Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: Balwi »

Zmierzyłeś prąd ładowania na klemach?

Na przyszłość podpinaj aku w ten sposób: plus do plusa, minus z aku to ramy/silnika. Unikniesz w ten sposób iskrzenia klem, co może skończyć się kabum aku ;-) .
Sprzedałem XV 1100 1989r.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: -waldi- »

Zacznij od wymiany aku, załóż taki jak powinien być.

Jak moto bedzie paliło zmierz ładowanie jak OK zajmij się tematem zamulenia

Aku do prędkości max nie ma nic.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: leszekk »

Akumulator powinien być o pojemności zalecanej przez producenta. Jeśli zamiast 12Ah włożysz 14Ah lub na odwrót, dużej krzywdy nie będzie. Ale jeśli ktoś włożył akumulator o prądzie rozruchowym 85A do motocykla, w którym powinien być 180-200A to wiadomo jakie są konsekwencje - zapali (może) raz albo dwa i akumulator do wymiany.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
mayor
Posty: 22
Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
Motocykl: virago 535
Lokalizacja:
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: mayor »

założyłem nowy akumulator - odpalił bez problemu. Co prawda z 2-3 razy obrócił zanim odpalił, lecz jak już był rozgrzany to dosłownie na dotknięcie - sam byłem zdziwiony że tak gładko. Co do prędkości to niestety nic się nie zmieniło - max 120. Zauważyłem, że mam nieoryginalne wydechy highway hawk oraz boje się o nieszczelne któćce dolotowe przy gaźnikach. Tu pytanie do Was:
- czy przy łapaniu dzikiego powietrza testy synchronizacji gaźników by to pokazał?
- czy takie widoczne skruszenia gumy można jakoś zakleić (nowe 250zł).(foto pokazuje pęknięcia)
króciec dolotowy z pęknięciem
króciec dolotowy z pęknięciem
- czy nieoryginalne tłumiki mogą ograniczać moc motocykla (foto pokazuje tłumik)
mój moto z nieoryginalnym tłumikiem
mój moto z nieoryginalnym tłumikiem
A co do ładowania akumulatorów.Podłączyłem aku od bandita na całą noc (ponad 14 godzin w sumie) do prostownika teścia (pewniejszy) i wydawało mi się, że wskazywał zero A po podłączeniu... dziś przychodzę aby go odłączyć - wskazanie 5A na prostowniku, akumulator gorący, motor odpalił czyli naładowany. Trochę dziwi mnie to 5A bo przecież jak naładowany to powinno być 0, prawda?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: Flower »

Podaj początek numeru silnika. Jak 2YL to powinna rozpędzać się lepiej. Odpowiadając na Twoje pytanie to tak, wydech może obniżyć moc slinika, ale dobrze skonstruowany potrafi też ją zwiększyć. Króćców wcale nie masz tak mocno spękanych.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
mayor
Posty: 22
Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
Motocykl: virago 535
Lokalizacja:
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: mayor »

numer silnika: *2YL-1285..czyli ta szybsza wersja...
Więc, jeśli nie króćce, to gdzie dalej szukać... synchro gaźników i regulacje zaworów robiłem na zakończenie sezonu...
Najchętniej to bym się spotkał z kimś na trasie i porównał... może licznik źle pokazuje :)
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: Flower »

a może mimo wszystko, że wydech akcesoryjny to ma kryzy wspawane? Może była na rynku nie niemieckim i tam jej krzywdę zrobili, ale nawet nie wiem czy to możliwe.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: toooomelo »

Wersje 2YL też były blokowane - kryzy w króćcach ssących lub kolektorach wydechów. Musiałbyś to sprawdzić, a potem szukać ewentualnie dalej.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikey
Posty: 229
Rejestracja: 03 października 2010, 17:55
Motocykl: XV 535 '92 / '97
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: Mikey »

Te króćce to lepiej wymienić mimo ceny. Ja u siebie miałem podobnie spękane. Wymieniłem, układ jest szczelny i lepiej pracuje. Jeżeli jeszcze nie sprawdzałeś to zajrzyj do membran w gaźnikach. Ich stan ma wpływ na osiąganą prędkość. W pierwszym sezonie miałem kłopoty z jedną z membran. Nie mogłem przekroczyć 130 km/h. Po wymianie śmigam powyżej 150 :)
Michał
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: -waldi- »

Wypadało by te gaźniki przeczyścić, bo sądząc po zdjęciach dawno nikt tam nie zaglądał. Klejenie króćcy raczej odpada - "szkłem dup.. nie obetrzesz".
A nieszczelności przy synchro nie zawsze wychodzą, a wręcz musiala by być dziura...
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
mayor
Posty: 22
Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
Motocykl: virago 535
Lokalizacja:
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: mayor »

Przeczytałem mnóstwo artykułów i widziałem wiele filmików, lecz cały czas obawiam się samemu rozebrać gaźniki... macie doświadczenie w tym temacie? a jak już mówimy o ich czyszczeniu to o jakim poziomie precyzji? rozebrać na części pierwsze gaźnik, czy odkręcić dekielki i przeczyścić iglice itp?
Może ktoś zna dobrego speca z Łodzi?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z odpaleniem Virago 535 92r.

Post autor: -waldi- »

najlepiej gaźniki rozebrać calkowicie, porządnie wymyć, przedmuchać, elementy składowe zweryfikować czy nie zużyte itd...
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ