akumulator a przewody paliwowe ???
- bolec
- Posty: 945
- Rejestracja: 11 września 2007, 17:37
- Motocykl: Lucek
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
akumulator a przewody paliwowe ???
Zastanawia mnie jedna rzecz, jak wyjąć akumulator, gdyż przysłaniają go przewody paliwowe. Dokładnie dwa wężyki. Nie widziałem kranika wiec nie mam pojęcia. Może ktoś ma jakiś pomysł, wcześniej ledwo wyciągnołem plastik osłaniający akumulator.Jak ustawić motocykl na zimę, na tzw. koziołkach jak w instrukcji czy tak jak mi doradzał kolega na cegłówkach, ale nie wydaje mi sie to za zbyt bezpieczne, chodzi tu o amortyzatory. Druga sprawa to u mnie w Toruniu oddanie motocykla do serwisu Yamaha kosztuje 600zł (wymiana zużytych części i przegląd), chciałem je oszczędzić wiec sam postanowiłem sprawdzić i zająć sie wymianą zużytych elementów. Wymieniłem oleje i filtr, natomiast przy świecach z jedna miałem problem z wkręceniem, zajęło mi to z godzinę(pewnie zepsułem gwint) i świeca wkręciła sie do połowy, motocykl odpaliłem i chodzi normalnie ale nie wydaje mi się to za zbyt bezpieczne, zostawić tak wkręconą świece (trzyma się solidnie), dalej sie nie dała wkręcić, czy tez do serwisu, czy czeka mnie wymiana cylindra co radzicie? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady, jestem nowicjuszem ale szybko się uczę, mam nadzieję że kiedyś ja będe mogł komus pomóc
Lucek jest mój i będę go pierdolił czy wam się podoba czy nie ....
- kasia-jaro
- Posty: 1037
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:26
- Motocykl: wigry 3
- Lokalizacja: Pcin Dolny
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Muszę przyznać że postąpiłeś trochę nierozważniebolec pisze:natomiast przy świecach z jedna miałem problem z wkręceniem, zajęło mi to z godzinę(pewnie zepsułem gwint) i świeca wkręciła sie do połowy, motocykl odpaliłem i chodzi normalnie ale nie wydaje mi się to za zbyt bezpieczne, zostawić tak wkręconą świece (trzyma się solidnie), dalej sie nie dała wkręcić,
Pamiętaj z moto jak z kobietą bo inaczej może się zemścić
i będzie bolało
- bolec
- Posty: 945
- Rejestracja: 11 września 2007, 17:37
- Motocykl: Lucek
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
przyznam sie ze jak coś robię i zaczyna mi nie wychodzić to zaczynam sie denerwować, a tym bardziej, że jak wykręcałem tą świece to normalnie wyszła, natomiast przy wkręcaniu myślałem że tak korzenie zapuszczę , też wiem że trochę dałem ciała, ale zastanawiam sie co teraz ....
Lucek jest mój i będę go pierdolił czy wam się podoba czy nie ....
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
..tak swiecy bracie nie zostawiaj,napewno masz uszkodzony gwint,jesli wkrecałeś ja krzywo to tor gwintu juz bedzie inny i tak sie bedzie działo, ze wkreci Ci sie do połowy i koniec,poza tym wydawac sie moze ze moto chodzi dobrze,ale w tym wypadku moze byc juz strata kompresji zauważalna dopiero w jezdzie tzn pod obciązeniem...moja rada jest taka..weż taką swiecę z takim samym gwintem,nie musi byc z Virago,ale zeby była najlepiej nowa tj,gwint był jeszcze ostry i próbuj wkręcac delikatnie aby swieca "odnalazła" własciwy tor,jak sie uda i swieca sie bedzie zakrecać to super,jesli nie to moim zdaniem trzeba udac sie do warszatu zajmujacego sie regeneracja głowic i zapytac o rade..prawdopodobnie trzeba by głowice zdjąć i na nowo przegwintować,a jesli gwint bedzie juz mocno "Zjechany", to zastosowuje sie specjalne tuleje redukcyjne, ale o tym juz powiedza Ci na miejscu..najpierw spróbuj ta swiece prawidłowo wkrecic..
Jesli nie pomoze to demontaz głowicy i naprawa gwintu,samą naprawe moge załatwic tylko musiałbym miec głowice u siebie..
Jesli nie pomoze to demontaz głowicy i naprawa gwintu,samą naprawe moge załatwic tylko musiałbym miec głowice u siebie..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 października 2007, 22:56
- Motocykl: VIRAGO 535
- Lokalizacja: Zagnańsk k/ Kielc
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Najlepsza metoda naprawy gwintu gniazda świecy (moim zdaniem, oczywiście) to metoda helikoli. Polega na wprowadzeniu w uszkodzony otwór z zerwanym gwintem stalowej sprężynki, która tworzy gwint. Zaletą jest to, że taką operację można zrobić bez ściągania głowicy, nie trzeba zmieniać rozmiaru gwintu świecy, gwint jest po naprawie mocniejszy niż oryginalny w aluminium. Operacja, z tego co pamiętam, nie jest kosmicznie droga (50 zł w Kielcach w 2005 roku). Wadą tej operacji bez ściągania głowicy jest to, że opiłki aluminium pójdą w silnik. Ale po wydmuchaniu otworu sprężonym powietrzem za dużo ich nie zostanie, a to, co zostanie, z racji rozmiaru i tego, że jest miękkie, nie powinno spowodować szkód. Zaznaczam, że osobiście zastosowałem tą metodę w polonezie ATU PLUS, samochód działał bez problemu, a ślusarz zaręczał że w przypadku ponownego uszkodzenia gwintu wymienia się tylko sprężynkę. Musisz poszukać warsztatu gdzie regenerują głowice i szlifują wały tam na pewno Ci pomogą. Pozdrawiam.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 października 2007, 22:56
- Motocykl: VIRAGO 535
- Lokalizacja: Zagnańsk k/ Kielc
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
A tak wygląda zestaw do naprawy gwintów świec.
http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=268426710
http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=268426710
-
- Posty: 2153
- Rejestracja: 04 września 2007, 17:27
- Motocykl: Póki co nie ma
- Lokalizacja: Koluszki
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Co do akumulatora i węży, mnie się udało wyciągnąć bez odkręcania ich. wcześniej odkręciłem przewody (+) (-) i odciągnąłem wężyki na boki i aku wylazło.
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
No własnie,metoda Heli Coil jest dobra tam, gdzie sie gwint zakręca i juz nie odkręca w przeciwnym wypadku spręzyna sie moze złamac i leci Ci prosto w cylinder,wydaje mi sie,ze najlepiej utworzyc nowy gwint metodą regeneracji,bo wiadomo,ze w Virago swiece "lecą" raz dwa i sie je często wykręca..pozdrawiam!Tomasz pisze:Najlepsza metoda naprawy gwintu gniazda świecy (moim zdaniem, oczywiście) to metoda helikoli. Polega na wprowadzeniu w uszkodzony otwór z zerwanym gwintem stalowej sprężynki, która tworzy gwint. Zaletą jest to, że taką operację można zrobić bez ściągania głowicy, nie trzeba zmieniać rozmiaru gwintu świecy, gwint jest po naprawie mocniejszy niż oryginalny w aluminium. Operacja, z tego co pamiętam, nie jest kosmicznie droga (50 zł w Kielcach w 2005 roku). Wadą tej operacji bez ściągania głowicy jest to, że opiłki aluminium pójdą w silnik. Ale po wydmuchaniu otworu sprężonym powietrzem za dużo ich nie zostanie, a to, co zostanie, z racji rozmiaru i tego, że jest miękkie, nie powinno spowodować szkód. Zaznaczam, że osobiście zastosowałem tą metodę w polonezie ATU PLUS, samochód działał bez problemu, a ślusarz zaręczał że w przypadku ponownego uszkodzenia gwintu wymienia się tylko sprężynkę. Musisz poszukać warsztatu gdzie regenerują głowice i szlifują wały tam na pewno Ci pomogą. Pozdrawiam.
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
dokładnie jak pisze Marcin, po prostu odginasz wężyki. To jest guma w miarę elastyczna i takie odgięcie ją nic nie zaboli. Ja teraz cały czas żongluję akumulatorem bo nie trzyma mi prądu na zimnie więc spróbuj raz delikatnie i zobaczysz że pójdzie bez problemu.
- bolec
- Posty: 945
- Rejestracja: 11 września 2007, 17:37
- Motocykl: Lucek
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Dzwoniłem do warsztatu to koleś mi powiedział, że regeneracja takiego gwintu to 100-150 zł, trochę drogo, tzn. droga tez moja zabawa w wymianę świec , ale w końcu sam chcę czegoś sie nauczyć, pierwsza lekcja drogo wyszła . A regulacja cylindrów tez rzucił mi cenę 150 zł, chyba zbuduje sam wakuometr, tak jak opisał to Wolbi . Pozdro
Lucek jest mój i będę go pierdolił czy wam się podoba czy nie ....
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Kup sobie oto takie cos,2 szt: http://www.allegro.pl/item266717659_wak ... _nowe.html
krotki instruktaz o synchronizacji i sam sobie bedziesz ustawiał gazniki,kiedy bedziesz chciał...
pozdrawiam..
krotki instruktaz o synchronizacji i sam sobie bedziesz ustawiał gazniki,kiedy bedziesz chciał...
pozdrawiam..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 października 2007, 22:56
- Motocykl: VIRAGO 535
- Lokalizacja: Zagnańsk k/ Kielc
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
co do metody Heli Coil to stwierdzam, że sprężynki wpasowują się w gwint gniazda świecy, a przy wkręcaniu świecy działają na sprężynkę siły rozciągające (zrywające) i nie sądzę aby pękły gdyż połowa przekroju sprężyny (romb) jest podparta w gniździe świecy. W poldku wykręcałem tą świecę parokrotnie gdyż ją zarzucało nagarem.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Znam ten typ manometrow doskonale i musze ostrzec, ze dokladnosc wskazan oraz odczytu jest dosc niska.ayo007 pisze:Kup sobie oto takie cos,2 szt: http://www.allegro.pl/item266717659_wak ... _nowe.html
krotki instruktaz o synchronizacji i sam sobie bedziesz ustawiał gazniki,kiedy bedziesz chciał...
pozdrawiam..
Ja bym raczej temu nie zaufal ...
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
..he,he,he wiedziałem Gliwicki,ze sie odezwiesz ,spokojnie, spokojnie, pamietamy, do grudnia juz niedaleko, bedziesz mógł sie wykazać,.. ,pozdro!..Gliwicki pisze:Znam ten typ manometrow doskonale i musze ostrzec, ze dokladnosc wskazan oraz odczytu jest dosc niska.ayo007 pisze:Kup sobie oto takie cos,2 szt: http://www.allegro.pl/item266717659_wak ... _nowe.html
krotki instruktaz o synchronizacji i sam sobie bedziesz ustawiał gazniki,kiedy bedziesz chciał...
pozdrawiam..
Ja bym raczej temu nie zaufal ...
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
A ja wiedzielem, ze Ty to skomentujesz
Z manometrami tego typu pracowalem przez lata i dlatego cos o nich wiem. Dobry manometr wskazujacy (pod)cisnienie a nie pore roku kosztuje kilka razy wiecej ...
Z manometrami tego typu pracowalem przez lata i dlatego cos o nich wiem. Dobry manometr wskazujacy (pod)cisnienie a nie pore roku kosztuje kilka razy wiecej ...
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
..własnie chce sie zabrać za rozbiórke gazniorów bo w nich jeszcze nie byłem i popatrzec na stan membran i innych elementów,wiec na koncu wakuometr bedzie niezbedny,a,ze do Gliwic mam niedaleko to się mnie tam spodziewaj w grudniu ,nie martw sie czteropak z sobą przywiozę i kierowcę tez ..
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Spoko
Wakuometr bedzie zbudowany (plus sesja zdjeciowa) i udostepniony dla braci w potrzebie.
I nawet bez czteropaku sie obejdzie ...
Wakuometr bedzie zbudowany (plus sesja zdjeciowa) i udostepniony dla braci w potrzebie.
I nawet bez czteropaku sie obejdzie ...
- bolec
- Posty: 945
- Rejestracja: 11 września 2007, 17:37
- Motocykl: Lucek
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Tak sie zastanawiam, że może na wiosnę oddam swoją virażke do serwisu Yamaha, niech mi zrobią kompletny przegląd, mam nadzieje że w 500 zł sie zamknę(wymieniłem olej silnikowy, przekładniowy, filtr oleju, filtr powietrza wygląda jak nówka, i świece, gdzie chyba uszkodziłem w jednym gaźniku gwint, udało mi się tylko wkręcić świecę do połowy ). Ponieważ sprowadziłem ją pod koniec sierpnia z Niemiec i chyba przydałby się taki przegląd ogólny. Chyba że znalazłby sie ktoś z okolic Torunia kto zna się bardzo dobrze to wtedy moglibyśmy na tym zyskać obaj , może po tym przeglądzie powoli powinienem sie uczyć . Co wy myślicie o tym.Pozdro
Lucek jest mój i będę go pierdolił czy wam się podoba czy nie ....
-
- Posty: 1181
- Rejestracja: 08 października 2007, 10:10
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Browary Książęce
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
Heja spróbujemy zapytać szanowne gremium. Pozdr.
- mariusz757
- Posty: 580
- Rejestracja: 04 września 2007, 20:32
- Motocykl: R 1
- Lokalizacja: Świecie
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: akumulator a przewody paliwowe ???
skontaktuj sie 501 163 476
pozyslimy co zrobic
z 535 mam niezle doswiadczenie
pozyslimy co zrobic
z 535 mam niezle doswiadczenie