Stukanie, mocno zagrzany silnik.
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Witam,
Otóż w moim nieszczęściu znowu coś nawaliło.
Otóż na jesieni przegoniłem moto na trasie tak 15km, przy stałej prędkości 120 km/h i do momentu kiedy go zgasiłem i ostygł było ok. Później zaczął stukać (tak na ucho luzy zaworowe poszły w pizdu) teraz przy przygotowaniu na sezon wymieniłem śruby regulacji zaworów (co ważne na śruby od zaworów z poloneza, docięte na długość, ciete powoli brzeszczotem więc nic nie miało prawa się im stać, jedyna róznica polega na tym, że mają krzywiznę styku bardziej okrągłą <i tu jest moje pierwsze podejrzenie>), ustawiłem luzy, wymieniłem olej (20w50) z filtrem (i uprzedzając sugestie założyłem go dobrze ) i pojawił się problem.
Mianowicie przejechałem dzisiaj jakieś 5km nie piłując itd. silnik makabrycznie się zagrzał, a podczas jazdy mulił od 90km/h i wyżej jak 100 nie udało się wkręcić, do tego przy hamowaniu silnikiem i w momencie kiedy na zapietym biegu pracował "na luzie" (nie przyspieszał ani nie zwalniał) słychać głuche stukanie i momentami było wyczuwalne trzęsienie się całej maszyny.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie albo podobne doświadczenia to bardzo chętnie wysłucham i podziękuję za pomoc.
Otóż w moim nieszczęściu znowu coś nawaliło.
Otóż na jesieni przegoniłem moto na trasie tak 15km, przy stałej prędkości 120 km/h i do momentu kiedy go zgasiłem i ostygł było ok. Później zaczął stukać (tak na ucho luzy zaworowe poszły w pizdu) teraz przy przygotowaniu na sezon wymieniłem śruby regulacji zaworów (co ważne na śruby od zaworów z poloneza, docięte na długość, ciete powoli brzeszczotem więc nic nie miało prawa się im stać, jedyna róznica polega na tym, że mają krzywiznę styku bardziej okrągłą <i tu jest moje pierwsze podejrzenie>), ustawiłem luzy, wymieniłem olej (20w50) z filtrem (i uprzedzając sugestie założyłem go dobrze ) i pojawił się problem.
Mianowicie przejechałem dzisiaj jakieś 5km nie piłując itd. silnik makabrycznie się zagrzał, a podczas jazdy mulił od 90km/h i wyżej jak 100 nie udało się wkręcić, do tego przy hamowaniu silnikiem i w momencie kiedy na zapietym biegu pracował "na luzie" (nie przyspieszał ani nie zwalniał) słychać głuche stukanie i momentami było wyczuwalne trzęsienie się całej maszyny.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie albo podobne doświadczenia to bardzo chętnie wysłucham i podziękuję za pomoc.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
palą oba cylindry?
luzy dobrze ustawiłeś?
śruby nie uderzają o pokrywki?
luzy dobrze ustawiłeś?
śruby nie uderzają o pokrywki?
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Palą oba.
Luzy są dobre.
Śruby nie uderzają o pokrywki.
Dodam jeszcze że to na pewno nie łąńcuszki ani kosz sprzęgłowy bo to też sprawdziłem.
Luzy są dobre.
Śruby nie uderzają o pokrywki.
Dodam jeszcze że to na pewno nie łąńcuszki ani kosz sprzęgłowy bo to też sprawdziłem.
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2013, 21:25 przez Andrews66, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
a nie za ciasno zawory ustwiłeś?
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Zawory ustawione na: wlotowe minimalnie mniej niż .10 (nie mniej jak 7) i wydech .15
Nie wiem czy przez te śruby, zawory nie otwierają się trochę szybciej i nie poleciało ustawienie zapłonu i regulacja gaźników. :/
Jak trochę ostygnie przejrzę świece może już coś na nich widać.
Nie wiem czy przez te śruby, zawory nie otwierają się trochę szybciej i nie poleciało ustawienie zapłonu i regulacja gaźników. :/
Jak trochę ostygnie przejrzę świece może już coś na nich widać.
- spaw
- Posty: 731
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
- Motocykl: Tiger 900
- Lokalizacja: Katowice
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Mi się widzi pompa olejowa, no bo po wymianie oleju to zauważyłeś. Poza tym mówisz że się mocno grzeje i nie rozpędza się... Stawianym na smarowanie
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
a co to ma do zapłonu i gaźników....Andrews66 pisze: Nie wiem czy przez te śruby, zawory nie otwierają się trochę szybciej i nie poleciało ustawienie zapłonu i regulacja gaźników. :/
gdzieś błąd zrobiłeś, albo koniec silnika
a jak filtr oleju załozyles... piszesz dobrze czyli jak?
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Filtr założyłem dziubkiem do pokrywki.
A z gaźnikami kombinowałem w stronę ze zbyt ubogą mieszanką, że się mocno zagrzał.
Na biegu jałowym chodzi bardzo łanie, na dodanym gazie dzieje się to co powyżej.
A z gaźnikami kombinowałem w stronę ze zbyt ubogą mieszanką, że się mocno zagrzał.
Na biegu jałowym chodzi bardzo łanie, na dodanym gazie dzieje się to co powyżej.
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2013, 21:44 przez Andrews66, łącznie zmieniany 1 raz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
dziubkiem? gdzie tam dziubek....Andrews66 pisze:Filtr założyłem dziubkiem do pokrywki.
otworem ma być - chyba zabiłes silnik
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Dobra źle się wyraziłem - otworem do pokrywki (tym co tu jest na górze do pokrywki)
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
no to jeszcze raz zawory sprawdz, bogata mieszanka powoduje obniżenie temperatury
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Jutro zawory sprawdzę, może wrzucę stare śruby z powrotem i zobaczę co na to powie.
Wykręciłem właśnie świece i są wypalone do białości prawie (wcześniej zawsze miałem okopcone lekko na czarno, po długich trasach na brązowo).
A o mieszance mówię zbyt ubogiej i o spalaniu stukowym.
Wykręciłem właśnie świece i są wypalone do białości prawie (wcześniej zawsze miałem okopcone lekko na czarno, po długich trasach na brązowo).
A o mieszance mówię zbyt ubogiej i o spalaniu stukowym.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
no to za uboga mieszanka - zerknij na gaźniki i membrany
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
- Motocykl: Virago 535 `95
- Lokalizacja: Otwock
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
A mój też tak miał i się zatarł! objawy identyczne!!
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Andrews66 pisze:[img]http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3119251895[/img]
Dobra źle się wyraziłem - otworem do pokrywki (tym co tu jest na górze do pokrywki)
Jezeli założyłeś tak jak piszesz, to z przykrością Cie informuję, że założyłeś ODWRTNIE i właśnie zalatwileś silnik. Tuż przed sezonem. ...
WALDI pisał, ja pisałem wielokrotnie -OTWOREM W FILTRZE DO POKRYWKI a tym co nazywasz "dziubkiem" do wnętrza silnika! !!!!. To na górze na Twoim zdjęciu to nie otwór!!! Otwór jest po drugiej stronie! !!!
Zaślepiłeś kanał olejowy, który przebiega przez pokrywkę. Objawy się zgadzają, przegrzanie, stuki. Odcinek jazdy był za krótki by silnik zatrzeć kompletnie, ale nieodwracalnych szkód narobiłeś.
Który to już zabity silnik na tym forum przez takie założenie filtra? Chyba zacznę liczyć. 5ty?
Popatrz na moje zdjęcie w linku poniżej. Wyraźnie napisałem że tym co widać na gorze do wnętrza silnika a otworem w filtrze do pokrywki.
Współczuję Ci.
viewtopic.php?f=2&t=12910&hilit=filtr+oleju&start=0
Ostatnio zmieniony 12 kwietnia 2013, 09:56 przez Raider, łącznie zmieniany 2 razy.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
- Motocykl: Virago 535 `95
- Lokalizacja: Otwock
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Raider pisze: a tym co nazywasz "dziubkiem" do wnętrza silnika! !!!!.
Napewno???
To właśnie w tym dziubku jest otwór.
http://www.google.pl/imgres?q=filtr+vir ... ,s:0,i:285
Tym do wnętrza zakłada się w 535
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Ale autor postu ma wpisane w profilu XV700.
W filtrze z mojego linku powyzej (filtr XV1100) wyraźnie widać, że w dziubku jest zaslepka na amen.
W filtrze z mojego linku powyzej (filtr XV1100) wyraźnie widać, że w dziubku jest zaslepka na amen.
Ostatnio zmieniony 12 kwietnia 2013, 10:03 przez Raider, łącznie zmieniany 1 raz.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Witajcie, W 535 filtr oleju zaklada się otworem do silnika, a w 750 \ 1100 otworem na zewnątrz.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
- Motocykl: Virago 535 `95
- Lokalizacja: Otwock
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
No tak i wg mnie to co na zdjęciu u góry musi wystawać w stronę pokrywki.Raider pisze:Ale autor postu ma wpisane w profilu XV700.
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
DZIĘKI.grzegorzbr2 pisze:Witajcie, W 535 filtr oleju zaklada się otworem do silnika, a w 750 \ 1100 otworem na zewnątrz.
Napisz, jak sądzisz, co chłopak sobie przez to narobił? Silnik mu nie stanął- jak rozumiem odpala, ale stuka.
Wał? Panewki?
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
W 750/1100 takie założenie filtra zaciera silnik.andrzej535 pisze:No tak i wg mnie to co na zdjęciu u góry musi wystawać w stronę pokrywki.Raider pisze:Ale autor postu ma wpisane w profilu XV700.
Zerknij na zdjęcie (w wolnej chwili je zmniejszę).
W 750/1100 przez filtr zaciągany jest olej do POKRYWKI w której przebiega kanał olejowy. Następnie olej biegnie dalej. Jeżeli założymy filtr dziubkiem do pokrywki, olej nie zostanie zaciągnięty i silnik będzie pracował na sucho. Wytrzyma to jakiś czas, ale bardzo szybko się nagrzeje, zacznie go mulić, zacznie stukać a w ostatnim momencie agonii zgaśnie i nie da się ponownie uruchomić.
w przypadku autora postu mamy do czynienia z poważnym przegrzaniem i już niestety stukami.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
andrzej535 pisze: Napewno???
To właśnie w tym dziubku jest otwór.
Tym do wnętrza zakłada się w 535
andrzej535 pisze:No tak i wg mnie to co na zdjęciu u góry musi wystawać w stronę pokrywki.
Chyba sam się zakręciłeś
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
Dobrze założył, czyli otworem do pokrywki.
Wystarczy porównać zdjęcia jakie zamieścił Andrews66 i Raider - na zdjęciu Andrewsa widać wyraźnie powyżej gumowej uszczelki metalową wypustkę, i pod tą wypustką znajduje się otwór, druga strona jest zaślepiona jak na zdjęciu ktore zamieścił Raider, a która to nie ma owej metalowej wypustki a jedynie gumową uszczelkę. Owa wypustka wchodzi właśnie w wycięcie w dekielku (w 700, 750, 1000, 1100 bo w 535 dokładnie na odwrót).
Wystarczy porównać zdjęcia jakie zamieścił Andrews66 i Raider - na zdjęciu Andrewsa widać wyraźnie powyżej gumowej uszczelki metalową wypustkę, i pod tą wypustką znajduje się otwór, druga strona jest zaślepiona jak na zdjęciu ktore zamieścił Raider, a która to nie ma owej metalowej wypustki a jedynie gumową uszczelkę. Owa wypustka wchodzi właśnie w wycięcie w dekielku (w 700, 750, 1000, 1100 bo w 535 dokładnie na odwrót).
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
- Motocykl: Virago 535 `95
- Lokalizacja: Otwock
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
kris2k pisze:Dobrze założył, czyli otworem do pokrywki.
Wystarczy porównać zdjęcia jakie zamieścił Andrews66 i Raider - na zdjęciu Andrewsa widać wyraźnie powyżej gumowej uszczelki metalową wypustkę, i pod tą wypustką znajduje się otwór, druga strona jest zaślepiona jak na zdjęciu ktore zamieścił Raider, a która to nie ma owej metalowej wypustki a jedynie gumową uszczelkę. Owa wypustka wchodzi właśnie w wycięcie w dekielku (w 700, 750, 1000, 1100 bo w 535 dokładnie na odwrót).
Zgadzam się. i chyba się jednak nie zakręciłem Tą "wypustkę" kolega andrews nazwał "dziubkiem"
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Stukanie, mocno zagrzany silnik.
W mordę, może i tak jest jak mówicie, ale objawy wskazują że się pomylił.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________