Żarówki H3 o mocy 35W
-
- Status: Offline
Żarówki H3 o mocy 35W
Ponieważ nie wszystkie motocykle mają wystarczająco wydajne alternatory
by zaspewnić moc do zasilania dodatkowych światełek np Virago
moc alternatora 220 W przy jeździe na światłach 55W(reflektor główny)+3x5W(pozycje)+2x55W(lightbar)+zasilanie układu zapłonowego = za dużo
i po jeździe z włączoną calą choinką szybko kończy sie akumulator postanowiłem
zainstalować słabsze żarówki do lightbarów
ponieważ w szerodostępnym handlu nie występują wersje słabsze niż 55W
wykonałem sobie je sam
DO tego zadania potrzeba :
1. 2szt. żarówek H3 mogą być spalone
2. 2szt. żarówek GY 6,35 12V 35W - można kupić w każdym sklepie oświetleniowym
3. lutownica , cyna
czas wykonania zadania 5 minut
należy wyjąc żarnik z oprawki H3 , uprzedniu wylutowując kabelek,
wsunąc nowy żarnik ( 35W)
przylutować kabelek
i tyle
działa
tym sposobem tracę na intensywności światła dodatkowych lamp
ale zyskuje 40W i nie rozładowuję akumulatora ( co kónczy się zapalaniem na pych)
przeróbka ta nie dotyczy np. Drag Stara 1100 który ma alternator 350W i
można sobie podłączyć co się chce
by zaspewnić moc do zasilania dodatkowych światełek np Virago
moc alternatora 220 W przy jeździe na światłach 55W(reflektor główny)+3x5W(pozycje)+2x55W(lightbar)+zasilanie układu zapłonowego = za dużo
i po jeździe z włączoną calą choinką szybko kończy sie akumulator postanowiłem
zainstalować słabsze żarówki do lightbarów
ponieważ w szerodostępnym handlu nie występują wersje słabsze niż 55W
wykonałem sobie je sam
DO tego zadania potrzeba :
1. 2szt. żarówek H3 mogą być spalone
2. 2szt. żarówek GY 6,35 12V 35W - można kupić w każdym sklepie oświetleniowym
3. lutownica , cyna
czas wykonania zadania 5 minut
należy wyjąc żarnik z oprawki H3 , uprzedniu wylutowując kabelek,
wsunąc nowy żarnik ( 35W)
przylutować kabelek
i tyle
działa
tym sposobem tracę na intensywności światła dodatkowych lamp
ale zyskuje 40W i nie rozładowuję akumulatora ( co kónczy się zapalaniem na pych)
przeróbka ta nie dotyczy np. Drag Stara 1100 który ma alternator 350W i
można sobie podłączyć co się chce
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
zastosowałem ten sposobik i działa żarówki wtryniają gdzieś tak 2,4 ampera każda,
można też założyć żaróweczki 24V, one świecą słabiej ale prądu jeszcze mniej żrą.
można też założyć żaróweczki 24V, one świecą słabiej ale prądu jeszcze mniej żrą.
-
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
założenie żarówek 24V 55W , przy napięciu 12V spowoduje 4-ro krotny spadek mocy
i nie będą świecić a żarzyć się ,
ważna jest barwa światła.
i nie będą świecić a żarzyć się ,
ważna jest barwa światła.
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
widzialem na allegro halogeny 12V 35W. np tu: http://allegro.pl/item304931994_xenony_ ... nowe_.html
albo tu http://store.peclamp.com/39010.html
albo tu http://store.peclamp.com/39010.html
pozdr
Wojtek
Wojtek
-
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Spoko pomysł, dzisiaj właśnie chciałem wdrożyć go w życie ale mi nie wyszło bo za nic w świecie nie mogłem przylutować kabelka do nóżki żarówki. Macie może jakiś sposób na takie problemy?
- Antek
- Posty: 1141
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
- Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
- Lokalizacja: Białystok
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
hej Błażej! miałem to samo gdy robiłem to u siebie w końcu się wkurzyłem i zamiast lutować zastosowałem takie gniazdka małe od halogenów takich jak w kuchniach w daszkach oświetleniowych (białe plastikowe kółko średnicy 1,3cm z dwoma kabelkami w które wtyka się żarówkę halogenową) szybko tanio i działa elegancko
Czy daleko oni....?
-
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Bardzo dobry patent i łatwy w montażu. Ja zdecydowałem że kupie H3 35W i już nawet znalazłem hurtownie i dzisiaj złożyłem zamówienie. Mimo to dzięki za pomysł.
- ramatahatta
- Posty: 215
- Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Właśnie przerabiam temat żarówek przy swoim lightbarze i widzę jeszcze taką 'energooszczędną' alternatywę: połączone szeregowo żarówki H3 25W 6 V - np. z http://www.allegro.pl/item602975185_zar ... lnych.html
Plus tego rozwiązania: łączny pobór mocy obu lamp - tylko 50W, i nie trzeba nic przerabiać czy lutować (a zwykle końcówki halogenów się nie lutują, oryginalnie są zgrzewane)
Minus (malutki): jak się spali jedna, gasną obydwie
Jak nie wypatrzę nic innego, przetestuję to rozwiązanie i podzielę się efektami
Plus tego rozwiązania: łączny pobór mocy obu lamp - tylko 50W, i nie trzeba nic przerabiać czy lutować (a zwykle końcówki halogenów się nie lutują, oryginalnie są zgrzewane)
Minus (malutki): jak się spali jedna, gasną obydwie
Jak nie wypatrzę nic innego, przetestuję to rozwiązanie i podzielę się efektami
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Witam
To mój pierwszy post (po powitalni).
Ja zamówiłem i kupiłem H3 35W z linku poniżej, tyle że diablo drogo wyszło
http://www.skuterykrakow.pl/osram-35w12 ... -2828.html
Jednak mogło by być dużo taniej bo znalazłem je również w Łodzi, problem jest tylko taki że nie mają sprzedaży wysyłkowej, można by się zorganizować przez kogoś z Łodzi i kupić hurtowo.
http://www.interlumen.com/h3-12v-35w-pk ... -3477.html
Pozdrawiam
Adam
PS.
Żarówki niskonapięciowe halogenowe (12V/35W) do zastosowań domowych długo nie wytrzymają w motocyklu ponieważ nie są przystosowane do drgań występujących podczas jazdy motorem.
To mój pierwszy post (po powitalni).
Ja zamówiłem i kupiłem H3 35W z linku poniżej, tyle że diablo drogo wyszło
http://www.skuterykrakow.pl/osram-35w12 ... -2828.html
Jednak mogło by być dużo taniej bo znalazłem je również w Łodzi, problem jest tylko taki że nie mają sprzedaży wysyłkowej, można by się zorganizować przez kogoś z Łodzi i kupić hurtowo.
http://www.interlumen.com/h3-12v-35w-pk ... -3477.html
Pozdrawiam
Adam
PS.
Żarówki niskonapięciowe halogenowe (12V/35W) do zastosowań domowych długo nie wytrzymają w motocyklu ponieważ nie są przystosowane do drgań występujących podczas jazdy motorem.
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
ponieważ w szerodostępnym handlu nie występują wersje słabsze niż 55W
Już występują.Na Allegro są dostępne 35watowe.Na podwójną pozycje i stop z tyłu można zastosować diody LED i wtedy alternator starczy.
Już występują.Na Allegro są dostępne 35watowe.Na podwójną pozycje i stop z tyłu można zastosować diody LED i wtedy alternator starczy.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Już o tym pisałem. Tylko aspiryna ! Grot lutownicy włożyć w pastylkę (trochę śmierdzi) i pięknie się lutujeBłażej pisze:za nic w świecie nie mogłem przylutować kabelka do nóżki żarówki
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
ramatahatta- Twoja metoda fajna tylko jedno małe "ale".Przynajmniej jedną lampę musisz odizolować od masy .Ot takie małe cóś.Pozdro
- Antek
- Posty: 1141
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
- Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
- Lokalizacja: Białystok
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Hej Adam, bądź co bądź dają radę moje przejechały już 16,5 tys km i ciągle świecą jak robiłem swój lightbar to H3 nie były tak łatwo dostępne teraz widzę, że są więc nie omieszkam nie skorzystaćAdam P pisze:PS.
Żarówki niskonapięciowe halogenowe (12V/35W) do zastosowań domowych długo nie wytrzymają w motocyklu ponieważ nie są przystosowane do drgań występujących podczas jazdy motorem.
Czy daleko oni....?
-
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
nie wiem jak jest w rzeczywistości, ale swego czasu czytałem, że te opary z aspiryny są b. szkodliwe, więc profilaktycznie warto uważać...Blunio pisze:Już o tym pisałem. Tylko aspiryna ! Grot lutownicy włożyć w pastylkę (trochę śmierdzi) i pięknie się lutujeBłażej pisze:za nic w świecie nie mogłem przylutować kabelka do nóżki żarówki
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Witam
Natomiast to że Tobie i innym użytkownikom bezawaryjnie działają "samoróbki H3/35W" świadczyć może o jakości wykonania tychże żarówek i też dobre drogi , bo np. w okolicach Malborka drogi do najrówniejszych niestety nie należą.
Pozdrawiam
Adam
Z tą dostępnością nie jest tak dobrze, zamówiłem (na zapas) u siebie w Malborku w sklepie motoryzacyjnym w którym kupuje się rzeczy niemożliwe do zdobycia - czekam już dwa tygodnie i nic - w hurtowni są (niby) a rzeczywistość jest innaAntek pisze: Hej Adam, bądź co bądź dają radę moje przejechały już 16,5 tys km i ciągle świecą jak robiłem swój lightbar to H3 nie były tak łatwo dostępne teraz widzę, że są więc nie omieszkam nie skorzystać
Natomiast to że Tobie i innym użytkownikom bezawaryjnie działają "samoróbki H3/35W" świadczyć może o jakości wykonania tychże żarówek i też dobre drogi , bo np. w okolicach Malborka drogi do najrówniejszych niestety nie należą.
Pozdrawiam
Adam
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
moje 3 grosze
jakoś sceptyczni epodchodze do zakładania lioghtbarów z małymi żarówkami
gdzie tu sens gdzie tu logika ?
ja rozumiem ze moto ma ładnie wygladac, ale wozenie ze soba dwoch lsłabo swiecacych lamp?
no nie wiem nie wiem ..
zaraz ktos zacznie krzyczeć ze widocznosc , itp sorry ale lepszy efekt da właczenie "długich"
jakoś sceptyczni epodchodze do zakładania lioghtbarów z małymi żarówkami
gdzie tu sens gdzie tu logika ?
ja rozumiem ze moto ma ładnie wygladac, ale wozenie ze soba dwoch lsłabo swiecacych lamp?
no nie wiem nie wiem ..
zaraz ktos zacznie krzyczeć ze widocznosc , itp sorry ale lepszy efekt da właczenie "długich"
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
podobnie jak montowanie ,,długiego przodu ,, w wersji AMEkyller pisze:moje 3 grosze
jakoś sceptyczni epodchodze do zakładania lioghtbarów z małymi żarówkami
gdzie tu sens gdzie tu logika ?
ja rozumiem ze moto ma ładnie wygladac, ale wozenie ze soba dwoch lsłabo swiecacych lamp?
no nie wiem nie wiem
wygląda super ale praktyczne to to pewnie nie jest...
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
- Antek
- Posty: 1141
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
- Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
- Lokalizacja: Białystok
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Kyller ale powaga lepiej widać, puszka z daleka widzi 3 punkty świetlne a nie jeden "plama" światła jest o wiele większa niż przy zapalonej tylko lampie głównej ( nawet na długich) a te 35 w nie świecą wcale tak słabo barwa jest żółtawa ale naprawdę nie jest źle, te 25w to chyba już przesada myślę, tak mi się wydaje po prostukyller pisze:moje 3 grosze
jakoś sceptyczni epodchodze do zakładania lioghtbarów z małymi żarówkami
gdzie tu sens gdzie tu logika ?
ja rozumiem ze moto ma ładnie wygladac, ale wozenie ze soba dwoch lsłabo swiecacych lamp?
no nie wiem nie wiem ..
zaraz ktos zacznie krzyczeć ze widocznosc , itp sorry ale lepszy efekt da właczenie "długich"
Czy daleko oni....?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
hehehehziółko1961 pisze:podobnie jak montowanie ,,długiego przodu ,, w wersji AMEkyller pisze:moje 3 grosze
jakoś sceptyczni epodchodze do zakładania lioghtbarów z małymi żarówkami
gdzie tu sens gdzie tu logika ?
ja rozumiem ze moto ma ładnie wygladac, ale wozenie ze soba dwoch lsłabo swiecacych lamp?
no nie wiem nie wiem
wygląda super ale praktyczne to to pewnie nie jest...
aleś mnie zażył
dobra, dobra ale teżnie jest atrapą
jakby ktos chciał liczyc to cewki biora 37 watt
-
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
W temacie sensu montowania "szerokiego" oświetlania kiedyś już pisałem: większy rozstaw świateł może ułatwić innym uczestnikom ruchu ocenę szybkości zbliżania się pojazdu. Dlatego nawet słabe lightbary mogą przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa - byle było coś widać.
- hyny
- Posty: 286
- Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
- Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Zastowałem opisany patent do swoich lampek . Załozyłem 35W, a zamiast lutować, wsadziłem dniazda (1,80zł szt w Castoramie) dedykowane do tych żarówek.
Ale ...... jak macie podłaczone lighbary ???
1-do pozycyjnych; 2-do mijania; 3-osobne połaczenie prosto z aQ+wyłacznik (ale wtedy trzeba poilnować, żeby nie zostawić załaczone)
Jak wg Was bedzie najlepiej ?
Ale ...... jak macie podłaczone lighbary ???
1-do pozycyjnych; 2-do mijania; 3-osobne połaczenie prosto z aQ+wyłacznik (ale wtedy trzeba poilnować, żeby nie zostawić załaczone)
Jak wg Was bedzie najlepiej ?
- Antek
- Posty: 1141
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
- Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
- Lokalizacja: Białystok
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Kolego, ja poprowadziłem oddzielną instalacje prosto od akumulatora : bezpiecznik (pod siedzeniem), przekaźnik(schowany w lampie głównej) włącznik (zamontowany przy prawym zespole włączników ) myślę że jest to dobre rozwiązanie bo wtedy zapalasz kiedy chcesz. Wygląda to tak:hyny pisze:Ale ...... jak macie podłaczone lighbary ???
1-do pozycyjnych; 2-do mijania; 3-osobne połaczenie prosto z aQ+wyłacznik (ale wtedy trzeba poilnować, żeby nie zostawić załaczone)
Jak wg Was bedzie najlepiej ?
Dodatkowo możemy wtedy poprowadzić w tej samej rurce termokurczliwej lub peszlu jeszcze jeden przewód i zamontować jakże przydatną rzecz:
Czy daleko oni....?
- hyny
- Posty: 286
- Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
- Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
eeeno ekstra ..... qrde, przez 5 min kombinowałem, co to jest ta "przydatna rzecz" . GNIAZDO .
No to mam rozwiazane dwie sprawy - gdzie i jaki dac wyłącznik , i jak i gdzie dać dniazdo 12V . Bo nad gniazdem juz myślałem. Czasem może sie przydać (komura, lampka).
co do zasilania lamp, mysle aby załacznie przekaźnika (normalny przekaźnik wszedł Ci do lampy?) zapodać ze świateł pozycyjnych , poprzez dodatkowy wyłacznik. Odejdzie obawa, że zostaną załaczone po wyłaczeniu kluczyka.
No to mam rozwiazane dwie sprawy - gdzie i jaki dac wyłącznik , i jak i gdzie dać dniazdo 12V . Bo nad gniazdem juz myślałem. Czasem może sie przydać (komura, lampka).
co do zasilania lamp, mysle aby załacznie przekaźnika (normalny przekaźnik wszedł Ci do lampy?) zapodać ze świateł pozycyjnych , poprzez dodatkowy wyłacznik. Odejdzie obawa, że zostaną załaczone po wyłaczeniu kluczyka.
- Antek
- Posty: 1141
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
- Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
- Lokalizacja: Białystok
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Ja się nie znam zbytnio na elektryce dlatego zrobiłem to w najprostszy sposób, ale wydaje mi się że pomysł masz dobry!hyny pisze:co do zasilania lamp, mysle aby załacznie przekaźnika (normalny przekaźnik wszedł Ci do lampy?) zapodać ze świateł pozycyjnych , poprzez dodatkowy wyłacznik. Odejdzie obawa, że zostaną załaczone po wyłaczeniu kluczyka.
Czy daleko oni....?
- ramatahatta
- Posty: 215
- Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Żarówki H3 o mocy 35W
Wracając do tematu słabszych żarówek - ten pomysł:
Mniejsze moce (5, 10, 20, ...) dostępne są w halogenach G4 (nóżki - przynajmniej w tych, co miałem, nielutujące się nawet mimo aspiryny).
Zrobiłem więc na próbę coś takiego:
- z typowej H3 (np. spalonej) usunąć żarówkę i obciąć cokolik od strony kabla:
- w to miejsce przykleić (np. Poxipolem) typowe ceramiczne gniazdo do halogenów (~1,50 zł/szt.):
- włożyć żarówkę G4 o żądanej mocy:
W dzień w porównaniu z oryginalną H3 55W wygląda to tak:
- lewa: 10W, prawa: 55W - widok z boku:
- i widok z przodu:
- lewa: 20W, prawa: 55W - widok z boku:
- i widok z przodu:
Jeżeli chodzi o skuteczne doświetlenie drogi w nocy, cokolwiek poniżej 55W daje już raczej marny efekt, natomiast w dzień - jeżeli patrzeć prosto w strumień światła, to 20W poprawia widoczność moto i może być jakąś alternatywą dla lightbarów przy słabym aku.
w realizacji trochę trudny , z powodu trafnego spostrzeżenia:ramatahatta pisze:...połączone szeregowo żarówki H3 25W 6 V
Czyli musi być na 12V, a spośród tych najsłabsze dostępne, to 35W.radar64 pisze:...Przynajmniej jedną lampę musisz odizolować od masy ...
Mniejsze moce (5, 10, 20, ...) dostępne są w halogenach G4 (nóżki - przynajmniej w tych, co miałem, nielutujące się nawet mimo aspiryny).
Zrobiłem więc na próbę coś takiego:
- z typowej H3 (np. spalonej) usunąć żarówkę i obciąć cokolik od strony kabla:
- w to miejsce przykleić (np. Poxipolem) typowe ceramiczne gniazdo do halogenów (~1,50 zł/szt.):
- włożyć żarówkę G4 o żądanej mocy:
W dzień w porównaniu z oryginalną H3 55W wygląda to tak:
- lewa: 10W, prawa: 55W - widok z boku:
- i widok z przodu:
- lewa: 20W, prawa: 55W - widok z boku:
- i widok z przodu:
Jeżeli chodzi o skuteczne doświetlenie drogi w nocy, cokolwiek poniżej 55W daje już raczej marny efekt, natomiast w dzień - jeżeli patrzeć prosto w strumień światła, to 20W poprawia widoczność moto i może być jakąś alternatywą dla lightbarów przy słabym aku.
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...