Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Zmierzyłeś prąd ładowania na klemach?
Na przyszłość podpinaj aku w ten sposób: plus do plusa, minus z aku to ramy/silnika. Unikniesz w ten sposób iskrzenia klem, co może skończyć się kabum aku .
Na przyszłość podpinaj aku w ten sposób: plus do plusa, minus z aku to ramy/silnika. Unikniesz w ten sposób iskrzenia klem, co może skończyć się kabum aku .
Sprzedałem XV 1100 1989r.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Zacznij od wymiany aku, załóż taki jak powinien być.
Jak moto bedzie paliło zmierz ładowanie jak OK zajmij się tematem zamulenia
Aku do prędkości max nie ma nic.
Jak moto bedzie paliło zmierz ładowanie jak OK zajmij się tematem zamulenia
Aku do prędkości max nie ma nic.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Akumulator powinien być o pojemności zalecanej przez producenta. Jeśli zamiast 12Ah włożysz 14Ah lub na odwrót, dużej krzywdy nie będzie. Ale jeśli ktoś włożył akumulator o prądzie rozruchowym 85A do motocykla, w którym powinien być 180-200A to wiadomo jakie są konsekwencje - zapali (może) raz albo dwa i akumulator do wymiany.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- mayor
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: UĆ
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
założyłem nowy akumulator - odpalił bez problemu. Co prawda z 2-3 razy obrócił zanim odpalił, lecz jak już był rozgrzany to dosłownie na dotknięcie - sam byłem zdziwiony że tak gładko. Co do prędkości to niestety nic się nie zmieniło - max 120. Zauważyłem, że mam nieoryginalne wydechy highway hawk oraz boje się o nieszczelne któćce dolotowe przy gaźnikach. Tu pytanie do Was:
- czy przy łapaniu dzikiego powietrza testy synchronizacji gaźników by to pokazał?
- czy takie widoczne skruszenia gumy można jakoś zakleić (nowe 250zł).(foto pokazuje pęknięcia) - czy nieoryginalne tłumiki mogą ograniczać moc motocykla (foto pokazuje tłumik) A co do ładowania akumulatorów.Podłączyłem aku od bandita na całą noc (ponad 14 godzin w sumie) do prostownika teścia (pewniejszy) i wydawało mi się, że wskazywał zero A po podłączeniu... dziś przychodzę aby go odłączyć - wskazanie 5A na prostowniku, akumulator gorący, motor odpalił czyli naładowany. Trochę dziwi mnie to 5A bo przecież jak naładowany to powinno być 0, prawda?
Pozdrawiam.
- czy przy łapaniu dzikiego powietrza testy synchronizacji gaźników by to pokazał?
- czy takie widoczne skruszenia gumy można jakoś zakleić (nowe 250zł).(foto pokazuje pęknięcia) - czy nieoryginalne tłumiki mogą ograniczać moc motocykla (foto pokazuje tłumik) A co do ładowania akumulatorów.Podłączyłem aku od bandita na całą noc (ponad 14 godzin w sumie) do prostownika teścia (pewniejszy) i wydawało mi się, że wskazywał zero A po podłączeniu... dziś przychodzę aby go odłączyć - wskazanie 5A na prostowniku, akumulator gorący, motor odpalił czyli naładowany. Trochę dziwi mnie to 5A bo przecież jak naładowany to powinno być 0, prawda?
Pozdrawiam.
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Podaj początek numeru silnika. Jak 2YL to powinna rozpędzać się lepiej. Odpowiadając na Twoje pytanie to tak, wydech może obniżyć moc slinika, ale dobrze skonstruowany potrafi też ją zwiększyć. Króćców wcale nie masz tak mocno spękanych.
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- mayor
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: UĆ
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
numer silnika: *2YL-1285..czyli ta szybsza wersja...
Więc, jeśli nie króćce, to gdzie dalej szukać... synchro gaźników i regulacje zaworów robiłem na zakończenie sezonu...
Najchętniej to bym się spotkał z kimś na trasie i porównał... może licznik źle pokazuje
Więc, jeśli nie króćce, to gdzie dalej szukać... synchro gaźników i regulacje zaworów robiłem na zakończenie sezonu...
Najchętniej to bym się spotkał z kimś na trasie i porównał... może licznik źle pokazuje
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
a może mimo wszystko, że wydech akcesoryjny to ma kryzy wspawane? Może była na rynku nie niemieckim i tam jej krzywdę zrobili, ale nawet nie wiem czy to możliwe.
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Wersje 2YL też były blokowane - kryzy w króćcach ssących lub kolektorach wydechów. Musiałbyś to sprawdzić, a potem szukać ewentualnie dalej.
- Mikey
- Posty: 229
- Rejestracja: 03 października 2010, 17:55
- Motocykl: XV 535 '92 / '97
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Te króćce to lepiej wymienić mimo ceny. Ja u siebie miałem podobnie spękane. Wymieniłem, układ jest szczelny i lepiej pracuje. Jeżeli jeszcze nie sprawdzałeś to zajrzyj do membran w gaźnikach. Ich stan ma wpływ na osiąganą prędkość. W pierwszym sezonie miałem kłopoty z jedną z membran. Nie mogłem przekroczyć 130 km/h. Po wymianie śmigam powyżej 150
Michał
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Wypadało by te gaźniki przeczyścić, bo sądząc po zdjęciach dawno nikt tam nie zaglądał. Klejenie króćcy raczej odpada - "szkłem dup.. nie obetrzesz".
A nieszczelności przy synchro nie zawsze wychodzą, a wręcz musiala by być dziura...
A nieszczelności przy synchro nie zawsze wychodzą, a wręcz musiala by być dziura...
- mayor
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: UĆ
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
Przeczytałem mnóstwo artykułów i widziałem wiele filmików, lecz cały czas obawiam się samemu rozebrać gaźniki... macie doświadczenie w tym temacie? a jak już mówimy o ich czyszczeniu to o jakim poziomie precyzji? rozebrać na części pierwsze gaźnik, czy odkręcić dekielki i przeczyścić iglice itp?
Może ktoś zna dobrego speca z Łodzi?
Może ktoś zna dobrego speca z Łodzi?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.
najlepiej gaźniki rozebrać calkowicie, porządnie wymyć, przedmuchać, elementy składowe zweryfikować czy nie zużyte itd...