Krótko o akumulatorze.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Krótko o akumulatorze.
Hej, mam szybkie i głupie (choć podobno takich nie ma) pytanie dot. akumulatora. Ostatnio po kilkuset km Virażka nie chciała zapalić. No to wyjmowałem aku, dolewałem wody (ale to niewiele, max 50ml), czyściłem styki i odpalał od pierwszego. Ale dziś zaniepokoiło minie bo po przejechaniu około 150 km nagle po postoju musiałem odpalać z pychu bo nie zapalił...wyjąłem aku i zwróciłem uwagę, że na minusie osadza się jakiś biały syf ale to tak się osadził na gwincie od śruby, że ciężko miałem odkręcić. Wystarczyło przeczyścić szczotką drucianą i zapalił. Może ktoś mi wytłumaczyć co to jest, dlaczego tak się robi i jak temu zapobiec? Mam zdjęcie ale gdzieś mi kabel od telefonu wcięło, jak będzie potrzebne to poszukam. Wiem, miało być krótko ale chciałem dokładnie naświetlić sytuację.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Masz nieszczelny akumulator i elektrolit idzie na śrubę. Za niedługo zacznie się korozja ramy w okolicy.
Zmierz napięcie jakie masz na akumulatorze przy odpalonym silniku i wyższych obrotach. Częste dolewki wody do aku mogą świadczyć o uszkodzonym regulatorze. Jeżeli napięcie będzie w porządku to powoli kupuj akumulator.
Zmierz napięcie jakie masz na akumulatorze przy odpalonym silniku i wyższych obrotach. Częste dolewki wody do aku mogą świadczyć o uszkodzonym regulatorze. Jeżeli napięcie będzie w porządku to powoli kupuj akumulator.
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Biały nalot to mogą być kryształki siarki. Pojawiają się w przypadku zbyt luźnego połączenia przewodu do akumulatora lub gdy jeszcze rozszczelnienie akumulatora między klemą a plastikową obudową.
Polecam obejrzeć obudowę w okolicach klem czy nie ma pęknięć albo czy klemy się nie kiwają. Przeczyszczać styki i zabezpieczyć smarem miedzianym do połączeń elektrycznych.
Polecam obejrzeć obudowę w okolicach klem czy nie ma pęknięć albo czy klemy się nie kiwają. Przeczyszczać styki i zabezpieczyć smarem miedzianym do połączeń elektrycznych.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Dzięki za wskazówki. Powiedzcie mi jeszcze gdzie tego smaru szukać?
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Wersję w spray kupisz w każdym większym markecie lub sklepie motoryzacyjnym. Występują też w tubkach lub większych pojemnikach jako pasty. Przydatne również przy montażu hamulców (zmniejszanie tarcia na styku klocek-tłoczek) i połączeniach gwintowanych jako zabezpieczenie przed zapieczeniem śrub.
Tomek
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
wazelina technicza też się nada
- barg
- Posty: 815
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
No wazelina w wielu przypadkach może być pomocna. Ale posłuchaj fachowca i sprawdź ładowanie i kondycję akumulatora bo po 150 kilosach to nie ma walca żeby się nalot pojawił tak sam od siebie.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- deviathor
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
- Motocykl: Virago 535 90`
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Ciastek9000 - wbrew opiniom przedmówców - nie stosuj półśrodków i kup nowy akumulator.
Miałem taki sam problem i chciałem tak zaoszczędzić - i zamiast zapłacić 100zł za aku zapłaciłem ponad 800zł, bo usmażyłem uzwojenie alternatora i regulator napięcia.
Miałem taki sam problem i chciałem tak zaoszczędzić - i zamiast zapłacić 100zł za aku zapłaciłem ponad 800zł, bo usmażyłem uzwojenie alternatora i regulator napięcia.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Zacznijmy od tego, co sugeruje -waldi- stwierdzenia co się właściwie dzieje.
Skoro musisz dolewać wody to raczej nie dlatego, że masz nieszczelną obudowę akumulatora ... Prędzej jest to spowodowane nadmiernym prądem ładowania akumulatora a to zapewne wskutek uszkodzenia regulatora napięcia. Jeśli to podejrzenie jest słuszne to nowy akumulator zarżniesz w kilka godzin. Więc żeby nie popadać w kolejne koszta, sprawdź najpierw przyczyny
Skoro musisz dolewać wody to raczej nie dlatego, że masz nieszczelną obudowę akumulatora ... Prędzej jest to spowodowane nadmiernym prądem ładowania akumulatora a to zapewne wskutek uszkodzenia regulatora napięcia. Jeśli to podejrzenie jest słuszne to nowy akumulator zarżniesz w kilka godzin. Więc żeby nie popadać w kolejne koszta, sprawdź najpierw przyczyny
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Sprawdzę jutro napięcie ale już się wstępnie rozglądałem za regulatorem i zaczął się ból głowy. Od 100 do 300 zł. Nie chciałbym przepłacać ale głupia oszczędność też nie kończy się dobrze. Rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się japoński zamiennik za 200zł. A może Wy macie jakieś sprawdzone marki.
Dodam jeszcze że waldi już mi raz doradzał wymianę regulatora i się chyba posłucham mądrzejszych.
Dodam jeszcze że waldi już mi raz doradzał wymianę regulatora i się chyba posłucham mądrzejszych.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
No, niestety, może nie całe dwie stówki ale coś koło tego Ci może z kieszeni wypaść. Może za to nie trzeba będzie od razu akumulatora wymieniać? Nie to, żebym namawiał do uszczelniania gumą do żucia, ale przy sprawnej instalacji taki lekko felerny akumulator może jeszcze kilka miesięcy polatać i wówczas nówka na nowy sezon ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Ok, miałem chwilę czasu na majsterkowanie więc sprawdziłem napięcie na akumulatorze.
Akumulator (wyłączony silnik) 13,03V
Bez świateł
Neutral 17,11V
1000rpm 17,11V
2000rpm 18,30V
3000rpm 18,50V
4000rpm bez zmian
5000rpm bez zmian
6000rpm bez zmian
Z włączonymi światłami
Neutral 13,98V
1000rpm 16,70V
2000rpm 17,50V
3000rpm 18,08V
4000rpm bez zmian
5000rpm bez zmian
6000rpm bez zmian
Wiem co powiecie. Ostatnio jak mierzyłem te wartości nie przekraczały 15,70V z tego co pamiętam. W piątek wypłata, mam czas na szukanie regulatora
A tak przy okazji kupiłem smar miedziany, śrubki się o niebo lepiej wkręcają/wykręcają.
Akumulator (wyłączony silnik) 13,03V
Bez świateł
Neutral 17,11V
1000rpm 17,11V
2000rpm 18,30V
3000rpm 18,50V
4000rpm bez zmian
5000rpm bez zmian
6000rpm bez zmian
Z włączonymi światłami
Neutral 13,98V
1000rpm 16,70V
2000rpm 17,50V
3000rpm 18,08V
4000rpm bez zmian
5000rpm bez zmian
6000rpm bez zmian
Wiem co powiecie. Ostatnio jak mierzyłem te wartości nie przekraczały 15,70V z tego co pamiętam. W piątek wypłata, mam czas na szukanie regulatora
A tak przy okazji kupiłem smar miedziany, śrubki się o niebo lepiej wkręcają/wykręcają.
- vidharr
- Posty: 712
- Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
- Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
ja kupiłem takowy http://archiwum.allegro.pl/oferta/regul ... 07243.html i działa sprawnie Przeniosłem go tylko w swojej XV535 pod lewy serek i dołożyłem dodatkowy radiator z procka )
Re: Krótko o akumulatorze.
ZNANEGO PRODUCENTA
CHENG-LUNG CO.,LTD
Nazwa powala a zna ich pewnie cały świat.
Wracając do tematu to czy przypadkiem nasz guru nie komponował czegoś co działało lepiej od produktów "znanych producentów".
CHENG-LUNG CO.,LTD
Nazwa powala a zna ich pewnie cały świat.
Wracając do tematu to czy przypadkiem nasz guru nie komponował czegoś co działało lepiej od produktów "znanych producentów".
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Przejrzałem wszystko na allegro i zastanawiam się nad USA Borg za 183zl lub Japan Tourmax 199zl. Reszta to China lub Taiwan. Ewentualnie jak ktoś z forum ma do sprzedania niech napisze bo nowego wątku na bazarze nie chce mi się zakładać.
- vidharr
- Posty: 712
- Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
- Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Na CHENG-LUNG CO.,LTD nie narzekam Co prawda dużo kilometrów na nim nie nabiłem bo szlifa zaliczyłem ale działa
- deviathor
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
- Motocykl: Virago 535 90`
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Trzy lata jeżdżę na chińskim regulatorze - i jest ok.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
regulator złom..., chiński wytrzyma jak masz instalację w porządku i dobre przewodzenie ciepła między regulatorem, a mocowaniem seta
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
A nie lepiej poprosic -waldiego- ?. O jego regulatorach slyszalem same pozytywne opinie na forum.Ciastek9000 pisze:Przejrzałem wszystko na allegro i zastanawiam się nad USA Borg za 183zl lub Japan Tourmax 199zl. Reszta to China lub Taiwan. Ewentualnie jak ktoś z forum ma do sprzedania niech napisze bo nowego wątku na bazarze nie chce mi się zakładać.
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Jestem dość świeży na forum i nie wiem kto co robi. Waldi jak możesz to wypowiedz się w tej kwestii.
- Baca
- Posty: 3023
- Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 09:36
- Motocykl: 250-535-HD1600-GS750
- Lokalizacja: Ujsoły - Tychy-Bieruń
- Wiek: 67
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Ja kupilem kiedys do Virki 250 w Zabrzu na ul.Witosa 1 i dzialal super,teraz kupilem na zapas do 535 amerykanskiego Borga za 178 zl,prowadza tez sprzedaz wysylkowa. Mozesz tez pogadac z Waldim,to nasz kolega z forum,on tez sie zajmuje takimi sprawami.P.s moim zdaniem po Twoim opisie poszedl regulator napiecia.pozdro.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Krótko o akumulatorze.
Dziś przyszedł regulator. Postanowiłem nie oszczędzać śmiesznych 25zł i kupiłem Japoński za 199zł (dystrybutor Tour Max). Wymieniłem, zrobiłem pomiary i teraz niezależnie ile bym odkręcał gaz zawsze pokazuje 14,68V i nie skacze przy włączaniu/wyłączaniu świateł (przy włączaniu długich spada na sekundę o 0,3V). Jestem dobrej myśli.
Dzięki wszystkim za rady.
Dzięki wszystkim za rady.