Regulacja tylnego zawieszenia
- Raptor
- Posty: 310
- Rejestracja: 25 września 2007, 17:11
- Motocykl: CBR 600 F3/Suzuki VX
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 38
- Status: Offline
Regulacja tylnego zawieszenia
Ok mam pytanie jak wyregulować tylne zawieszenie w XV 750 z 96r.. Mam wrażenie, że u mnie sprężynki ustawione są w innych położeniach. Widziałem jak się to robi w amorkach osłoniętych, ale w tych ze sprężynami niestety nie wiem :/ W serwisówce nie potrafiłem znaleźć
A i jakie najlepsze ustawienie na polskie drogi?
A i jakie najlepsze ustawienie na polskie drogi?
- ramatahatta
- Posty: 215
- Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Jeżeli amor jest regulowany, to zazwyczaj sprężyna na dole opiera się o przekręcany pierścień, który ma kilka wycięć na różnych wysokościach, o które opiera się bolec wystający z dolnej części amortyzatora.
Przekręcając ten pierścień bardziej lub mniej ściskamy sprężynę, regulując w ten sposób twardość amora. Czasem idzie to dosyć ciężko, potrzebny do tego odpowiedni "haczykowaty" klucz, a oprócz tego jeśli regulacja była od lat nie ruszana, to zwykle konieczne jest wcześniejsze przesmarowanie (np. jakimś smarem penetrującym w sprayu)
Przekręcając ten pierścień bardziej lub mniej ściskamy sprężynę, regulując w ten sposób twardość amora. Czasem idzie to dosyć ciężko, potrzebny do tego odpowiedni "haczykowaty" klucz, a oprócz tego jeśli regulacja była od lat nie ruszana, to zwykle konieczne jest wcześniejsze przesmarowanie (np. jakimś smarem penetrującym w sprayu)
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Wracam do tematu.
Ostatnio zrobiłem małą wycieczkę z żoną na jeziorko na virażce. Jadąc samemu wszystko gra ale przy jeździe w dwie osoby parę razy gdy wpadłem na większy ubytek asfaltu w drodze usłyszałem metaliczny głos od strony amortyzatora.... tak jakby sprężyna ugięła się maksymalnie. Zauważyłem, że mógłbym zmienić ustawienie o 3 stopnie. Czy w tym celu odkręcamy śrubę imbusową i przekręcamy pierścień? Nie chciałbym przy regulacji zepsuć amortyzatora ... !!!
Tak na marginesie... czy Wy zmieniacie ustawienia twardości amortyzatorów w zależności czy podróżujecie sami czy z pasażerem? Miłej niedzieli...
Ostatnio zrobiłem małą wycieczkę z żoną na jeziorko na virażce. Jadąc samemu wszystko gra ale przy jeździe w dwie osoby parę razy gdy wpadłem na większy ubytek asfaltu w drodze usłyszałem metaliczny głos od strony amortyzatora.... tak jakby sprężyna ugięła się maksymalnie. Zauważyłem, że mógłbym zmienić ustawienie o 3 stopnie. Czy w tym celu odkręcamy śrubę imbusową i przekręcamy pierścień? Nie chciałbym przy regulacji zepsuć amortyzatora ... !!!
Tak na marginesie... czy Wy zmieniacie ustawienia twardości amortyzatorów w zależności czy podróżujecie sami czy z pasażerem? Miłej niedzieli...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Nie wiem o jaką CIchodzi śrubę, ale w 700 i 750 wkładasz trzpień w otwór i przeciągasz pierścień na większe naprężenie dla obu na ten sam stopień.
Ja zmieniam ustawienia w zależności od obciążenia... sam jak jeżdżę mam na 3 jak załadowany we 2 osoby to na maxa a i tak przy polskich drogach nie raz dobije.
Ja zmieniam ustawienia w zależności od obciążenia... sam jak jeżdżę mam na 3 jak załadowany we 2 osoby to na maxa a i tak przy polskich drogach nie raz dobije.
- barg
- Posty: 817
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Albo klucz podobny do tego:
Wkładasz do tego wystającego co chcesz odkręcać (nie odkręcaj) z otworem w środku (ten otwór jest na haczyk klucza lub prosty trzpień) i przestawiasz w odpowiednią stronę.
Widziałem w 535 zawieszenie z pierścieniem do regulacji (jak wyżej), który jest pod samą sprężyną. Zmiana ustawień tym samym kluczem.
Wkładasz do tego wystającego co chcesz odkręcać (nie odkręcaj) z otworem w środku (ten otwór jest na haczyk klucza lub prosty trzpień) i przestawiasz w odpowiednią stronę.
Widziałem w 535 zawieszenie z pierścieniem do regulacji (jak wyżej), który jest pod samą sprężyną. Zmiana ustawień tym samym kluczem.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Ja zmieniłem teraz zawieszenie na nowe i nie zmieniam napięcia wstępnego, bo nawet na 1 nie dobija. Zmieniałem bo na 5 dobijało nawet samemu
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Rozumiem, że ten pierścień nie jest zabezpieczony żadną śrubą? Nie oglądałem tego dokładnie ale wydaje mi się, że jest tam wkręcona śruba imbusowa.
- wojok
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
- Motocykl: VIRAGO 750 '92
- Lokalizacja: Rybnik / Kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
niestety źle Ci się wydaje - tak jak mówią koledzy jest tylko trzpień, którym się obraca (w mojej opinii najlepiej to zrobić z moto postawionym na stopce i dociążonym do przodu - raz na szybko nawet udało mi się w ten sposób śrubokrętem to zrobić)
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Ok.. dzięki za podpowiedź...wojok pisze:niestety źle Ci się wydaje - tak jak mówią koledzy jest tylko trzpień, którym się obraca (w mojej opinii najlepiej to zrobić z moto postawionym na stopce i dociążonym do przodu - raz na szybko nawet udało mi się w ten sposób śrubokrętem to zrobić)
zastanawiam się tylko nad tym dociążaniem przodu....???
.... 750-ka na centralnej stopce stoi z kołem tylnym uniesionym do góry... ba nawet trzeba konkretnej osoby aby usiadła na tylnym siedzeniu aby przednie koło poszło do góry..... ..
- wojok
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
- Motocykl: VIRAGO 750 '92
- Lokalizacja: Rybnik / Kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
zaczniesz kręcić to ci się moto zacznie gibać, zobaczysz
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Regulację zrobiłem w sobotę, pierścień bez problemu da się przekręcać. Motorek nawet nie drgnął przy regulacji ...
- wojok
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
- Motocykl: VIRAGO 750 '92
- Lokalizacja: Rybnik / Kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
no to miałeś amor w lepszym stanie, niż ja stary
- madmadi
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 kwietnia 2013, 17:50
- Motocykl: XV 535 DX
- Lokalizacja: Edynburg
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
Panowie, glupich pytan podobno nie ma, wiec wypale
Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" czy twardsze? Ja rozumiem, ze jak scisnieta sprezyna, to wiecej powierzchni to pracy amorow, a jak rozciagnieta to mniej, i wtedy twardsze zawieszenie?
Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" czy twardsze? Ja rozumiem, ze jak scisnieta sprezyna, to wiecej powierzchni to pracy amorow, a jak rozciagnieta to mniej, i wtedy twardsze zawieszenie?
Blog o mojej wyprawie na bezludna wyspe na Filipinach:
www.searchingparadise.blogspot.com
www.searchingparadise.blogspot.com
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
twardszemadmadi pisze:Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" czy twardsze?
- madmadi
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 kwietnia 2013, 17:50
- Motocykl: XV 535 DX
- Lokalizacja: Edynburg
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja tylnego zawieszenia
podziekowal-waldi- pisze:twardszemadmadi pisze:Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" czy twardsze?
Blog o mojej wyprawie na bezludna wyspe na Filipinach:
www.searchingparadise.blogspot.com
www.searchingparadise.blogspot.com