Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
- kalifornia7777
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 marca 2011, 19:20
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 46
- Status: Offline
Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Mam do Was pytanie, jak w temacie. Bo o regulatorach było już bardzo, bardzo dużo, ale nigdzie nie znalazłem jak samemu go wymienić, Clymera też przejrzalem i nic. Od czego zacząć, co rozebrać i co odkręcić tak krok po kroku. Dzięki bardzo za pomoc
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Wymiana regulatora napięcia w Virago 535 jest bardzo prosta. Na pewno zrobisz to sam.
Najpierw zlokalizujmy regulator napięcia w Virago 535.
Regulator napięcia umiejscowiony jest z lewej strony motocykla, dokładnie nad komorą rozprężną układu wydechowego (puszka wydechów), a na wysokości układu przeniesienia napędu, czyli wału Kardana.
Z zewnątrz go nie widać, bo mieści się on pod radiatorem:
Teraz przystąpimy do identyfikacji regulatora.
Ze względu na jego budowę rozróżniamy dwa podstawowe typy regulatorów:
1. dwuczęściowy - regulator i radiator to dwa osobne elementy - poznajemy to po dwóch nakrętkach kołpakowych scalających je ze sobą;
2. jednoczęściowy - regulator jest zalany w aluminiowym radiatorze - brak nakrętek kołpakowych.
Naprawę zaczynamy od demontażu obu siedzeń. W ten sposób dostaniemy się do śruby mocującej lewy boczek (klucz 10).
Lewy boczek zdejmujemy, aby mieć dostęp do kabli i kostek elektrycznych łączących "regler".
Boczek jest przykręcony na jedną śrubkę (klucz 10) i wciśnięty po lewej i prawej stronie w gumowe zaczepy:
Aby zdemontować radiator musimy dojść do śrub mocujących go do ramy. W tym celu trzeba odkręcić dwie śruby trzymające blaszaną osłonkę (klucze 10 i 17):
Po zdjęciu blaszanej osłonki odkręcamy radiator przykręcony dwiema śrubami imbusowymi o rozmiarze "6". Odłączamy też kostki łączące kable.
Jeszcze tylko rozdzielamy regulator od radiatora i w zasadzie to już wszystko
Tak wygląda zdemontowany regulator napięcia:
Montaż w odwrotnej kolejności
Jedna ważna uwaga:
Regulator napięcia łączymy z radiatorem stosując specjalną pastę termoprzewodzącą, smarując regulator na całej jego powierzchni od strony radiatora!
Najpierw zlokalizujmy regulator napięcia w Virago 535.
Regulator napięcia umiejscowiony jest z lewej strony motocykla, dokładnie nad komorą rozprężną układu wydechowego (puszka wydechów), a na wysokości układu przeniesienia napędu, czyli wału Kardana.
Z zewnątrz go nie widać, bo mieści się on pod radiatorem:
Teraz przystąpimy do identyfikacji regulatora.
Ze względu na jego budowę rozróżniamy dwa podstawowe typy regulatorów:
1. dwuczęściowy - regulator i radiator to dwa osobne elementy - poznajemy to po dwóch nakrętkach kołpakowych scalających je ze sobą;
2. jednoczęściowy - regulator jest zalany w aluminiowym radiatorze - brak nakrętek kołpakowych.
Naprawę zaczynamy od demontażu obu siedzeń. W ten sposób dostaniemy się do śruby mocującej lewy boczek (klucz 10).
Lewy boczek zdejmujemy, aby mieć dostęp do kabli i kostek elektrycznych łączących "regler".
Boczek jest przykręcony na jedną śrubkę (klucz 10) i wciśnięty po lewej i prawej stronie w gumowe zaczepy:
Aby zdemontować radiator musimy dojść do śrub mocujących go do ramy. W tym celu trzeba odkręcić dwie śruby trzymające blaszaną osłonkę (klucze 10 i 17):
Po zdjęciu blaszanej osłonki odkręcamy radiator przykręcony dwiema śrubami imbusowymi o rozmiarze "6". Odłączamy też kostki łączące kable.
Jeszcze tylko rozdzielamy regulator od radiatora i w zasadzie to już wszystko
Tak wygląda zdemontowany regulator napięcia:
Montaż w odwrotnej kolejności
Jedna ważna uwaga:
Regulator napięcia łączymy z radiatorem stosując specjalną pastę termoprzewodzącą, smarując regulator na całej jego powierzchni od strony radiatora!
Ostatnio zmieniony 26 kwietnia 2012, 10:08 przez toooomelo, łącznie zmieniany 8 razy.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
- Motocykl: XV 535 '96
- Lokalizacja: Płock
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Wszystko się zgadza, z tym że dodam uzupełniająco gwoli ścisłości - trzeba jeszcze czerwony boczek (ten z napisem Virago na zdjęciu ) też zdjąć bo pod nim sa kostki łączące. Z tego co pamiętam to sa 2 kostki do rozpięcia, przynajmniej ja miałem oddzielne złącze na czarnym masowym przewodzie...
Kolega mogłby szukać kostek pod czarną blachą do us***** śmierci
Generalnie temat rzeczywiście łatwy, lekki i przyjemny - skoro ja zrobiłem to chyba każdy może
lewa w górę
Kolega mogłby szukać kostek pod czarną blachą do us***** śmierci
Generalnie temat rzeczywiście łatwy, lekki i przyjemny - skoro ja zrobiłem to chyba każdy może
lewa w górę
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Tak, zgadza się!LuckyLuke pisze:... trzeba jeszcze czerwony boczek (ten z napisem Virago na zdjęciu ) też zdjąć...
Regulator wymieniałem w zeszłym roku i ten szczegół uszedł z mej pamięci!
Dzięki za sprostowanie, a ja poprawię instrukcję o właśnie ten element
P.S.
Heh! Wyszedł następny tutorial
- kalifornia7777
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 marca 2011, 19:20
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Wczoraj trochę z tematem walczyłem, ale za cholerę nie mogłem dojść jak odkręcić radiator z regulatorem od motóra. Właśnie dlatego dziś zadałem pytanie, no i jak widać nie zawiodłem się na kolegach motocyklistach
Jeszcze raz wielkie dzięki
Jeszcze raz wielkie dzięki
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
- Motocykl: XV 535 '96
- Lokalizacja: Płock
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Widać masz talent w tym zakresietoooomelo pisze: Heh! Wyszedł następny tutorial
pozdro
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Czy powyższa instrukcja wymiany regulatora napięcia jest zrozumiała i wystarczająco opisana?
Coś do niej dodać? Coś ująć? Może poprawić? Chcę zrobić PDF-a do działu "Download".
Wszelkie sugestie mile widziane.
Coś do niej dodać? Coś ująć? Może poprawić? Chcę zrobić PDF-a do działu "Download".
Wszelkie sugestie mile widziane.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
- Motocykl: XV 535 '96
- Lokalizacja: Płock
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Wg mnie to samej rozbiórki szczegółowiejj nie da się opisać. Zastanawiam się tylko - może warto dodać info o pomiarach miernikiem - które, mając kostki rozpięte można wykonać przy okazjitoooomelo pisze: Wszelkie sugestie mile widziane.
Ale z drugiej strony to jest już trochę inny temat i opisany dokładnie gdzieś w innym wątku...
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
dodam tylko że regulator w nowszych modelach (chyba od 1996) jest już w całości z radiatorem, a nie odkręcany tak na zdjęciach
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
To żeś mnie teraz Waldi załamał!-waldi- pisze:dodam tylko że regulator w nowszych modelach (chyba od 1996) jest już w całości z radiatorem, a nie odkręcany tak na zdjęciach
Radiator jest inaczej umiejscowiony i przykręcony?
Mi wygląda, że jest zamocowany tak samo. Tylko może, jak mówisz, nie rozłączalny od radiatora.
To jest Virówka Jotek535, rocznik 1996 i tak samo jest przykręcony: download/file.php?id=761&mode=view
A ta jest dawidrallye, rocznik 1997: https://picasaweb.google.com/1002787493 ... 9810566162
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
te modele co nie mają na użebrowaniu nakrętek kołpakowych mają regulator zalewany bezpośrednio w użebrowaniu.
tak on wygląda
tak on wygląda
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
No dobrze. Rozumiem.
Ale jako całość nie jest tak samo przykręcony do ramy motocykla?
Ale jako całość nie jest tak samo przykręcony do ramy motocykla?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Przykręcany jest tak samo do ramy. Warto przed zakupem nowego zerknąć jaki się ma, bo można się zdziwić.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Uwzględnię to w tutorialu. Dzięki za info.-waldi- pisze:Warto przed zakupem nowego zerknąć jaki się ma, bo można się zdziwić.
- kalifornia7777
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 marca 2011, 19:20
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
U mnie było jak na zdjęciach. Można jeszcze dodać, że aby wyjąć kostkę to trzeba ja przesunąć w stronę tylnego koła. Zanim na to wpadłem to trochę się podenerwowałem, nie mogąc przecisnąć tej cholery między bakiem a ramą, już miałem ciąć kable. Jednak po sztuce tytoniu pomyślałem że musi sie dac ja wyjąć bez rozbierania połowy motocykla. No i po przesunięciu w stronę tylnego koła okazało sie że miałem rację, jest tam trochę więcej miejsca, z trudem bo z trudem ale wyszła
- tomkal
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lipca 2012, 12:49
- Motocykl: Virago 535 '88
- Lokalizacja: Niedźwiedź /k. Słomnik
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
W mojej virago xv535 '88 ktoś bawił się w wymianę regulatora i założył zupełnie inny i odciął kostkę i połączył kable na "żywca". Teraz kupiłem nowy regulator bo mam kłopoty ze zbyt niskim ładowaniem na włączonych światłach ok. 12.1 [V]. I teraz moje pytanie czy jest różnica jak podepnie się kable z alternatora do regulatora napięcia? chodzi mi o kolejność faz lub jakieś inne szczegóły o których nie wiem.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
nie ma znaczenia kolejność faz.
A tak przy okazji, jesteś pewny, że to regulator padł? Radzę zbadać jeszcze przed wymianą alternator.
Pozdrawiam
A tak przy okazji, jesteś pewny, że to regulator padł? Radzę zbadać jeszcze przed wymianą alternator.
Pozdrawiam
- tomkal
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lipca 2012, 12:49
- Motocykl: Virago 535 '88
- Lokalizacja: Niedźwiedź /k. Słomnik
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Kargul dzięki za szybką odpowiedź
sprawa wygląda następująco:
1. Napięcie przed reg. napięcia ok 16-18 V zmiennego oczywiście
2. Napięcie na akumulatorze przy wyłączonych światłach ok 13,2 V
3. Jak włączę światła napięcie na akumulatorze spada i rozładowuje mi akumulator.
sprawa wygląda następująco:
1. Napięcie przed reg. napięcia ok 16-18 V zmiennego oczywiście
2. Napięcie na akumulatorze przy wyłączonych światłach ok 13,2 V
3. Jak włączę światła napięcie na akumulatorze spada i rozładowuje mi akumulator.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
ad1 - czy pomiar pomiędzy jak mierzone? czy wykonałeś trzy pomiary pomiędzy wszystkimi fazami (wszystkie kombinacje) i wyniki były identyczne i pomiar był wykonany przy odłączonym regulatorze? Jak to wygląda na wyższych obrotach niż jałowe?
Czy sprawdzałeś spadek napięcia pomiędzy regulatorem a akumulatorem?
Czy badałeś regulator?
zresztą zamiast się rozpisywać zapraszam do wątku
viewtopic.php?f=21&t=5922
PS: ja miałem spaloną jedną fazę uzwojenia (regulator sprawny) i napięcie ładowania na aku przy zapalonych światłach 12,4V i oczywiście rozładowywało akumulator.
Czy sprawdzałeś spadek napięcia pomiędzy regulatorem a akumulatorem?
Czy badałeś regulator?
zresztą zamiast się rozpisywać zapraszam do wątku
viewtopic.php?f=21&t=5922
PS: ja miałem spaloną jedną fazę uzwojenia (regulator sprawny) i napięcie ładowania na aku przy zapalonych światłach 12,4V i oczywiście rozładowywało akumulator.
- tomkal
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lipca 2012, 12:49
- Motocykl: Virago 535 '88
- Lokalizacja: Niedźwiedź /k. Słomnik
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
pomiar robiłem między każdą fazą a masą.
I po tym co napisałeś i poczytałem w wątku który podrzuciłeś zaczynam się poważnie martwić że to jednak alternator.
Chyba sam sobie z tym nie poradzę i skończy się wizytą u mechanika
Bardzo dziękuję za pomoc
I po tym co napisałeś i poczytałem w wątku który podrzuciłeś zaczynam się poważnie martwić że to jednak alternator.
Chyba sam sobie z tym nie poradzę i skończy się wizytą u mechanika
Bardzo dziękuję za pomoc
- pawelki
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 czerwca 2011, 21:12
- Motocykl: XV 1100 , HD
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.
- Wiek: 66
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
Czy jest gdzieś podobny opis , ale xv110, jakoś nie mogę znaleźć
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
W 1100 masz podobnie. Regler powinien znajdować się pod setem tylniego podnóżka pasażera. Zdejmujesz lewy boczek, rozpinasz kostki idące od reglera, sam regler masz przykręcony od wewnętrznej strony seta lewego podnóżka pasażera. Musisz set odkręcić (dwie śrubki na klucz 10). Odkręcasz regler od seta i gotowe.
- pawelki
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 czerwca 2011, 21:12
- Motocykl: XV 1100 , HD
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.
- Wiek: 66
- Status: Offline
Re: Jak wyminić regulator w XV535 rok 96
dzięki, to ja chyba ślepy jestem , idę do garażu, zdechło mi ładowanie ...