Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: ayo007 »

A teraz pytanie do ekspertów: czy do ssącego wystarczy listek 0.10 mm a do wydechowego 0.15 mm ? Bo ja ustawiłem na te listki - oczywiście 535.
..tak pisze serwisówka, ale czasem trzeba zejść nizej i ustawic wartości minimalne, czasem nie wystarczy jednokrotne ustawienie luzu, trzeba sie kilkukrotnie pomeczyc, rozgrzać maszynę, osłuchać silnik i jesli cos nie pasuje to ponowna korekta..
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

No ja niedlugo zabieram sie za regulacje opisana przez ayo007. Nasunelo mi sie pytanie odnosnie ostatniego postu, mianowicie jak silnik powinien pracowac przy poprawnym ustawieniu luzow, a jak przy niewyregulowanym luzie na zaworach? Jak poznac ze luzy juz sa poprawnie ustawione?
Dzieki
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: ayo007 »

wolbi pisze:No ja niedlugo zabieram sie za regulacje opisana przez ayo007. Nasunelo mi sie pytanie odnosnie ostatniego postu, mianowicie jak silnik powinien pracowac przy poprawnym ustawieniu luzow, a jak przy niewyregulowanym luzie na zaworach? Jak poznac ze luzy juz sa poprawnie ustawione?
Dzieki
.. nie ma klekotania zaworów zarówno na zimnym i na gorącym silniku oraz przy nagłym dodaniu gazu, stabilne obroty na biegu jałowym, pełna dynamika w całym zakresie obrotów.
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Arktos »

wolbi pisze:No ja niedlugo zabieram sie za regulacje opisana przez ayo007. Nasunelo mi sie pytanie odnosnie ostatniego postu, mianowicie jak silnik powinien pracowac przy poprawnym ustawieniu luzow, a jak przy niewyregulowanym luzie na zaworach? Jak poznac ze luzy juz sa poprawnie ustawione?
Dzieki
Wolbi odpowiedz na Twoje pytanie jest w pkt. 16 http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... &startsz=x

Pozdrawiam :chopper:
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: ayo007 »

Arktos pisze:Wolbi odpowiedz na Twoje pytanie jest w pkt. 16 http://serwisy.gazeta.pl/...ias=2&startsz=x
..kiedys juz czytałem ten artykuł, zgadzam sie z nim, dlatego napisałem wyżej, ze mozemy ustawic luzy najnizej na wartosciach minimalnych, a pojawienie sie głosnej pracy zaworów po tym zabiegu sygnalizuje nam krancowe zuzycie elementów współpracujących, i wcale to nie jest takie "małe zło"..pozdro
Virago 1100,na razie starczy..:)
jaroz
Posty: 755
Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: galicja
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: jaroz »

przydało by się zrobić PDF'a i w warsztacie umieścić, bo za chwilę mo że nie być. ja to mam w pdf'ie, jeśli ktoś potrzebuje to proszę adres e-mail na PW.
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Wczoraj zabralem sie za regulacje przedniego cylindra. Dostep w 535 rzeczywiscie jest niezly (na tylnym garnku pewnie jest gorzej co dzis sprawdze). Z poczatku zglupialem bo nie wiedzialem gdzie wsadzic szczelinomierzm po chwili znalazlem szczeline zamaskowana za kropla oleju:)
Powiedzcie mi tylko czy szczelinomierz powinien gleboko wchodzic pomiedzy srube regulacyjna a trzonek zaworu, inaczej mowiac czy miedzy sruba a trzonkiem zaworku jest przerwa, ktora mierzymy sczzelinomierzem ??. Mi szczelinomierz wchodzi na ok 1,5-2mm miedzy srube a trzonek zaworu. Pytam bo ustawilem luzy przy takim wkladaniu szczelinomierza i nie powiem...zawory troche tluka, aczkolwiek dynamika jazdy znacznie sie poprawila.
Dzieki
tacim
Posty: 196
Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
Lokalizacja: oleśnica
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: tacim »

wolbi szczelinomierz na całej swej długości ma tą samą gubość tak że obojętnie jak błęboko go wsadzisz przy czym musi dość ciasno wchodzić. Ale dlaczego tylko 2 mm nie miałeś miejsca czy nie mogłeś go dalej wcisnąć może za ciasno masz.
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Szczelinomierz (0,10mm) wchodzil tylko 2mm "wgłąb srubki", sprawdzalem tez grubsze i im grubszy tym plycej wchodzil.0,20mm juz w ogole nie wchodzil, wiec moze rzeczywiscie za maly luz mam, ale jesli przy tym luzie juz mi zawory "pukaja" to co bedzie jak jeszcze wiekszy luz ustawie :) ??
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Okey... juz sprawdzilem sobie sam i jestem troche zanipokojony. Rozkrecilem srubke regulacyjna i szczelinomierz wszel gladko caly pod srubke, dobralem odpowiednia szczeline (0,15mm na wydechowe i 0,10mm na ssace na przedni gar) i wszystko pozkrecalem. Odpalilem i zaworu klekocza, czyli luzy chyba za duze. Nie wiem tylko jak Vira mogla jezdzic jak przed regulacja luzow praktycznie w ogole nie bylo. Musialem sporo wykrecic srobke zeby w ogole 0.05mm weszlo. Pytanie tylko czy zostawic takie klekoczace zawory czy zmniejszyc luz do lub nawet ponizej wartosci minimalnych.
pozdrowka
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Blunio »

wolbi, a jak jest z tym dostępem ? Na przednim cylindrze wydechowy - bez problemów. Ale ssący - wyjmowałeś gaźniki ? Napisz też jak radziłeś sobie z dostępem do tylnego cylindra :shock:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

W 535 dostep jest calkiem dobry i nie trzeba w ogole wyjmowac gaznikow, wystarczy troche sprawnosci w palcach. Na pewno trzeba okdrecic te chromowane dekielki oslaniajace dostep do swiec po obu stronach (czyli razem 4 dekielki), wtedy latwo operowac kluczami. Problem mam z wydechowym tylnego cylindra, wyjalem akumulator i jeszcze przeszkadza kosz, w ktorym siedzi akumulator. Prawie go wyjalem, na przeszkodzie stanal gruby gumowy przewod paliwowy, a ze noc mnie zastala to juz zostawilem na dzis dalsze zabawy. Zostaa mi ostatnia dolna srubka w wydechowym-tylnym. Cholernie nameczylem sie ze srubkami, bo byly stare, zapieczone i z kiepskiego metalu.
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wierzba »

Smiało rozciągaj przewody paliwowe, kosz akumulatora powinien wyjść. Mnie udało się zrobić regulację wyjmując tylko akumulator, bez demontażu jego podstawy. Ustawiłem wydechowy na 0.15, ssący na 0.1 i klawiatura trochę klekocze ale olewam to na razie, ważne że jest w ramach tolerancji fabrycznej - a oni chyba wiedzą najlepiej jak wygląda rozszerzalność poszczególnych elementów rozrządu. Klekocze jak stary silnik BMW i nawet mi się to podoba.

wierzba
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Troche sie nameczylem z ta puszka od aku, ale jakos dalem rade. Na tylnym garze delikatnie podreparowalem luzy bo byly prawie okey. Poskladalem wszystko, odpalilem i tylny gar pracuje w miare dobrze, nie slychac glosnego klekotania w odroznieniu od przedniego gara, ktory wali jakby mialy te zawory wyskoczyc :) Takze jutro jeszcze raz rozbieram przedni cylinder i patrze co i jak, bo to az niemozliwe zeby byly takie roznice.
Hirem
Posty: 132
Rejestracja: 25 listopada 2007, 13:36
Motocykl: była Virago 535 94 r.
Lokalizacja: Leszno/koło Błonia
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Hirem »

wolbi pisze:bo to az niemozliwe zeby byly takie roznice.
Możliwe,możliwe,kilka razy ustawiałem różne wartości na przednim cylindrze i klepie jak klepał,więc dałem sobie spokój.
Nieważne dokąd, ważne jak .......!
Cielak
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Cielak »

Ja walczyłem wczoraj. Też niby wszystko ustawiłem i klekoczą dalej (tzn. jeden).
Nie miałem jakichś zbytnich problemów z wydechowymi. Wyjąłem aku i kosz bez problemów (większych, bo mniejsze były :) ).

Ale niestety mam ten sam efekt, tzn klekoczą dalej w przednim garze. Miałem jeszcze jeden problem. Trochę mi się nie zgadzały położenia zaworów w momencie pojawienia się I lub T. np. na tylnym cylindrze jak już pojawiło się T to zawór już kawałek się otwierał. Dlatego ustawiłem zawory dla momentu zamkniętego zaworu. Nie wiem czy dobrze zrobiłem i proszę o radę.
Gdybym ustawił luz dla momentu oznaczonego na kole to w najwyższym położeniu ramienia zaworu miałbym luz ok. 2mm!

Poza tym osłuchując swój silnik doszedłem do wniosku że ten stukot to może być coś innego. Nie wiem czy to nie jakiś luz na wale.

Niedawno kupiłem tą Virago i wcześniej nie miałem takiego motocykla, dlatego proszę o poradę czy jest możliwe stukanie z powodu jakichś luzów na wale.

Ten odgłos dochodzi gdzieś z głębi silnika. Jak przyłożę kijek na bloku, pomiędzy cylindrami to słychać go najbardziej.

Zaczynam się martwić.
Miszka009
Status: Offline

regulacja zaworów

Post autor: Miszka009 »

witam, mam pytanie może jest ktoś tutaj z okolic Białegostoku woj.podlaskie. albo Sokołów Podlaski woj.mazowieckie. chodzi mi o jakieś namiary na warsztaty które regulują zawory. Moja yamaha prycha i kicha, zarzuca często świece no i jak wiadomo moc jej spada. nie mam pojęcia co to moze być, może mieliście coś podobnego? proszę o szybką odpowiedź. pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Yacho
Posty: 502
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
Motocykl: Jadżka, Sprint ST
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Yacho »

witam
mam pytanko dlaczego w 125-ce(250-ce) według serwisówki T -to oznaczenie dla przedniego cylindra a I dla tylniego, dlaczego jest odwrotnie niż w 535. po ustawieniu według serwisówki zawory strasznie głośno "cykają", po ustawieniu tak jak pisze ayoO007
I- dla przedniego cylindra T dla tylniego jest cicho ale silnik nie pracuje równo Boję się że powinno być ustawione tak jak w serwisówce. Myślałem żeby oddać do mechaniora i odżałować parę zł. ale jak ma ustawić tak samo to nie ma to sensu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: ayo007 »

Ponieważ nie miałem i nie mam serwisówki dla XV125/250 swój opis przeznaczyłem dla XV 535/750/1000/1100, zawory powinny być ustawione jak pisze serwisówka i nie inaczej, moze cos zle wykonujesz i zawory mają niewłaściwy luz po ustawieniu, przeanalizuj na spokojnie przebieg regulacji, moze cos się wyjaśni..pozdrawiam
Virago 1100,na razie starczy..:)
Dizajer
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Dizajer »

witam mam virago 535 z 92 r przebieg to 28 tys z groszami i mam dylemat poniewaz stuka mi zawor w tylnym cylindrze i nie wiem jaka wybrac szczeline bo tutaj sa maksymalne wartosci podane tak? moze ktos pomoze? :)
Andreaw
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Andreaw »

Witam,
Dzisiaj regulowałem zawory w virago 250 i mam pytanie:

Gdy dla przedniego cylindra ustawiłem GMP zawory były luźne to w tylnym cylindrze zawór ssący był zamknięty a wydechowy luźny. Natomiast gdy ustawiłem wszystko dla tylnego cylindra to w przednim zawór wydechowy był zamknięty a ssący luźny.

Czy tak ma być, czy jednak robię gdzieś błąd i gdy w jednym cylindrze wszystkie zawory są luźne (tłok jest w GMP) to w drugim mają być zamknięte?
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Bardzo wazne dla poprawnej regulacji luzow jest ustawienie tloka w GMP w momencie gdy obie krzywki danego cylindra nie wywoluja nacisku na zawory, nie sugerujcie sie tylko ze macie w okienku I albo T i juz mozna regulowac. Krzywki musza delikatnie sie ruszac (ma byc luz pomiedzy krzywka a zaworem). Jak krecicie walem korbowym to taki moment nastepuje co 2 obroty walem i mozna poznac ze zblizacie sie do wlasciwej pozycji po tym ze latwej kreci sie walem w tym momencie. To taka mala dygresja :mrgreen:
Dizajer
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Dizajer »

A ja natomiast mam taki dylemat w swojej 535 po ustawieniu zaworów wydech 0.15 ssący 0.10 przedni cylinder chodzi cichutko natomiast tylnie cylek zawory walą bardziej niż przed regulacja. Dodam iż na tylnym cylindrze na zaworach były duże luzy. Musze wziąć mniejsze wartości dla luzów ? Miał ktoś podobny problem?
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Ja dzis robilem regulacje zaworow i u mnie praktycznie w ogole nie slychac zaworow. Dla ssacych ustawilem tak ze 0.10mm wchodzi bardzo opornie, podobnie dla wydechu, listek 0,15 wchodzi opornie lub nawet tylko czesciowo. Na zimnym i goracym silniku nie cykaja zaworki.
Dizajer: Jesli poprawnie ustawiles GMP dla tylnego garnka i ustawiles luzy to nie powinny walic bardziej. Tylny cylinder nagrzewa sie bardziej od przedniego wiec mozna troche ciasniej luzy ustawic, bo po nagrzaniu luzy sie powieksza.
miodek1979
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: miodek1979 »

Witam mam pytanko..czy yamaha xv500k to to samo co 535..czy ustawianie zaworów odbywa sie tak samo???? :grin:
ODPOWIEDZ