ekonomiczna jazda
- virago750dar
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
- Motocykl: r1150rt 750virago
- Lokalizacja: wrocław
- Wiek: 53
- Status: Offline
ekonomiczna jazda
a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys
darecki
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Najekonomiczniej na luzie - bez zmiany biegów. Silnik nie musi pracować.
Wszystko zależy . Jak trzeba dzidować- to krecę wysoko. A normalnie koło 3000rpm- chyba... nie pamiętam ... dawno nie jeździłem...
Wszystko zależy . Jak trzeba dzidować- to krecę wysoko. A normalnie koło 3000rpm- chyba... nie pamiętam ... dawno nie jeździłem...
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
- archie
- Posty: 1197
- Rejestracja: 15 kwietnia 2010, 15:13
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Na to pytanie nie odpowiedzą Ci raczej właściciele 535virago750dar pisze:a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys
Ja osobiście zmieniam biegi "na ucho", nie patrzę obrotomierz przed wbiciem wyższego biegu. Mniemam, że odbywa się to najczęściej między 2,5 a 3 tyś, choć często i powyżej 4
Jazda na moto ma dawać przyjemność, a nie z ciągłą troską o stan gotówki mam patrzeć na obrotomierz
- virago750dar
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
- Motocykl: r1150rt 750virago
- Lokalizacja: wrocław
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
masz racje co do ekonomi chodzilo mi bardziej o nie zarzynanie silnika a zeby posluzyl na dlugo i sie nie pocil siearchie pisze:Na to pytanie nie odpowiedzą Ci raczej właściciele 535virago750dar pisze:a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys
Ja osobiście zmieniam biegi "na ucho", nie patrzę obrotomierz przed wbiciem wyższego biegu. Mniemam, że odbywa się to najczęściej między 2,5 a 3 tyś, choć często i powyżej 4
Jazda na moto ma dawać przyjemność, a nie z ciągłą troską o stan gotówki mam patrzeć na obrotomierz
darecki
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
wiadomym jest, że ekonomiczna jazda jest pomiędzy max momentem, a max mocą. Przeciążanie silnika, czyli jazda z obrotami 2tyś rpm (dla XV750) powoduje dużo większe zużycie paliwa i silnika niż kręcenie po obrotach.
przykładowy wykres XV750
powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm
a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet
przykładowy wykres XV750
powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm
a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Do 5 to kręcę ale wyżej to zawsze mam wrażenie że sie coś stanie i silnik nie wytrzyma z takimi obrotami
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- Rafał Rm31
- Posty: 290
- Rejestracja: 27 grudnia 2011, 18:10
- Motocykl: Virago XV 750
- Lokalizacja: prawie Bydgoszcz :)
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
ja jak zakupiłem moto= co było zupełnie niedawno bo w styczniu , pierwsze jazdy i też rozmyślania o "ekonomii", momencie obrotowym.... i w końcu mam to gdzieś- po prostu moto spali tyle ile wleję, a jazda ma sprawiać przyjemność uczę się mojej Elviry poznaję jej dobre strony i powoli bo powoli ale zaczynam nie myśleć przy wypadach o "możliwej awarii"... i powiem że zapominając o tym człowiek jak dosiądzie swego "rumaka" to dopiero docenia radość płynącą z jazdy motonogiem!!!!
Rób jak uważasz ale uważaj jak robisz....
- Kojak
- Posty: 517
- Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
- Motocykl: V-Star1100 Silverado
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
szkoda że w 535 nie ma obrotomierza,no i z tego co pisze waldi wynika że nie warto "oszczędzać" silnika delikatnymi obrotami-waldi- pisze:wiadomym jest, że ekonomiczna jazda jest pomiędzy max momentem, a max mocą. Przeciążanie silnika, czyli jazda z obrotami 2tyś rpm (dla XV750) powoduje dużo większe zużycie paliwa i silnika niż kręcenie po obrotach.
powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm
a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
288 kg szczęścia ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze
288 kg szczęścia ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze
- jacek71
- Posty: 365
- Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 20:53
- Motocykl: DS 1100
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Zawsze możesz kolego Kojak założyć do 535 obrotomierz,jest to wykonalne (tylko czy potrzebne?)
Bulgotanie to piekny dżwięk i doznanie.
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
- virago750dar
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
- Motocykl: r1150rt 750virago
- Lokalizacja: wrocław
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
no wlasnie ote info. mi chodzilo, jak jezdze samochodem wiekszosci disel to staram sie trzymac w okolicy 2.5 tys i zawsze moc byla i economia w parze idzie (nie zarzynam motora) i tak samo myslalem co do virci ...no to trzeba bedzie zakres obrotow zdecydowanie podnies ,ale waldi co do czerwonego pola serce mi nie pozwoli
darecki
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
no to przy 4 - 4,5 zmiana na wyższy bieg
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Ja zmieniam bieg przy jakiś 4,5-5k - wtedy najładniej wchodzą bez sprzęgła
Piątkę wrzucam za zwyczaj trochę wcześniej
Piątkę wrzucam za zwyczaj trochę wcześniej
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Dzisiaj się przeżegnałem po zatankowaniu. Wyszło mi, że moja 535 spaliła 6,2l. Trochę przesada, chyba już nie będę liczyć.
- virago750dar
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
- Motocykl: r1150rt 750virago
- Lokalizacja: wrocław
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
chcialem powiedziec ze moze zmieniales biegi na czerownym polu ale nie masz chyba obrotomierza moja pali jak mierzylem raz w marcu 5l a teraz nie patrze i smigamMrScythe pisze:Dzisiaj się przeżegnałem po zatankowaniu. Wyszło mi, że moja 535 spaliła 6,2l. Trochę przesada, chyba już nie będę liczyć.
darecki
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Ostatnio jak tankowałem, to spaliła mi 5,7. Teraz postaram się jeździć spokojnie i ekonomicznie i zobaczymy co z tego będzie.
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
teoria zmiany biegów mówi, że bieg należy zmieniać w chwili, kiedy po jego zmianie obroty nie spadają w niszę momentu obrotowego/mocy. chodzi o to aby po zmianie biegu nie mieć za niskich obrotów aby nie rozpędzać moto na obrotach, na których nie ma mocy, więc odbędzie się to kosztem dużego spalania.
oczywiście mówimy tu o normalnym rozpędzaniu, nie żółwim.
więc wkręcanie moto na obroty nie powoduje zwiększania spalania a jak robi się to z głowa to jego znaczna redukcję. ja mam to regularnie w Hance, w której mam silnik vtec, gdzie auto mniej pali na większych obrotach.
oczywiście mówimy tu o normalnym rozpędzaniu, nie żółwim.
więc wkręcanie moto na obroty nie powoduje zwiększania spalania a jak robi się to z głowa to jego znaczna redukcję. ja mam to regularnie w Hance, w której mam silnik vtec, gdzie auto mniej pali na większych obrotach.
pozdr
Wojtek
Wojtek
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 października 2010, 23:36
- Motocykl: Virago XV 750
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
Ile to sie czlowiek nauczy przegladajac forum z nudow Ja swoja jezdzilem kolo 2000 i myslalem ze wtedy jest ekonomicznie a biegi zmienialem jak przekroczyla 3000, teraz wiem ze ja tylko draznilem taka jazda Zobaczymy jak sie teraz spalanie zmieni-waldi- pisze: powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm
a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet
jestem zielony jesli chodzi o motory
- fynfeuro
- Posty: 446
- Rejestracja: 25 lipca 2011, 15:54
- Motocykl: była Miotła -535
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: ekonomiczna jazda
A może ktoś w formie tabeli przedstawić, jaka prędkośc na jakim biegu jakie daje obroty?
typu: 50km/h 3 bieg to 3500 obrt a 4 bieg to 2500 a 5 bieg to 1500obr.
typu: 50km/h 3 bieg to 3500 obrt a 4 bieg to 2500 a 5 bieg to 1500obr.
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na adrenalinę a wzrasta na spokój
Nie młody i gniewny, ale stary i wqrw...y. Czasami zgryźliwy, bo tetryk.
Nie młody i gniewny, ale stary i wqrw...y. Czasami zgryźliwy, bo tetryk.