Świece IRYDOWE
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Dorzucę swoje 5gr w temacie świec irydowych. Jeżdżę na denso iw22. To bardzo dobre świece jednak również bardzo wrażliwe na zalanie. Na koniec sezonu 2011 padł mi akumulator tak więc do wiosny motocykl stał zalany. Na wiosnę jak chciałem odpalić to chodził tylko na jeden cylinder. Po wykręceniu świecy okazało się, że nie ma iskry tylko dymek jakiś się wydobywał. Strasznie się zdenerwowałem, że tyle pieniędzy poszło w błoto. Już miałem wkręcić starą ngk bpr7es, ale przedmuchałem irydówkę sprężonym powietrzem i zaczęła działać poprawnie. Od tamtej pory silnik pracuje bez zarzutu, zarówno zimny jak i rozgrzany.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
świeca irydowa jest tak samo odporna na zalanie jak zwykła, jedynie elektrody ma odporniejsze na wypalenie/stopienie.
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
teoretycznie chwalą się, że są odporniejsze na zalanie
od jakiegoś czasu szukam jakiś sprawdzonych informacji na temat tych świec, ale nic nie mogę znaleźć.
od jakiegoś czasu szukam jakiś sprawdzonych informacji na temat tych świec, ale nic nie mogę znaleźć.
-
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Nowe świece są w zasadzie tak samo odporne na zalanie (irydowe i zwykłe), zmienia się to troszkę z czasem na korzyść irydowych ze względu na to o czym pisał waldi (odporność elektrod).
Nie zmienia to jednak faktu, że cena i "czas życia" irydówek vs ilość możliwych do zakupienia zwykłych świec za tą samą cenę wykazuje, że się irydówka nie opłaca.
Nie zmienia to jednak faktu, że cena i "czas życia" irydówek vs ilość możliwych do zakupienia zwykłych świec za tą samą cenę wykazuje, że się irydówka nie opłaca.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Nie tylko dlatego uzyli irydu lub platyny , na temat swiec podziele sie wiedza w poniedzialek , troche tego jest a jestem teraz w pracy i nie bardzo moge dluzej pisac.-waldi- pisze:świeca irydowa jest tak samo odporna na zalanie jak zwykła, jedynie elektrody ma odporniejsze na wypalenie/stopienie.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Kris.L
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 października 2011, 17:00
- Motocykl: Virago 750 AME
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Ja wymieniłem zwykle świece na irydowe ( Yamaha Virago 750 ) i muszę powiedzieć że różnica, jak dla mnie jest duża.. na korzyść irydowych . Latałem na krótkich odcinkach i normalne świece ciągle mi się wypalały a odkąd założyłem irydy problemy się skończyły ...pozdrawiam
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
znajomy wymienil świece na irydówki w hondzie shadow vt1100 i.. normalnie ssanie trzeba było trzymać ok 3 min na irydach ok 20-30 sekund i jest ok
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Trochę na temat świec . Świece mają dwie podstawowe funkcje w silniku wytwarzają iskrę i odprowadzają ciepło z komory spalania.Świece irydowe "przerost formy nad treścią " jak napisał wcześniej kyller . Świece irydowe powstały na zapotrzebowanie konstruktorów silników z wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem , a więc całkiem innej generacji silników niż nasza w virago ( silnik gażnikowy wolnossący)Dlaczego irydowa elektroda plusowa? Bo z tego materiału można wykonać elektrodę bardzo cienką ( zaleta cienkiej to dokładne ukierunkowanie przeskoku iskry i jej kształtu)i wytrzymałą na temperatury . Świeca irydowa ma również wady , jedna z nich to mala odporność na "zalanie"świecy ( przy wtrysku paliwa mieszanka jest " lepiej wymieszana " niż w silniku gażnikowym a co za tym , łatwiej palna) .Świeca irydowa będzie dobrze pracowała w silniku virażki , która ma idealnie ustawione gażniki i zawory( czasami zbyt póżne lub zbyt wczesne otwarcie zaworu może w ekstremalnych przypadkach "zdmuchnąć" iskrę , poza tym zawory mają wpływ na jakość zasysanej mieszanki z gażników)
Teraz jakie świece do virago?
Po pierwsze prawidłowo ustawiony gażnik , zawory i sprawny układ elektryczny i kończą się kłopoty ze świecami.
Jeżeli chcemy coś poprawić (a raczej zatuszować lekkie niedomagania naszego układu paliwowego lub elektrycznego ) to możemy spróbować świec trójelektrodowych. Zaletą tych świec jest to , że trudniej je zalać ( iskra ma do wyboru trzy ścieżki) no i okres używania ( teoretycznie trzykrotnie dłuższy od jedno elektrodowej w prakyce dwukrotnie dłuższy)Nie mam w tej chwili dostępu do katalogu NGK , ale poleciłbym jeszcze świece V-line ( oczywiście jeżeli w lini V występuje BPR7E
Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km), nawet jeżeli wizualnie nie zauważamy jakichkolwiek zmian ponieważ w trakcie pracy zmieniają się parametry świecy , szczególnie ciepłota ( elektroda minusowa ulega wypalaniu i zmieniają się parametry odprowadzania ciepła z komory)
Proponuję aby założyć w dziale elektryka nowy wątek pod tytułem " Wymieniłem świece bo..." gdzie każdy kto wymienia napisałby po jakim przebiegu i dlaczego wymieniał świece i jak wyglądały (elektrody i porcelanka). Ufffff.
O świecach parę przydatnych rzeczy napisałem również w temacie " Virago jakie świece kupić/ wybrać " str 9
Teraz jakie świece do virago?
Po pierwsze prawidłowo ustawiony gażnik , zawory i sprawny układ elektryczny i kończą się kłopoty ze świecami.
Jeżeli chcemy coś poprawić (a raczej zatuszować lekkie niedomagania naszego układu paliwowego lub elektrycznego ) to możemy spróbować świec trójelektrodowych. Zaletą tych świec jest to , że trudniej je zalać ( iskra ma do wyboru trzy ścieżki) no i okres używania ( teoretycznie trzykrotnie dłuższy od jedno elektrodowej w prakyce dwukrotnie dłuższy)Nie mam w tej chwili dostępu do katalogu NGK , ale poleciłbym jeszcze świece V-line ( oczywiście jeżeli w lini V występuje BPR7E
Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km), nawet jeżeli wizualnie nie zauważamy jakichkolwiek zmian ponieważ w trakcie pracy zmieniają się parametry świecy , szczególnie ciepłota ( elektroda minusowa ulega wypalaniu i zmieniają się parametry odprowadzania ciepła z komory)
Proponuję aby założyć w dziale elektryka nowy wątek pod tytułem " Wymieniłem świece bo..." gdzie każdy kto wymienia napisałby po jakim przebiegu i dlaczego wymieniał świece i jak wyglądały (elektrody i porcelanka). Ufffff.
O świecach parę przydatnych rzeczy napisałem również w temacie " Virago jakie świece kupić/ wybrać " str 9
Ostatnio zmieniony 04 kwietnia 2012, 16:04 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Świece IRYDOWE
To trzeba zakupić dodatkową sakwę na świece.vinny pisze:Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km)
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Nie rozumiem , może trochę jaśniej , o co chodzi?podbiel pisze:To trzeba zakupić dodatkową sakwę na świece.vinny pisze:Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Świece IRYDOWE
Zapytaj ile robi np Waldi albo Taternik albo inni w czasie jednego wyjazdu to będziesz wiedział. Żeby nie bujać się na jakimś odludziu za kupnem świec i wymieniać je co 1000 km to potrzebna dodatkowa sakwa.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Czytaj ze zrozumieniem TAK JAK PRZEWIDUJE INSTRUKCJA , (+ - 1000 km czyli jak przejedziesz o 1000 km wiecej niz zakłada instrukcja to tragedii nie będzie , a jak wyjeżdzasz w długą trasę i masz 1000 km do wymiany świec to wymień je przed trasą).podbiel pisze:Zapytaj ile robi np Waldi albo Taternik albo inni w czasie jednego wyjazdu to będziesz wiedział. Żeby nie bujać się na jakimś odludziu za kupnem świec i wymieniać je co 1000 km to potrzebna dodatkowa sakwa.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Świece IRYDOWE
zastanawiałem się co dzisiaj ze mną nie tak ale już wiem. Sorki.vinny pisze: Czytaj ze zrozumieniem
Re: Świece IRYDOWE
Mój brat kupił w tym roku świeczki irydowe z http://www.swiece-zaplonowe.pl. Jak narazie przejechał ponad 1500 km i na szczęście(odpukać;)) nic się złego nie dzieje. Może trafiliście na podróby - podobno NGK teraz podrabiają na potęge.STAMA4 pisze:potwierdzam to samo. Kupilem irydowe, przejechalem 90km i padly. Nie ma sensu polepszania i napychania kasy innym.dudi o7 pisze:Jakiś czas temu kupiłem irydowe.Na początku wszystko ok. Motor lepiej palił(mogę to stwierdzić z całą pewnością),ale po ok. 2tyg.padła jedna.Okazało się że gwarancji nie ma.W związku z tym założyłem "starą" zwykłą NGK i śmigam do dzisiaj.
tak samo ja Ty zalozylem stare i smigam bez problemu...
Moim zdaniem warto zainwestować w irydówki. Silnik lżej odpala, znika falowanie obrotów na biegu jałowym. Krócej trzeba trzymać na ssaniu. Tutaj parę opinii na temat świec irydowych.
Cześć Kris.LKris.L pisze:Ja wymieniłem zwykle świece na irydowe ( Yamaha Virago 750 )
Ostatnio zmieniony 04 kwietnia 2012, 23:03 przez drzewo, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
...a mój znajomy w zeszłym sezonie wywalił irydowe i założył zwykłe, po czym mało się nie posikał ze szczęścia gdy mi opowiadał jak to moto zaczęło idealnie pracować
Koledzy zachowujcie minimum obiektywizmu. Jak się porównuje świece to tylko nowe z nowymi , bo inaczej wychodzi z wypowiedzi jakaś komedio-reklama .
Koledzy zachowujcie minimum obiektywizmu. Jak się porównuje świece to tylko nowe z nowymi , bo inaczej wychodzi z wypowiedzi jakaś komedio-reklama .
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Ja w mojej 535 mam zwykłe standardowe świece i od 5 stopni w górę ( temp powietrza) w ogóle nie używam ssania jedna czwarta gazu , cisnę guzik , i wio . Po 30 metrach wyjazd na ulice( pierwsze zatrzymanie) silnik chodzi równo , obroty jeszcze za wolne ale stabilne , silnik reaguje na dodawanie gazu , ale czy to ma związek ze świecami ? Nie wiem .bendeer pisze:znajomy wymienil świece na irydówki w hondzie shadow vt1100 i.. normalnie ssanie trzeba było trzymać ok 3 min na irydach ok 20-30 sekund i jest ok
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Nie rozumiem tego zwrotu " ciągle mi się wypalały" . Widziałem świece wypalone ( konkretnie elektrody) ale po przebiegu 20 i więcej tyś. km , natomiast nie widziałem świecy " wypalonej" po 10 tyś km lub mniej. Może za mało się rozglądam albo nieprecyzyjnie określiłeś przyczynę dla której wymieniłeś świece.Kris.L pisze:Ja wymieniłem zwykle świece na irydowe ( Yamaha Virago 750 ) i muszę powiedzieć że różnica, jak dla mnie jest duża.. na korzyść irydowych . Latałem na krótkich odcinkach i normalne świece ciągle mi się wypalały a odkąd założyłem irydy problemy się skończyły ...pozdrawiam
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
po 1tyś można spotkać wypalone świece w przypadku źle dobranej ciepłoty świecy.
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
ja uzywam świec dokladnie takich jak w instrukcji BP7ES i nie mam problemu, wcześniej miałem iskry i były takie sobie - może na złe trafiłem.
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
apropo odporniejszych elektrod;-waldi- pisze:świeca irydowa jest tak samo odporna na zalanie jak zwykła, jedynie elektrody ma odporniejsze na wypalenie/stopienie.
a właściwie jednej elektrody,tej centralnej,wydaje mi się,ze tylko ona jest wykonana z tego metalu-jest cienka 0.4mm albo 0.6mm,
ta zewnętrzna wygląda mi na typową jak w tradycyjnej świecy,??? dlaczego są zrobione z różnych metali???
właśnie założyłem irydowe DENSO do swojego moto i wydaje mi się,że motor ma trochę lepsze osiągi,lepiej odpala na zimnym
silniku,nieznacznie spadło spalanie,
http://allegro.pl/swieca-irydowa-denso- ... 76082.html
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
- amk111
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, 21:50
- Motocykl: yama 1100
- Lokalizacja: Jaworzno
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Świece IRYDOWE
Też założyłem irydowe do 1100.Zapalam bez ssania a silnik fajnie równo pyka .Co do spalania mniejszego to chyba tylko tyle co nie chodzi na ssaniu .Ogólnie jestem zadowolony.
Re: Świece IRYDOWE
Może i ja się udzielę w temacie.
Świece irydowe czy jakiekolwiek inne TJUNINGOWE przy totalnie seryjnym silniku nie dają nic po za wyimaginowanymi odczuciami.
To tak jak założyć filtr stożkowy do seryjnego silnika...no jest głośniej łooooo ale buczy....mmmmmiodzio.... i po za buczeniem powoduje spadki mocy i zdecydowanie zmienia skład mieszanki zwłaszcza przy silnikach gdzie skład AFR ustalany jest za pomocą śrubki!
Albo jak lanie 1547-dmio oktanowego paliwa super hiper mega turbo power... jak zapłonu nie ruszysz to nic to nie da... taki LAJF.
Zatem... reasumując. Nie ma sensu zakładanie defakto droższych świec które w niczym nie pomagają bo i po co...
Świece irydowe czy jakiekolwiek inne TJUNINGOWE przy totalnie seryjnym silniku nie dają nic po za wyimaginowanymi odczuciami.
To tak jak założyć filtr stożkowy do seryjnego silnika...no jest głośniej łooooo ale buczy....mmmmmiodzio.... i po za buczeniem powoduje spadki mocy i zdecydowanie zmienia skład mieszanki zwłaszcza przy silnikach gdzie skład AFR ustalany jest za pomocą śrubki!
Albo jak lanie 1547-dmio oktanowego paliwa super hiper mega turbo power... jak zapłonu nie ruszysz to nic to nie da... taki LAJF.
Zatem... reasumując. Nie ma sensu zakładanie defakto droższych świec które w niczym nie pomagają bo i po co...