obroty silnika na wolnym
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 czerwca 2013, 20:07
- Motocykl: Yamaha Virago 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 47
- Status: Offline
obroty silnika na wolnym
Witajcie, posiadam moją XV 1000 87 rok, przez miesiąc nie odpalałem bo byłem na wyjeździe, teraz już hulam ale zauważyłem że wcześniej obroty oscylował 1000- 1500 jak szybciej ciołem na trasie, a teraz na ciepłym obroty spadają poniżej 1000 ! czy takie powinny być obroty czy wyższe?? czasem po dodaniu gazu nie zbiera się płynnie. Poprawiać coś czy zostawić ??
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: obroty silnika na wolnym
jak moto osiągnie "temperaturę pracy" obroty powinny być ustawione między 950 a 1050 obr/min
na ssaniu obroty będzie miał wyższe a jak silnik "zimny" to niższe. dlatego ustawia się obroty po rozgrzaniu silnika.
jeśli nie zbiera się "z dołu" mogą być zawalone syfem kanały w gaźniku i niższe obroty niż 1100 powodują zawahanie przy wkręcaniu się z jałowych obrotów (pierwszy moment odkręcania manetki)
ustaw obroty biegu jałowego na 1100 obr/min i tak jeździj do czasu aż rozbierzesz gaziory do czyszczenia jesienią
bo niedopuszczalne jest "pływanie" obrotów
HS40 nie ma pompki przyspieszacza czy ma?
PS. koniecznie musi być taki luz na lince gazu aby kierownica w maksymalnym skręcie nie powodowała napięcia linki i otwierania przepustnicy. (wstępne napięcie pancerza ustawia się przy manetce)
na ssaniu obroty będzie miał wyższe a jak silnik "zimny" to niższe. dlatego ustawia się obroty po rozgrzaniu silnika.
jeśli nie zbiera się "z dołu" mogą być zawalone syfem kanały w gaźniku i niższe obroty niż 1100 powodują zawahanie przy wkręcaniu się z jałowych obrotów (pierwszy moment odkręcania manetki)
ustaw obroty biegu jałowego na 1100 obr/min i tak jeździj do czasu aż rozbierzesz gaziory do czyszczenia jesienią
bo niedopuszczalne jest "pływanie" obrotów
HS40 nie ma pompki przyspieszacza czy ma?
PS. koniecznie musi być taki luz na lince gazu aby kierownica w maksymalnym skręcie nie powodowała napięcia linki i otwierania przepustnicy. (wstępne napięcie pancerza ustawia się przy manetce)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 czerwca 2013, 20:07
- Motocykl: Yamaha Virago 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: obroty silnika na wolnym
Dzięki bardzo za poradę, pokombinuje.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: obroty silnika na wolnym
1986XV1000 pisze:
HS40 nie ma pompki przyspieszacza czy ma?
HSC40 nie ma jej