535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu.
535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu.
Panowie prośba o rade co jeszcze mozna sprawdzic co doregulować.
Moja virazka pali jak marzenie , pracuje sobie wysmienicie, aż do pewnego momentu (ciezko wyczuc kiedy , zaraz po nagrzaniu) kiedy to zaczyna sobie poszarpywać(ewidentnie jeden garnek zaczyna przygasać/zalewać się) zaczynaja sie piekne strzaly a to z wydechu a to parsknie gaznikiem... w powietrzu czuć piekny zapach benzyny. ogolnie konczy sie to calkowitym zgasnieciem tylnego cylindra i jazda na jednym .....
A teraz co bylo a czego nie bylo robione:
Zmieniona cewka zaplonowa na fabrycznie nową, zmieniona świeca na nową.
Rozebrany gaźnik , czyszczenie wszystkiego co sie da, przedmuchiwanie itp, synchronizacja i ustawienie mieszanki tak jak producent zaleca tj śruby wykrecone na 2 obroty...., membrany wygladają ok i króćce również nie popekane.
Rece mi juz opadaja i nie raz chcialem maszyne pier... za przeproszeniem w krzaki i wracac na piechote...
Mial ktoś z was takie przygody ? może jest jakies proste rozwiązanie (oprócz zmiany moto na inne) na które poprostu nie trafilem ?
Moja virazka pali jak marzenie , pracuje sobie wysmienicie, aż do pewnego momentu (ciezko wyczuc kiedy , zaraz po nagrzaniu) kiedy to zaczyna sobie poszarpywać(ewidentnie jeden garnek zaczyna przygasać/zalewać się) zaczynaja sie piekne strzaly a to z wydechu a to parsknie gaznikiem... w powietrzu czuć piekny zapach benzyny. ogolnie konczy sie to calkowitym zgasnieciem tylnego cylindra i jazda na jednym .....
A teraz co bylo a czego nie bylo robione:
Zmieniona cewka zaplonowa na fabrycznie nową, zmieniona świeca na nową.
Rozebrany gaźnik , czyszczenie wszystkiego co sie da, przedmuchiwanie itp, synchronizacja i ustawienie mieszanki tak jak producent zaleca tj śruby wykrecone na 2 obroty...., membrany wygladają ok i króćce również nie popekane.
Rece mi juz opadaja i nie raz chcialem maszyne pier... za przeproszeniem w krzaki i wracac na piechote...
Mial ktoś z was takie przygody ? może jest jakies proste rozwiązanie (oprócz zmiany moto na inne) na które poprostu nie trafilem ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
jaki rocznik moto, bo mam chyba diagnozę
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
88'
gazniki mikuni
moduł mitsubishi
.....
gazniki mikuni
moduł mitsubishi
.....
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
impulasatory do wymiany i nie kombinuj z niczym innym
koszt 100zł (uzywane) + uszczelka
koszt 100zł (uzywane) + uszczelka
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
ok,
A jesteś pewien tak choc na 80% bo szkoda by mi bylo kolejna stowe wrzucic i jakby sie okazalo ze to nie to
A jesteś pewien tak choc na 80% bo szkoda by mi bylo kolejna stowe wrzucic i jakby sie okazalo ze to nie to
- spaw
- Posty: 731
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
- Motocykl: Tiger 900
- Lokalizacja: Katowice
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
lukas_d1, -waldi- to Góru na tym forum jeżeli chodzi o mechanikę. 535 zna jak nikt inny i zdiagnozował mi moto z odległości ok. 350km
On się nie myli
On się nie myli
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
rozgrzej go tak by "wypadł" jeden cylinder i wtedy sprawdź co się dzieje z iskrą - na wolnych jej nie będzie w niare wzrostu obrotów będzie pojawiać się ale nie miarowo
zmierz jeszcze opór ich (bo masz 2) możliwe że po oporności będzie widać
zmierz jeszcze opór ich (bo masz 2) możliwe że po oporności będzie widać
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
ok dzieki, jak tylko zakupie i przetestuje to sie odezwę jakie rezultaty....
W miedzyczasie pojawil sie kolejny problem a mianowicie regulator napiecia, ale z tego co czytam na forum to nic nowego w virce.....nie wiecie czy mozna jakies zamienniki zastosować zamiast oryginalnego który pada z tego co czytam srednio raz na sezon ? A może jest ktos w wa-wie kto na kilka chwil moglby udostepnic swojego regulatora zeby sprawdzic czy to napewno to czy alternator (prad za regulatorem ok 7-8V)?
W miedzyczasie pojawil sie kolejny problem a mianowicie regulator napiecia, ale z tego co czytam na forum to nic nowego w virce.....nie wiecie czy mozna jakies zamienniki zastosować zamiast oryginalnego który pada z tego co czytam srednio raz na sezon ? A może jest ktos w wa-wie kto na kilka chwil moglby udostepnic swojego regulatora zeby sprawdzic czy to napewno to czy alternator (prad za regulatorem ok 7-8V)?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
jak żeś to pomierzył ??lukas_d1 pisze:prad za regulatorem ok 7-8V
mierzysz napięcie na odpalonym, na zaciskach akumulatora.
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
jeśli chodzi o zamienniki regulatorów to firma Tourmax robi porządne, na innym forum motocyklowym bardzo je polecali,
ja na takiego wymieniłem, przejechałem około 3tys. i jest wszystko ok jak na razie
ja na takiego wymieniłem, przejechałem około 3tys. i jest wszystko ok jak na razie
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
mierzylem na wyjsciu z regulatora,
na aku, ladowania raczej wcale nie wykazuje(a przynajmniej bardzo mizerne), wstawiam aku po ladowaniu i odstaniu na 12,8V po odpaleniu na swiatlach pozycyjnych 12,6 na mijania 12,4 , to na wolnych obrotach, jak dodam gazu to max dobija do 12,8, tak czy inaczej po ok 1,5h jazdy aku ciagnie z prostownika 2 Ampery
a co myslicie o samorobce ktora gdzies na forum sie przewinela ? 3 tyrystory mostek prostowniczy itp. ktos to testowal ?
na aku, ladowania raczej wcale nie wykazuje(a przynajmniej bardzo mizerne), wstawiam aku po ladowaniu i odstaniu na 12,8V po odpaleniu na swiatlach pozycyjnych 12,6 na mijania 12,4 , to na wolnych obrotach, jak dodam gazu to max dobija do 12,8, tak czy inaczej po ok 1,5h jazdy aku ciagnie z prostownika 2 Ampery
a co myslicie o samorobce ktora gdzies na forum sie przewinela ? 3 tyrystory mostek prostowniczy itp. ktos to testowal ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
wszystko zależy jaki mostek jakie tyrystory i jaki układ sterujący nimi.
Porządny mostek Ixys-a to wydatek 50zł minimum
jeżeli na odpalonym moto rozłączyłeś wyjście regulatora to dobiłeś ów regulator - tego nie wolno robić
Porządny mostek Ixys-a to wydatek 50zł minimum
jeżeli na odpalonym moto rozłączyłeś wyjście regulatora to dobiłeś ów regulator - tego nie wolno robić
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
Zanim go rozlączyłem mierzyłem i nie bylo zadnej roznicy wiec chyba byl padniety wczesniej a nawet bylo gorzej bo nie reagowal voltomierz wcale na dodanie gazu. (najlepiej bylo by przetestować na 100% sprawnym )
Zlutowalem taki regulator na tyrystorkach 25A600V i mostku prostowniczym 3 fazowym 35A400V, test bede mogl wykonac dopiero w przyszlym tygodniu czy dziala. Ludzie pisali ze wytrzymywal im sporo taki uklad , zwlaszcza jak dobrze rozplanowalo sie chlodzenie. Jak narazie wyszedl koszt calosci tj, diody, kondki, tyrystory, oporniki , mostek i płytka ok 45PLN + 4 roboczogodziny , jesli mialby zadzialac to jest to dosc duza przebitka w porównaniu do najtanszego chinola za 120PLN . Testy wykonam z doswiadczonym elektronikiem zeby nie spalic niczego bo szkoda by bylo np modulu ,
A wracając do impulsatora to nie próbowałeś waldi kiedyś tego naprawiać ? nie da się ? zuzycie materiału ? może wystarczy go jakoś oczyścić albo co ? , nie ma tego dziadostwa na allegro ... byl jakis uzywany za 150PLN ale też nie wiadomo w jakim to stanie i jak dlugo posluzy ...
Oryginal nie uwłaczając konstruktorom umieszczony nad puszką tłumika nie może sie dobrze chlodzic
musze sie uporać z tymi chochlikami i sprzedać maszyne, nastepny sezon planuje rozpoczac na Virce 750 bo 535 robi sie troche malo
A jeszcze wracajac do gaznikow, dziwi mnie troche spalanie mojej maszynki , nie zaleznie od stylu jazdy caly czas spala mi ok 7l/100km , troche to dużo szczerze mowiac... nissan 1.8 mi tyle pali
Zlutowalem taki regulator na tyrystorkach 25A600V i mostku prostowniczym 3 fazowym 35A400V, test bede mogl wykonac dopiero w przyszlym tygodniu czy dziala. Ludzie pisali ze wytrzymywal im sporo taki uklad , zwlaszcza jak dobrze rozplanowalo sie chlodzenie. Jak narazie wyszedl koszt calosci tj, diody, kondki, tyrystory, oporniki , mostek i płytka ok 45PLN + 4 roboczogodziny , jesli mialby zadzialac to jest to dosc duza przebitka w porównaniu do najtanszego chinola za 120PLN . Testy wykonam z doswiadczonym elektronikiem zeby nie spalic niczego bo szkoda by bylo np modulu ,
A wracając do impulsatora to nie próbowałeś waldi kiedyś tego naprawiać ? nie da się ? zuzycie materiału ? może wystarczy go jakoś oczyścić albo co ? , nie ma tego dziadostwa na allegro ... byl jakis uzywany za 150PLN ale też nie wiadomo w jakim to stanie i jak dlugo posluzy ...
Oryginal nie uwłaczając konstruktorom umieszczony nad puszką tłumika nie może sie dobrze chlodzic
musze sie uporać z tymi chochlikami i sprzedać maszyne, nastepny sezon planuje rozpoczac na Virce 750 bo 535 robi sie troche malo
A jeszcze wracajac do gaznikow, dziwi mnie troche spalanie mojej maszynki , nie zaleznie od stylu jazdy caly czas spala mi ok 7l/100km , troche to dużo szczerze mowiac... nissan 1.8 mi tyle pali
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
jak BT152 to Ci spłoną one mają 16A ciągłego...lukas_d1 pisze:Zlutowalem taki regulator na tyrystorkach 25A600V
chodzić będzie tylko zobaczysz jak z wytrzymałością.
gaźniki na pewno masz rozregulowane, bo choćby nie wiem jak jeździć 7/100 w 535 to za dużo
Re: 535 Strzela, parska , gasnie jednen garnek po nagrzaniu
zobaczymy jak z trwaloscia, narazie jest ok , dalem im dosc duzy radiator