Regulator czy Akumulator

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
kniaż
Posty: 98
Rejestracja: 05 października 2007, 15:36
Motocykl: XV 700 1986r.
Lokalizacja: Nidzica
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: kniaż »

Panowie mam pytanie, czy te regulatory pasują do XV 700? podane są prawie wszystkie modele tylko nie 700.

http://www.allegro.pl/item353464280_reg ... v_max.html

http://www.allegro.pl/item351714296_reg ... _1100.html

chciałem zamawia ale jak nie pasu wydawac takiej kasy..
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: kyller »

powinien pasowac sprawdz w serwisówce jak a masz moc generatora jesli nie wieksza niz w tych podanych modelach to pasi
Awatar użytkownika
kniaż
Posty: 98
Rejestracja: 05 października 2007, 15:36
Motocykl: XV 700 1986r.
Lokalizacja: Nidzica
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: kniaż »

ps.
przepraszam za błędy ale klawiatura mi chyba siada..
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: strazak »

na obudowie regulatora masz symbol i po tym symbolu dojdziesz czy pasuje czy nie jeśli będzie ta sama linia produkcyjna czyli początkowy numer i środkowy czyli typoszereg to powinno pasować końcówka czyli litera z cyferką to oznaczenie producenta i zarazem gatunek ewentualnie jakość .
ADAM
Awatar użytkownika
kniaż
Posty: 98
Rejestracja: 05 października 2007, 15:36
Motocykl: XV 700 1986r.
Lokalizacja: Nidzica
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: kniaż »

Dzieki wielkie, wiedziałem że mozna na was liczyc! :mrgreen: zaraz biegne do garażu.

ok sprawdziłem. na moim wygląda to tak:

42X-AU?O? (lekko rozmazane wiec nie wiem dokładnie)
SH569-12
503

przy oferowanym na allegro tak:

42X-A1
SH569A-12
7.7 172

czy to będzie pasowac?
Maciek01
Posty: 34
Rejestracja: 26 lutego 2008, 16:47
Motocykl: Virago XV 750 95r
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: Maciek01 »

Czołem,
podpinam sie pod temat aumulatora i mam pytanie, kupiłem moto i jezdziłem na nim całkiem sporo jednak prawie za kazdym razem jak zchodze do garazu i staram sie go odpalic to słychac stukanie z rozruszika i wogole nie kreci. Jak wezme go na pych toodpala i potem śmiga ile sie da. Z soboty na niedzile ładowałem 10 godzin i w niedziele odpalił od musniecia, jedziłem caly dzien i jak zszedłem do grazu przed paroma minutami to standardowa reakcja czyli stukanie i lipa. Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: Adam »

Maciek01 pisze:Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
pomalućku mnie sie to samo robi> Czyli aku do wymiany i nic tu nie pomorze. :drunksmile:
Maciek01
Posty: 34
Rejestracja: 26 lutego 2008, 16:47
Motocykl: Virago XV 750 95r
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: Maciek01 »

Dzieki za odpowiedz i ugruntownie mojej teorii , juz sie zorientowałem ze koszt to mniejwiecej 150 zł
JAN_34
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: JAN_34 »

Pozwolę dołączyć się do dyskusji. W moim moto, po dłuższej jeździe na światłach rozładowuje się aku. Aku na pewno jest ok bo jest zbadany przez "doktora". Natomiast po sprawdzeniu ładowania jest ono zbyt niskie jak stwierdził doktor w punkcie z aku do samochodów. Czy w autach wartości ładowania są takie same jak w moto. Jakie powinno być minimalne ładowanie by było ok. i ewentualnie czy to wina alternatora czy może inne licho.
pierzasty
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: pierzasty »

Ładowanie powinno być ponad 14v a ztymi regulatorami z allegro to rużnie bywa ja kupiłem i wydawało by się że jest już w pożądku ale tylko wydawało by się ładowanie jest za małe . Przy obrotach powyżej 2000 jest tylko 13.6-13.8 i akumulator jest nie doładowany , napięcie jest dobre tylko pomiędzy 1500 do 2000 i wtedy jest okło 14.3 w dłuższej trasie daje rade ale przy codziennej jeździe i częstm odpalaniu szybko pada .
JAN_34
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: JAN_34 »

Ok. moto zdiagnozowany. Na 100 % regulator. Nie chce się wymądrzać , ale jeśli komuś podczas dłuższej jazdy rozładowuje się aku to proponuję w jakimś punkcie sprawdzić go pod obciążeniem. Jeżeli aku sprawne to następnie spradzić regulator a na końcu dopiero dobierać się do alternatora. W moim moto z 92 r. na oryginalnych częściach tak właśnie było. Pozdrawiam.
vongregorius
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: vongregorius »

Podniosę temat zamiast zakładać nowy.
Problem jak w temacie – Virago 750 z ’83-go. Nowy aku.
Objawy:
- napięcie na prądnicy ok. 40V na każdym zacisku
- napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
- diody w regulatorze napięcia sprawne
Po włączeniu motoru napięcie praktycznie bez zmian (niezależnie od obrotów silnika). Po załączaniu kolejnych odbiorników (światła, kierunkowskazy, drogowe, klakson) wzrasta wraz załączeniem odbiorników co ok. 0,1 V do momentu, aż osiągnie magiczne 13,6 V i ani 0,1 więcej. Ma ktoś z Was może pomysł co to? W grę wchodzi jeszcze ewentualnie podmiana na próbę innego regulatora ale to już prośba do „miejscowych” czyli lubelaków. Jeżeli ktoś z Was dysponuje virago 750 czy było by możliwe umówienie się w celu podpięcia regulatora?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: kyller »

vongregorius pisze: - napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
znaczy sie przy niepracujacym silniku masz na zaciskach aku 13,2 V ? bo nie zakumałem
vongregorius
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: vongregorius »

kyller pisze:
vongregorius pisze: - napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
znaczy sie przy niepracujacym silniku masz na zaciskach aku 13,2 V ? bo nie zakumałem
Dokładnie tak. napięcie mierzone na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: -waldi- »

dość wysokie masz to napięcie na aku ładowałeś go czy tyle ma ?

a coś Ci się dzieje z elektryką że szukasz czy tylko profilaktycznie sprawdzałeś
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
vongregorius
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: vongregorius »

Aku na świeżo po ładowaniu.
Nie jestem typem poszukiwacza "na zaś". Rozładowuje mi się aku. Nie wiem czy to wina napięcia z alternatora czy akumulatora.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: -waldi- »

no to teraz wyjaśnia te 13,2V

na moje oko masz padnięty regulator napięcia skoro za prądnicą masz po 40V
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
blackdimon
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2014, 16:17
Motocykl: virago 535 jawy
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: blackdimon »

Odgrzeję kotleta.
U mnie jest taki objaw, że podczas jazdy potrafi brakować prądu, ostatnio nawet aku tak dostał, że woda z dwóch cel wyparowała do połowy.
Czy szukać w regulatorze, co tam zrobić?
Czy może mieć coś wspólnego, że mam z przodu żarówkę H4? ( Wg mnie mało prawdopodobne, ale.. )

Proszę o szybką odpowiedź.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: grzegorzbr2 »

Jak ubywa elektrolit w aku to znak że za duże ładowanie, szukaj winy w regulatorze ładowania a stan elektrolitu w akumulatorze uzupełnij wodą destylowaną i podładuj prostownikiem.
Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 686
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Luboń
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: Kargul »

Ja tam też stawiam na regulator, ale można to łatwo sprawdzić. A szczegóły w podklejonym wątku

http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
blackdimon
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2014, 16:17
Motocykl: virago 535 jawy
Status: Offline

Re: Regulator czy Akumulator

Post autor: blackdimon »

Sprawa już rozwiązana: uszkodziła się jedna cewka :shock: , a ona uszkodziła "na śmierć" regel.

Aku zamienione na żel, a poprzednik trafił do drugiej maszyny.

:chopper:
ODPOWIEDZ