O czego ten kabel?
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Jeśli czarny to będzie jakaś masa. Weź omomierz i sprawdź czy ma przejście do ramy, czy tam "-" na aku.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
To jest masa, powinien być wpięty przewód idący od tego złącza do regulatora napięcia zakończony końcówką oczkową i przykręcony do jednej z śrub mocujących regulator.
Wąsaty7
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Dzięki wąsaty.
Znaczy się akumulator pewnie mam sprawny, tylko przez ten przewód mogą być problemy z ładowaniem.
Znaczy się akumulator pewnie mam sprawny, tylko przez ten przewód mogą być problemy z ładowaniem.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Regulator połączony jest połączony z aku przez ramę, ale może być to słabe połączenie i ten przewód na pewno je poprawi (jeżeli jest od regulatora). Łatwo to sprawdzić. Miernik do rączki i zmierzyć napięcie między obudową regulatora a "-" na aku na zakresie mV i podać tu wartość, to się oceniogonos pisze:Znaczy się akumulator pewnie mam sprawny, tylko przez ten przewód mogą być problemy z ładowaniem.
- alonso
- Posty: 1997
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Obejrzyj moje wiązki,może Cię oświeci https://picasaweb.google.com/1012032942 ... tblm6Tg-QE
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Kargul, a mierzyć to na odpalonym silniku czy "na sucho"?
Alonso, niestety ale niewiele widzę na tych zdjęciach. Kabelek jest, potem wchodzi pod ramę, znika i nie widać gdzie się kończy.
Alonso, niestety ale niewiele widzę na tych zdjęciach. Kabelek jest, potem wchodzi pod ramę, znika i nie widać gdzie się kończy.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Na odpalonym. I czym mniejsza wartość tym lepiej.
I przy okazji zmierz jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze. Jak nie prawidłowe to:
viewtopic.php?f=21&t=5922
Pozdrawiam
I przy okazji zmierz jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze. Jak nie prawidłowe to:
viewtopic.php?f=21&t=5922
Pozdrawiam
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Wynik wyszedł w granicach 0,16mV więc wydaje mi się OK.Kargul pisze: Miernik do rączki i zmierzyć napięcie między obudową regulatora a "-" na aku na zakresie mV i podać tu wartość, to się oceni
Pytanie dodatkowe:
Czemu akumulator mi siada po 4 dniach bez jeżdżenia?
Napięcie na aku - 12,4V
Napięcie ładowania na niskich obrotach (bez świateł) - ok.13,6V
Napięcie ładowania na wysokich obrotach (bez świateł)- ok.13,4V
Wg badania
viewtopic.php?f=21&t=5922
Opory regulatora - równe ok 285k?
Prądy międzyfazowe na niskich obrotach - 14,5V
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
zmierzyłeś ten spadek napięcia na masie przy odpalonym moto, załączonych światłach i podwyższonych obrotach ?
w innym przypadku nie ma sensu wykonywać pomiarów.
na moje oko masz duże spadki napięć na instalacji jak w przypadku 90% innych maszyn
masę pod regulatorem wyczyść jak i styk radiatora z ramą, złącza ma przewodach "+" od regulatora do aku wyciąg z osłon i miejsca zagniatania żył przelutuj
Aku Ci siada, bo jest niedoładowany, albo to już jego koniec.
w innym przypadku nie ma sensu wykonywać pomiarów.
na moje oko masz duże spadki napięć na instalacji jak w przypadku 90% innych maszyn
masę pod regulatorem wyczyść jak i styk radiatora z ramą, złącza ma przewodach "+" od regulatora do aku wyciąg z osłon i miejsca zagniatania żył przelutuj
Aku Ci siada, bo jest niedoładowany, albo to już jego koniec.
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
A że tak zapytam, nie pobiera Ci gdzieś prądu na postoju przy wyłączonej stacyjce? Albo aku po prostu kończy swój żywot
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: O czego ten kabel?
Może coś w tym być. Jak odpiąłem moduł zapłonowy oddając do naprawy, to po 3 tygodniach bezruchu odpalił od razu.kris2k pisze:A że tak zapytam, nie pobiera Ci gdzieś prądu na postoju przy wyłączonej stacyjce?
Niestety nie mam żadnego magika który by mi sprawdził elektrykę.