Świece IRYDOWE

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
marek81
Posty: 97
Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
Motocykl: Yamaha XV535 '89
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: marek81 »

Dorzucę swoje 5gr w temacie świec irydowych. Jeżdżę na denso iw22. To bardzo dobre świece jednak również bardzo wrażliwe na zalanie. Na koniec sezonu 2011 padł mi akumulator tak więc do wiosny motocykl stał zalany. Na wiosnę jak chciałem odpalić to chodził tylko na jeden cylinder. Po wykręceniu świecy okazało się, że nie ma iskry tylko dymek jakiś się wydobywał. Strasznie się zdenerwowałem, że tyle pieniędzy poszło w błoto. Już miałem wkręcić starą ngk bpr7es, ale przedmuchałem irydówkę sprężonym powietrzem i zaczęła działać poprawnie. Od tamtej pory silnik pracuje bez zarzutu, zarówno zimny jak i rozgrzany.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: -waldi- »

świeca irydowa jest tak samo odporna na zalanie jak zwykła, jedynie elektrody ma odporniejsze na wypalenie/stopienie.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: bendeer »

teoretycznie chwalą się, że są odporniejsze na zalanie :P
od jakiegoś czasu szukam jakiś sprawdzonych informacji na temat tych świec, ale nic nie mogę znaleźć.
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
viragomen
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: viragomen »

Nowe świece są w zasadzie tak samo odporne na zalanie (irydowe i zwykłe), zmienia się to troszkę z czasem na korzyść irydowych ze względu na to o czym pisał waldi (odporność elektrod).
Nie zmienia to jednak faktu, że cena i "czas życia" irydówek vs ilość możliwych do zakupienia zwykłych świec za tą samą cenę wykazuje, że się irydówka nie opłaca.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: vinny »

-waldi- pisze:świeca irydowa jest tak samo odporna na zalanie jak zwykła, jedynie elektrody ma odporniejsze na wypalenie/stopienie.
Nie tylko dlatego uzyli irydu lub platyny , na temat swiec podziele sie wiedza w poniedzialek , troche tego jest a jestem teraz w pracy :cry: i nie bardzo moge dluzej pisac.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Kris.L
Posty: 23
Rejestracja: 15 października 2011, 17:00
Motocykl: Virago 750 AME
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: Kris.L »

Ja wymieniłem zwykle świece na irydowe ( Yamaha Virago 750 ) i muszę powiedzieć że różnica, jak dla mnie jest duża.. na korzyść irydowych :-). Latałem na krótkich odcinkach i normalne świece ciągle mi się wypalały a odkąd założyłem irydy problemy się skończyły ...pozdrawiam
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: bendeer »

znajomy wymienil świece na irydówki w hondzie shadow vt1100 i.. normalnie ssanie trzeba było trzymać ok 3 min na irydach ok 20-30 sekund i jest ok
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: vinny »

Trochę na temat świec . Świece mają dwie podstawowe funkcje w silniku wytwarzają iskrę i odprowadzają ciepło z komory spalania.Świece irydowe "przerost formy nad treścią " jak napisał wcześniej kyller . Świece irydowe powstały na zapotrzebowanie konstruktorów silników z wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem , a więc całkiem innej generacji silników niż nasza w virago ( silnik gażnikowy wolnossący)Dlaczego irydowa elektroda plusowa? Bo z tego materiału można wykonać elektrodę bardzo cienką ( zaleta cienkiej to dokładne ukierunkowanie przeskoku iskry i jej kształtu)i wytrzymałą na temperatury . Świeca irydowa ma również wady , jedna z nich to mala odporność na "zalanie"świecy ( przy wtrysku paliwa mieszanka jest " lepiej wymieszana :D " niż w silniku gażnikowym a co za tym , łatwiej palna) .Świeca irydowa będzie dobrze pracowała w silniku virażki , która ma idealnie ustawione gażniki i zawory( czasami zbyt póżne lub zbyt wczesne otwarcie zaworu może w ekstremalnych przypadkach "zdmuchnąć" iskrę , poza tym zawory mają wpływ na jakość zasysanej mieszanki z gażników)
Teraz jakie świece do virago?
Po pierwsze prawidłowo ustawiony gażnik , zawory i sprawny układ elektryczny i kończą się kłopoty ze świecami.
Jeżeli chcemy coś poprawić (a raczej zatuszować lekkie niedomagania naszego układu paliwowego lub elektrycznego ) to możemy spróbować świec trójelektrodowych. Zaletą tych świec jest to , że trudniej je zalać ( iskra ma do wyboru trzy ścieżki) no i okres używania ( teoretycznie trzykrotnie dłuższy od jedno elektrodowej w prakyce dwukrotnie dłuższy)Nie mam w tej chwili dostępu do katalogu NGK , ale poleciłbym jeszcze świece V-line ( oczywiście jeżeli w lini V występuje BPR7E
Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km), nawet jeżeli wizualnie nie zauważamy jakichkolwiek zmian ponieważ w trakcie pracy zmieniają się parametry świecy , szczególnie ciepłota ( elektroda minusowa ulega wypalaniu i zmieniają się parametry odprowadzania ciepła z komory)
Proponuję aby założyć w dziale elektryka nowy wątek pod tytułem " Wymieniłem świece bo..." gdzie każdy kto wymienia napisałby po jakim przebiegu i dlaczego wymieniał świece i jak wyglądały (elektrody i porcelanka). Ufffff.
O świecach parę przydatnych rzeczy napisałem również w temacie " Virago jakie świece kupić/ wybrać " str 9
Ostatnio zmieniony 04 kwietnia 2012, 16:04 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: podbiel »

vinny pisze:Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km)
To trzeba zakupić dodatkową sakwę na świece.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: vinny »

podbiel pisze:
vinny pisze:Świece należy wymieniać tak jak przewiduje instrukcja(+ - 1000 km)
To trzeba zakupić dodatkową sakwę na świece.
Nie rozumiem , może trochę jaśniej , o co chodzi?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: podbiel »

Zapytaj ile robi np Waldi albo Taternik albo inni w czasie jednego wyjazdu to będziesz wiedział. Żeby nie bujać się na jakimś odludziu za kupnem świec i wymieniać je co 1000 km to potrzebna dodatkowa sakwa.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: vinny »

podbiel pisze:Zapytaj ile robi np Waldi albo Taternik albo inni w czasie jednego wyjazdu to będziesz wiedział. Żeby nie bujać się na jakimś odludziu za kupnem świec i wymieniać je co 1000 km to potrzebna dodatkowa sakwa.
Czytaj ze zrozumieniem :D TAK JAK PRZEWIDUJE INSTRUKCJA , (+ - 1000 km czyli jak przejedziesz o 1000 km wiecej niz zakłada instrukcja to tragedii nie będzie , a jak wyjeżdzasz w długą trasę i masz 1000 km do wymiany świec to wymień je przed trasą).
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: podbiel »

vinny pisze: Czytaj ze zrozumieniem
zastanawiałem się co dzisiaj ze mną nie tak ale już wiem. Sorki.
Awatar użytkownika
drzewo
Posty: 61
Rejestracja: 22 września 2011, 08:36
Motocykl: HH900
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: drzewo »

STAMA4 pisze:
dudi o7 pisze:Jakiś czas temu kupiłem irydowe.Na początku wszystko ok. Motor lepiej palił(mogę to stwierdzić z całą pewnością),ale po ok. 2tyg.padła jedna.Okazało się że gwarancji nie ma.W związku z tym założyłem "starą" zwykłą NGK i śmigam do dzisiaj.
potwierdzam to samo. Kupilem irydowe, przejechalem 90km i padly. Nie ma sensu polepszania i napychania kasy innym.
tak samo ja Ty zalozylem stare i smigam bez problemu... :D
Mój brat kupił w tym roku świeczki irydowe z http://www.swiece-zaplonowe.pl. Jak narazie przejechał ponad 1500 km i na szczęście(odpukać;)) nic się złego nie dzieje. Może trafiliście na podróby - podobno NGK teraz podrabiają na potęge.

Moim zdaniem warto zainwestować w irydówki. Silnik lżej odpala, znika falowanie obrotów na biegu jałowym. Krócej trzeba trzymać na ssaniu. Tutaj parę opinii na temat świec irydowych.
Kris.L pisze:Ja wymieniłem zwykle świece na irydowe ( Yamaha Virago 750 )
Cześć Kris.L :)
Ostatnio zmieniony 04 kwietnia 2012, 23:03 przez drzewo, łącznie zmieniany 3 razy.
viragomen
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: viragomen »

...a mój znajomy w zeszłym sezonie wywalił irydowe i założył zwykłe, po czym mało się nie posikał ze szczęścia gdy mi opowiadał jak to moto zaczęło idealnie pracować Obrazek


Koledzy zachowujcie minimum obiektywizmu. Jak się porównuje świece to tylko nowe z nowymi :frustrated:, bo inaczej wychodzi z wypowiedzi jakaś komedio-reklama :wink:.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: vinny »

bendeer pisze:znajomy wymienil świece na irydówki w hondzie shadow vt1100 i.. normalnie ssanie trzeba było trzymać ok 3 min na irydach ok 20-30 sekund i jest ok
Ja w mojej 535 mam zwykłe standardowe świece i od 5 stopni w górę ( temp powietrza) w ogóle nie używam ssania jedna czwarta gazu , cisnę guzik , i wio . Po 30 metrach wyjazd na ulice( pierwsze zatrzymanie) silnik chodzi równo , obroty jeszcze za wolne ale stabilne , silnik reaguje na dodawanie gazu , ale czy to ma związek ze świecami ? Nie wiem .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: vinny »

Kris.L pisze:Ja wymieniłem zwykle świece na irydowe ( Yamaha Virago 750 ) i muszę powiedzieć że różnica, jak dla mnie jest duża.. na korzyść irydowych :-). Latałem na krótkich odcinkach i normalne świece ciągle mi się wypalały a odkąd założyłem irydy problemy się skończyły ...pozdrawiam
Nie rozumiem tego zwrotu " ciągle mi się wypalały" :( . Widziałem świece wypalone ( konkretnie elektrody) ale po przebiegu 20 i więcej tyś. km , natomiast nie widziałem świecy " wypalonej" po 10 tyś km lub mniej. Może za mało się rozglądam albo nieprecyzyjnie określiłeś przyczynę dla której wymieniłeś świece.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: -waldi- »

po 1tyś można spotkać wypalone świece w przypadku źle dobranej ciepłoty świecy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: bendeer »

ja uzywam świec dokladnie takich jak w instrukcji BP7ES i nie mam problemu, wcześniej miałem iskry i były takie sobie - może na złe trafiłem.
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: ziółko1961 »

-waldi- pisze:świeca irydowa jest tak samo odporna na zalanie jak zwykła, jedynie elektrody ma odporniejsze na wypalenie/stopienie.
apropo odporniejszych elektrod;
a właściwie jednej elektrody,tej centralnej,wydaje mi się,ze tylko ona jest wykonana z tego metalu-jest cienka 0.4mm albo 0.6mm,
ta zewnętrzna wygląda mi na typową jak w tradycyjnej świecy,??? dlaczego są zrobione z różnych metali???
właśnie założyłem irydowe DENSO do swojego moto i wydaje mi się,że motor ma trochę lepsze osiągi,lepiej odpala na zimnym
silniku,nieznacznie spadło spalanie,
http://allegro.pl/swieca-irydowa-denso- ... 76082.html
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Awatar użytkownika
amk111
Posty: 39
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 21:50
Motocykl: yama 1100
Lokalizacja: Jaworzno
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: amk111 »

Też założyłem irydowe do 1100.Zapalam bez ssania a silnik fajnie równo pyka .Co do spalania mniejszego to chyba tylko tyle co nie chodzi na ssaniu .Ogólnie jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
NaTenCzas
Posty: 12
Rejestracja: 28 lipca 2013, 23:10
Motocykl: jest
Status: Offline

Re: Świece IRYDOWE

Post autor: NaTenCzas »

Może i ja się udzielę w temacie.
Świece irydowe czy jakiekolwiek inne TJUNINGOWE przy totalnie seryjnym silniku nie dają nic po za wyimaginowanymi odczuciami.
To tak jak założyć filtr stożkowy do seryjnego silnika...no jest głośniej łooooo ale buczy....mmmmmiodzio.... i po za buczeniem powoduje spadki mocy i zdecydowanie zmienia skład mieszanki zwłaszcza przy silnikach gdzie skład AFR ustalany jest za pomocą śrubki!
Albo jak lanie 1547-dmio oktanowego paliwa super hiper mega turbo power... jak zapłonu nie ruszysz to nic to nie da... taki LAJF.
Zatem... reasumując. Nie ma sensu zakładanie defakto droższych świec które w niczym nie pomagają bo i po co...
ODPOWIEDZ