Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
-
- Status: Offline
Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Witam.
mam ograniczoną moc w Virago 535 z 1994r silnik 2yL przez wspawanie w kolektorze wydechowym tulejek o przekroju 17 mm przesunięte do przodu tak przynajmniej wynika z tłumaczenia.
Czy ktoś to usuwał proszę o fachową radę.
Pozdrawiam.
mam ograniczoną moc w Virago 535 z 1994r silnik 2yL przez wspawanie w kolektorze wydechowym tulejek o przekroju 17 mm przesunięte do przodu tak przynajmniej wynika z tłumaczenia.
Czy ktoś to usuwał proszę o fachową radę.
Pozdrawiam.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Było już dużo o tym pisane. Generalnie wywalenie tulejek to podobno czynność niezbyt absorbująca. Pozostaje jeszcze regulacja zasilania. Gorzej gdy trzeba zmieniać dysze. W niektórych wersjach virażek były modyfikowane wałki rozrządu i takie przeróbki już nie są polecane (koszty). Mam nadzieję, że szczegóły znajdziesz na forum.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- jacek71
- Posty: 365
- Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 20:53
- Motocykl: DS 1100
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Podobno wersje 2YL są bez ograniczania mocy?
Bulgotanie to piekny dżwięk i doznanie.
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
- thomek13
- Posty: 773
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 17:49
- Motocykl: BMW C600 Sport
- Lokalizacja: Dreieich - Słubice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Są dwa rodzaje ograniczeń mocy w Virago 535
pierwsza to owe tulejki, które dotyczą właśnie silnika 2YL i odblokowanie nie jest trudne ani kosztowne
druga to wałki rozrządu w silniku 3BR i tu jest trochę gorzej, ale wszystko jest do zrobienia
zresztą wszystko już było tu wielokrotnie wałkowane, wystarczy poszukać
pierwsza to owe tulejki, które dotyczą właśnie silnika 2YL i odblokowanie nie jest trudne ani kosztowne
druga to wałki rozrządu w silniku 3BR i tu jest trochę gorzej, ale wszystko jest do zrobienia
zresztą wszystko już było tu wielokrotnie wałkowane, wystarczy poszukać
- sprzedaż samochodów osobowych, dostawczych oraz motocykli
- pomoc w zakupie pojazdu w Niemczech
- załatwienie wszelkich formalności i transport pod dom
- pomoc w zakupie pojazdu w Niemczech
- załatwienie wszelkich formalności i transport pod dom
- kizes
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
- Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Przeszukaj dokładnie forum warsztat to znajdziesz
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Zefik, ile ci pojdzie twoje 535? Jak 160 to nie masz blokowanej.
- hyny
- Posty: 286
- Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
- Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
... mam 2YL ('94) i 46PS . I chyba 2YL są bez ograniczeń. A poza tym jak Pixa napisałthomek13 pisze:pierwsza to owe tulejki, które dotyczą właśnie silnika 2YL
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Tez mi sie wydaje, ze 2YL nie maja ograniczen. Jedynie 3 BR na dwa sposoby (walki, albo tulejki)
- koron1
- Posty: 436
- Rejestracja: 19 kwietnia 2008, 12:11
- Motocykl: virago 535 '93
- Lokalizacja: Krosno
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Było pisane już kilka razy.
Fabrycznie były dwie wersje 2YL bez blokad i 3BR zblokowana.
Niektóre wersje 2YL były jednak blokowane wtórnie np. na rynek niemiecki (tak jak ma kolega zeflik).
Odkręcasz tłumiki od cylindrów i wycinasz tulejki. Zadanie proste i stosunkowo szybkie.
Z miesiąc temu wycinaliśmy u kumpla w virago i cała operacja zajęła z 30 min. (oczywiście bez regulacji).
Poszukaj jeszcze na forum, bo ktoś dawał nawet zdjęcia jak te tulejki wyglądają.
Fabrycznie były dwie wersje 2YL bez blokad i 3BR zblokowana.
Niektóre wersje 2YL były jednak blokowane wtórnie np. na rynek niemiecki (tak jak ma kolega zeflik).
Odkręcasz tłumiki od cylindrów i wycinasz tulejki. Zadanie proste i stosunkowo szybkie.
Z miesiąc temu wycinaliśmy u kumpla w virago i cała operacja zajęła z 30 min. (oczywiście bez regulacji).
Poszukaj jeszcze na forum, bo ktoś dawał nawet zdjęcia jak te tulejki wyglądają.
-
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Witam.
Wielkie dzięki za wasze opinie jest tak jak napisał kolega ma założone tulejki w wydechach jest kupiona w Niemczech .Umówilęm się w serwisie Yamahy tam mi to usuną cena nie jest wygórowana 100 zł za usunięcie i 30 zł za uszczelki.
Pozdrawiam.
Wielkie dzięki za wasze opinie jest tak jak napisał kolega ma założone tulejki w wydechach jest kupiona w Niemczech .Umówilęm się w serwisie Yamahy tam mi to usuną cena nie jest wygórowana 100 zł za usunięcie i 30 zł za uszczelki.
Pozdrawiam.
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
O kurde, to zabieram się za moją, też niemieckiego landu
Pandik.
Pandik.
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Trochę odgrzewam kotleta.
Po usunięciu kryz moto pali mniej, ma większego kopa - jakby kucyków przybyło i szybciej jedzie.
Dremelkiem to wyciąłem - małe tarczki do cięcia stali, spoina jest dosyć płytka i punktowa - cirka 2-3 mm wgłąb.
W gaźnikach nic nie grzebałem, lekko tylko poprawiłem synchronizację ale to i tak czynność serwisowa.
Uploaded with ImageShack.us
Po usunięciu kryz moto pali mniej, ma większego kopa - jakby kucyków przybyło i szybciej jedzie.
Dremelkiem to wyciąłem - małe tarczki do cięcia stali, spoina jest dosyć płytka i punktowa - cirka 2-3 mm wgłąb.
W gaźnikach nic nie grzebałem, lekko tylko poprawiłem synchronizację ale to i tak czynność serwisowa.
Uploaded with ImageShack.us
- Jotek535
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 czerwca 2011, 15:46
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
A wiecie może jaka jest różnica między wałkami rozrządu w silniku z ograniczeniami i bez?? Czy to jest kwesta krótszego wzniosu krzywki( w przypadku ograniczonego) ??
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Dokładnie.Jotek535 pisze:Czy to jest kwesta krótszego wzniosu krzywki( w przypadku ograniczonego) ??
Tylko, że jak masz 2YL to raczej nie dotyczy.
- Jotek535
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 czerwca 2011, 15:46
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Po prostu tak z ciekawości pytam Chodź nigdy nic nie wiadomo, bo różne ciekawostki się zdarzały w silnikach Także czasem przy zakupie wałków rozrządu z używanego motocykla trzeba zwrócić uwagę na to jakie są krzywki
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Choć trzeba zauważyć, że są silniki dławione innym sposobami niż wałkami rozrządu.Jotek535 pisze:Po prostu tak z ciekawości pytam
- Jotek535
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 czerwca 2011, 15:46
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
No oczywiście że wiadomo tylko po prostu za ciekawiło mnie z tymi wałkami rozrządu jak jest chcąc rozdławić konieczna jest niestety rewizja układu dolotowego jak i wylotowego, oraz wałki, a co gorsza jak się ma skomputeryzowany motocykl to i elektronikę ale to wyższa szkoła jazy w porównaniu do virażek które są naprawde proste w konstrukcji Wolę już komarka mieć niż jakiś motocykl z komputerem pokładowym
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 listopada 2011, 15:30
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Oleśnica
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
Proszę o pomoc, w briefie znalazłem taką informację odnośnie zablokowania mojej virazki:" leistungsred durch reduzierbuchsen im ansaugrohr" co dosłownie translator google przetłumaczył jako "redukcja mocy poprzez zmniejszenie tuleje w kolektorze dolotowym" w związku z tym mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim sposobem zablokowania motocykla? oraz czy usunięcie tych tulejek jest skomplikowane i czy wymaga regulacji w moto?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
popatrz na to:
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2575081835
i na to:
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2574865393
regulacja jest konieczna
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2575081835
i na to:
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2574865393
regulacja jest konieczna
- lisek_79
- Posty: 74
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:34
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Gniezno
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Virago 535 usuwanie ograniczeń mocy
ja usuwałem to w zeszłym tygodniu do tego usuwałem zwężki na końcach tłumików żeby dzwięk był lepszy
mam silnik 2YL i z max 120 km/h teraz bez problemu rozpędza się do 150 km/h i ma dużo lepsze przyśpieszenie...
mam silnik 2YL i z max 120 km/h teraz bez problemu rozpędza się do 150 km/h i ma dużo lepsze przyśpieszenie...
Pozdrawiam
Łukasz
Łukasz