Neutral nieosiągalny
Neutral nieosiągalny
Koledzy , mam taki problem. Jak motocykl nie chodzi i jest zimny , to po włączeniu zapłonu mogę bez problemu znaleźć NEUTRAL , z 1 na 2 i w dół .Lampka się zapala i jest OK. Jak silnik chodzi to po lekkim zagrzaniu , jak gdzieś dojadę i chcę sobie postać i nie gasić silnika , to znalezienie NEUTRALA jest niemożliwe.Od razu mi wpada z 2 na 1 , nawet jak będę to robił 20 razy.Chyba jest tak że czym bardziej jest rozgrzany , tym jest gorzej .Sprzęgło bierze jakoś wysoko , pod sama górą manetki ale nie ślizga się.Od czego zacząć? nie wiem jaki jest olej w silniku a wg manuala powinien być 20W40 .Taki mam kupić? , jaki jest dobry do naszych Virażek?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
Olej, jaki zaleca manual jest olejem pozwalającym na korzystanie z motocykla w przeciętnych dla naszego klimatu warunkach. Na tegoroczne lato bardziej dopasowany byłby 20W50. Jednakże nie w lepkości oleju problem (jak mniemam) a w regulacji (stanie) sprzęgła (duża siła jaką musisz użyć do rozpięcia jednego biegu powoduje, że od razu zapina Ci się drugi). Możliwe jest także, że źle działają cięgła od dźwigni zmiany biegów. Czarniejsze scenariusze wiążą się już z inwazyjnym dłubaniem przy motocyklu (sprzęgło, skrzynia).
Zdziwisz się jak wielką różnicę można zaobserwować po popryskaniu cięgien zmiany biegów preparatem WD-40 lub podobnym. Uwaga, polecam ten ruch jedynie w celach prezentacyjnych (bo szybko i łatwo), docelowo, jeśli zaobserwowałeś różnicę, wytrzyj WD-40 i posmaruj substancją smarną przeznaczoną do takich układów (nie towot zwany smarem Towota bo się zapieka, już lepiej wazelina techniczna - choćby w sprayu jak do łańcuchów rowerowych).
Jak nie pomoże - pisz, będziemy wymyślać dla Ciebie dalsze ćwiczenia
Zdziwisz się jak wielką różnicę można zaobserwować po popryskaniu cięgien zmiany biegów preparatem WD-40 lub podobnym. Uwaga, polecam ten ruch jedynie w celach prezentacyjnych (bo szybko i łatwo), docelowo, jeśli zaobserwowałeś różnicę, wytrzyj WD-40 i posmaruj substancją smarną przeznaczoną do takich układów (nie towot zwany smarem Towota bo się zapieka, już lepiej wazelina techniczna - choćby w sprayu jak do łańcuchów rowerowych).
Jak nie pomoże - pisz, będziemy wymyślać dla Ciebie dalsze ćwiczenia
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
a próbowałeś delikatnej przegazówki przed szukaniem luzu?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
A możesz wyjaśnić ideę takiego postępowania? Tudzież Twojej rady?
Przegazówka to czynność, którą wykonuje się NA LUZIE, po wyłączeniu jednego biegu a przed załączeniem drugiego. W motocyklu virago możesz to zrobić (ze względu na sekwencyjną konstrukcję skrzyni biegów) wyłącznie pomiędzy biegiem I i II, co, jak zapewne przeczytałeś na wstępie Yam-Ku42 nie wychodzi jakoś ...
Jeśli chcesz doradzić coś z praktyki, co może pomóc mimo niewłaściwego działania sprzęgła czy skrzyni, to zaproponuj przewidywanie tego, co będzie się działo na drodze za chwilę: zwalniam dojeżdżając do skrzyżowania/świateł/parkingu - redukuję na bieżąco biegi, w ostatnim etapie jadę na II biegu i zatrzymując się (ale ciągle w czasie jazdy) wywieram lekki nacisk na dźwignię zmiany biegów, co pozwala na bezbolesne wypięcie II biegu i wyłączenie na luz. To jest rada wynikająca z doświadczenia a nie z zasłyszanych gdzieś słów których znaczenia nie rozumiesz
Przegazówka to czynność, którą wykonuje się NA LUZIE, po wyłączeniu jednego biegu a przed załączeniem drugiego. W motocyklu virago możesz to zrobić (ze względu na sekwencyjną konstrukcję skrzyni biegów) wyłącznie pomiędzy biegiem I i II, co, jak zapewne przeczytałeś na wstępie Yam-Ku42 nie wychodzi jakoś ...
Jeśli chcesz doradzić coś z praktyki, co może pomóc mimo niewłaściwego działania sprzęgła czy skrzyni, to zaproponuj przewidywanie tego, co będzie się działo na drodze za chwilę: zwalniam dojeżdżając do skrzyżowania/świateł/parkingu - redukuję na bieżąco biegi, w ostatnim etapie jadę na II biegu i zatrzymując się (ale ciągle w czasie jazdy) wywieram lekki nacisk na dźwignię zmiany biegów, co pozwala na bezbolesne wypięcie II biegu i wyłączenie na luz. To jest rada wynikająca z doświadczenia a nie z zasłyszanych gdzieś słów których znaczenia nie rozumiesz
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
Wyczyść cięgno zmiany biegów, wyeliminuj ew luzy, wymień i wyreguluj linkę sprzęgła. olej do wymiany tez
Józek
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
Coś Leszekk taki nerwowy?
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
co ma gazowanie do luzu ? próbuje sobie to jakoś wytłumaczyć ,ale nie mogę regulacja sprzęgła i tenisówki , bo w ciężkich butach na początek może być trudno
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
Czy ja wiem czy nerwowy? Po prostu jeśli ktoś wmawia, że w Polsce na rondach jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, to staram się to sprostować w miarę dobitnie bo ktoś może przez taką błędną informację sobie kuku zrobić. Głupoty możemy pisać, jednakowoż lepszym miejscem na to jest nie Warsztat a Hyde ParkPandik pisze:Coś Leszekk taki nerwowy?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
Zdałoby się napisać:leszekk pisze:Czy ja wiem czy nerwowy? Po prostu jeśli ktoś wmawia, że w Polsce na rondach jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, to staram się to sprostować w miarę dobitnie bo ktoś może przez taką błędną informację sobie kuku zrobić. Głupoty możemy pisać, jednakowoż lepszym miejscem na to jest nie Warsztat a Hyde ParkPandik pisze:Coś Leszekk taki nerwowy?
Leszku-wrzuć na luz...
miałem to rano napisac ale coś mnie powstrzymało....pisior pisze:... i tenisówki ...
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
Re: Neutral nieosiągalny
Koledzy:) bardzo dziękuję za wszelkie rady i sugestie.Z pewnością się do nich zastosuje , jakoś tylko tych cięgien do zmiany biegów nie pamiętam . tam chyba jest jedno? z lewej strony? Sorki że tak mało pamiętam ale motocykl mam pięć minut i tak z pamięci jeszcze się nie rozeznałem. Sprawdzę to wszystko o czym mówiliście ale czasu jest coraz mniej , się zimno robi. Boję się abym się nie wzruszył tylko bo rozbiorę to w drobny mak , jak nie chwaląc się rozbieram silniki od TDS ). Jeszcze raz dziękuję i oczywiście powiem co i jak.
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
nie jestem mechanikiem i nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, czasami jak nie mogę znaleźć luzu to wystarczy lekkie zwiększenie obrotów silnika i luz wskakuje
a cięgno faktycznie jest jedno, chyba że jakieś inne mi się urwało przez to że dodałem gazu kiedy chciałem znaleźć luz dlatego tak jak napisał leszekk nasmaruj cięgna
ale to wszystko oczywiście informacje znane mi ze słyszenia, może wydawało mi się tylko że działa, może jestem pod wpływem hipnozy
a cięgno faktycznie jest jedno, chyba że jakieś inne mi się urwało przez to że dodałem gazu kiedy chciałem znaleźć luz dlatego tak jak napisał leszekk nasmaruj cięgna
ale to wszystko oczywiście informacje znane mi ze słyszenia, może wydawało mi się tylko że działa, może jestem pod wpływem hipnozy
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Neutral nieosiągalny
Liczba mnoga użyta intencjonalnie gdyż założyłem, że czytający:
1. może mieć niestandardowe podparcie nóg i dorobione jakieś udziwnienia, za pomocą których przełącza biegi
2. uogólniłem pojęcie na cały zewnętrzny układ przełączania biegów znajdujący się pomiędzy dźwignią zmiany biegów (czyli tym, z czym bezpośrednią styczność ma but kierowcy) a ośką sterczącą z silnika odpowiedzialną za przełączanie biegów wewnątrz korpusu silnika - mój błąd, należało sięgnąć po schematy dostępne w sieci, wskazać ich źródło i używać numerków przypisanych do poszczególnych części. Cóż - jak mówią - lenistwo człowieka jest motorem napędowym cywilizacji
1. może mieć niestandardowe podparcie nóg i dorobione jakieś udziwnienia, za pomocą których przełącza biegi
2. uogólniłem pojęcie na cały zewnętrzny układ przełączania biegów znajdujący się pomiędzy dźwignią zmiany biegów (czyli tym, z czym bezpośrednią styczność ma but kierowcy) a ośką sterczącą z silnika odpowiedzialną za przełączanie biegów wewnątrz korpusu silnika - mój błąd, należało sięgnąć po schematy dostępne w sieci, wskazać ich źródło i używać numerków przypisanych do poszczególnych części. Cóż - jak mówią - lenistwo człowieka jest motorem napędowym cywilizacji
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.