Pomny tragedii Kolegi Elcede http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=38&t=19900
postanowiłem się (a właściwie mojego motora) jakoś zabezpieczyć. Myśle o blokadzie na tarczę z alarmem, ale chciałbym wysłuchać waszych doświadczeń, zwłaszcza negatywnych ze stosowania różnych zabezpieczeń. ( nie muszą być te obecnie stosowane bo nie wiadomo ko forum czyta...)
Zabezpieczenia
- Robhaal
- Posty: 113
- Rejestracja: 06 maja 2011, 22:51
- Motocykl: Nareszcie jest XV750
- Lokalizacja: Pruszcz Gd i okolice
- Wiek: 51
- Status: Offline
Zabezpieczenia
Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień...
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zabezpieczenia
Disclock jest ok byle by był conajmniej ze średniej półki cenowej, te tańsze nie dawały się otworzyć nawet oryginalnym kluczykiem.
Łańcuch jest ok hexagonalny z utwardzonej stali wytrzyma średniej wielkości michały plus kłódka "skoblowa" wodoszczelna z zamkiem na klucz powydziwiany, bo wkładki typu lob/yeti otwiera się w 3 sekundy.
Alarm najlepsza sprawa, a najlepiej taki co dodatkowo "czuje" podnoszenie moto z kosy(czujnik przechyłowy+udarowy)
oraz posiada blokadę zapłonu.
zastosowując wszystkie trzy metody jesteś bezpieczny przed złodziejaszkami motocykli.
jak przyjdzie złodziej to nie ma systemu antykradzieżowego. Łańcuch(linka, tuleje-kulki, co by nie było) pod kątówką po 4-8 sekundach ustąpi a moto wrzucą na Transita w 3 osoby, na gąbki a syrenę wyrwą po drodze.
Miałem moto na kotwę do betonu łańcuchem przywiązane, wszystko z utwardzanej stali, ale kłódka była lipna i zajumali moto.
Łańcuch jest ok hexagonalny z utwardzonej stali wytrzyma średniej wielkości michały plus kłódka "skoblowa" wodoszczelna z zamkiem na klucz powydziwiany, bo wkładki typu lob/yeti otwiera się w 3 sekundy.
Alarm najlepsza sprawa, a najlepiej taki co dodatkowo "czuje" podnoszenie moto z kosy(czujnik przechyłowy+udarowy)
oraz posiada blokadę zapłonu.
zastosowując wszystkie trzy metody jesteś bezpieczny przed złodziejaszkami motocykli.
jak przyjdzie złodziej to nie ma systemu antykradzieżowego. Łańcuch(linka, tuleje-kulki, co by nie było) pod kątówką po 4-8 sekundach ustąpi a moto wrzucą na Transita w 3 osoby, na gąbki a syrenę wyrwą po drodze.
Miałem moto na kotwę do betonu łańcuchem przywiązane, wszystko z utwardzanej stali, ale kłódka była lipna i zajumali moto.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Zabezpieczenia
Najporęczniejsza blokada na tarczę. Niestety - również przeważnie najmniej odporna. Alarm w blokadzie? A kto z postronnych świadków zwraca na takie rzeczy uwagę - każdy tylko patrzy żeby przez wścibstwo w ryja nie wyłapać. Zapinka w kształcie litery U z dobrej stali i solidnym zamkiem jest dość niezawodnym rozwiązaniem, zwłaszcza, że czasem da się zapiąć do stałego elementu architektonicznego. Podobnie solidny łańcuch z dobrą kłódką.
Alarm i immobilizer - tak, ale na alarm mało kto zwróci uwagę a immobilizer nie uchroni przed wywiezieniem na pace dostawczaka. Jeśli alarm to ze zdalnym powiadamianiem, chociaż może to mieć negatywne strony - jak wyjdziesz bronic swojego mienia możesz zostać poproszony o wydanie kluczy i dokumentów.
Motocykl wywieziony do dziupli - nawet jeśli nie da się uruchomić (raczej w to nie wierzę, wszystko da się odblokować fabrycznymi narzędziami) to zostanie zdezintegrowany i zasili aukcje części zamiennych. Zatem podstawowym celem staje się zatrzymanie motocykla/samochodu w miejscu, w którym go zostawiliśmy.
Zawsze najskuteczniejszym sposobem zabezpieczenia będzie czujne oko.
Alarm i immobilizer - tak, ale na alarm mało kto zwróci uwagę a immobilizer nie uchroni przed wywiezieniem na pace dostawczaka. Jeśli alarm to ze zdalnym powiadamianiem, chociaż może to mieć negatywne strony - jak wyjdziesz bronic swojego mienia możesz zostać poproszony o wydanie kluczy i dokumentów.
Motocykl wywieziony do dziupli - nawet jeśli nie da się uruchomić (raczej w to nie wierzę, wszystko da się odblokować fabrycznymi narzędziami) to zostanie zdezintegrowany i zasili aukcje części zamiennych. Zatem podstawowym celem staje się zatrzymanie motocykla/samochodu w miejscu, w którym go zostawiliśmy.
Zawsze najskuteczniejszym sposobem zabezpieczenia będzie czujne oko.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Zabezpieczenia
A po co ma zwracac ?leszekk pisze:Alarm w blokadzie? A kto z postronnych świadków zwraca na takie rzeczy uwagę
Alarm w blokadzie sluzy glownie dla wlasciciela zeby nie ruszyl z zalozona blokada, co sie niejednemu zdarzylo
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- Robhaal
- Posty: 113
- Rejestracja: 06 maja 2011, 22:51
- Motocykl: Nareszcie jest XV750
- Lokalizacja: Pruszcz Gd i okolice
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zabezpieczenia
Na ja wiem że jest ogólna znieczulica, ale jak ktoś nożycami albo kątówką przy moto dłubie to zza winkla może jakiś podejżliwy Obywatel na 112 zadzwoni. Jednak "wyjec" przyciąga uwagę
Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień...
- Authilius
- Posty: 658
- Rejestracja: 16 maja 2011, 16:53
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 '06
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Zabezpieczenia
Jakiś czas temu trafiłem na ciekawy test/artykuł na temat zabezpieczeń, może Ci się przyda w jakiś sposób.Robhaal pisze:Pomny tragedii Kolegi Elcede http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=38&t=19900
postanowiłem się (a właściwie mojego motora) jakoś zabezpieczyć. Myśle o blokadzie na tarczę z alarmem, ale chciałbym wysłuchać waszych doświadczeń, zwłaszcza negatywnych ze stosowania różnych zabezpieczeń. ( nie muszą być te obecnie stosowane bo nie wiadomo ko forum czyta...)
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... ocyklowych
'92 Yamaha Virago XV 535 - "Mandaryna"
'96 Kawasaki Vulcan VN 800A - "Wiśnia"
'08 Kawasaki Vulcan VN 900BB Classic - "Borówka"
'06 Kawasaki Vulcan VN 2000 Classic - "Truskawa"
'96 Kawasaki Vulcan VN 800A - "Wiśnia"
'08 Kawasaki Vulcan VN 900BB Classic - "Borówka"
'06 Kawasaki Vulcan VN 2000 Classic - "Truskawa"
Re: Zabezpieczenia
Ostatnio kolegi dziewczyna zgubila klucze od zapiecia rowerowego, a zapiety rower stal pod centrum kultury. Kumpel poszedl wiec z brzeszczotem i piwem w reku po rower. Piluje piluje a obok jedzie policja... wkurwiony juz sobie mysli bedzie lipa... no ale piluje dalej, a policja stanela, popatrzyli i pojechali dalej, wiec nie sadze zeby kiwneli palcem jak cos sie bedzie dzialo...