Problem elektryczny.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Problem elektryczny.
HELP!
Tylny gar nie dopala, gasnie, prycha, dlawi, przerywa - cala gama niedomagan. Wyelimiowalem wszystkie sprawy z zasilaniem paliwem. Jak sie troche nagrzeje zaczynaja sie problemy jak wyzej, a teraz juz nawet na zimnym. Podejrzewam elektryke. Jak wlacze swiatla, kierunek, dlugie (mrygne) problem sie nasila do tego stopnia, ze gasnie na krzyzowkach. Gdzie szukac i jak? Swiece i kable sa ok. Wrazenie jest takie, jakby mu pradu brakowalo na zaplon.
- regulator?
- modul zaplonowy?
- cewka?
- zlacza?
- alternator?
Tylny gar nie dopala, gasnie, prycha, dlawi, przerywa - cala gama niedomagan. Wyelimiowalem wszystkie sprawy z zasilaniem paliwem. Jak sie troche nagrzeje zaczynaja sie problemy jak wyzej, a teraz juz nawet na zimnym. Podejrzewam elektryke. Jak wlacze swiatla, kierunek, dlugie (mrygne) problem sie nasila do tego stopnia, ze gasnie na krzyzowkach. Gdzie szukac i jak? Swiece i kable sa ok. Wrazenie jest takie, jakby mu pradu brakowalo na zaplon.
- regulator?
- modul zaplonowy?
- cewka?
- zlacza?
- alternator?
Ostatnio zmieniony 20 sierpnia 2012, 21:48 przez Robert von Berlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
impulsator tylnego cylindra sprawdź, pomierz cewkę (a najlepiej podmień z przedniego)
zmierz jakie masz napięcie na zasilaniu cewek podczas pracy - między masą a +na cewkach
zmierz jakie masz napięcie na zasilaniu cewek podczas pracy - między masą a +na cewkach
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Aku (nowy): 12,6 V
Ladowanie 12,8 V (slabo nieco)
Ladowanie 12,8 V (slabo nieco)
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
ładowania brak
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
To widac - grzebnac najpierw regulator czy alternanor?
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
pomierzyć:
- oporność uzwojeń względem masy (na odpiętej wtyczce idącej do regulatora), jak opór będzie rzędu kilku om to uzwojenia do przewinięcia lub wymiany
- odpalić i zmierzyć spadek napięcia między +z regulatora, a +klemą na włączonych światłach i podwyższonych obrotach - powyżej 0,1V do poprawy instalacja. To samo tyczy się masy regulatora.
- oporność uzwojeń względem masy (na odpiętej wtyczce idącej do regulatora), jak opór będzie rzędu kilku om to uzwojenia do przewinięcia lub wymiany
- odpalić i zmierzyć spadek napięcia między +z regulatora, a +klemą na włączonych światłach i podwyższonych obrotach - powyżej 0,1V do poprawy instalacja. To samo tyczy się masy regulatora.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
waldi czarujesz , zrobiłbyś temat ,co jak i kiedy , tępe ludzie twoich sugesti nie znają ja tez
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
to wsawcie do do downloads
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
"Przeszedlem" prawie cala instalacje, wszystko poczyszczne. Jest na wolnych 13,4 V. Jedno pytanie jeszcze.
Gdzie moze byc wyjscie masy od regulatora? Idzie to do glownej wiazki, ale nie umiem znalesc gdzie wychodzi, by tam poprawic.
Gdzie moze byc wyjscie masy od regulatora? Idzie to do glownej wiazki, ale nie umiem znalesc gdzie wychodzi, by tam poprawic.
Ostatnio zmieniony 21 sierpnia 2012, 20:26 przez Robert von Berlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jobejt XV 750 Special ´82
Re: Problem elektryczny.
A masa z reglera nie idzie przez obudowę?
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Nie. On "siedzi" na plastykowej puszcze na narzedzia.
Jobejt XV 750 Special ´82
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Mase znalazlem. Jednak, jak sie rozgrzeje silnik problem wystepuje nadal.
Jobejt XV 750 Special ´82
- ZWIERZAK
- Posty: 1030
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Jak byś potrzebował to mam do tego modelu sprawne cewki (tak sądzę). Moduł też mam ale raczej jest walnięty. Wymieniłem wszystko bo miałem podobny problem z tym że przerywał jak mu nagle odkręciłem gaz.
A że tak retorycznie spytam, wymieniałeś świece?
A że tak retorycznie spytam, wymieniałeś świece?
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
ZWIERZAK pisze: Wymieniłem wszystko bo miałem podobny problem z tym że przerywał jak mu nagle odkręciłem gaz.
A że tak retorycznie spytam, wymieniałeś świece?
Tez tak wlasnie mam.Tu jest problem z za malym napieciem, nie ze swiecami.
Jobejt XV 750 Special ´82
- ZWIERZAK
- Posty: 1030
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Ale piszesz, że ładowanie jest teraz w miarę ok? A sprawdzałeś przewód plusowy do modułu i do regulatora? Może tu jest problem? Myślę że dobrze by to było zmierzyć na zapalonym moto tylko może być problem bo jak się nie mylę to moduł jest pod zbiornikiem.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Czy to mozliwe, zeby wszystkie diody padly w regulatorze.Tak wychodzi z pomiarow, ale czy byloby wtedy jakies ladowanie w ogole? (lub spieprzyl ktos schematy i opis w Clymerze) Na zimnym dochodzi do 13,8 V, a na goracym spada powaznie do 13,3 V.
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
wszystkie nie, ale 3 "-" tak
i padły w sensie jak? zwarcie czy przerwa... bo weź poprawkę, że tam jeszcze tyrystory są
i padły w sensie jak? zwarcie czy przerwa... bo weź poprawkę, że tam jeszcze tyrystory są
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Regulator ma 6 diod. Wszystkie wykazuja podobne wartosci z tym, ze stosujac sie do Clymera wszystkie wszystkie padly, a stosujac sie do:
http://www.xz550.de/tp3/fileadmin/xz-ti ... %FCfen.pdf
(Tam kaza podlaczac odwrotnie bieguny miernika i wtedy jest wedlug tego ok.)
wszystkie sa sprawne. Ladowanie dochodzi przy zwiekszonych obrotach do 14 i lekko wyzej, wiec powoli glupieje i zastanawiam sie, czy w przypadku, kiedy 6 diod padlo, mialbym takie ladowanie. Jak jade bez wlaczania odbiornikow jest ok, jak wlacze swiatla itd. to koniec z jazdy. I to wszystko dzieje sie jaks sie nagrzeje.
http://www.xz550.de/tp3/fileadmin/xz-ti ... %FCfen.pdf
(Tam kaza podlaczac odwrotnie bieguny miernika i wtedy jest wedlug tego ok.)
wszystkie sa sprawne. Ladowanie dochodzi przy zwiekszonych obrotach do 14 i lekko wyzej, wiec powoli glupieje i zastanawiam sie, czy w przypadku, kiedy 6 diod padlo, mialbym takie ladowanie. Jak jade bez wlaczania odbiornikow jest ok, jak wlacze swiatla itd. to koniec z jazdy. I to wszystko dzieje sie jaks sie nagrzeje.
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
wiadomo, że diody sprawdza się na teście diodowym, i końcówki trzeba obracać - masz "-" i "+" diody
jaki masz opór między uzwojeniami, a masą silnika - podaj wartość
jaki masz opór między uzwojeniami, a masą silnika - podaj wartość
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Jak ma sie diody w rece to mozna wszystko. Tu wg Clymera wszystkie diody bee, wg instrukcji z linka wszystkie dobre.-waldi- pisze:wiadomo, że diody sprawdza się na teście diodowym, i końcówki trzeba obracać - masz "-" i "+" diody
jaki masz opór między uzwojeniami, a masą silnika - podaj wartość
Zaden, nie ma, niemierzalny, nie ma zadnego przejscia. Rezystancja uzwojen ksiazkowa = 0,5 Ohma, czyli wg serwisowek altek dobry. Jedno napiecie mniejsze i nie wiem, co z tym.
Napiecie miedzyfazowe na wolnych:
A ok. 15 V
B ok. 17 V
C ok. 7 V..?
Czy jest jakis patent, by pojezdzic bez regulatora, ale zeby cos ladowalo..?
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
skoro przejścia nie ma to uzwojenia względem masy OK, ale te 7V na jednej z faz wskazuje na zwojówkę. Pomiar oporności poniżej kilku om zwykłym multimetrem mija się z celem - tylko miliomierz (mostek)
a patentu na jazdę bez to za bardzo nie ma
wymień regulator
a patentu na jazdę bez to za bardzo nie ma
wymień regulator
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
Co zo zwojowka?-waldi- pisze:skoro przejścia nie ma to uzwojenia względem masy OK, ale te 7V na jednej z faz wskazuje na zwojówkę. Pomiar oporności poniżej kilku om zwykłym multimetrem mija się z celem - tylko miliomierz (mostek)
Mierzylem jak kazali w serwisowkach. Wyniki sa stabilne i mam dobry miernik (zgadzam sie z toba). Jak mowia w serwisowkach: jezeli jest 0,5 Ohma i nie ma przebic do masy, to altek ok.
Jobejt XV 750 Special ´82
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem elektryczny.
zwojówka to zwarcie między poszczególnymi zwojami i o tym może świadczyć właśnie niskie napięcie na jednej z faz