Co z tą śrubą? ;)
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Co z tą śrubą? ;)
Witam. Możecie mi napisać, czy śruba zaznaczona na zdjęciu jest dokręcona tylko z drugiej strony nakrętką, czy w otworze też jest gwint? Nakrętkę odkręciłem, a śruby nie mogę ruszyć. Próbowałem ją okręcać, wybijać i nic, jest zapieczona na amen. Popsikałem WD-40 i zobaczę co to da, choć wydaje mi się, że niewiele. Z góry dzięki za odpowiedź.
- spaw
- Posty: 731
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
- Motocykl: Tiger 900
- Lokalizacja: Katowice
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
to jest śruba na wylot. Wewnątrz nie ma żadnego gwintu. U mnie było tak, że gmole bardzo sprężynowały (tak jakby nie pasowały idealnie) i po odkręceniu nakrętki musiałem ją wybijać żeby zdjąć gmole.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Dzięki spaw.
Re: Co z tą śrubą? ;)
Jak ci się nie śpieszy to owiń szmatą i polewaj naftą albo ON.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Coś mi się zdaję, że nie założę sobie wysuniętych podnóżek, bo śruba ani drgnie. Dzisiaj pół godziny w nią uderzałem i nic. Boję się, że mi pęknie karter... Podgrzanie tego palnikiem by coś dało?
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Jak założysz klucz na tą śrubę to się kręci? Odkręć lewy set przy mocowaniu stopki bocznej i wtedy spróbuj ją wyciągnąć.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Re: Co z tą śrubą? ;)
Kartery ci znikną jak pisiorowi klamka. Moczyć, moczyć i jeszcze raz moczyć.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Set zdjąłem, drugi nie jest naprężony, więc to musi śruba być tak zapieczona. Nie ma szans żeby ją okręcić, próbowałem nawet z pół metrową dźwignią. Czyli mówisz podbiel, że nafta, albo ON? Może lepiej jakiś płyn hamulcowy?
Re: Co z tą śrubą? ;)
Nie jestem zwolennikiem płynu bo później reaguje i puchnie jeszcze bardziej.
- Mirek
- Posty: 1181
- Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
- Motocykl: XV 1100 / H-D RK
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Wiek: 64
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Przechyl moto na bok i WD40 na noc, dzień może dwa i musi puścić
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Nafta, bądź jakiś odrdzewiacz. Jakbyś szukał później oryginalnej śruby to pisz na PW.
Ewentualnie mógłbyś jeszcze kluczem udarowy próbować, ale nie wiem jak kartery na to zareagują.
Ewentualnie mógłbyś jeszcze kluczem udarowy próbować, ale nie wiem jak kartery na to zareagują.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Mam wrażenie ,że to korozja elektrochemiczna czy jakoś tak.Karter jest z amelinium a śruba stalowa.Na styku tworzy się taki biały "jungs" cholernie twardy,i śruba jest jakby wklejona w otwór.Być może jedynym rozwiązaniem jest wywiercenie śruby.Trzeba by zacząć cienkim wiertłem,jakaś 3mm i pilnować dokładnie prowadzenia by karterów nie poniszczyć.Nasączanie specyfikami nie na wiele się zdaje bo ten "jungs" jest taki ,że nie namięka.Zwilżone zostają tyko krawędzie.Może Gliwicki co poradzi po fachowej linii,czym rozpuścić ten twór chemiczny a jednocześnie nie rozpuścić karterów.
- griszasad
- Posty: 363
- Rejestracja: 01 kwietnia 2009, 21:19
- Motocykl: Yamaha Drag Star XVS
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
idź na imrezę i napij się solidnie
rano jak wstaniesz to odlej sie na ta srubę.....
a jak dojdziesz do siebie to się odkręci.....
nie czekaj zbyt długo bo wypali....
rano jak wstaniesz to odlej sie na ta srubę.....
a jak dojdziesz do siebie to się odkręci.....
nie czekaj zbyt długo bo wypali....
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy i nawet to lubię, Ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
- Adziel
- Posty: 1608
- Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
- Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Trzeba podgrzać - ale tylko śrubę ( mały palnik) i heja
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Dobra, dzisiaj zostawiłem szmatkę nasączoną naftą. Będę tak podlewać przez kilka dni i zobaczymy. Jak myślicie, w ostateczności da się tą śrubę przewiercić?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
nie podgrzewaj , bo alu sie stopiAdziel pisze:Trzeba podgrzać - ale tylko śrubę ( mały palnik) i heja
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
To jest naprawdę spory problem i nie da rady zastosować panaceum w postaci eliksiruradar64 pisze:Może Gliwicki co poradzi po fachowej linii,czym rozpuścić ten twór chemiczny a jednocześnie nie rozpuścić karterów.
Proponuję Ci często podlewać (ja stosuję ropę wymieszana z naftą - wolniej paruje, a ma doskonale właściwości penetrujące) i obstukiwać (z wyczuciem). Czas i konsekwencja...
Tego typu zapieczenia są jednak dość oporne i może zakończyć się to koniecznością rozwiercenia śruby. Kiedyś zapiekła mi się w ten sposób alufelga do bębna hamulcowego i trzeba było ją praktycznie stopić w palniku
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Wreszcie puściła. Tydzień czasu opukiwałem ją i polewałem naftą i dzisiaj się udało, na szczęście bez żadnego wiercenia. Dzięki Wam za pomoc.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Czas i konsekwencja czyni cuda
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Bardziej cierpliwość hehe
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Mam problem z kolejną śrubą, a właściwie szpilką.
Otóż wykręciłem ją całą, bo odkręcałem sety, żeby założyć wysunięte podnóżki i teraz po pierwsze jest za długa, bo nie są do niej mocowane stelaże podnóżek, po drugie jest zardzewiała i chciałbym ją wymienić na nową i przede wszystkim nie mogę jej wkręcić. Nie chcę tego robić na siłę, bo nie bardzo wiem w co ona wchodzi. Poza tym szpilka ma gęsty gwint i mam pytanie, czy dostanę gdzieś śrubę z takim gwintem (śrubę, bo szpilka już nie jest tam potrzebna), czy może muszę udać się do tokarza? Poza tym co tam może przeszkadzać we wkręceniu tej śruby? Mam wrażenie jakby krzywo wchodziła, ale inaczej nie daje rady. Może przegwintować na zwykły gwint i wkręcić zwykłą śrubę?
Otóż wykręciłem ją całą, bo odkręcałem sety, żeby założyć wysunięte podnóżki i teraz po pierwsze jest za długa, bo nie są do niej mocowane stelaże podnóżek, po drugie jest zardzewiała i chciałbym ją wymienić na nową i przede wszystkim nie mogę jej wkręcić. Nie chcę tego robić na siłę, bo nie bardzo wiem w co ona wchodzi. Poza tym szpilka ma gęsty gwint i mam pytanie, czy dostanę gdzieś śrubę z takim gwintem (śrubę, bo szpilka już nie jest tam potrzebna), czy może muszę udać się do tokarza? Poza tym co tam może przeszkadzać we wkręceniu tej śruby? Mam wrażenie jakby krzywo wchodziła, ale inaczej nie daje rady. Może przegwintować na zwykły gwint i wkręcić zwykłą śrubę?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Co z tą śrubą? ;)
Gwint drobnozwojny natnie Ci każdy szanujący się mechanik. Zastępowanie gwintem zwykłym nie jest dobrym pomysłem gdyż samohamowność takiego gwintu jest mniejsza i trzeba by od razu popracować nad patentem zabezpieczającym przed odkręcaniem - kontra, samokontrujące nakrętki, podkładki sprężyste, zawleczki ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.