Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Jeśli było to proszę usunąć, jeśli nie to może komuś się przyda.
Potrzebne narzędzia:
1. klucz sześciokątny 6
2. klucz płaski 12
3. wkrętak krzyżakowy
4. szczypce i wkrętak płaski (ale nie koniecznie)
Przystępujemy do wymiany
1 Odkręcamy pokrywkę kluczem sześciokątnym
2. luzujemy nakrętkę (czerwona strzałka)
3. odginamy listek zabezpieczający linkę (żółta strzałka)
4.wyjmujemy starą linkę a w jej miejsce wprowadzamy nową
5. wkładamy jeden koniec w klamkę sprzęgła (Sruba regulacyjna przy klamce wkręcona do ok połowy długości)
a drugi koniec linki w otwór cięgna i przyginamy blaszkę zabezpieczającą linkę przed wypadnięciem (żółta)
6 trzymając kluczem albo palcami nakrętkę kontrującą (czerwona strzałka) wkrętakiem wkręcamy śrubę (niebieska strzałka) aż do wyczucia lekkiego oporu i cofamy o 1/4 obrotu a następnie dokręcamy nakrętkę
7 przykręcamy dekielek
8 w celu dalszej regulacji wykręcamy śrubę przy klamce (zielona strzałka)
9 po wyregulowaniu (ok 2-3 mm luzu między klamką a uchwytem)i sprawdzeniu przykręcamy nakrętkę zabezpieczającą (fioletowa strzałka) i zakładamy gumową osłonkę.
10 odpalamy moto i sprawdzamy jak wszystko chodzi w czasie jazdy
11 dokonujemy ewentualnych korekt śrubą przy klamce.
Wiadomo że przed założeniem nowej linki wypadało by ją przesmarować np olejem silnikowym.
Fachowców proszę o ewentualne uwagi a moderatorów jeśli nie jest potrzebne o usunięcie.
Dziękuję
Potrzebne narzędzia:
1. klucz sześciokątny 6
2. klucz płaski 12
3. wkrętak krzyżakowy
4. szczypce i wkrętak płaski (ale nie koniecznie)
Przystępujemy do wymiany
1 Odkręcamy pokrywkę kluczem sześciokątnym
2. luzujemy nakrętkę (czerwona strzałka)
3. odginamy listek zabezpieczający linkę (żółta strzałka)
4.wyjmujemy starą linkę a w jej miejsce wprowadzamy nową
5. wkładamy jeden koniec w klamkę sprzęgła (Sruba regulacyjna przy klamce wkręcona do ok połowy długości)
a drugi koniec linki w otwór cięgna i przyginamy blaszkę zabezpieczającą linkę przed wypadnięciem (żółta)
6 trzymając kluczem albo palcami nakrętkę kontrującą (czerwona strzałka) wkrętakiem wkręcamy śrubę (niebieska strzałka) aż do wyczucia lekkiego oporu i cofamy o 1/4 obrotu a następnie dokręcamy nakrętkę
7 przykręcamy dekielek
8 w celu dalszej regulacji wykręcamy śrubę przy klamce (zielona strzałka)
9 po wyregulowaniu (ok 2-3 mm luzu między klamką a uchwytem)i sprawdzeniu przykręcamy nakrętkę zabezpieczającą (fioletowa strzałka) i zakładamy gumową osłonkę.
10 odpalamy moto i sprawdzamy jak wszystko chodzi w czasie jazdy
11 dokonujemy ewentualnych korekt śrubą przy klamce.
Wiadomo że przed założeniem nowej linki wypadało by ją przesmarować np olejem silnikowym.
Fachowców proszę o ewentualne uwagi a moderatorów jeśli nie jest potrzebne o usunięcie.
Dziękuję
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 21:14 przez podbiel, łącznie zmieniany 2 razy.
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Fajny opis ale to nie do końca precyzyjny - regulację na wysprzęgliku (punkt 6) przeprowadza się inaczej:
a) w dużych (750 i 1100) należy dokręcić śrubę regulacyjną do pierwszego oporu, cofnąć o 1/4 obrotu i dopiero zakontrować
b) w małych należy tak wkręcać śrubę regulacyjną by wysprzęglik zgrał się z nadlewem na karterze i zakontrować.
a) w dużych (750 i 1100) należy dokręcić śrubę regulacyjną do pierwszego oporu, cofnąć o 1/4 obrotu i dopiero zakontrować
b) w małych należy tak wkręcać śrubę regulacyjną by wysprzęglik zgrał się z nadlewem na karterze i zakontrować.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Spoko opis, dodam tylko, że nakrętka i śruba (strzałka czerwona i niebieska) służą do regulacji popychacza sprzęgła. Jeśli sprzęgło działa bez problemów, to przy samej wymianie linki radziłbym ich nie ruszać.
No chyba, że ktoś chce się pobawić, poznać bliżej laleczkę i sprawdzić kiedy sprzęgło ślizga a kiedy nie łapie.
No chyba, że ktoś chce się pobawić, poznać bliżej laleczkę i sprawdzić kiedy sprzęgło ślizga a kiedy nie łapie.
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
wierzba, robiłem to pod kontem swojej virki
zacier, ja musiałem trochę podregulować na popychaczu bo linka była dłuższa i na śrubie przy klamce zabrakło regulacji
zacier, ja musiałem trochę podregulować na popychaczu bo linka była dłuższa i na śrubie przy klamce zabrakło regulacji
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Już skleciłem i poszło do Gliwickiego
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
w sumie ja też ale nie wysyłałem jeszcze
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Tutorial jest już w dziale download
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
To my Tobie wielkie dziękipodbiel pisze:Dzięki
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
- Motocykl: Virago XV750 92r.
- Lokalizacja: Kraków/ Mielec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Mam xv750 i rozregulowałęm ten wysprzeglik, przekreciłęm w lewo... jak tu sie teraz zabrać do tego zeby to wyregulować?
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Pkt 6 zdjęcie drugie od góry. Jak w lewo się rozjechał to teraz pokręć w prawo, do wyczucia oporu i cofnij o 1/4 obrotu zakontruj i po sprawie.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
- Motocykl: Virago 535 DX
- Lokalizacja: Leszno
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Witam. Na wstępie sory za odkopanie tematu założonego w epoce kamienia łupanego, ale dla jednego pytania szkoda temat zakładać.
Mianowicie czy w 535 2YL (1995r) trzeba dokonywać regulacji tego wysprzęglika? podbiel w tutorialu pokazał to chyba na większym piecu, a w mojej 535 linka nie jest zaczepiana pod pokrywką tylko normalnie na wierzchu.
Poniżej dorzucam dwie fotki:
Ta linka bedzie ok? http://allegro.pl/linka-ciegno-sprzegla ... 78723.html
Mianowicie czy w 535 2YL (1995r) trzeba dokonywać regulacji tego wysprzęglika? podbiel w tutorialu pokazał to chyba na większym piecu, a w mojej 535 linka nie jest zaczepiana pod pokrywką tylko normalnie na wierzchu.
Poniżej dorzucam dwie fotki:
Ta linka bedzie ok? http://allegro.pl/linka-ciegno-sprzegla ... 78723.html
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=24025 - Moja ślicznotka ; )
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 maja 2016, 17:18
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Wymiana linki sprzęgła (zdjęcia)
Witam. Mam ten sam model (i zapytanie) c kolega Aris. To moje pierwsze moto i nie chce czegoś skrzanić. Przypuszczam, ze mimo, iż uchwyt linki sprzęgła jest na zewnątrz równiez trzeba otworzyć pokrywę i poluzować wskazaną śrubę. Jednak nie jestem tego pewien. Zatem podbijam temat i pytanie czy w starszych modelach Virago żeby zdemontować linkę również trzeba odkręcić pokrywę i poluzować główną śrubę?