Brak iskry

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
pulo
Posty: 3
Rejestracja: 04 listopada 2013, 18:58
Motocykl: VIRAGO XV1100
Status: Offline

Brak iskry

Post autor: pulo »

Mam problem, brak iskry na dwóch cylindrach. Cewki nowe, zrobiłem pomiary impulsatora i w granicach 220 Ohm. I nie wiem czego dalej szukać.
VIRAGO XV1100 rok. 92
kulczyckisebastian
Posty: 3
Rejestracja: 07 listopada 2013, 15:33
Motocykl: Ymaha
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: kulczyckisebastian »

Myślę że trzeba zaproswadzić go do mechanika.
tonery do drukarek http://www.tonery.rdstudio.pl/toner-do- ... p-282.html jeśli tego szukasz to sprawdź naszą ofertę.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

Sprawdź czy na sprzęgle odpali.

Kontrolka luzu świeci?
Bezpieczniki sprawdzone ? (są pod pokrywą z kontrolkami)
Czy na cewki dochodzi +12V po włączeniu stacyjki i przełączeniu przełącznika na ON ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
pulo
Posty: 3
Rejestracja: 04 listopada 2013, 18:58
Motocykl: VIRAGO XV1100
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: pulo »

Znalazłem spalony moduł zapłonowy.
pulo
Posty: 3
Rejestracja: 04 listopada 2013, 18:58
Motocykl: VIRAGO XV1100
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: pulo »

Może ma ktoś takowy na zbyciu.
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

Sprawdź czy na sprzęgle odpali.

Kontrolka luzu świeci?
Bezpieczniki sprawdzone ? (są pod pokrywą z kontrolkami)
Czy na cewki dochodzi +12V po włączeniu stacyjki i przełączeniu przełącznika na ON ?
podbijam..
mam ten sam problem. po przerwie zimowej chciałem dzisiaj zapalić moto... jak sie okazało to nie takie łatwe.
moto ni jak nie mogło zapalić. po 5 próbach sprawdziłem świece, były lekko zamoczone w benzynie. czyli gaźniki ok. sprawdziłem czy jest iskra, niestety nie było.. tylko na 2 cylindrze była przez dosłownie 1 sekundę i zniknęła. kontrola luzu świecie, bezpieczniki raczej też ok (nic nie wzbudziło podejrzeń moich - ew. jak sprawdzić czy jest spalony?) reszty nie sprawdzałem.. bo nie za bardzo wiem co i jak... dogrzebałem się że warto by sprawdzić cewki zapłonowe. wydaje się że to te co są za przednik kołem zaraz za taka plastikowa pokrywą? jakieś niespodzianki są po ich zdjęciu? i jak je sprawdzić?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

nowe świece wkręć, wyłącz ssanie, manetka gazu do oporu i kręć powinien złapać
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

ok, spróbuje.
ale zapytam z ciekawości.. co to jest twoim zdaniem, Waldi?
myślisz żeby sobie odpuścić te cewki zapłonowe?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

gpz pisze:ok, spróbuje.
ale zapytam z ciekawości.. co to jest twoim zdaniem, Waldi?
myślisz żeby sobie odpuścić te cewki zapłonowe?
przecież zalane świece dostają przebicie....

włóż inne świece, najlepiej nowe i wtedy sprawdź iskrę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

-waldi- pisze:
gpz pisze:ok, spróbuje.
ale zapytam z ciekawości.. co to jest twoim zdaniem, Waldi?
myślisz żeby sobie odpuścić te cewki zapłonowe?
przecież zalane świece dostają przebicie....

włóż inne świece, najlepiej nowe i wtedy sprawdź iskrę
to też robiłem. na suchych innych sprawdzałem iskrę i nic.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

sprawdź czy dochodzi zasilanie na cewki

opór impulsatora 150om +-20% - przyglądnij sie mu
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

-waldi- pisze:sprawdź czy dochodzi zasilanie na cewki

opór impulsatora 150om +-20% - przyglądnij sie mu
ok zrobię tak..
tylko jakby to powiedzieć jestem, jeżeli chodzi o elektronikę, zielony jak liść na wiosnę.. tak więc:
1. żeby sprawdzić zasilanie cewki to włączyć stacyjkę i zapłon i wtedy powinno być na nich napięcie?
2. opór mierzyć na wyłączonej stacyjce czy na włączonej? a impulsator to się gdzie znajduje? (chyba że impulsator to cewka zapłonowa?)
wiem że takie pytania mogą doprowadzić do czerwoności, ale cóż... przyjamniej się czegoś douczę.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

napiecie na cewkach zmierz względem masy na włączonej stacyjce i przełączniku na ON

co do impulsatora/impulsatorów - z silnika wychodzi wiązka i w niej lecą 3fazy alternatora + czujnik luzu (1przewód) i 2 lub 4 od impulsatora/impulsatorów w zależności od rocznika. Pomiędzy puszką aku, a plastikową osłonką za cylindrem masz złącza. Rozepnij je i zmierz opór. Dostaniesz się do nich ściągając lewy boczek .
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

dzieki waldi wielkie!
oto moje wyniki:
1. napięcie pomiędzy cewkami a masą: przy włączonym przycisku ON = 11,6 V
2. napięcie pomiędzy cewkami a masą: przy wyłączonym przycisku ON = 12.6 V
3. opór między impulsatorem(pomiędzy jego dwoma kabelkami idącymi od silnika) = 200 om (miernik ustawiony na 2k)
kable od cewek były trochę podśniedziałe..
czyli ten pomiar jest zgodny ze schematami ( w clymerze powinno być 202 omy, tj, opór pick up coil)
więc został jeszcze do pomiaru opór ignition coil - jutro to zrobie..
Ostatnio zmieniony 08 marca 2014, 21:29 przez gpz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: Cpt. Nemo »

pulo pisze:Znalazłem spalony moduł zapłonowy.
Wiesz ze sa dwa rodzaje ? Wzajemnie nie kompatybilne.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

wiec tak: opór pierwotny wynosi 4,3 oma na obydwu cewkach
wtórnego nie udało się zmierzyć (miernik ani nie drgnął)
ale wydaje mi się że napięcie 11,6 na włączonym przycisku ON to trochę za mało, coby cewki zaczęły działać.. chyba że ten typ tak ma, ale wątpie.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

no przy 11,6V powinna być iskra

do pomiaru wtórnego uzwojenia daj zakres minimum 20k, zmierz opór "fajek"
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

ależ ja jestem....
opór wtórny cewki pomiędzy nią a fajką=17,8
opór pomiędzy cewką a końcówką kabla=11,5
sama fajka ma 6,2
według clymera powinno byc 13,2 (razem z fajką)
czy to jest przyczyna?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: -waldi- »

doładuj aku i spróbuj, jak nadal nie będzie iskry na obu cylindrach to pasowało by zerknąć na wtyczki od modułu. Jeżeli OK to prawdopodobnie moduł padł.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

ok, jutro to zrobię bo i tak miałem kupić nowe fajki, wiec je od razu zamontuje. akumulator mam nowy, wczoraj właśnie włożyłem. nowa yuasa. a można jakoś sprawdzić sam moduł miernikiem czy czymś innym? jutro każdy kabelek dokładnie wyjmę i mu się poprzyglądam... bo zauważyłem też, że płytki od modułu, do których wkłada się kostki, są trochę pośniedziałe, obczyszcze je delikatnie.. i spróboje dać minimalnie pasty termorzedwodzącej.
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Brak iskry

Post autor: gpz »

juz po problemie.
dzięki Waldi po raz kolejny!!
wymieniłem fajki od świecy i zagadała od pierwszego dotknięcia. i jeszcze wymieniłem od razu regulator napięcia i w końcu wymarzone ładowanie 14,55 V przez cały czas :D :D
ODPOWIEDZ