Czarne okopcone świece - po serwisie
-
- Status: Offline
Czarne okopcone świece - po serwisie
Witam
Oddałem moją laleczkę do serwisu bo strasznie dużo pali i świece są strasznie zakopcone, co powoduje że gaśnie, przerywa, strzela itd.
Po odbiorze czyli czyszczeniu i synchronizacji gaźników nie zauważyłem zbytniej poprawy. Mianowicie zaczęła szarpać jeszcze bardziej strzelać a świece jak był tak są dalej czarne.Choć muszę przyznać że z dnia na dzień jest coraz lepiej nie wiem czym jest to spowodowe.Ale świece były trochę ładniejsze i zaczynały się robić brązowe ale następnego dnia znów czarne jak sadza. Spalanie przy spokojnej jeździe ok 6 litrów.Filtr powietrza czysty. To ja znów do serwisu.Powiedzieli mi że sie pobawią z moją lalką Odnośnie spalania powiedzieli mi że dysza główna u mnie jest 130 a powinna być 90 Czy to prawda??? Dziś dzwonili że wymienili świece bo miałem BPR7ES a powinny być BPR6ES i że to tyle i motor już mogę odebrać.
Wydaje mi się jednak że to raczej nie będzie główny powód.Co sądzicie na ten temat.Serwis Yamahy zapłaciłem 200 i nie ma poprawy.Co zrobić jak pójdę go jutro odebrać bo już nie mam ochoty w razie czego jechać spowrotem do serwisu bo to jest prawie 100 km ode mnie.
Oddałem moją laleczkę do serwisu bo strasznie dużo pali i świece są strasznie zakopcone, co powoduje że gaśnie, przerywa, strzela itd.
Po odbiorze czyli czyszczeniu i synchronizacji gaźników nie zauważyłem zbytniej poprawy. Mianowicie zaczęła szarpać jeszcze bardziej strzelać a świece jak był tak są dalej czarne.Choć muszę przyznać że z dnia na dzień jest coraz lepiej nie wiem czym jest to spowodowe.Ale świece były trochę ładniejsze i zaczynały się robić brązowe ale następnego dnia znów czarne jak sadza. Spalanie przy spokojnej jeździe ok 6 litrów.Filtr powietrza czysty. To ja znów do serwisu.Powiedzieli mi że sie pobawią z moją lalką Odnośnie spalania powiedzieli mi że dysza główna u mnie jest 130 a powinna być 90 Czy to prawda??? Dziś dzwonili że wymienili świece bo miałem BPR7ES a powinny być BPR6ES i że to tyle i motor już mogę odebrać.
Wydaje mi się jednak że to raczej nie będzie główny powód.Co sądzicie na ten temat.Serwis Yamahy zapłaciłem 200 i nie ma poprawy.Co zrobić jak pójdę go jutro odebrać bo już nie mam ochoty w razie czego jechać spowrotem do serwisu bo to jest prawie 100 km ode mnie.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Przyczyną okopcenia świec zazwyczaj jest zbyt bogata mieszanka. I to by wynikało z podanego przez Ciebie spalania. Moja przy spokojnej jeździe bierze 4 - 4,5 litra. Spalanie wynika m.in. ze zbyt dużej dyszy, ale również z wysokiego poziomu paliwa w komorach pływakowych. Pomiar jest dziecinnie prosty, na czarne króćce pod komorami pływakowymi nakładasz 15 - 20 centymetrowy odcinek przeźroczystego wężyka o średnicy 4 mm (tak mi się zdaje że to ta średnica, ja wziąłem wężyk z zużytego zestawu do kroplówki), kierujesz je do góry (najlepiej podczepić drutem do jakieś elementu moto) i z drugiej strony gaźników , pod komorami przepon, po prawej strony w głębi odkręcasz śuubokrętem krzyżakowym śruby blokujące króćce. Wystarczy odkręcić o dwa obroty i w wężyku pojawi się paliwo. Jego poziom powinien się mieścić w przedziale 14+-0,5 mm pod kreską na pokrywie komory pływakowej. Gdyby poziom był inny, dokonujemy regulacji za pomocą podgięcia języczka pływaka , na którym opiera się zawór iglicowy. Ten temat już był opisywany, tylko koledzy nie potrafili dokłądnie wyjaśnić, jak ten poziom zmierzyć.kumacha pisze:dużo pali i świece są strasznie zakopcone
Druga przyczyna okopcenia to niewłaściwa wartość cieplna świec. Ale o tym już Ci mówili w serwisie.
Przy okazji sprawdź, jakie masz ciśnienie w ogumieniu i czy przypadkiem nie obcierają Ci hamulce. Acha, jak najkrócej używaj ssania
Pzdrawiam
ps. powiem szczerze, że serwisy to stracony czas i pieniądze. Ja straciłem 170 zł na czyszczenie i regulacje gaźników. A potem musiałem się wziąć sam za to. A po tym ich "czyszczeniu" wygarnąłem kupę mułu z komór pływakowych.
No i jeszcze radocha, jak sam coś zrobisz. Pozdro
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Moim zdaniem serwisy to strata czasu i pieniedzy i po to jest to forum zeby pewne rzeczy mozna robic samemu
Przyczyny odkladania sie nagaru na swiecach moga byc bardzo rozne:
- zbyt bogata mieszanka
- gazniki do regulacji
- jazda na ssaniu
- jazda na krotkich odcinkach
....
A swiecie ja mam BRP7ES .... 6Es chyba mozesz ewentualnie na tylny garnek wrzucic
Przyczyny odkladania sie nagaru na swiecach moga byc bardzo rozne:
- zbyt bogata mieszanka
- gazniki do regulacji
- jazda na ssaniu
- jazda na krotkich odcinkach
....
A swiecie ja mam BRP7ES .... 6Es chyba mozesz ewentualnie na tylny garnek wrzucic
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
wolbi czy na pewno ??? moim skromnym zdaniem akurat odwrotnie 6 na przedni garnekwolbi pisze:/.../
....
A swiecie ja mam BRP7ES .... 6Es chyba mozesz ewentualnie na tylny garnek wrzucic
zreszta ja na obydwu mam odpowiedniki 6 (championy takie "szpecjalne" o powyższonym samooczyszczaniu)
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
ee no, wytrawni czytacze warsztatowego działu forum napewno wiedzą jak to się robi, zresztą we wszystkich Virago jednakowo..Blunio pisze:Ten temat już był opisywany, tylko koledzy nie potrafili dokłądnie wyjaśnić, jak ten poziom zmierzyć.
Virago 1100,na razie starczy..
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Moja tylna świeca była zawsze okopcona, nie ulegała samooczyszczeniu, dlatego kilka dni temu dałem (na tylny) BRP6ES ale nie wiem jak wygląda...
Tak na zdrowy rozsądek to tylny cylinder ma gorsze chłodzenie, więc jest gorętszy, więc świeca powinna być 'zimniejsza'. Ale moja Virago jest pozbawiona, jak to kobieta, zdrowego męskiego rozsądku.
Tak na zdrowy rozsądek to tylny cylinder ma gorsze chłodzenie, więc jest gorętszy, więc świeca powinna być 'zimniejsza'. Ale moja Virago jest pozbawiona, jak to kobieta, zdrowego męskiego rozsądku.
- deviathor
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
- Motocykl: Virago 535 90`
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
ja bym powiedział gorzej - jak sama nazwa wskazuje to jest DZIEWICA! jak nie spalisz nią gumy albo jej nie stukniesz... nie będzie wiedziała z czego żyje...BoPos pisze: Ale moja Virago jest pozbawiona, jak to kobieta, zdrowego męskiego rozsądku.
A tak na poważnie - także uważam, że Virago jest zbyt prostym motocyklem, żeby trwonić pieniądze na serwis. Moja Yamaszka ma ponad 50.000km i obydwie świece są wzorowe.
-
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Jutro odbieram i zobaczymy jak się będzie zachowywać moja lala. W razie czego to będę sam ja dopieszczał. Przecież gorzej jak w serwisie chyba nie zrobię. dzięki za pomoc panowie
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Popatrzysz w serwisówkę, podszlifujesz angielski, popytasz na forum kolegów, wyrobisz sobie zdolności manualne, będzie okazja przy robocie popłukać gardło browcem. Same plusy, nie wspominając o satysfakcji ze zrobienia czegoś samemu. No i niezaprzeczalnym atutem jest pozostała w kieszeni forsa, którą wydałbyś w serwisie na wątpliwej jakości robotę.kumacha pisze:W razie czego to będę sam ja dopieszczał.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Nie,deviathor pisze:ja bym powiedział gorzej - jak sama nazwa wskazuje to jest DZIEWICA!
"Virago" NIE znaczy "dziewica".
A "virago" to władcza kobieta, a w wolnym tłumaczeniu - jędza, sekutnica,
N.p. tu masz info: http://www.merriam-webster.com/dictionary/virago
1 : a loud overbearing woman : termagant
2 : a woman of great stature, strength, and courage
----
Dziewica to "virgin, virgo"
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
- Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
- Lokalizacja: oleśnica
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Powiedzcie czy jest możliwe aby w ciągu 2 miesięcy 3 kompelty świec skopać ??? może coś jest w moto nie tak???
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Myślę, że może jeździsz na zbyt bogatej mieszance i świece Ci zarzuca, to jest odkłada się na nich nagar. Nie czyścisz ich, tylko kupujesz nowe i ... tak do następnego razu. Kiedyś w warsztatach były specjalne urządzonka na sprężone powietrze do czyszczenia (piaskowania) i kontroli świec. Kontrolę działania przeprowadzało się pod ciśnieniem, patrząc przez szybkę. Inaczej bowiem świeca działa przy ciśnieniu atmosferycznym, inaczej przy ciśnieniu sprężania.tacim pisze:czy jest możliwe aby w ciągu 2 miesięcy 3 kompelty świec skopać ??? może coś jest w moto nie tak???
Może nie wyrzucaj od razu zdemontowanych świec, po czyszczeniu mogą okazać się sprawne na 100%.
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
a co zrobic jak swiece robia sie czarne a poziom paliwa w gaznikach jest nizszy niz powienien? powinien byc 1,5mm do 2,5mm a ja mam ok 4 mm .
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Czarne okopcone świece - po serwisie
Dobrze dobrałeś ciepłotę świec ?m.rozanski pisze:swiece robia sie czarne
A czy moto "bierze" Ci olej ?
Czy lejesz markowe paliwo ?
W osteczności wypadałoby zmierzyć ciśnienie sprężania, ew. rozszerzoną o próbę olejową w przypadku zmniejszonej kompresji. To nic poważnego, w otwór świecy wkłada się przyrząd i mierzy, obracając wałem za pomocą rozrusznika.
Więcej pomysłów nie mam. Na razie
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!