała pisze:Leszkowi chodziło pewnie, że oszczędności na mocach mają sens w przypadku instalowania dodatkowych odbiorników.
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Ależ się rozpętało...
Ciupinkę się nie zgodzę z wypowiedzią o większym obciążeniu reglera po wymianie wszystkich żarówek-kontrolek, łącznie z postojowym.
A to dlatego, że (przynajmniej w mojej maszynce) kontrolki NIGDY nie były włączone wszystkie... Jak kierunek to jeden , z rzadka ciśnienia oleju (głównie po rozruchu), czasem neutral, czasem (rzadko) świateł drogowych.
Chyba że komuś palą się non-stop i wszystkie... to przepraszam
Ciupinkę się nie zgodzę z wypowiedzią o większym obciążeniu reglera po wymianie wszystkich żarówek-kontrolek, łącznie z postojowym.
A to dlatego, że (przynajmniej w mojej maszynce) kontrolki NIGDY nie były włączone wszystkie... Jak kierunek to jeden , z rzadka ciśnienia oleju (głównie po rozruchu), czasem neutral, czasem (rzadko) świateł drogowych.
Chyba że komuś palą się non-stop i wszystkie... to przepraszam
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Oczywiście masz rację - w tym przypadku wzrost obciążenia reglera jest rzeczywiście niewielki, a cała teoria miała tylko posłużyć próbie wyjaśnienia wypowiedzi Leszkapangda pisze:Ależ się rozpętało...
Ciupinkę się nie zgodzę z wypowiedzią o większym obciążeniu reglera po wymianie wszystkich żarówek-kontrolek, łącznie z postojowym.
Tym bardziej zaskoczyła mnie jego kolejna wypowiedź i stąd prośba o wyjaśnienie...
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Czuję się wywołany do tablicy ...
OK. Co do kontrolek - macie 100% racji, że ich użycie jest tak sporadyczne, że generalnie nie ma to najmniejszego wpływu na to czy regler dostanie w d... czy nie. Ani nie palą się wszystkie, ani ich wpływ na obciążenie alternatora/regulatura nie jest taki, aby brać je pod uwagę.
Co do pierwszej wypowiedzi - generalnie chciałem zwrócić uwagę na to, co Arturze wyraźnie napisałeś - zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
W drugiej wypowiedzi chciałem zwrócić uwagę na sens dłubania w instalacji w sensie ogólnym - jeśli dokładamy znaczące odbiorniki prądu, wówczas warto pomyśleć o tym, żeby nie przeciążać instalacji. Potrzeba dużo światła - zastanówmy się czy musi być żarowe. Szukajmy oszczędności tam, gdzie one mają rzeczywiste przełożenie na całość a nie tam, gdzie zawalczymy o dwa waty. Jak starczyło prądu na lightbary, grzaną kanapę i manetki, to kontrolka zapalonych lamp o mocy 110W nie musi być na LEDach ...
Czyli generalnie chodziło mi o zachętę do myślenia o tym co się robi i po co.
OK. Co do kontrolek - macie 100% racji, że ich użycie jest tak sporadyczne, że generalnie nie ma to najmniejszego wpływu na to czy regler dostanie w d... czy nie. Ani nie palą się wszystkie, ani ich wpływ na obciążenie alternatora/regulatura nie jest taki, aby brać je pod uwagę.
Co do pierwszej wypowiedzi - generalnie chciałem zwrócić uwagę na to, co Arturze wyraźnie napisałeś - zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
W drugiej wypowiedzi chciałem zwrócić uwagę na sens dłubania w instalacji w sensie ogólnym - jeśli dokładamy znaczące odbiorniki prądu, wówczas warto pomyśleć o tym, żeby nie przeciążać instalacji. Potrzeba dużo światła - zastanówmy się czy musi być żarowe. Szukajmy oszczędności tam, gdzie one mają rzeczywiste przełożenie na całość a nie tam, gdzie zawalczymy o dwa waty. Jak starczyło prądu na lightbary, grzaną kanapę i manetki, to kontrolka zapalonych lamp o mocy 110W nie musi być na LEDach ...
Czyli generalnie chodziło mi o zachętę do myślenia o tym co się robi i po co.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
No i wszystko jasne
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
W sumie czytam ten banalny watek i mysle ze ktos nie uwazal na lekcach fizyki i jeszcze uczy innych
I co sie dzieje jak silnik pracuje na alternatorze mamy np 50V a pobór prada mamy zerow??? (teoretycznie oczywiscie bo zawsze jest jakis pobór chodzby na zapłon)???
Ano nic sie nie dzieje po prostu jak nie odbieramy pradu to alternator nie dostaje zadnego obciazenia, i regulator nie musi nic puszczac w ciepło
Ale jesli zapalimy swiatła, tylna lampa, zapłon i mamy np 55W+5W+20W daje nam to 80W czyli obciazenie liczone w amperach 80/14= około 6A
Regulator napiecia jest stratny czyli nadmiar napiecia puszcza w ciepło 50V-14=36
Proste wyliczenie 36Vx6A=216W idzie w ciepło
Reasumujac: im bardziej obciazamy alternator (dodatkowe swiatła, podgrzewane manetki, itd) tym mocniej obciazamy regulator, i dlatego sie grzeje
zacznijmy od tego jak dziala alternator w Virago, bo jest to alternator bezszczotkowy z magnesami stalymi na którym napiecie rosnie zaleznie od obrotow (az do 90V)i tu mamy wlasnie podpiety regulator napiecia z mostkiem prostowniczym który z pradu 3-fazowego robi prad stały i redukuje napiecie do okolo 14Vleszekk pisze: zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
I co sie dzieje jak silnik pracuje na alternatorze mamy np 50V a pobór prada mamy zerow??? (teoretycznie oczywiscie bo zawsze jest jakis pobór chodzby na zapłon)???
Ano nic sie nie dzieje po prostu jak nie odbieramy pradu to alternator nie dostaje zadnego obciazenia, i regulator nie musi nic puszczac w ciepło
Ale jesli zapalimy swiatła, tylna lampa, zapłon i mamy np 55W+5W+20W daje nam to 80W czyli obciazenie liczone w amperach 80/14= około 6A
Regulator napiecia jest stratny czyli nadmiar napiecia puszcza w ciepło 50V-14=36
Proste wyliczenie 36Vx6A=216W idzie w ciepło
Reasumujac: im bardziej obciazamy alternator (dodatkowe swiatła, podgrzewane manetki, itd) tym mocniej obciazamy regulator, i dlatego sie grzeje
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Dzięki, Artur
Nie chciałem być tak dosłowny...
Nie chciałem być tak dosłowny...
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: żarówka do lampki biegu jałowego
Jeżeli tak jest, to odpal motocykl i (przy pracującym silniku) odłącz na parę minut akumulator (będący jednym z odbiorników prądu). Ciekaw jestem opisu tego co się stanieArtur pisze:W sumie czytam ten banalny watek i mysle ze ktos nie uwazal na lekcach fizyki i jeszcze uczy innychzacznijmy od tego jak dziala alternator w Virago, bo jest to alternator bezszczotkowy z magnesami stalymi na którym napiecie rosnie zaleznie od obrotow (az do 90V)i tu mamy wlasnie podpiety regulator napiecia z mostkiem prostowniczym który z pradu 3-fazowego robi prad stały i redukuje napiecie do okolo 14Vleszekk pisze: zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
I co sie dzieje jak silnik pracuje na alternatorze mamy np 50V a pobór prada mamy zerow??? (teoretycznie oczywiscie bo zawsze jest jakis pobór chodzby na zapłon)???
Ano nic sie nie dzieje po prostu jak nie odbieramy pradu to alternator nie dostaje zadnego obciazenia, i regulator nie musi nic puszczac w ciepło
Ale jesli zapalimy swiatła, tylna lampa, zapłon i mamy np 55W+5W+20W daje nam to 80W czyli obciazenie liczone w amperach 80/14= około 6A
Regulator napiecia jest stratny czyli nadmiar napiecia puszcza w ciepło 50V-14=36
Proste wyliczenie 36Vx6A=216W idzie w ciepło
Reasumujac: im bardziej obciazamy alternator (dodatkowe swiatła, podgrzewane manetki, itd) tym mocniej obciazamy regulator, i dlatego sie grzeje